Dzisiaj jest 30 sty 2023, 08:48


[Diesel] 1.6 CAYC - podwyższona(?) temperatura oleju

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

oko_na_maroko

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 06 lut 2019, 19:51
  • Online: 1d 16h 44m 23s
  • Auto: VW Jetta VI
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC

1.6 CAYC - podwyższona(?) temperatura oleju

Post03 sty 2023, 20:50

Cześć

Mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze zagląda 8-)
Pytanie mam odnośnie temperatury oleju. Mianowicie jak wiadomo od jakiegoś czasu VW rekomenduje dla tych silników oleje 0W-30. Właśnie wróciłem z sylwestra (około 220km od domu, z czego ze 170 to autostrada) i zaniepokoiło mnie to, że temperatura oleju wahała się między 95 a 103 st C - a w porównaniu do innych wyjazdów nawet w wakacje lub majówkę, kiedy temperatura zewnętrzna jest zdecydowanie wyższa, olej nigdy nie przekroczył bariery 95 stopni. Tak na prawdę olej 0W-30 zalałem drugi raz w tym silniku (czyli drugi raz od 2020 roku), a zawsze lałem 5W-30. Ogółem trzymam się zasady, żeby nie przekroczyć 15tys km na jednym oleju.

Wspomnę też, że przeważnie jechałem koło 120-130 km/h, ale po tym jak zobaczyłem 110 stopni na oleju zwolniłem do 100-110, wtedy wszystko się uspokoiło. Temperatura wody stabilnie trzymała się na 90 stopniach. Jest się czego obawiać? Zawsze na bieżąco wymieniam filtry razem z olejem.
Przebieg ok. 176 tys km, rozrząd itp zrobiony w 2021 roku.
Jedynie jakieś 10 tys km temu (kwiecień 2022) za namową ojca wymieniłem olej w skrzyni biegów na taką mieszankę:

FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W
ŚRODEK CERA TEC 300ML / LIQUI MOLY

Powodem tego było to, że ciężko mi wchodziła jedynka z luzu i trochę "huczało" jak się toczyłem na niej, ale od czasu wymiany wszystko ucichło, niemniej skrzynia biegów (sprzęgło?) domaga się zainteresowania, bo jednak pod światłami jak było pod górkę, to miałem problemy z ruszeniem z takim obciążeniem, ALE to nie ten dział :oops:

Następną wymianę oleju mam w marcu/kwietniu, więc może spróbować wrócić do tego 5W-30? Ogółem zauważyłem, że silnik ma się trochę gorzej, bo nie ma już takiego kopa jak wcześniej, tak jakby się dusił (ale nie zawsze) i wszystko w nim się trzęsie/szarpie.... Ale zawsze od kopa zapala i jeszcze mnie nie zawiódł w kryzysowej sytuacji.


Jeśli ktoś może się wypowiedzieć, to byłbym wdzięczny, bo trochę mi zależy na tym, aby autko długo mi jeszcze posłużyło

PS
A może znacie kogoś z okolic Katowic, kto mógłby popatrzeć w to i owo oraz wskazać co może być na wykończeniu i co może wymagać wymiany :oops:

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości