Dzisiaj jest 21 lis 2024, 13:01


[MK6] Test zużycia sondy lambda i katalizatora

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

UnlimitedPL

Nieśmiały

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 24 sty 2016, 18:14
  • Online: 8d 23h 46m 28s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6 Bifuel
  • Silnik: 1.6 MPI CHGA 102KM

Test zużycia sondy lambda i katalizatora

Post19 sie 2017, 23:56

Jeśli chcemy wiedzieć w jakim stanie jest nasza sonda lambda i katalizator możemy się o tym dowiedzieć robiąc test "starzenia się" za pomocą VCDS'a.

Testy wykonuje się na włączonym silniku.
Testy sond wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 350' (pole nr 2 w grupie 034)
Test katalizatora wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 550' (pole nr 2 w grupie 034)

Dla sondy umieszczonej w kolektorze wydechowym:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [034]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK.

W polu nr 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sondy lambda.
Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1.99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.

Dla sondy umieszczonej za katalizatorem:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [036]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 2 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.

Dla sondy umieszczonej za katalizatorem nie otrzymamy stopnia zużycia pewnie dlatego, że jest to sonda "diagnostyczna". Mamy informację tylko o tym czy działa prawidłowo. Musimy jednak wykonać test tej sondy by móc zrobić test zużycia katalizatora.

Dla katalizatora:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [046]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 1400obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.

W polu nr 3 pojawi się stopień zużycia katalizatora. Prawidłowe wartości są zależne od wersji silnikowej. Dla 1.8T wartość powinna być poniżej 0.5, ja osobiście w 1.6 MPI mam 1.0 i wynik testu pozytywny. Nie wiem gdzie jest rozpiska tych wartości więc póki co to pole jest trochę niewiadomą.


Pochwały przyznane za posta: 2

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości