Dzisiaj jest 05 mar 2021, 08:04


[MK 7 - MANUAL] Wymiana podłokietnika

Tuning optyczny - czyli wewnętrzne i zewnętrzne zmiany wizualne naszych samochodów.

Moderator: flo

Regulamin forum Wewnętrzne i zewnętrzne modyfikacje wizualne w celu uzyskania bardziej sportowego lub ładniejszego wyglądu tj. zmiany atrapy, zderzaków, lotek, foteli, kierownicy, podsufitki itp. elementów wpływających na zmianę wyglądu.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tomasz_W-wa

Stały Bywalec

  • Posty: 409
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 9d 1h 35m 11s
  • Pochwały: 41
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

[MK 7 - MANUAL] Wymiana podłokietnika

Post11 lut 2021, 22:04

Witam
Wymieniałem u siebie w aucie podłokietnik ze standardowego czyli obszytego szarą nitką na podłokietnik z GTE czyli obszytego niebieską nitką.
Poniżej fotostory oraz moje spostrzeżenia dla tych co będą w przyszłości chcieli również wymienić czy to podłokietnik z mechanizmem czy samą nakładkę z materiałem, skórą itp.
Czas operacji ok. 10 min

I. Wymiana nakładki z materiałem/skórą.
Jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób, przewidziany jest dla podłokietnika, który ma sprawny mechanizm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wymiana nakładki podłokietnika w samochodzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


II. Wymiana podłokietnika z mechanizmem.

Tu muszę napisać kilka zdań.
Jeżeli byśmy chcieli wymienić cały podłokietnik z bocznymi podpórkami to jest to bardzo ciężkie zadanie, raczej trzeba wymontować cały tunel środkowy z auta inaczej raczej tego nie zrobimy.
Podpórki te mają specjalne wypusty, które uniemożliwiają wysunięcie ich z tunelu, ja je wybiłem używając wybijaka i młotka co skutkowało połamaniem plastików (patrz zdjęcia poniżej), dlatego lepszym rozwiązaniem jest zostawienie ich na swoim miejscu, a tylko rozkręcenie śrub podtrzymujących (śruby poniżej) i śrub skręcających cały mechanizm (śruby powyżej). Trzeba pamiętać że śruby skręcające cały mechanizm trzeba wykręcać pojedynczo i jak się da po demontażu podpórki wkręcić ponownie. Jeżeli wykręcimy dwie śruby na raz spowoduje to wypięcie się całego mechanizmu i możemy mieć problem z jego poskładaniem. Jeżeli robimy to w aucie i boczki tunelu bardzo nam utrudniają tą operację można wykręcić dwie śruby ale trzeba trzymać razem górną część podłokietnika z aluminiową ramą z mechanizmem, tak żeby nic się nie rozpięło. Po wyjęciu podłokietnika z tunelu od razu zabezpieczamy śrubami.
A tu pokazuje co i jak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Sorry za ilość zdjęć, ale dzięki temu wszystko widać co i jak.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Wróć do Tuning optyczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości