Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:19


Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Jotes

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 27 wrz 2020, 16:42
  • Online: 8h 8m 35s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 80 KM

Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Post23 lis 2021, 15:44

Dzień dobry! Co sądzicie o podłączeniu małego akumulatorka 12 V 7Ah do instalacji elektrycznej samochodu przed odłączeniem akumulatora w celu podtrzymania napięcia, m.in. alarmu? Chcę zastosować to rozwiązanie w swoim Golfie, żeby się nie bawić w ręczne zamykanie drzwi, ustawianie utraconych wskazań, i.t.p w trakcie ładowania akumulatora, które zazwyczaj trwa ok. 24 h. Stosował ktoś z Was takie rozwiązanie. Jeśli tak, proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz sugestiami. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Post24 lis 2021, 06:57

nie wiem co ile Ty akku wyjmujesz i zanosisz do domu do ładowania
może po prostu wymień go na lepszy jak ładujesz go co 2 dni ?
albo ładuj na aucie
Offline

Jotes

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 27 wrz 2020, 16:42
  • Online: 8h 8m 35s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 80 KM

Re: Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Post24 lis 2021, 07:32

maartinj pisze:nie wiem co ile Ty akku wyjmujesz i zanosisz do domu do ładowania
może po prostu wymień go na lepszy jak ładujesz go co 2 dni ?
albo ładuj na aucie


Nie wyjmuję akumulatora, tylko odłączam klemy. Nie ładuję go co 2 dni, tylko co kilka miesięcy, z uwagi na to, że bardzo mało jeżdżę tym samochodem. Owszem, wymienię go, ale tylko wtedy, kiedy stwierdzę, że jest wadliwy. Na razie jednak tak nie jest.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Post25 lis 2021, 07:33

jak tam mało jeździsz ze akku Ci sie nie doładowuje, to raczej silnika tez nie dogrzewasz, to nie wiem co Cie bardziej powinno martwic, czy kisiel w oleju czy słabe akku.
Offline

Jotes

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 27 wrz 2020, 16:42
  • Online: 8h 8m 35s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 80 KM

Re: Podtrzymanie napięcia po odłączeniu akumulatora

Post26 lis 2021, 21:38

maartinj pisze:jak tam mało jeździsz ze akku Ci sie nie doładowuje, to raczej silnika tez nie dogrzewasz, to nie wiem co Cie bardziej powinno martwic, czy kisiel w oleju czy słabe akku.

Zapominasz, że mam benzyniaka, a nie Diesla. Silnik zawsze się nagrzewa, jak jeżdżę, nawet na krótkich odcinkach. Żadnego kisielu w oleju nie ma. A że akumulator trzeba co jakiś czas doładować, to jest całkiem oczywiste. Jak napięcie spoczynkowe akumulatora spadnie poniżej 11,6 V, ładuję go przez ok. dobę, albo i dłużej, do uzyskania napięcia cn. 15,6 V i na jakiś czas znowu mam spokój. Skoro akumulator uzyskuje w końcowej fazie ładowania cn. 15,6 V, jest jeszcze w dobrej kondycji.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości