Dzisiaj jest 24 kwie 2019, 05:00


Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Moderator: Muti

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 36d 7h 32m 10s
  • Pochwały: 10
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB
  • Lokalizacja: lodzkie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post15 mar 2019, 12:16

Ja wymieniałem olej w skrzyni dsg i w mechatronice z kolegą w garażu. Olej kupiłem ori z ASO.
DSG olej G 060 726 A2 - musisz kupić dwa litry koszt około 140 zł
Mechatronika olej G 004 000 M2 - musisz kupić 1 litr koszt około 70 zł
Kolega z forum ze Szczecina do dsg serwis który mu naprawiał skrzynię wlewał też taki G 052 171 A2
Moje oznaczenie skrzyni to LST.
Do wymiany oleju w skrzyni dsg trzeba było u mnie wyjąć akumulator z obudową i podstawą, natomiast do wymiany oleju w mechatronice trzeb odkręcić rozrusznik, ponieważ pod nim była śruba przez którą się wlewa olej.
Wszystko zajęło nam około 2 godzin ponieważ z napełnianiem oleju się troszkę schodzi (nie miałem pompki jak na filmie).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

robert11115

Sympatyk

  • Posty: 85
  • Rejestracja: 27 sie 2017, 10:50
  • Online: 1d 17h 45m 44s
  • Ostrzeżenia: 1
  • Auto: golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post15 mar 2019, 20:59

amargro pisze:
jarekgk pisze:Ja u siebie miałem suchą skrzynię i wymieniałem olej co 45 tyś km.
Do skrzyni u mnie wchodziło około 1,9 l oleju a dodatkowo w mechatronice też zmieniałem olej i tam wchodziło około 0,9 litra.

A gdzie i jak było to u Ciebie robione?
O ile nie przewidziana jest oficjalnie okresowa wymiana, to jako taka - procedura wymiany oleju w przekładni zębatej, powinna być znana nawet w ASO bo była przecież swego czasu akcja serwisowa (olej syntetyczny na mineralny) i nawet widziałem na to biuletyn techniczny TPI, to o sposobie wymiany płynu hydraulicznego w mechatronice nawet z niezależnych serwisów raczej ciężko coś znaleźć, tak żeby było to robione na aucie a nie na stole - ja trafiłem na to (na tym filmie wymieniają oba płyny):
https://youtu.be/7-f4yFtvdY8

Ja też skłaniam się do tego, że profilaktyczna wymiana raczej może pomóc niż zaszkodzić... producent nie przewiduje okresowej wymiany bo pewnie zakłada, że do końca gwarancji lub zakładanej żywotności skrzyni te płyny jakoś wytrzymają... ale przez analogię choćby do oleju silnikowego, że traci on swoje właściwości nawet w czasie przechowywania jeśli tylko otwarto jego opakowanie, a tym bardziej w silniku polecana jest wymiana co rok a zwłaszcza po zimie... to płyny w DSG, które nie tylko, że też analogicznie przecież się starzeją w czasie, to przecież też pracują.


To tak jakby w manualu wymienieć olej , miałem wiele samochodów przebiegi od 50 do 300kkm nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyni a chodziły perfekcyjnie
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 241
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 9d 6h 24m 25s
  • Pochwały: 18
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post18 mar 2019, 14:05

jarekgk pisze:DSG olej G 060 726 A2
do dsg serwis który mu naprawiał skrzynię wlewał też taki G 052 171 A2

Z tym pierwszym się nie spotkałem jako do DSG-7 (ale może do Twojej skrzyni LST taki był), a drugi to ten syntetyczny, który ze względu na wywoływane przez niego problemy był w akcji serwisowej zlewany i zastępowany mineralnym G 052 512 A2 (a ETKA podaje, że od 01.02.2019 został wycofany, a jego zamiennik to G 055 512 A2)

jarekgk pisze:Mechatronika olej G 004 000 M2

To by się zgadzało.
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 36d 7h 32m 10s
  • Pochwały: 10
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB
  • Lokalizacja: lodzkie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post18 mar 2019, 19:29

amargro pisze:
jarekgk pisze:DSG olej G 060 726 A2
do dsg serwis który mu naprawiał skrzynię wlewał też taki G 052 171 A2

Z tym pierwszym się nie spotkałem jako do DSG-7 (ale może do Twojej skrzyni LST taki był), a drugi to ten syntetyczny, który ze względu na wywoływane przez niego problemy był w akcji serwisowej zlewany i zastępowany mineralnym G 052 512 A2 (a ETKA podaje, że od 01.02.2019 został wycofany, a jego zamiennik to G 055 512 A2)

jarekgk pisze:Mechatronika olej G 004 000 M2

To by się zgadzało.

Ten pierwszy do skrzyni DSG był dobierany w programie po nr vin.
Zresztą do mechatroniki też po vin dobierany.
Przejechałem na nich ponad 100 kkm w tym dwie wymiany więc nic nie zaszkodziły i skrzynia dalej działa bez zarzutów.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 241
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 9d 6h 24m 25s
  • Pochwały: 18
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post17 kwie 2019, 08:23

amargro pisze:Ja też skłaniam się do tego, że profilaktyczna wymiana raczej może pomóc niż zaszkodzić... producent nie przewiduje okresowej wymiany bo pewnie zakłada, że do końca gwarancji lub zakładanej żywotności skrzyni te płyny jakoś wytrzymają... ale przez analogię choćby do oleju silnikowego, że traci on swoje właściwości nawet w czasie przechowywania jeśli tylko otwarto jego opakowanie, a tym bardziej w silniku polecana jest wymiana co rok a zwłaszcza po zimie... to płyny w DSG, które nie tylko, że też analogicznie przecież się starzeją w czasie, to przecież też pracują.


Od minuty 2:52 o wymianie oleju, ale polecam całość:



Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 36d 7h 32m 10s
  • Pochwały: 10
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB
  • Lokalizacja: lodzkie

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post17 kwie 2019, 10:47

amargro pisze:
amargro pisze:Ja też skłaniam się do tego, że profilaktyczna wymiana raczej może pomóc niż zaszkodzić... producent nie przewiduje okresowej wymiany bo pewnie zakłada, że do końca gwarancji lub zakładanej żywotności skrzyni te płyny jakoś wytrzymają... ale przez analogię choćby do oleju silnikowego, że traci on swoje właściwości nawet w czasie przechowywania jeśli tylko otwarto jego opakowanie, a tym bardziej w silniku polecana jest wymiana co rok a zwłaszcza po zimie... to płyny w DSG, które nie tylko, że też analogicznie przecież się starzeją w czasie, to przecież też pracują.


Od minuty 2:52 o wymianie oleju, ale polecam całość:


Święta prawda. I każdy niech robi jak uważa. Najwyżej z jego kieszeni pójdzie na naprawę.
Poprzednia

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości