iparts.pl

Dzisiaj jest 19 wrz 2017, 15:39


Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Moderatorzy: Muti, ryba113, marmi

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

nazjanz

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:30
  • Online: 19h 55m 35s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM
  • Lokalizacja: wielkopolskie

Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post08 kwie 2013, 15:08

Witam :) jestem nowy na forum,mam nadzieję, że nie dostanie mi się za założenie nowego tematu, ale szukając informacji stwierdziłem, że łatwiej byłoby wszystko ujednolicić do danego typu silnika. Sprowadziłem z Belgi Golfa 1.6 TDI 105 KM Bluemotion 2009 z przebiegiem 110 tys., bardzo zależy mi na waszej opinii i porad co do tego silnika. To dość nowy silnik miejmy nadzieję, że będzie równie trwały jak 1.9 TDI, chciałbym, żebyście podzielili się swoim doświadczeniem, przebytymi awariami i przy jakim przebiegu oraz ogólnych porad eksploatacyjnych. Jestem dosyć zielony, naprawdę liczę na waszą pomoc. Na początek nasuwa mi się kilka pytań:
1. Według Serwisu VW rozrząd wymienia się co 120 tys. (pasek, napinacze, pompa wody) ktoś już wymieniał po za serwisem, ile go to wyniosło i jakich producentów poleca :)
2. Liczę się z wymianą oleju i wszystkich filtrów i tu znów moje pytanie jaki olej dedykowany jest do tego silnika?
3. To mój pierwszy diesel i drugi samochód, czy to prawda, że w przypadku diesli należy wymieniać filtr paliwa minimum raz w roku, mimo to ze tankuje się na Orlenie, a nie na jakiś wynalazkach?
4. Kolejna kwestia jeśli chodzi o DPF, czy często wam się zapycha sadzą, w temacie odnośnie DPF piszecie, że wystarczy jechać powyżej 70 km nawet na 5 biegu przez kilka minut i czy pomaga również zostawienie samochodu na luźnym biegu (na postoju) przez 5 minut, ile kosztuje regeneracja tego filtra po za serwisem, może ktoś z Was już to robił?
5. Czy ktoś już usuwał ten filtr, jeśli tak jakie są jego odczucia, czy wszystko działa jak należy, koszt?
6. Słyszałem, że w przypadku Diesli nie rusza się od razu tylko czeka jakieś 30 s to samo sie tyczy wyłączania silnika, chodzi o trwałość turbiny, jak to wygląda u Was?
7. Co ile tys km powinno się wymieniać świece, jakie są najlepsze do tego modelu?
Wiem, że dużo, dla wielu z Was mogą te pytania się wydać śmieszne, ale dla mnie są istotne, pozdrawiam!
Offline
Awatar użytkownika

marek_g

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 10 kwie 2013, 09:44
  • Online: 1h 35m 59s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Skierniewice

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post10 kwie 2013, 10:24

Witaj!
Mam golfa kombi z tym samym silnikiem i z DSG, rocznik 2009 (grudzień, rejestracja 2010). Kupiłem w maju 2012 z przebiegiem 118 tys. km i jak dotąd najechałem ok. 50 tysięcy.
Auto na longlifie, wymiana oleju co 30 tys. km (jak dla mnie pół roku), olej z tego co widziałem to Shell, najlepsze jest to, że przy przeglądzie brałem litra na dolewkę za 67 zł netto, na stacji benzynowej ten sam kosztuje ok. 20 zł więcej.
Filtr paliwa wymieniam zawsze przed sezonem zimowym. Do baku leję vervę ON, jako jedyne paliwo w PL nie ma domieszki bioestrów.
Tydzień temu zafundowałem sobie chipa, dzięki czemu legitymuję się teraz 132,7 km i 305,5 nM. I wreszcie auto jedzie :) Tak naprawdę chodziło mi o elastyczność przy prędkościach od 80 wzwyż, bo przy wyprzedzaniu ciężarówek właśnie przy tej prędkości DSG delikatnie mówiąc mnie denerwowało - redukcja do 4, czasem 3 biegu i ciągnął do 4400 rpm - w sumie nic to nie dawało jeśli chodzi o przyspieszenie. Teraz jest ok. Spadło mi też spalanie, średnio o ok. litr - ale mowa o prędkościach autostradowych, przy normalnej jeździe nie zauważyłem drastycznego spadku.
Co do obchodzenia się z zimnym silnikiem w zasadzie czy to przy benzynie, czy dieslu nie powinno się pałować na zimno (nie tylko smarowanie turbiny ale inne elementy ruchome w silniku), czy ma to być 30 sekund, czy dwie minuty - trudno powiedzieć, musisz wyrobić swój system. Ja po prostu wsiadam, odpalam, poprawiam lusterko, fotel etc. i jadę :) Co do gaszenia auta - diesel ma inną temp. spalin niż benzyna, nie doprowadzisz turbiny do czerwoności. Wiadomo, że jak dmuchałeś auto autostradą i stajesz na siku to możesz przytrzymać auto z minutę zanim je zgasisz. W pozostałej, normalnej miejskiej jeździe raczej nie musisz zwracać uwagi. Nie wiem jak w silnikach TSI montowanych w VW ale w Skodzie, którą jeździ ma Luba jest wymuszony obieg cieczy chłodzącej dla turbiny, który chodzi jeszcze ok. 2 minut po wyłączeniu silnika - genialne :)
DPF - nie miałem problemu, jest pusty, przy chipie gość zaproponował wywalenie ale jak powiedział później zdrowych zębów się nie wyrywa.
Świece? Żarowe jak mniemam, wymieniasz jak się zużyją :) Nie ma chyba określonych terminów, kwestia indywidualna każdego auta.
Jeszcze jedna ważna rzecz o której nie pisałeś - zużycie oleju. U mnie wchodzi ok. 1,5 litra między wymianami. Mieści się to w normie i chyba nie jest niczym niezwykłym gdy np. jedzie się jednorazowo ok. 300 km w butem w podłodze. Niemniej jednak pilnuj poziomu oleju jak oka w głowie.
Z awarii miałem jedną ale dosyć upierdliwą. Otóż 3 tysiące km po kupnie padła mechatronika DSG :( Pojechałem do serwisu skrzyń automatycznych w wawie na ul. Zielonogóskiej i zaproponowali naprawę za 2500 netto. Podjechałem jeszcze do ASO i jak się okazało, z racji tego że auto było serwisowane do samego końca zanim je kupiłem (na 120 tys. też robiłem w ASO) VW Polska pokrył wartość części (wycenioną na 7800 netto - o zgrozo). Skasowali mnie na 250 za wymianę mechatroniki, 100 za wymianę wycieraczki i 700 za auto zastępcze :)
W zawieszeniu póki co spokój, amory trzymają 78%, łączniki stabilizatora chyba 3 komplet.
Leję i jeżdżę czego Tobie i innym Użytkownikom życzę :)
Pozdrawiam
Marek
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: 06 lis 2012, 00:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 187d 18h 45m 47s
  • Pochwały: 59
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post10 kwie 2013, 10:52

Silnik generalnie jest dobry ale niestety nie tak trwały jak 1,9 nie ma cudów, podobno dość wrażliwe są wtryski w tym silniku, znacznie bardziej jak w 2,0...

Ad1. rozrządu w tym silniku nie wymienia się co 120tyś tylko co 150tyś w książce serwisowej jest to napisane...
Ad2. Olej lejesz jaki chcesz jedyny warunke musi to być olej niskopopiołowy tkzw. low saps do silników z dpf, z normą vw 507,00, praktycznie wedle mnie najlepszy motul specific 507,00
Ad3. Niekoniecznie raz w roku ten filtr paliwa, ale warto to zrobić co 25-30tyś km.
Ad4. Mnie odpukać się nie zpycha, generalnie starczy raz na jakiś czas wyjechać na te 20km w trasę i po kłopocie, na postoju także aktywuje się wypalanie dpf-a a objawia się to podwyższonymi obrtami i zwiększoną dawką paliwa do ok 1,2litra...
Co do kosztu wypalenie to mnie powiedzieli coś ok 150zł + wymiana oleju na nowy zawsze...
Ad5. Jak pojedziesz do kompetentnego tunera, to po usunięciu wszystko działa jak należy i nic kompletnie się nie dzieje, koszt usunięcia jest zróżnicowany ale ok 1,5tyś, miałem usuwać ale dałem sobie spokój.
Ad6. Dokładnie dać czas olejowi na dotarcie do każdego zakamarka silnika, po jeździe jeśli była to spokojna jazda mozna gasić, jesli dynamiczna odczekać te 30s-1min żeby turbo przestygło...
Ad7. To nie benzyna wymieniasz jak padną, albo wywali błąd że coś z nimi nie tak.

Proponuję zakupić sobie własny kabel do autka, wtedy ominiesz sobie serwisy, dopalisz dpf-a, i różne ciekawe rzeczy porobisz...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post10 kwie 2013, 12:12

Marek, powiedz mi proszę, czy po chipie zmieniłes tryb wymiany oleju? Na inny niż long-life? Wiem, że jest to zalecane, ale wymieniać olej 2/3 razy w roku to aż głupota.. co Ty o tym sądzisz?

I kurde u mnie po chipie wyszło 135koni i 270 Nm :( Zazdroszczę tych niutków :)
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

marek_g

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 10 kwie 2013, 09:44
  • Online: 1h 35m 59s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Skierniewice

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post10 kwie 2013, 15:54

Nie, nie zmieniałem. Generalnie robię ok. 60-70 tys. km rocznie, więc tak czy inaczej mam dwie wymiany w roku :)
Co do momentu: na wstępie tunerowi powiedziałem, że zależy mi na nM niż na km (choć idą w parze). Jak znajdę wykres to wrzucę skan.
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post10 kwie 2013, 16:05

Ja kręcę 30 tysi rocznie i poprosiłem o chip po bezpiecznej stronie mocy :)
Wykres jakbyś chciał to u mnie w temacie jest. Na chipie zrobiłem ok 7 tysięcy na chwile obecną i stwierdzam, że:
spalanie na trasie litr w dół, w mieście nie wiele, ale jednak w dół. Zgrabność silnika jest przepiękna.. Jest już czym pojeździć :) Tylko przy prędkościach bliskich maksymalnych spalanie chwilowe pokazuje kosmiczne cyferki :D
Obrazek
Offline

nazjanz

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:30
  • Online: 19h 55m 35s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM
  • Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post11 kwie 2013, 10:20

dzięki, informacje dla mnie naprawdę przydatne :) W takim razie wstrzymam się z tym rozrządem ( zagranicą, też wymienia się po 150 tys., serwis w Polsce zaniża tą wartość o 30 tys., zresztą sami nie wiedzą, dzwoniłem dwa razy za każdym razem podali inną wartość :| ) Jeszcze raz dzięki za info :)
Offline

remikk

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 sie 2014, 18:30
  • Online: 3h 42m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: wielkopolska

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 sie 2014, 19:05

Podłącze się jeszcze ja pod temat. Również szczęśliwy posiadacz tej opcji autka (bez bluemotion) z 2010 r i 70 tysi obecnie nakulane.

1. Ile kosztuje średnio chipowanie i czy nie skraca to żywotności silnika i części?
2. Przegoniłem auto na prędkość maksymalna 180 km, więcej nie chciał. To normalne, czy jakaś blokada jest założona? Nie żebym tak jeździł, ale chciałem po prostu go sprawdzić.
3. Gdzie polecacie kupić kabelek i jaki? Czy nie znając się zbytnio mogę namieszać tam dużo? Czy można sobie taki tryb tylko do odczytu włączyć?
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Odp: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploat

Post05 sie 2014, 19:26

Chip ok 1500-1800 zalezy gdzie.

U mnie szedl 199.

Odnosnie kabelka jest caly temat na forum :)
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

konrado75

Aktywny

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 12 sty 2014, 03:22
  • Online: 123d 9h 50m 17s
  • Auto: VW Golf 6 2011
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Berlin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 sie 2014, 20:56

U mnie max 199 bez chipa ale z tego co wiem Golf zawyza predkosc o 10km/h
Offline

gigabajcik

Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 22:38
  • Online: 1d 9h 24m 26s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: Slask_Zory

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 sie 2014, 22:47

pojawił się u kogoś problem z kołem dwumasowym? jeśli tak, to przy jakich przebiegach?

i jak to faktycznie wygląda z wtryskami - słyszałem i wyczytałem wiele opinii, że przy silniku 1,6 tdi to właśnie wtryski i dpf sprawiają najwięcej problemów... jak to wygląda w Waszej praktyce?
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Odp: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploat

Post05 sie 2014, 23:33

U mnie poza dpf i uszczelka nad głowica nic sie nie dzialo i nie dzieje. No jeszcze chlodnica cyrkualcji spalin.
Obrazek
Offline

ernest

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 12 sie 2014, 14:47
  • Online: 12h 49m 16s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post13 sie 2014, 13:18

Dziś w ASO pani powiedziała, że pasek rozrządu wymienia się co 210k km. Sporo..
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: 06 lis 2012, 00:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 187d 18h 45m 47s
  • Pochwały: 59
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post13 sie 2014, 13:23

ernest pisze:Dziś w ASO pani powiedziała, że pasek rozrządu wymienia się co 210k km. Sporo..


Taki jest interwał wymiany, powiedzmy że należałoby go skrócić o 30 tyś...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Gadatliwy

  • Posty: 280
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 09:39
  • Online: 20d 1h 30m 30s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post13 sie 2014, 16:55

Ja znowu słyszałem że w silnikach 2,0TDi po 210 tyś km wymiana rozrządu, a w 1,6TDi po 180 tyś km, u siebie dwa tygodnie temu zmieniłem przy 188 tyś km i rolki napinaczy był już dosyć wyeksploatowane, nie wiem czy dotrwałyby do 210 tyś km :roll:
Offline

radekdzwo

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 23 maja 2014, 15:34
  • Online: 16h 16m 33s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI 90KM CAYB
  • Lokalizacja: W-M

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post14 paź 2014, 17:20

U mnie prędkość maksymalna wyniosła 220km/h i byłem mile zaskoczony tym wynikiem :shock: Silnik 1.6 tdi dpf CAYB 90KM. A rozrzad wymienia sie w tym silniku co 150 tyś km, jest napisane tak w książce i dla pewności dzwoniłem do serwisu gdzie Pan potwierdził że wymiana jest co 150tys.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 403
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 18:15
  • Online: 10d 18h 35m 37s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post15 paź 2014, 11:15

hehe 90koni i predkosc 220? Coś chyba ma żle skalibrowany prędkościomierz bo to troszke za mala moc jest do uzyskania takiej predkosci
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Gadatliwy

  • Posty: 296
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 09:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 10d 22h 54m 58s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post16 paź 2014, 07:52

lkgh pisze:hehe 90koni i predkosc 220? Coś chyba ma żle skalibrowany prędkościomierz bo to troszke za mala moc jest do uzyskania takiej predkosci

Mi tez nie chce się wierzyć..
W 90KM TDI fabryka podaje 178km/h jako max. Wiec 220km/h to aż o 24% większa prędkość.
Ja w moim 105 konnym musiałbym chyba z przepaści lecieć żeby dobić do 220km/h..

..może kolega ma jakies niewymiarowe opony 21"+ ;-) ?
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 403
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 18:15
  • Online: 10d 18h 35m 37s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post16 paź 2014, 08:17

Mamusie oszukasz, tatusia oszukasz, kolegów z forum oszukasz...... ale fizyki nie oszukasz!! :D
Przy 178km/h opór powietrza to 9932N (uwzgledniajac współczynnik opóru powietrza dla wersji bluemotion Cx= 0.27 i masie auta 1351kG), ale przy 220km/h to juz 15089N, więc auto żeby nagle rozpędzić sie do 220km/h musiało by mieć moc o połowę większą.
Dalej idąc tą logika, jeśli wg fabryki 90 koni wystarcza żeby rozpędzić auto do 178km/h, to żeby to samo auto mogło poruszać się z prędkościa 220km/h musiałoby mieć ok 150 koni pod maską :P

koniec kropka
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Odp: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploat

Post16 paź 2014, 10:06

A idąc tą logiką 140 koni wystarczy do prędkości 235 km/h czy następnym razem nam robić zdjęcia? :p

W serii mój golf jechał 199km/h
Obrazek
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 403
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 18:15
  • Online: 10d 18h 35m 37s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post16 paź 2014, 11:10

nie wiem jak Ci wyszło 235...cos kiepsko z logiką

Wytłumaczenie jest proste.... jedziesz z górki, z mocnym wiatrem albo masz przekłamania na liczniku....a prawdopodobnie wszystko razem
:P
Offline

greg

Gadatliwy

  • Posty: 264
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 16:54
  • Online: 11d 14h 38m 13s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post16 paź 2014, 13:29

Zależy jakie masz koła na 195/65r15 będzie inaczej niż na 205/55r16, 225/45/r17 i 225/35r18 będziesz mógł uzyskać inną prędkość i oczywiście do każdego wymiaru będziesz musiał skalibrować licznik ja swoim 1.6 diesel max na prostej w/g licznika 185 km/h, z górki max 195-198km/h przy kołach 205/55r16 i nie da rady więcej wydaje mi się że jest blokada bo obrotomierzu 3.5 tyś obrotów przy takiej prędkości a piąty bieg jest dłuuuuugi :)

-- 16 paź 2014, 13:34 --

radekdzwo pisze:U mnie prędkość maksymalna wyniosła 220km/h i byłem mile zaskoczony tym wynikiem :shock: Silnik 1.6 tdi dpf CAYB 90KM. A rozrzad wymienia sie w tym silniku co 150 tyś km, jest napisane tak w książce i dla pewności dzwoniłem do serwisu gdzie Pan potwierdził że wymiana jest co 150tys.

Ja serwisuje auto w grupie Porsche Tychy, i rozrząd wymienia się co 210.000km ja miałem tak wymieniany i wszystko jest ok, skoro producent tak zaleca to bym tego nie podważał o ile jest to robione w serwisie na ori częściach. I oczywiście jeżeli masz gwarancję :) Oczywiście możesz wymieniać rozrząd nawet co 50000km ale wszystko zależy od indywidualnych poglądów Np wcześniej miałem 1.9 BRU 90km i wymieniałem rozrząd na własną rękę kupiłem kit z firmy INA i tam producent zalecał wymianę co 80.000km. i rozrząd wymieniałem 2 razy i przyznam że przy wymianie pasek jak i rolki napinacza były zużyte.
Offline

radekdzwo

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 23 maja 2014, 15:34
  • Online: 16h 16m 33s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI 90KM CAYB
  • Lokalizacja: W-M

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post18 paź 2014, 09:38

Widzę że Panowie nie wierzą, być może ze golf jest po programie(trzeba będzie to sprawdzić na hamowni) bo jak dla mnie to dobrze się zbiera. Robiąc test wyprzedziłem mojego kolegę który jechał ibizą fl 1.9tdi 110KM którą sam jechał w tym momencie 210km/h i sam z nim kiedyś tyle jechałem. Miałem golfa III 1.9 tdi 90KM i na niemieckiej ON poszedł całe 200 a tu myślę golf VI trzy generacje do przodu może być szybszy...Koła mam 17 205/50 A co do rozrządu to w życiu nie odważyłbym się jeździć na rozrządzie 200tyś km... :lol: 220km/h na 5 biegu i 4500tys obr.
Offline
Awatar użytkownika

arturro

Aktywny

  • Posty: 199
  • Rejestracja: 15 maja 2013, 08:21
  • Online: 11d 1h 33m 53s
  • Pochwały: 7
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: B-stok

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post18 paź 2014, 12:19

radekdzwo pisze:.....Miałem golfa III 1.9 tdi 90KM i na niemieckiej ON poszedł całe 200 a tu myślę golf VI trzy generacje do przodu może być szybszy...


Raczej ciezszy :D niz szybszy
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2467
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 14h 47m 15s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post18 paź 2014, 12:36

Masa to jedno, a różnice w technologii to drugie. Nie da się porównać mk3 do mk6. Różnica przełożeń w skrzyni, możliwości silnika, no wymieniać można w nieskończoność.
Na zachodnim forum widziałem foty wraz z filmami 1.6 tdi który zamykał licznik, więc jakoś się da.

Opony, owszem przekłamują licznik, ale nie jest to znaczna wartość, wydaje mi się że to błąd wielkości od 1 do 5%, pomijając fakt ,że liczniki są fabrycznie źle wyskalowane o jakieś 8km/h. Wydaje mi się, że nie ma co rozmyslać nad tym, bo bez profesjonalnego sprzętu do pomiaru prędkości pewności nigdy nie będziemy mieli w 100%.
Obrazek
Następna

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość