Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 03:12


[1,6 TDI 105KM] Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

korass

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 01 kwie 2020, 15:03
  • Online: 8h 30m 21s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Rybnik

Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Post04 maja 2020, 20:09

Witam.
Kupiłem miesiąc temu VW Golfa VI 1.6 TDI 105 koni z 2010 roku od kolegi z pracy.
Przebieg samochodu to 120000 km i jest prawdziwy.

Od kilku dni zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika auto straciło swoją moc (wolno przyspiesza) po krótkim czasie wszystko wracało do normy i samochód "ciągnął od dołu". Myślałem że tak ma być bo "miał się nagrzać" :)

Dzisiaj wracając z pracy sytuacja wyglądała podobnie, ale musiałem gwałtownie przyspieszyć na 2 biegu, obroty powoli wzrastały i było czuć spadek mocy. Silnik podczas przyspieszania nagle "utracił" moc i było czuć szarpnięcie i w tym samym momencie na zegarach pokazały się kontrolki:

migająca kontrolka świec żarowych i jednocześnie ikonka tempomatu i napis "Err"
Samochód jechał, ale z mniejszą mocą. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Odpaliłem i wszystko wróciło do normy...

Szukałem w internecie informacji i wiele tematów wskazuje na problem z EGR lub DPF.
Wiem, że poprzedni właściciel miał problem z EGR i wymieniał go na używany.
Problem powrócił i zdecydował się na zaślepienie EGR i zmianę w oprogramowaniu silnika w celu jego "usunięcia".

Niestety nie mam dostępu do interfejsu diagnostycznego, wiem że to takie zgadywanie...
Może ktoś miał styczność z podobnym problemem?
Offline

korass

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 01 kwie 2020, 15:03
  • Online: 8h 30m 21s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Rybnik

Re: Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Post05 maja 2020, 19:59

Byłem dzisiaj u mechanika w celu odczytania błędu i pokazał się błąd:

P02990 Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

Czyli coś ze sterowaniem turbo.
Dzisiaj problem się nie powtórzył, żadna kontrolka się nie świeci, samochód jedzie normalnie ale w dalszym ciągu po odpaleniu zimnego silnika słabo przyspiesza, gdy złapie trochę temperatury (ok 1/4 wskaźnika) jedzie normalnie i ciągnie "od dołu".

Ktoś coś? :)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Post05 maja 2020, 22:14

Albo problem z gruszką turbiny i regulacją, lub zacina się zmienna geometria...
Offline

korass

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 01 kwie 2020, 15:03
  • Online: 8h 30m 21s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Rybnik

Re: Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Post06 maja 2020, 06:08

Mechanik mi zasugerował że często pada czujnik sterowania turbiny 1K0906627B.
Nie mam pojęcia czy wymieniać w ciemno...
Offline

wojtaszekm

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 01 lip 2014, 20:52
  • Online: 22d 4h 54m 53s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: Migająca kontrolka świec żarowych + kontrolka tempomatu

Post06 maja 2020, 12:51

Poczytaj ten wątek
https://forum.golf6.pl/mk6-problemy-usterki/kontrolka-swiec-zarowych-t145-150.html#p75118

To mój post w wątku - może być to co mówi Twój mechanik, ale......

"Moi Drodzy - opiszę swój przypadek. 200 tys. km przebiegu, migając spiralka pojawiła się podczas spokojnej jazdy. Zgasiłem, odpaliłem przez ok 1300 km był spokój. Potem znów spiralka, i tryb awaryjny. Kasowanie błędów i po odpaleniu po ok. 10-15 sek. znów migająca spiralka. VDCS - odczty błędów:

7286 - Czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania
P2563 00 [237] - Niewiarygodny sygnał

Sprawdzam napięcie wytwarzane przez gruszkę turbo - na zgaszonym OK, po odpaleniu - nic nie nie zmienia. Po przeczytaniu tego wątku - diagnoza - gruszka do wymiany, ale.... wpinam pompkę podciśnienia do gruszki i .... gruszka podciśnienie trzyma i po wytworzeniu podciśnienia pompką gruszka zmienia odczyty napięcia (odczyt VCDS), więc gruszka jest OK. Szukam dalej. Skro brak podciśnienia w przewodzie gruszki, to zaczynam od źródła. Sprawdzam pompę vacum (choć nie było problemów z hamulcami) - pompka podciśnienia do wężyka wychodzącego z pompy vacum - podciśnienie jest, więc pompa OK. Szukam dalej - może to zawór N75 - przepinam wężyki sprawdzam pompką - podciśnienie jest - zawór OK. Potem trochę zabawy z wężykami, zaciskanie niektórych przewodów podciśnienia i ..... bingo. W moim przepadku przyczyną migającej spiralki a potem trybu awaryjnego była popsuta membrana ale w gruszce zaworu EGR, do której dochodzi wężyk podciśnieniowy. Tam była "dziura" w układzie podciśnienia, za małe podciśnienie dochodziło do zaworu N75 i ten "nie ciągnął" gruszki turbo, stąd błąd.
Rada dla wszystkich - nie kupujcie w ciemno gruszki turbo po błędzie nastawnika - radzę sprawdzać po kolei każdy element tak jak ja.

edit: jeszcze jedno - ważny jest też zaworek zwrotny na przewodzie podciśnieniowym - żeby był drożny i żeby działał we właściwą stronę"

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron