25 maja 2013, 21:57
Nie ma określonej konieczności wymiany paska wielorowkowego w stosunku do przebiegu.
Instrukcja serwisowa mówi:
Sprawdzić pasek wielorowkowy pod kątem następujących punktów:
1. Rysy (zarysowania, wyłamania rdzenia, pęknięcia poprzeczne)
2. Rozwarstwienia (warstwa wierzchnia, wyciągnięte włókna)
3. Wyszczerbienie części spodniej
4. Wystrzępienie części nośnej
5. Zużycie powierzchni (zniszczenie materiału, wystrzępiona powierzchnia, utwardzenie powierzchni, szkliste
powierzchnie boczne, pęknięcia powierzchni zewnętrznej)
6. Ślady oleju i smaru
Uwaga!
Jeżeli stwierdzono nieprawidłowości, należy koniecznie wymienić pasek wielorowkowy.
W ten sposób można uniknąć awarii lub nieprawidłowości w działaniu.
Wymiana paska wielorowkowego wchodzi w zakres naprawy.
Moim zdaniem przebieg 110.000 km jest znaczny i wymieniłbym pasek. Swój wymieniłem po 85.000 i nie wyglądał "zdrowo".