Dzisiaj jest 01 maja 2025, 05:10


Stacyjka - nie łączy

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

tengelus

Sympatyk

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 20:34
  • Online: 33d 6h 57m 23s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 105KM CAYC
  • Lokalizacja: PPL

Stacyjka - nie łączy

Post17 sie 2015, 13:22

Problem, pierwszy raz ukazał się wczoraj wieczorem. Miałem włączony zapłon i chwilę jeszcze siedziałem zanim miałem odpalić. W pewnym momencie zaczęła mi się robić choinka na desce rozdzielczej. Odruchowo cofnąłem kluczyk, włączyłem zapłon i było ok. Dzisiaj wyjeżdżając z domu nic się nie działo ale po pierwszym postoju po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolki się nie zapaliły. Poruszałem trochę kluczykiem, kilka razy się zapaliły ale nie zdążyłem odpalić. W końcu po ok 1 min. odpaliłem i pojechałem jeszcze w jedno miejsce - tam podobne problem z odpaleniem. Po czym strzała do domu.
Pierwszy pomysł - akumulator. podłączyłem prostownik - sprawny.
Potestowałęm stacyjkę - po przekreceniu ciemność ale jakby ją zostawić na 30sek - 1min to się włączy, jednak ruszenie kluczykiem i próba odpalenia kończy się fiaskiem.
Po zdjęciu obudowy kolumny dostałem się do drugiej strony stacyjki na której jest plastikowy korek <dumnie podpisany ABS> i plomba producenta .
Korek minimalnie się porusza i dociskanie go lub delikatne ruchy na boki powodują załączenie się zapłonu i jeśli utrzymam w dobrej pozycji to odpalenie auta, jednak puszczenie powoduje zgaszenie.

Pytanie co z tym zrobić ?
Czy opłaca się wymiana wkładki na używkę?
Ile będzie kosztowało w ASO?
Co będzie konieczne jeszcze przy wymianie tej wkładki? wymiana kluczyków? programowanie?
Z jakimi kosztami się liczyć?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 21:00 przez marmi, łącznie zmieniany 2 razy
Powód: poprawilem temat
______________________
Egzorcysta amator, bimbrownik, kłusownik i degenerat.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1016
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 134d 16h 4m 4s
  • Pochwały: 24
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Stacjka - nie łączy

Post17 sie 2015, 21:04

A to nie jest przypadkiem tzw kostka stacyjki ? Czyli tam gdzie siega koncowka kluczyka. Nie wiem jak to wyglada w mk6 ale w mk3 to byla wymienialna czesc i nie ma potrzeby zmiany zamkow/kluczykow.
Mniej wiecej cos takiego
Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Stacyjka - nie łączy

Post18 sie 2015, 17:36

Dokładnie. Jest to wymienialna cześć i w sumie zdarza się, że padnie. Nówka w aso nie powinna być droga.
Offline
Awatar użytkownika

tengelus

Sympatyk

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 20:34
  • Online: 33d 6h 57m 23s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 105KM CAYC
  • Lokalizacja: PPL

Re: Stacyjka - nie łączy

Post18 sie 2015, 20:58

Wszystko się zgadza. Wymiana bezproblemowa. Koszt 120 PLN(w innym sklepie krzykneli 190, do aso nie dzwoniłem) kostka Febi...wygląd i oznaczenia identyko jak ori.

I po stresie. Dzięki
______________________
Egzorcysta amator, bimbrownik, kłusownik i degenerat.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1016
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 134d 16h 4m 4s
  • Pochwały: 24
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Stacyjka - nie łączy

Post18 sie 2015, 22:16

to super ze juz po problemie :lokej:
Offline

marcinglab1

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 18 sie 2015, 18:00
  • Online: 1h 44m 45s
  • Auto: golf 6 variant
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Stacyjka - nie łączy

Post12 wrz 2015, 15:34

Witaj, Kolego ja mam podobny problem w golfie 6, tsi 122km tzn.:
1. Raz radio załącze kluczykiem, a raz nie i muszę ręcznie;
2. Choinka się pojawia (czyli radio samo potrafi się wyłączyć lub włączyć) bardzo często kiedy hamuję silnikiem tzn. zwiększam bieg bez dodania gazu itp. lub gdy ruszam z jedynki.

Pytanie mam do Ciebie czy zauważyłeś podobne problemy i czy to jest stacyjka?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 30
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Stacyjka - nie łączy

Post17 wrz 2015, 21:20

Kolego podpinales pod kompa ?
Ad 1 radio musi zawsze wrócić do stanu przed wyjeciem zapłon
Ad2 tak jak kolega wyzej obserwowal. Ty takze zdejmij oslone i z kluczem w stacyjce ruszaj kostką. Jak bedzie przerywać to wiadomo. Generalnie to fabryczne kostki sa dobre a wszystkie zamienniki od toprana do febi są -zamiennikami i mi w mk3 padaly po 1,5 roku.
Dziwne ze radio gaśnie podczas jazdy a lampki w srodku sie nie zapalaja.
Offline

Sprzedawca

Awatar użytkownika

Pro-choice

Sprzedawca

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 09 mar 2015, 10:55
  • Online: 32d 17h 39m 47s
  • Pochwały: 3
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Stacyjka - nie łączy

Post18 wrz 2015, 15:31

W stacyjce masz sygnał plusa po włożeniu kluczyka, plusa po przekręceniu kluczyka na zapłon oraz sygnał do odpalenia silnika. Uszkodzona kostka może nie wszystkie sygnały przekłamywać.
Obrazek
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości