Regulamin forumProblemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.
Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!
Pamiętaj:
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
Mam dziwny problem z moim Golfem, auto kupiłem w niedzielę i jak to z używanymi samochodami bywa...
Jak odpalę samochód to wszystko jest ok, kontrolki gasną i wszystko działa, jednak po kilkunastu km i kilku hamowaniach w aucie zaczynają się grzać koła i to mocno - zwłaszcza przednie lewe i tylne prawe, zauważyłem że zapalają się też światła stop i samochód robi się słabszy - nie działą wtedy też tempomat,nie daje się włączyć, pedał w jednej sekundzie jest bardzo miękki i wchodzi glęboko w innej staje się bedzo twardy - tym bardziej im mocniej nagrzane są tarcze, wystarczy jednak kilka razy uderzyć nogą delikatnie w pedał hamulca i wszystko wraca do normy. Została wymieniona pompa ta przy servie na nową oraz dzisiaj wymieniłęm czujnik świateł STOP - na Febiego ale nic to nie zmieniło, mieliście taką akcje? Co może to powodować? Mam Vscana i w grupie 05 ABS - pokazuje 655,05 bar Stering Init a raz "0,17 barar" raz 78, itp, zmiennie...
Mam dziwny problem z moim Golfem, auto kupiłem w niedzielę i jak to z używanymi samochodami bywa...
Jak odpalę samochód to wszystko jest ok, kontrolki gasną i wszystko działa, jednak po kilkunastu km i kilku hamowaniach w aucie zaczynają się grzać koła i to mocno - zwłaszcza przednie lewe i tylne prawe, zauważyłem że zapalają się też światła stop i samochód robi się słabszy - nie działą wtedy też tempomat,nie daje się włączyć, pedał w jednej sekundzie jest bardzo miękki i wchodzi glęboko w innej staje się bedzo twardy - tym bardziej im mocniej nagrzane są tarcze, wystarczy jednak kilka razy uderzyć nogą delikatnie w pedał hamulca i wszystko wraca do normy. Została wymieniona pompa ta przy servie na nową oraz dzisiaj wymieniłęm czujnik świateł STOP - na Febiego ale nic to nie zmieniło, mieliście taką akcje? Co może to powodować? Mam Vscana i w grupie 05 ABS - pokazuje 655,05 bar Stering Init a raz "0,17 barar" raz 78, itp, zmiennie...
proszę o pomoc, pozdrowionka
Stawiam na to że się rozjechała adaptacja zaworów wejściowych i wyjściowych pompy ABS lub przez przypadek ktoś to zrobił.
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Mam dziwny problem z moim Golfem, auto kupiłem w niedzielę i jak to z używanymi samochodami bywa...
Jak odpalę samochód to wszystko jest ok, kontrolki gasną i wszystko działa, jednak po kilkunastu km i kilku hamowaniach w aucie zaczynają się grzać koła i to mocno - zwłaszcza przednie lewe i tylne prawe, zauważyłem że zapalają się też światła stop i samochód robi się słabszy - nie działą wtedy też tempomat,nie daje się włączyć, pedał w jednej sekundzie jest bardzo miękki i wchodzi glęboko w innej staje się bedzo twardy - tym bardziej im mocniej nagrzane są tarcze, wystarczy jednak kilka razy uderzyć nogą delikatnie w pedał hamulca i wszystko wraca do normy. Została wymieniona pompa ta przy servie na nową oraz dzisiaj wymieniłęm czujnik świateł STOP - na Febiego ale nic to nie zmieniło, mieliście taką akcje? Co może to powodować? Mam Vscana i w grupie 05 ABS - pokazuje 655,05 bar Stering Init a raz "0,17 barar" raz 78, itp, zmiennie...
proszę o pomoc, pozdrowionka
Stawiam na to że się rozjechała adaptacja zaworów wejściowych i wyjściowych pompy ABS lub przez przypadek ktoś to zrobił.
Mam dziwny problem z moim Golfem, auto kupiłem w niedzielę i jak to z używanymi samochodami bywa...
Jak odpalę samochód to wszystko jest ok, kontrolki gasną i wszystko działa, jednak po kilkunastu km i kilku hamowaniach w aucie zaczynają się grzać koła i to mocno - zwłaszcza przednie lewe i tylne prawe, zauważyłem że zapalają się też światła stop i samochód robi się słabszy - nie działą wtedy też tempomat,nie daje się włączyć, pedał w jednej sekundzie jest bardzo miękki i wchodzi glęboko w innej staje się bedzo twardy - tym bardziej im mocniej nagrzane są tarcze, wystarczy jednak kilka razy uderzyć nogą delikatnie w pedał hamulca i wszystko wraca do normy. Została wymieniona pompa ta przy servie na nową oraz dzisiaj wymieniłęm czujnik świateł STOP - na Febiego ale nic to nie zmieniło, mieliście taką akcje? Co może to powodować? Mam Vscana i w grupie 05 ABS - pokazuje 655,05 bar Stering Init a raz "0,17 barar" raz 78, itp, zmiennie...
proszę o pomoc, pozdrowionka
Stawiam na to że się rozjechała adaptacja zaworów wejściowych i wyjściowych pompy ABS lub przez przypadek ktoś to zrobił.
A przyglądałeś się pompie podciśnienia i jej podłączeniu do serwa ? Może tam toś jest nie tak. Skoro nie świeci Ci się kontrolka ABS to pewnie z adaptacjami jest wszystko w porządku ale i tak dla potomnych zamieszczę te adaptacje i kalibrację.
Security Access
VCDS will provide this Information specific to the Control Module once you open the Security Access Function.
Basic Setting Sensor for Steering Angle (G85)
Prerequisites:
Start the vehicle. Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left. Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h. If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight. Ensure that the steering wheel is not moved again. Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 060 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Note:
If Adjustment Not Possible is displayed: The On/Off/Next button was used and the procedure will need to be repeated WITHOUT clicking it. The G85 live values were not within the +/-1.5 °specification. Repeating the procedure within specifications should resolve it. The Steering wheel should be turned to full right lock stop and to full left lock stop and centered again followed by repeating the procedure. The 16-Steerign Wheel control module and 44-Steering Assist control module (when applicable) Coding and Adaptation configurations should be checked to rule out a conflict. After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
Lateral Acceleration Sensor (G200)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 063 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 066 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
Note:
The Longitudinal Acceleration Sensor (G251) is only present cars with All Wheel Drive (AWD) and/or Hill Hold Control (HHC)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 006 [Go!] Check field 4, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 069 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 006 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Basic Setting for Hydraulic Unit Intake Valves
The Basic Setting procedure for the Intake and Disconnect valves is only to be done when the ABS module is replaced and fault code 00003 - Control Module: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation is present.
Prerequisites:
The pump temp must be below 27°C / 80°F. It may be necessary to use a fan with the hood open to keep the temp. down. The engine should be running due to the high brake fluid pressures required to complete the test.
Note: Both the Basic Setting for Hydraulic Unit Intake Valves and Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves need to be performed in that order.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 025 [Go!] Calibration Input Values will be displayed. Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
The control module will display the required pressure range in brackets. If Imp. VL [116/129] >000< Press Pedal 005 is displayed, press the pedal until the actual reading is within 116 ~ 129 and maintain that pressure until [000/000] is shown. Release pedal and wait until the next requested pressure set is shown. Repeat the procedure until No Valv [000/000]>000< Calibrated is shown.
De-Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] Proceed to Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves
Note: if the following Basic Setting group is not available after the Intake Valves were adapted it may be necessary to end the diagnostic session with VCDS, shut the engine off and remove the key for a few seconds. Re-start the vehicle and proceed with the Disconnecting Valve procedure. Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves
[Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 026 [Go!] Calibration MCI Values will be displayed. Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
The control module will display the required pressure range in brackets. If MCI pri [096/103] >000< Press Pedal 005 is displayed, press the pedal until the actual reading is within 096 ~ 103 and maintain that pressure until [000/000] is shown. Release pedal and wait until the next requested pressure set is shown. Repeat the procedure until No Valv [000/000] >000< Calibrated is shown.
De-Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
:
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
BRUNO55 pisze:A przyglądałeś się pompie podciśnienia i jej podłączeniu do serwa ? Może tam toś jest nie tak. Skoro nie świeci Ci się kontrolka ABS to pewnie z adaptacjami jest wszystko w porządku ale i tak dla potomnych zamieszczę te adaptacje i kalibrację.
Security Access
VCDS will provide this Information specific to the Control Module once you open the Security Access Function.
Basic Setting Sensor for Steering Angle (G85)
Prerequisites:
Start the vehicle. Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left. Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h. If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight. Ensure that the steering wheel is not moved again. Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 060 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Note:
If Adjustment Not Possible is displayed: The On/Off/Next button was used and the procedure will need to be repeated WITHOUT clicking it. The G85 live values were not within the +/-1.5 °specification. Repeating the procedure within specifications should resolve it. The Steering wheel should be turned to full right lock stop and to full left lock stop and centered again followed by repeating the procedure. The 16-Steerign Wheel control module and 44-Steering Assist control module (when applicable) Coding and Adaptation configurations should be checked to rule out a conflict. After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
Lateral Acceleration Sensor (G200)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 063 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 066 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
Note:
The Longitudinal Acceleration Sensor (G251) is only present cars with All Wheel Drive (AWD) and/or Hill Hold Control (HHC)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 006 [Go!] Check field 4, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 069 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was successful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 006 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s². [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
Basic Setting for Hydraulic Unit Intake Valves
The Basic Setting procedure for the Intake and Disconnect valves is only to be done when the ABS module is replaced and fault code 00003 - Control Module: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation is present.
Prerequisites:
The pump temp must be below 27°C / 80°F. It may be necessary to use a fan with the hood open to keep the temp. down. The engine should be running due to the high brake fluid pressures required to complete the test.
Note: Both the Basic Setting for Hydraulic Unit Intake Valves and Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves need to be performed in that order.
[Select] [03 - Brake Electronics] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 025 [Go!] Calibration Input Values will be displayed. Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
The control module will display the required pressure range in brackets. If Imp. VL [116/129] >000< Press Pedal 005 is displayed, press the pedal until the actual reading is within 116 ~ 129 and maintain that pressure until [000/000] is shown. Release pedal and wait until the next requested pressure set is shown. Repeat the procedure until No Valv [000/000]>000< Calibrated is shown.
De-Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] Proceed to Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves
Note: if the following Basic Setting group is not available after the Intake Valves were adapted it may be necessary to end the diagnostic session with VCDS, shut the engine off and remove the key for a few seconds. Re-start the vehicle and proceed with the Disconnecting Valve procedure. Basic Setting for Hydraulic Unit Disconnecting Valves
[Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 026 [Go!] Calibration MCI Values will be displayed. Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
The control module will display the required pressure range in brackets. If MCI pri [096/103] >000< Press Pedal 005 is displayed, press the pedal until the actual reading is within 096 ~ 103 and maintain that pressure until [000/000] is shown. Release pedal and wait until the next requested pressure set is shown. Repeat the procedure until No Valv [000/000] >000< Calibrated is shown.
De-Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next]
:
Mam już drugą pompę Vacum, przełoże i zobaczę, najdziwniejsze że świecą się też światła stop wtedy...
Czy jest jeszcze jakiś czujnik pod pedalem czy tylko ten na pompie?
Problem dalej nie rozwiązany, zauważyłem że gdy podczas jazdy wcisne hamulec to samochód po jego odpuszczeniu hamuje dalej, jednak gdy podniosę nogą pedał hamulca i przytrzymam ok 1 - 2 sekund to hamulce odpuszczają i normalnie mogę jechać dalej aż do momentu kiedy znów wcisne hamulec, skok pedału przy tym jego podniesieniu jest minimalny, ledwo wyczuwalny, spotkaliscie się z czymś takim? Zauważyłem też że często gdy silnik ma już 90 stopni i stoję na światłach to obroty rosną do 1000/min jednak jak tylko wcisne hamulec to spadają do 800 tak jak powinno być.