06 gru 2023, 00:24
3 miesiące temu nabyłem Golfa 6 1.6 TDI 2013 z DSG 7 wszystko miało być w świetnym stanie, przebieg oryginał 140tkm....
ale jak to bywa w PL miało być... Po krótkim użytkowaniu okazało się, że skrzynia wykazuje oznaki zużycia sprzęgieł...
No dobra - co prawda poczułem się lekko oszukany przez sprzedającego, ale co tam sprzęgło kosztuje 2 tzł to nie będzie tak źle. Ale po oddaniu samochodu do warsztatu okazało się, że
- sprzęgła + 2masa do wymiany koszt jakieś 7 tzł
- dodatkowo Pan radzi wymienić sterownik bo co prawda jest z nim wszystko dobrze, ale one miały wadę fabryczną iw każdej chwili może go szlag trafić, a teraz to jedyne + 1000 zł
- no i na magnesach jest sporo opiłków tzn. nie jakoś bardzo dużo nie, ale też nie mało - a zatem korzystając z okazji może warto byłoby rozebrać skrzynię i wymienić łożyska i zobaczyć jak to wygląda... w sumie koszt kolejne +3000
Czy macie jakeś doświadczenia z tymi sterownikami, opiłkami itd.... czy one faktycznie tak padają?
No i te łożyska - ich teraz nie słychać....
Pewnie, ze lepiej byłoby zrobić to wszystko, ale ładować 12k w samochód który kosztował 30.....
Jakoś mi się nie uśmiecha..