Silniki 2.0 tfsi z paskiem zębatym AXX, BWA, BWJ, BUL, BYD, BHZ, CDL itd. (od 125kW do 199kW)
Jedni wiedzą inni nie może komuś na forum się przyda
Demontaż klap pomaga w przepływie powietrza, klapy nawet otwarte znacznie to ograniczają. Ma to znaczenie przy zwiększaniu mocy/momentu.
Do wywalenia klap razem z osią z kolektora potrzebny jest zestaw "zaślepek".
ceny zestawu to od ok 250zł, uszczelka koszt ok 40zł ja akurat miałem możliwość zrobić to sam na cnc, nie fotografowałem swojej roboty ale znalazłem całkiem jasną obrazkową instrukcję do której trochę dopowiem
Montaż tego zestawu bardzo prosty, ceny w warsztacie bardzo różne (jak ktoś wie co to i po co potrafią nieźle skroić
)
Ściągamy zawleczkęwywalamy uszczelkę, jeśli ktoś to robił niedawno nie ma konieczności wymieniać jej na nową, nie jest jednorazowa,
jednak 40zł kosztuje nowa więc jak kto woli Wyjmujemy ori klapy razem z osią, po demontażu czyścimy kolektor jak najlepiej potrafimy Wkładamy zaślepki w miejsce pustych przestrzeniZakładamy uszczelkę i skladamy wszystko do kupyPo tym zabiegu trzeba udać się do jakiegoś tunera i powiadomić o usunięciu klap, wystroić aby auto chodziło prawidłowo (zanim się ustawi na obrotach chodzi głośno, spalanie w miejscu przez chwile 5l po samym montażu to nic strasznego bez ingerencji w ecu takie objawy będą)
Pozdrawiam serdecznie !