Nieśmiały
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 sty 2016, 18:14
- Online: 8d 23h 46m 28s
- Pochwały: 2
- Auto: VW Golf 6 Bifuel
- Silnik: 1.6 MPI CHGA 102KM
Jeśli chcemy wiedzieć w jakim stanie jest nasza sonda lambda i katalizator możemy się o tym dowiedzieć robiąc test "starzenia się" za pomocą VCDS'a.
Testy wykonuje się na włączonym silniku.
Testy sond wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 350' (pole nr 2 w grupie 034)
Test katalizatora wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 550' (pole nr 2 w grupie 034)
Dla sondy umieszczonej w kolektorze wydechowym:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [034]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK.
W polu nr 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sondy lambda.
Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1.99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
Dla sondy umieszczonej za katalizatorem:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [036]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 2 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.
Dla sondy umieszczonej za katalizatorem nie otrzymamy stopnia zużycia pewnie dlatego, że jest to sonda "diagnostyczna". Mamy informację tylko o tym czy działa prawidłowo. Musimy jednak wykonać test tej sondy by móc zrobić test zużycia katalizatora.
Dla katalizatora:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [046]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 1400obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.
W polu nr 3 pojawi się stopień zużycia katalizatora. Prawidłowe wartości są zależne od wersji silnikowej. Dla 1.8T wartość powinna być poniżej 0.5, ja osobiście w 1.6 MPI mam 1.0 i wynik testu pozytywny. Nie wiem gdzie jest rozpiska tych wartości więc póki co to pole jest trochę niewiadomą.
Testy wykonuje się na włączonym silniku.
Testy sond wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 350' (pole nr 2 w grupie 034)
Test katalizatora wykonujemy po rozgrzaniu katalizatora do minimum 550' (pole nr 2 w grupie 034)
Dla sondy umieszczonej w kolektorze wydechowym:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [034]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK.
W polu nr 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sondy lambda.
Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1.99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
Dla sondy umieszczonej za katalizatorem:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [036]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 2200obr/min).
5. W polu nr 2 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.
Dla sondy umieszczonej za katalizatorem nie otrzymamy stopnia zużycia pewnie dlatego, że jest to sonda "diagnostyczna". Mamy informację tylko o tym czy działa prawidłowo. Musimy jednak wykonać test tej sondy by móc zrobić test zużycia katalizatora.
Dla katalizatora:
1. Wchodzimy w Engine [01] -> Basic Settings [04]
2. Wpisujemy grupę [046]
3. Wciskamy i trzymamy cały czas hamulec, a następnie naciskamy i trzymamy pedał gazu w podłodze.
4. Silnik sam ustawi sobie odpowiednie obroty i będzie je utrzymywał (ok 1400obr/min).
5. W polu nr 4 pojawi się napis TEST ON i trzymamy tak hamulec i gaz do czasu aż zobaczymy wynik Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.
W polu nr 3 pojawi się stopień zużycia katalizatora. Prawidłowe wartości są zależne od wersji silnikowej. Dla 1.8T wartość powinna być poniżej 0.5, ja osobiście w 1.6 MPI mam 1.0 i wynik testu pozytywny. Nie wiem gdzie jest rozpiska tych wartości więc póki co to pole jest trochę niewiadomą.
Pochwały przyznane za posta: 2