Dzisiaj jest 29 mar 2024, 11:40


[1.4 TSI 122PS] nierówna praca po rozgrzaniu+kontrolka silnika = elektryka?

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Golfik_mk6

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 20 lip 2021, 12:17
  • Online: 33m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA 122 KM
  • Lokalizacja: Warszawa

nierówna praca po rozgrzaniu+kontrolka silnika = elektryka?

Post20 lip 2021, 12:24

WItam forum!

Mam Golfa VI z 2009 roku, 1.4 TSI benzyna, 122 KM, silnik CAXA. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania i stoję trochę na światłach silnik zaczyna pracować nierówno i zapala się czasami żółta lampka kontrolna silnika. Po dodaniu gazu i szybszej jeździe lampka gaśnie i jest OK. Generalnie na trasie jest wszystko w porządku (auto nie spala więcej benzyny) i lampka nie zapala się. Kolejna dłuższa chwila pod światłami i znowu świeci się żółta kontrolka. Jeździłem tak dwa tygodnie i kontrola zapaliła się na stale. Podjechałem do warsztatu, komputer pokazał błąd na 4 cylindrze, wymienili wszystkie świece na nowe i przełożyli cewki (z 4 na 3, z 3 na 4 ) absolutnie nic to nie dało, lampka świeci się dalej i są te same objawy (głównie nierówna praca, na ciepło, po rozgrzaniu silnika; jak jest zimny jest OK).

Gdzie szukać przyczyny? Jak sobie z tym poradzić?
Jestem z Warszawy, polecicie jakiegoś dobrego elektryka w stolicy?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc.

EDIT:. Doprecyzowałem kilka rzeczy...
Teraz zauważyłem, że piszę do złego działu, MK7 zamiast MK6 - proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2021, 13:00 przez Golfik_mk6, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: spadek mocy/nierówna praca+kontrolka silnika = elektryka

Post20 lip 2021, 12:42

Sprawić ciśnienie sprężania

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
Offline

Golfik_mk6

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 20 lip 2021, 12:17
  • Online: 33m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA 122 KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: spadek mocy/nierówna praca+kontrolka silnika = elektryka

Post26 lip 2021, 09:42

Tomczyk pisze:Sprawić ciśnienie sprężania


A czy to na pewno dobry kierunek?

Samochód ma zaledwie 110 tys. km. przebiegu.
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: nierówna praca po rozgrzaniu+kontrolka silnika = elektry

Post26 lip 2021, 10:17

A czy to na pewno dobry kierunek?

Samochód ma zaledwie 110 tys. km. przebiegu.[/quote]

Wyeliminuje to uszkodzenia mechaniczne np tłoków, pierścieni itp. Jeśli cały czas jest problem na czwartym cylindrze. Akurat ta diagnostyka tania.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości