Dzisiaj jest 19 mar 2024, 11:33


[MK7] Wymiana podłokietnika

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 718
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 33m 5s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

[MK7] Wymiana podłokietnika

Post11 kwie 2021, 16:39

Witam
Wymieniałem u siebie w aucie podłokietnik ze standardowego czyli obszytego szarą nitką na podłokietnik z GTE czyli obszytego niebieską nitką.
Poniżej fotostory oraz moje spostrzeżenia dla tych co będą w przyszłości chcieli również wymienić czy to podłokietnik z mechanizmem czy samą nakładkę z materiałem, skórą itp.
Czas operacji ok. 10 min

I. Wymiana nakładki z materiałem/skórą.
Jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób, przewidziany jest dla podłokietnika, który ma sprawny mechanizm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wymiana nakładki podłokietnika w samochodzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


II. Wymiana podłokietnika z mechanizmem.

Tu muszę napisać kilka zdań.
Jeżeli byśmy chcieli wymienić cały podłokietnik z bocznymi podpórkami to jest to bardzo ciężkie zadanie, raczej trzeba wymontować cały tunel środkowy z auta inaczej raczej tego nie zrobimy.
Podpórki te mają specjalne wypusty, które uniemożliwiają wysunięcie ich z tunelu, ja je wybiłem używając wybijaka i młotka co skutkowało połamaniem plastików (patrz zdjęcia poniżej), dlatego lepszym rozwiązaniem jest zostawienie ich na swoim miejscu, a tylko rozkręcenie śrub podtrzymujących (śruby poniżej) i śrub skręcających cały mechanizm (śruby powyżej). Trzeba pamiętać że śruby skręcające cały mechanizm trzeba wykręcać pojedynczo i jak się da po demontażu podpórki wkręcić ponownie. Jeżeli wykręcimy dwie śruby na raz spowoduje to wypięcie się całego mechanizmu i możemy mieć problem z jego poskładaniem. Jeżeli robimy to w aucie i boczki tunelu bardzo nam utrudniają tą operację można wykręcić dwie śruby ale trzeba trzymać razem górną część podłokietnika z aluminiową ramą z mechanizmem, tak żeby nic się nie rozpięło. Po wyjęciu podłokietnika z tunelu od razu zabezpieczamy śrubami.
A tu pokazuje co i jak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Sorry za ilość zdjęć, ale dzięki temu wszystko widać co i jak.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Pochwały przyznane za posta: 2

Wróć do MK7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości