Dzisiaj jest 21 lis 2024, 13:45


Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

skorpiontb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 lut 2021, 19:53
  • Online: 38m 52s
  • Auto: AUDI A3 8P Cabrio
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Legnica

Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post01 lut 2021, 19:56

Hej! co praca forum jest Golfa ale temat popularny, wymieniłem pompę ABS/ESP (standardowa awaria, błąd 01130) w moim samochodzie Audi A3 8P Cabrio 2008r 1.9TDi, wykonałem adaptacje czujników, fizycznie ABS działa prawidłowo (spadł śnieg więc bezboleśnie mogłem to przetestować) ale nowa pompa (używka) nie chce przyjąć kodowania zepsutej i nadal widnieją na desce wszystkie kontrolki ABS i ESP.

Stara pompa: 1K0 907 379 AD (softłerowo CD)
Nowa pompa 1K0 907 379 CC

Kodowanie ze starej pompy: 11 42 20 12 49 22 00 FD 88 10 04 E5 92 20 00 41 3C 00
Kodowanie nowej pompy: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

VIN: TRUZZZ8P691003517

Przy pomocy kalkulatora wychodzi inne kodowanie niż było w starej i też nie chce go przyjąć.
Wszystko robione VCDSem.

Na RossTech Wiki wyczytałem że w przypadku wymiany pompy może zajść potrzeba adaptacji bloków 25 i 26.
Wszystkie pozostałe jak czujniki skrętu kierownicy, przechyleń itp. wykonane.

Czy w przypadku wymiany pompy ABS może zajść potrzeba przyuczenia VINu? Jeżeli tak to w którym bloku się to robi i jak?
Czy możecie pomóc z kodowaniem do tego autka i pompy?

W załączeniu nalepka wyposażenia z bagażnika.

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 3h 51m 55s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post04 lut 2021, 11:15

Rób kodowanie pompy przy podłączonym prostowniku do aku.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

skorpiontb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 lut 2021, 19:53
  • Online: 38m 52s
  • Auto: AUDI A3 8P Cabrio
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Legnica

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post04 lut 2021, 11:26

Orientujesz się czy kodowanie starej pompy które umieściłem w poście jest poprawne?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 3h 51m 55s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post05 lut 2021, 11:03

skorpiontb pisze:Orientujesz się czy kodowanie starej pompy które umieściłem w poście jest poprawne?

Kodowanie pompy ABS CC

Przykład:
113B400D092B0000881002E4902200408101509B
11 3B 20 0D 09 22 00 00 88 13 04 E5 90 1F 00 40 A1 01 50 8B


Byte 0 und Byte 8
11 - A3, Golf, Jetta, Octavia, Leon Byte 8--->88
14 - Golf GTI, Octavia RS, Leon FR Byte 8--->28
21 - Golf Plus, Seat Altea Byte 8--->84
24 - Golf Plus Byte 8--->24
32 - Touran Byte 8--->4C
33 - Touran Byte 8--->CC
42 - Caddy, A3 Byte 8--->42
54 - Eos Byte 8--->2A
62 - Caddy Byte 8--->46
74 - Scirocco Byte 8--->2E
76 - Scirocco Byte 8--->6E
84 - Superb Byte 8--->21
86 - Superb Byte 8--->61
91 - Yeti Byte 8--->89
93 - Yeti Byte 8--->C9
94 - Yeti Byte 8--->29
A1 - Jetta 16 Byte 8--->85
F4 - Jetta 16 Byte 8--->2F

Byte 1
3B - Volkswagen, Octavia, Seat
3D - Superb
3C - Caddy
3F - Yeti, Altea
42 - Audi
4B - Golf, Jetta USA

Byte 2 und Byte 10
20 - BLE,BLS,BSE,CAYC,CAYD,CAXA,CBZB Byte 10--->04
40 - CAXA,CAXC,CAYD,CBZB,CDAB,CFFB,CFHA Byte 10--->02
60 - CAVD,CCZA,CCZB,CEGA,CFGB,CFHC Byte 10--->06
80 - CDLA,CDLF Byte 10--->01

Byte 3
08 - EOS 1F
0C - 5K USA, 1K Jetta USA
0D - Golf 1K und 5K, Jetta 1K, Caddy 2K
0E - Yeti 5J
F5 - Scirocco 13
F8 - Jetta 16
1C - Octavia 1Z
16 - Touran 1T, Superb 3T
12 - Audi 8P, Leon 1P, Altea 5P

Byte 4 und Byte 12
09 - GTI (ab 11MJ), EOS, Caddy, Yeti Byte 12--->90
0A - Byte 12--->50
11 - Byte 12--->88
12 - Byte 12--->48
19 - Superb Byte 12--->98
21 - Jetta Byte 12--->84
22 - Byte 12--->44
49 - Touran, Passat, Scirocco Byte 12--->92
89 - GTI (bis 11MJ) Byte 12--->91

Byte 5
22 - wenn 13 Stelle der FIN 0
23 - wenn 13 Stelle der FIN 1
24 - wenn 13 Stelle der FIN 2
25 - wenn 13 Stelle der FIN 3
26 - wenn 13 Stelle der FIN 4
27 - wenn 13 Stelle der FIN 5
28 - wenn 13 Stelle der FIN 6
29 - wenn 13 Stelle der FIN 7
2A - wenn 13 Stelle der FIN 8
2B - wenn 13 Stelle der FIN 9

Byte 6
Bit 0 bis 3 - 00 - Standard
Bit 0 bis 3 - 01 - Yeti
Bit 0 bis 3 - 05 - Yeti
Bit 0 bis 3 - 03 - Caddy
Bit 0 bis 3 - 0E - Touran
Bit 4
Bit 5
Bit 6
Bit 7 Deaktivierung ESP (in Verbindung mit Byte 14)

Byte 7
FA - wenn 14 Stelle der FIN 0
FB - wenn 14 Stelle der FIN 1
FC - wenn 14 Stelle der FIN 2
FD - wenn 14 Stelle der FIN 3
FE - wenn 14 Stelle der FIN 4
FF - wenn 14 Stelle der FIN 5
00 - wenn 14 Stelle der FIN 6
01 - wenn 14 Stelle der FIN 7
02 - wenn 14 Stelle der FIN 8
03 - wenn 14 Stelle der FIN 9

Byte 8 und Byte 0
24 - Golf Plus Byte 0--->24
28 - Golf GTI, Octavia RS, Leon FR Byte 0--->14
2A - Eos Byte 0--->54
84 - Golf Plus, Seat Altea Byte 0--->21
88 - A3, Golf, Jetta, Octavia, Leon Byte 0--->11
2E - Scirocco Byte 0--->74
6E - Scirocco Byte 0--->76
4C - Touran Byte 0--->32
CC - Touran Byte 0--->33
89 - Yeti Byte 0--->91
C9 - Yeti Byte 0--->93
29 - Yeti Byte 0--->94
42 - Caddy, A3 Byte 0--->42
46 - Caddy Byte 0--->62
85 - Jetta 16 Byte 0--->A1
2F - Jetta 16 Byte 0--->F4
21 - Superb Byte 0--->84
61 - Superb Byte 0--->86

Byte 9
0B - wenn 15 Stelle der FIN 0
0C - wenn 15 Stelle der FIN 1
0D - wenn 15 Stelle der FIN 2
0E - wenn 15 Stelle der FIN 3
0F - wenn 15 Stelle der FIN 4
10 - wenn 15 Stelle der FIN 5
11 - wenn 15 Stelle der FIN 6
12 - wenn 15 Stelle der FIN 7
13 - wenn 15 Stelle der FIN 8
14 - wenn 15 Stelle der FIN 9

Byte 10 und Byte 2
01 - CDLA,CDLF Byte 2--->80
02 - CAXA,CAXC,CAYD,CBZB,CDAB,CFFB,CFHA Byte 2--->40
04 - BLE,BLS,BSE,CAYC,CAYD,CAXA,CBZB Byte 2--->20
06 - CAVD,CCZA,CCZB,CEGA,CFGB,CFHC Byte 2--->60

Byte 11
E4 - wenn 16 Stelle der FIN 0
E5 - wenn 16 Stelle der FIN 1
E6 - wenn 16 Stelle der FIN 2
E7 - wenn 16 Stelle der FIN 3
E8 - wenn 16 Stelle der FIN 4
E9 - wenn 16 Stelle der FIN 5
EA - wenn 16 Stelle der FIN 6
EB - wenn 16 Stelle der FIN 7
EC - wenn 16 Stelle der FIN 8
ED - wenn 16 Stelle der FIN 9

Byte 12 und Byte 4
44 - Byte 4--->22
48 - Byte 4--->12
50 - Byte 4--->0A
84 - Jetta Byte 4--->21
88 - Byte 4--->11
90 - GTI (ab 11MJ), EOS, Caddy, Yeti Byte 4--->09
91 - GTI (bis 11MJ) Byte 4--->89
92 - Touran, Passat, Scirocco Byte 4--->49
98 - Superb Byte 4--->19

Byte 13
19 - wenn 17 Stelle der FIN 0
1A - wenn 17 Stelle der FIN 1
1B - wenn 17 Stelle der FIN 2
1C - wenn 17 Stelle der FIN 3
1D - wenn 17 Stelle der FIN 4
1E - wenn 17 Stelle der FIN 5
1F - wenn 17 Stelle der FIN 6
20 - wenn 17 Stelle der FIN 7
21 - wenn 17 Stelle der FIN 8
22 - wenn 17 Stelle der FIN 9

Byte 14
Bit 0 Deaktivierung ESP (in Verbindung mit Byte 6)
Bit 1
Bit 2
Bit 3
Bit 4 bis 7 - 00 - Standard
Bit 4 bis 7 - 70 - Touran
Bit 4 bis 7 - A0 - Yeti
Bit 4 bis 7 - C0 - Caddy
Bit 4 bis 7 - 80 - Yeti

Byte 15
Bit 0 bis 2 - 00 - 1.2TSI, 1.4, 1.4TSI, 1.6, 1.6TDI, 2.0TDI(PD)
Bit 0 bis 2 - 01 - 1.6TDI, 1.9TDI, 1.8TSI, 2.0FSI, 2.0TSI
Bit 0 bis 2 - 02 - 2.0TDI(CR)
Bit 3 Off Road Yeti
Bit 4 Start/Stop System installiert
Bit 5 DRS System installiert
Bit 6 bis 7 - 40 - Links Lenker
Bit 6 bis 7 - 80 - Rechts Lenker

Byte 16
Bit 0 Berganfahrassistent aktiv/verbaut
Bit 1 elektronische Parkbremse (Auto Hold) verbaut (bei neueren ABS)
Bit 2 Reifendruckkontrolle aktiv/verbaut
Bit 3
Bit 4
Bit 5 ACC/Front Assist nicht verbaut
Bit 6
Bit 7 Airbag deaktivieren (bei neueren ABS)

Byte 17
Bit 0 PLA 2.0 Generation verbaut
Bit 1
Bit 2 Reifendruckkontrolle via KI aktiv
Bit 3 XDS aktiv/verbaut
Bit 4-7 Anhaltewegverkürzung 2 in ADR (wenn vorhanden)

Byte 18
Bit 0 Radsensor vorn links (???)
Bit 1
Bit 2 Radsensor vorn rechts (???)
Bit 3
Bit 4 Radsensor hinten links (PLA 2.0)
Bit 5 Radsensor hinten links (andere??)
Bit 6 Radsensor hinten rechts (PLA 2.0)
Bit 7 Radsensor hinten rechts (andere??)

Byte 19
Bit 0 Reifendruckkontrolle via KI vorhanden (bei neueren ABS)
Bit 1
Bit 2
Bit 3 Spurwechselassistent Neu mit Ausparkassistent
Bit 4 ASR Deaktivieren
Bit 5
Bit 6 ESP Deaktivieren
Bit 7 ESP Sport

Powinno przyjąć Twoje kodowanie:
11422012492200FD881004E5922000413C000000
Przykładowe kodowanie jednego kolegi:
113B400D092B0000881002E4902200408101509B
Przykładowe kodowanie drugiego kolegi:
113B200D09220000881304E5901F0040A101508B
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

skorpiontb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 lut 2021, 19:53
  • Online: 38m 52s
  • Auto: AUDI A3 8P Cabrio
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Legnica

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post05 lut 2021, 14:56

Dzięki bardzo za odpowiedź. Finalnie zamontowałem AJ. Też nie chciało przyjąć mojego kodowania, przyjęło dopiero kodowanie:

11422012092200FD881004E5902000423D0800

wygenerowane na płatnej stronie. Nie wiem czy jest w pełni poprawne więc będę jeszcze je sprawdzał ale najważniejsze, że najgorsze za mną. Nastawy podstawowe zrobione i test systemu też. Wszystkie kontrolki zniknęły.
Offline

Kri591

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 25 lut 2021, 21:17
  • Online: 1h 56m 22s
  • Auto: Octavia 2fl
  • Silnik: 1.9 bxe
  • Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post02 kwie 2021, 22:22

Witam jakbym mógł to podepnę się pod temat ponieważ zamontowałem właśnie sterownik z końcówka Czv do Octavii 2fl z 2009 po wielu próbach przyjęła kodowanie : 113B201C0A270002881404E5501E0041A1080033 ale cały czas świecie kontrolka i wisi błąd Dezaktywowanego ESP orientuje sie ktoś gdzie w kodowaniu jest błąd? Pozdrawiam
Offline

skorpiontb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 lut 2021, 19:53
  • Online: 38m 52s
  • Auto: AUDI A3 8P Cabrio
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Legnica

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post02 kwie 2021, 22:54

Adaptacje robiłeś czujników robiłeś?
Offline

Kri591

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 25 lut 2021, 21:17
  • Online: 1h 56m 22s
  • Auto: Octavia 2fl
  • Silnik: 1.9 bxe
  • Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post03 kwie 2021, 06:44

Tak adaptacja czujników zfobiona G200 G201 G251 i G85
Offline

Goldi

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 29 gru 2021, 22:09
  • Online: 2h 59m 18s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: TSI

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post30 gru 2021, 17:11

Witam Koledzy. W moim golfie 6 1.4 TSI padła pompa abs 1K0907379AD (CD) (błąd 16352). Kupiłem pompę o oznaczeniu 1K0907379 BL natomiast jest problem z zakodowaniem nowej – używanej pompy.
Sterownik się koduje natomiast nie przyjmuje kodu
VIN: WVWZZZ1KZ9P448302
Kod starego kodowania 143B400D09260002280E02E4901B00403000
W czym może być problem? Jaki powinien być poprawny kod?
Offline

skorpiontb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 lut 2021, 19:53
  • Online: 38m 52s
  • Auto: AUDI A3 8P Cabrio
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Legnica

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post31 gru 2021, 11:37

Cześć, w pierwszej kolejności sprawdź czy ten sterownik może być zamiennikiem, gdzieś w necie była lista na którymś z forów. Też miałem AD (CD) i jako zamiennik kupiłem AJ.

ja u siebie skorzystałem z tego kalkulatora: https://www.carprogonline.com/

co prawda płatny i też musiałem kilka kodów wygenerować (po opłaceniu, kalkulator aktywny przez 24h, można dowolnie dużo kodowań generować) ale w przeciwieństwie do wszystkich innych kalkulatorów, ten wygenerował poprawne kodowanie.

Może Ci się przyda, powodzenia!
Offline

wojkog7

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 22 lut 2022, 20:50
  • Online: 14m 37s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAWB 2.0
  • Lokalizacja: Małopolskie

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post22 lut 2022, 21:16

Witam. Mam podobny problem a mianowicie sterownik odmawia kodowania
Wymieniony 1K0 907 379 AE na 1K0 907 379 CC
Samochód to Scirocco 2.0 TFSI CAWB
VIN: WVWZZZ13Z9V021366
Stare kodowanie 74 3B 60 F5 09 24 00 FB 2E 0E 06 EA 90 1F 00 41 B1 00
Sterownik nie przyjmuje tego kodu.
Ktoś wie jak się z tym uporać?
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 563
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 12h 8m 39s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Po wymianie pompy ABS sterownik nie przyjmuje kodowania

Post23 lut 2022, 06:31

wojkog7 pisze:Witam. Mam podobny problem a mianowicie sterownik odmawia kodowania
Wymieniony 1K0 907 379 AE na 1K0 907 379 CC
Samochód to Scirocco 2.0 TFSI CAWB
VIN: WVWZZZ13Z9V021366
Stare kodowanie 74 3B 60 F5 09 24 00 FB 2E 0E 06 EA 90 1F 00 41 B1 00
Sterownik nie przyjmuje tego kodu.
Ktoś wie jak się z tym uporać?

bo pompa CC ma dłuższe kodowanie
743B60F5092400FB2E0E06EA901F0041B1000000
takie wklej jezeli cała reszta jest ok

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości