Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 17:20


[2.0 TDI 140KM] Tryb awaryjny silnika

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 11:32

Witam,

mam wciąż mały problem z autem. Mam wrażenie że ASO we Wrocławiu nie ma już pomysłów gdzie tkwi problem, a mnie już denerwuje wszechobecny strach podczas każdego wyjazdu autem. Objawy:
-podczas jazdy( zawsze na cieplym silniku) miga kontrolka swiec, silnik wchodzi w tryb awaryjny ale jedzie
- po wylaczeniu i ponownym wlączeniu silnika, przez chwile jedzie dobrze az do ponownego wlaczenia sie kontrolki swiec i
przejscia w tryb awaryjny
- po kilku takich procedorach zwiazanych z wlaczeniem/ wylaczeniem silnika, znow wyswietla sie kontrolka swiec ale tym
razem wyskakuje juz tez kontrolka check engine. Po wylaczeniu silnika trzeba juz przytrzymac rozrusznik kilka sekund zeby
znow silnik zaskoczyl
- po odstawieniu auta, kiedy juz silnik wystygnie, wlacza sie od strzala i jezdzi normalnie (w tej chwili sam skasowalem blad i jezdze jak wariat a problemu nie ma)

Ponizej zamiescilem bledy jakie sie pokazaly. Czy ktos z forumowiczow mial juz taki problem lub tez moze wiec co moze byc przyczyna?


Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Part No SW: 03L 906 022 AG HW: 03L 906 022 G
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6169
Revision: 13H01--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 12345 123 999999

5 Faults Found:
000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low
P0087 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 11
Mileage: 232883 km
Time Indication: 0
Date: 2121.14.29
Time: 17:58:33

Freeze Frame:
RPM: 1886 /min
Inj. Quantity: 55.7 mg/str
(no units): 5.0
Pressure: 1232.0 bar
Pressure: 256.0 bar
Temperature: 63.0°C
Tank Cont.: 50.7 l

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low
P0087 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 232888 km
Time Indication: 0
Date: 2121.14.29
Time: 18:06:20

Freeze Frame:
RPM: 1058 /min
Inj. Quantity: 19.2 mg/str
(no units): 15.0
Pressure: 656.0 bar
Pressure: 96.0 bar
Temperature: 76.5°C
Tank Cont.: 49.8 l

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low
P0087 - 000 - - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 232883 km
Time Indication: 0
Date: 2121.14.29
Time: 17:58:34

Freeze Frame:
RPM: 1656 /min
Inj. Quantity: 18.9 mg/str
(no units): 5.0
Pressure: 896.0 bar
Pressure: 232.0 bar
Temperature: 74.7°C
Tank Cont.: 48.7 l

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy
P1065 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Mileage: 232892 km
Time Indication: 0
Date: 2121.14.29
Time: 18:14:21

Freeze Frame:
RPM: 2070 /min
Speed: 34.0 km/h
Lambda: 56.8 %
Pressure: 992.0 bar
Pressure: 1144.0 bar
Pressure: 1608.0 bar
Temperature: 69.3°C

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low
P0087 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 232898 km
Time Indication: 0
Date: 2121.14.29
Time: 18:23:35

Freeze Frame:
RPM: 1955 /min
Inj. Quantity: 31.8 mg/str
(no units): 4.0
Pressure: 1280.0 bar
Pressure: 384.0 bar
Temperature: 65.7°C
Tank Cont.: 47.6 l

Readiness: 1 3 0 0 0
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 12:17

Błędy żywcem wskazują na za niskie ciśnienie paliwa... nie wiem czy robili ci dokładną diagnostykę i czujniki ale sprawdź też pompę paliwa w baku czy ona nie ma powoli dość...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 12:30

Wymienili mi zawór na listwie wysokiego cisnienia 057 130 764 N

Mam nowa pompe wysokiego cisnienia w garazu ale nie chce jej zakladac do auta bo nie wiem czy to na 100% jest przyczyna a rozrzad wymienialem 10k km temu

Myslalem jeszcze o tym czujniku na listwie wysokiego cisnienia ktora daje sygnal temu czaworowi wysokiego cisnienia ktory ostatnio wymienili. Jest jeszcze jeden na pompie wysokiego cisnienia, moze to on jest wadliwy. Za duzo niewiadomych w tym rownaniu


A teraz auto jezdzi jak nowe :(
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 12:35

niestety silnik jest skomplikowany a czujników milion i to jest takie szukanie... moja propozycja nie ASO ale poszukaj dobrego speca od diesli a takie warsztaty są, bo aso podłącza kompa i jak nie mają łopatologicznie wyjaśnione co padło to baranieją!!
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 19:25

Jestem jednak zdania ze autoryzowany serwis powinien sobie najlepiej radzic z usuwaniem usterek...a tu taka lipa.
Moze jednak ktos mial podobny problem? Czytalem troche na necie....i wynika ze to dosc czesta przypadlosc. niestety wszyscy naprawiaja to po omacku, wymieniajac powoli poszczegolne komponenty ukladu paliwowego z mniejszym lub zerowym skutkiem
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 19:30

lkgh pisze:Jestem jednak zdania ze autoryzowany serwis powinien sobie najlepiej radzic z usuwaniem usterek...a tu taka lipa.
ASO potrafi tylko wymieniać częsci, tam nie ma mechanika który faktycznie świetnie zna się na dieslach, tez właśnie doczytałem w necie że nie bardzo wiadomo co i dlaczego dlatego własnie polecam poszukać speca od diesli inaczej pewnie też będziesz wymieniał aż trafisz.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

Warszawka

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 16 kwie 2014, 14:25
  • Online: 16h 27m 40s
  • Auto: vw
  • Silnik: caxa
  • Lokalizacja: sjz

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 19:34

lkgh pisze:Jestem jednak zdania ze autoryzowany serwis powinien sobie najlepiej radzic z usuwaniem usterek...a tu taka lipa.
Moze jednak ktos mial podobny problem? Czytalem troche na necie....i wynika ze to dosc czesta przypadlosc. niestety wszyscy naprawiaja to po omacku, wymieniajac powoli poszczegolne komponenty ukladu paliwowego z mniejszym lub zerowym skutkiem


http://www.skoda-serwis.eu/ nie masz daleko


albo


http://www.agdieselserwis.pl/
Offline

piterek23

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 04 sie 2012, 14:02
  • Online: 8h 19m 21s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 TSI 118 kW
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 19:48

Typowe objawy "przytartego" zaworka upustowego ciśnienia na listwie Common Rail lub na pompie wysokiego ciśnienia.
Obecnie przez tą ekologie ropa jest "sucha" jak cholera. Jej właściwości smarujące są znikome. A to doprowadza do zacierania się właśnie takich zaworków i później wtryskiwaczy. Objawy nasilają się po rozgrzaniu samochodu, bo wtedy zgodnie z prawami fizyki, wzrost temperatury doprowadza do rozszerzania się elementów w silniku, przy jednocześnie delikatnym przytarciu zaworek po po prostu staję dęba w pozycji nie do końca zamkniętej i dla tego brakuje ciśnienia.
Czujnik ciśnienia jest prosty jak budowa cepa, i one raczej jak padają to na amen, bez względu na temperaturę silnika.
Pompa wysokiego ciśnienia także, jak padnie to padnie... Nie da się żeby raz pompowała a raz nie. Jeżeli przestaje pompować raz, to sama się nie naprawi.
Więc skoro zaworek na listwie wymieniali, to w ciemno wymieniaj zaworek upustowy ciśnienia na pompie i powinno śmigać.
Ewentualnie na rozgrzanym możesz sprawdzić czy któryś wtryskiwacz się nie zacina (chociaż wtedy raczej powinien dymić, ale nie zawsze)
A wtryskiwacze sprawdza się łopatologicznie bardzo prosto: zdejmij ze wszystkich wtrysków rureczkę przelewową, ktoś niech pali fure a Ty patrz czy równo z każdego przelewu wypływa ropa, powinno rytmicznie na jakieś 2 - 3 cm sobie popsikiwiać. Najważniejsze oby ze wszystkich mniej więcej równo.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post22 kwie 2014, 20:00

[quote="piterek23"]Typowe objawy "przytartego" zaworka upustowego ciśnienia na listwie Common Rail lub na pompie wysokiego ciśnienia."


Piotrek23, Pan z serwisu VW powiedzial ze ten zaworek to jest razem z pompa i ze nie mozna go kupic osobno. Kupilem wiec nowa pompe w okazyjnej cenie i wymienilismy sam zaworek. Po tym zabiegu spadla rurka upustowa z paliwa ( zaznaczylem na zdjeciu). Jako wytlumaczenie uslyszalem ze zawor jest kalibrowany pod konkretna pompe, a ze zawor pochodzi z innej pompy to pewnie puszczalo za duze cisnienie i dlatego sie zsunela ( zaznaczylem na niebiesko). Zastanawiam sie teraz ile w tym jest prawdy. Masz jakas teorie?

O tym zaworku upustowym na pompie mowiles (0928400768 ZAWOR DOZUJACY - czerwona strzalka)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post24 kwie 2014, 19:07

Dzis wymienilem zawor wskazany czerwona strzalka. Podczas probnej jazdy wszystko bylo ok...do momentu gdy silnik sie wkrecil powyzej 3 tys obrotow. Znow wywalilo blad. Po weekendzie zmieniam pompe wys. cisnienia na nowa, zobaczymy czy tam byl problem :(
Offline

Swarog

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 16:39
  • Online: 1d 8h 15m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB 140KM
  • Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Tryb awaryjny silnika

Post27 kwie 2014, 09:19

instrukja do silnika cbab może ci sie przydać.
chciałem dodać jako załącznik ale nie przyjmuje ani .pdf ani .rar
http://chomikuj.pl/daroroda/motoryzacia ... 782376.pdf
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post27 kwie 2014, 22:02

Dzieki za instrukcje.

Po przeczytaniu lektury wynika ze moze byc uszkodzonych kilka rzeczy. Wg mnie pozostaje dodatkowa pompa paliwa V393 (albo sam przekaznik), pompa wysokiego cisnienia lub czujnik temp. Az nie chce mi sie wierzyc ze przy takim stopniu komputeryzacji serwis musi wymieniacz czesci na czuja :(
Offline

Swarog

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 16:39
  • Online: 1d 8h 15m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB 140KM
  • Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Tryb awaryjny silnika

Post28 kwie 2014, 11:35

czujnik temperatury możesz sprawdzić w blokach pomiarowych vcds
http://www.goapr.com/support/datalogging.php
wybierasz czujnik G81 z listy. powinno sprawdzać się na zimnym silniku po nocy
temperatura powinna być zbliżona do otoczenia.
Można też wykonać logi dynamiczne
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post02 maja 2014, 16:28

Aktualizacja trudnego tematu.
Auto dalej wyrzuca błąd niskiego ciśnienia. Można powiedzieć że dzieje się to w różnych warunkach, ale najczęściej podczas długiego przyśpieszania na 3 biegu, gdy obroty silnika zaczynają od 1500; wtedy błąd wyskakuje powyżej 3 tysięcy obrotów.
Jak na razie zostały wymienione następujące części:
-filtr siarkowy z czujnikiem temperatury
- zawór dozowania paliwa N290
- dodatkowa pompa paliwa V393
- zawór regulacyjny ciśnienia N276
- czujnik ciśnienia paliwa G247

Sprawdzone wszystkie przekażniki i bezpieczniki związane ze sterowaniem silnika.

Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to pompa wysokiego ciśnienia.

Co o tym wszystkim myslicie? Bo juz zaczyna mnie to irytować
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

Swarog

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 16:39
  • Online: 1d 8h 15m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB 140KM
  • Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Tryb awaryjny silnika

Post02 maja 2014, 18:22

Jak masz vcds zrób logi dynamiczne grupy 020(1,2,3,4) i 021(1,2,3,4) silnik ma być zagrzany do 90 na 3 biegu
wybierasz grupy podobnie jak na obrazku naciskasz Log przy 1500 obr. pedał w podłogę i start, logujesz do 4000
wyniki wrzuć na http://vaglog.rtnet.pl/ i link na forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post02 maja 2014, 19:25

Nie mam mozliwosci sprawdzenia tych wartosci. Auto stoi w ASO we wroclawiu. Powiem im w poniedzialek zeby to zrobili, ale nie wiem czy to zrobia bo chyba juz maja dosc mnie i mojego golfa :P


Ja caly czas czuje ze to jest zwiazane z paliwem po niskiej stronie cisnienia, moze pompa w baku. Auto jadac na 3 biegu od niskich obrotow potrzebuje duzo paliwa przez dluzsza chwile, a jak osiaga prawie 4 tysiace obrotow to brak paliwa po niskiej stronie powoduje brak paliwa na pompie wys. cisnienia i w efekcie pokazanie sie bledu. Jak nic nie znajda to sam zmierze to cisnienie po niskiej stronie.
Offline

Swarog

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 16:39
  • Online: 1d 8h 15m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB 140KM
  • Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Tryb awaryjny silnika

Post03 maja 2014, 07:06

ja bym zmierzył ciśnienie po drugiej pompie bo tam jest zawór przelewowy który ma ustawić ciśnienie na 4,3 bara
można też sprawdzić czy ssawka w baku paliwa nie jest przytkana
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post07 maja 2014, 20:01

mały update,
padła pompa wysokiego ciśnienia. Pompa wymieniona, auto śmiga jak nowe.

Pozdrawiam
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post27 maja 2014, 19:03

Witam, odgrzewam kotleta.

Jestem w akcie desperacji wiec prosze wszystkich o pomoc. Auto dalej boryka sie z tym samym problemem czyli wyskakuje blad niskiego cisnienia paliwa i auto przechodzi w tryb awaryjny. Nie ma wlasciwie wspolnego mianownika gdyz auto najczesciej glupieje na rozgrzanym silniku choc na zimnym tez mu sie zdarzalo.Jak do tej pory wymienione zostalo:

-dodatkowa pompa paliwa
-nowa pompa wysokiego cisnienia
-listwa paliwowa
-czujnik temperatury paliwa
-czujnik cisnienia paliwa na listwie paliwowej
-elektro zawor na listwie paliwowej
-nowe wtryski

Skonczyly mi sie juz pomysly co moze byc przyczyna tej usterki. Filtr paliwa sprawdzany, jest czysciutki. Ktos ma jakis pomysl??? Bardzo prosze o pomoc
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Tryb awaryjny silnika

Post27 maja 2014, 19:15

Podjedź do Ecuproject we Wrocławiu. Chłopaki są pasjonatami. Adres wygogolujesz.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Tryb awaryjny silnika

Post28 maja 2014, 15:35

http://www.ecuproject.pl/ Dzwoń do Daniela.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post30 maja 2014, 10:21

dzwonilem, termin ustalony, zobaczymy.

W miedzyczasie zauwazylem ze wiazka dotyka silnika. Kabel jest owiniety tasma, ale ma ona na celu tylko utrzymanie w calosci wiazki elektrycznej, raczej nie chroni przed temperatura a na pewno jest tam wysoka.

Załozylem izolacje termiczna na ta wiazke, nie wyglada to ladnie ale chce troche pojezdzic i zobaczyc czy blad dalej bedzie sie pojawial.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post19 cze 2014, 22:38

Mała aktualizacja:

Podczas oględzin silnika zauważyłem, że w pewnym miejscu wiązka elektryczna dotyka silnika. Założyłem izolacje w tym miejscu na przewód elektryczny. Zrobiłem 500km bez błędu, zakres temperatur na zewnątrz od 12 do 36 i nie było problemu. Wczoraj jadąc po mieście, zaraz po zatankowaniu błąd wrócił. Silnik kilka razy wpadł w tryb awaryjny po czym wywaliło błąd. Następnego dnia silnik znów chodził normalnie.....a kontrolka sama znikła!!!Prawdziwe czary mary!!

Dziś podpiąłem auto pod kompa. Wyskoczyły błędy:
000401 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0191 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 235023 km
Time Indication: 0
Date: 2059.14.26
Time: 10:09:32

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Hex Value: 0xFF00
Pressure: 64.0 bar
Voltage: 12.92 V
Temperature: 63.9°C
Temperature: 37.8°C


000135 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 - 000 - Too Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 235167 km
Time Indication: 0
Date: 2059.14.27
Time: 15:45:23

Freeze Frame:
RPM: 2047 /min
Inj. Quantity: 47.2 mg/str
(no units): 5.0
Pressure: 1248.0 bar
Pressure: 176.0 bar
Temperature: 64.8°C
Tank Cont.: 34.4 l

004197 - Fuel Pressure Regulation
P1065 - 000 - Regulation Discrepancy - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 12
Reset counter: 255
Mileage: 235168 km
Time Indication: 0
Date: 2059.14.27
Time: 15:46:19

Freeze Frame:
RPM: 2001 /min
Speed: 33.0 km/h
Lambda: 56.0 %
Pressure: 1032.0 bar
Pressure: 1032.0 bar
Pressure: 1416.0 bar
Temperature: 63.9°C



Nie mam dużego doświadczenia, ale wygląda mi to na błąd elektroniki. Wszystkie elementy w układzie wtryskowym są nowe. Wnioskuje że powodem błędów będzie jakiś zaśniedziały styk. Pytanie tylko który.
Ktoś ma inne sugestie albo pomysły? :P
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post31 sie 2014, 21:47

Ostatni update- samochód w końcu naprawiony

Witam wszystkich, chciałem sie z Wami podzielić informacją bo podejrzewam że wiele z osób z forum może na tym skorzystać. Pisałem wam o problemach z moim samochodem. Wymieniłem WSZYSTKIE części z układu wtryskowego co kosztowało mnie mnóstwo kasy i nerwów.
W końcu trochę drogą przypadku postanowiłem zmienić ostatnią część która moim zdaniem nie miała wpływu na wspomnianą ustarke. I co?? BINGO. Auto naprawione. Jezdzi w korkach, ciągnie aż miło do 4 tysięcy obrotów i nic...wszystko pięknie działa. Przyczyną usterki był uszkodzony zawór stabilizacji ciśnienia (numer 11 na rysunku).
Przy okazji zauważyłem że po wymianie tej częśći silnik przestał wibrować co opisałem w innym wątku. Wszyscy mówili poduszki pod silnikiem, dwumasa i inne kosztowne pierdoły...a problemem okazał się ten zawór.
Temat do zamknięcia.....w końcu :)

PS. Za szybko się cieszyłem :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 19:16 przez lkgh, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tryb awaryjny silnika

Post12 lut 2015, 19:15

Odswieżam kotleta.

Problem rozwiązany. Po 1.5 roku szukania usterki w końcu sukces. Okzało się, że któryś z mechaników zamienił przewód paliwowy na filtrze paliwa (powrót z dopływem), przez co za wysokie ciśnienie niszczyło zawór na listwie paliwowej i powodowało te wszystkie problemy. Auto ma teraz 175 koni i śmiga jak mała rakieta :P


Autor postu otrzymał pochwałę
Następna

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość