Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 08:31


MK7 1.6 TDi CXXB bład P047F00

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

demson

Sympatyk

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 19 sty 2020, 09:00
  • Online: 2d 16h 20m 49s
  • Auto: Audi S3 8V
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Lokalizacja: UK

MK7 1.6 TDi CXXB bład P047F00

Post08 mar 2020, 12:57

Problem pojawił się kilka dni temu podczas podróży w trasie.. Auto straciło moc i nie chciało przyspieszać. W tym momencie nie było nic na desce rozdzielczej. Samochód postal przez noc i na następny dzień wywaliło kontrolkę Check Engine. Tryb awaryjny, obroty max do 2,5RPM. Podłączyłem OBDeleven i odczytałem nastepujacy błąd w module silnika - P047F00 (Exhaust Pressure Control Valve "A" stuck open).

Poszukałem trochę na zagranicznych forach i okazuje się że zawór ten był objety przedłużoną gwarancją w autach do 2013 roku. Nie jestem pewny czy taki sam/podobny zawór jest w nowszych wersjach Golfa i czy też ulega on czestym awariom.

Znalazłem cos takiego na ebay'u ale tutaj wygląda jakby tak klapka była wspawana w część wydechu, natomiast w poprzednich wersjach zawór był wpiety na dwie obejmy... Orientuje sie ktoś jak wygląda sprawa w MK7?

Z góry dzieki za pomoc. Zdjęcia z OBD11 poniżej

https://imgur.com/a/4nN6jLS

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości