Dzisiaj jest 25 wrz 2020, 13:32


Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Tematyka związane z zakupem zarówno nowego jak i używanego samochodu.

Moderator: rafaello

Regulamin forum Zakup samochodu nowego jak i używanego, co i gdzie kupić, na co zwrócić uwagę, czego unikać, gdzie dostać dobry rabat itp.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 12:27

Droga Grupo,

Przymierzam się do zakupu Golfa 6 w nadwoziu Variant. Nie powiem, że strasznie się uparłem na tą konkretnie wersję i jestem dość zdeterminowany, żeby takiego nabyć :). Dylemat jest dość prosty i raczej znany a mianowicie...

Najbardziej jestem zainteresowany silnikiem 1.6 MPI, jak się pewnie od razu domyślacie z perspektywą szybkiego montażu LPG. Opinii o tym silniku się naczytałem mnóstwo i wszyscy jednogłośnie mówią - mało mocy ale odwdzięcza się długowiecznością, małym poziomem skomplikowania no i małymi kosztami utrzymania. I to jest to na czym mi strasznie zależy. Żeby ten samochód był możliwie bezproblemowy, tani w utrzymaniu i względnie atrakcyjny i myślę, że golf „szósteczka” idealnie się do tego nadaje (poza silnikiem BSE). Dla mnie samochód ma być wygodny ale przede wszystkim nie może być czymś, co mi obciąża budżet w zbyt dużym stopniu. Golf mi się bardzo podoba, części są tanie jak barszcz i każdy mechanik raczej zna go na wylot. A jak Variant to czego chcieć więcej, użyteczność plus 1000% :)

Problem jest następujący. Tych samochodów jest strasznie mało i trzymają cenę. Mając do dyspozycji 23-25 tysięcy wersja dieslowska jest znacznie lepiej wyposażona, ma często niższy przebieg i bywają egzemplarze nawet z 2013 roku. W wersji 1.6 MPI próżno takich szukać. I w związku z tym pojawia się pytanie. Czy odpuścić 1.6 MPI (+lpg od razu), które będzie droższe, starsze i prawdopodobnie z większym przebiegiem na rzecz lepiej wyposażonego, młodszego diesla? Trochę też tak powiem nieładnie, ale chciałbym jakieś małe „luksusy” posiadać. Do tej pory jeździłem starymi samochodami typu „golas” i chciałbym się poczuć, że jednak jeżdżę tak wiecie, „nową” furą :)

Dwa benzyniaki już sprawdziłem, oba u handlarzy i niestety zawsze samochód piękny i wspaniały ale niestety wychodzą kwiatki. Ceny egzemplarzy z 2010 roku sięgają 27 tys. co jest niestety nieakceptowalne, mimo że wiem jaka jest to pożądana jednostka.

Panie i Panowie, co o tym sądzicie? Czy zakup np. 1.6 TDI tak naprawdę nie będzie dużo się różnił od 1.6 MPI + lpg? Powiem tylko, że nie jeżdżę dużo. Najczęściej do 10km do pracy, czasem na zakupy i raz w miesiąc, a czasem rzadziej, na weekend 400km w dwie strony. Samochód dużo stoi, nie będzie eksploatowany zbyt mocno. Raczej krótkie odcinki w mieście i od czasu do czasu trasa. Czy takie użytkowanie nie zajedzie diesla?

Poratujcie poradą nowicjusza :)

P.S. Celuję w wersję Comfortline. Żeby był ten podłokietnik, żeby był climatronic, czujniki parkowania, to radyjko RCD310, tempomat a jak wielofunkcyjna kierownica to już kosmos. Nigdy tych bajerów na oczy nawet nie widziałem (serio) także zrozumcie :)
Offline

Tomczyk

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 2d 20h 26m 1s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 12:41

Niestety paradoks, przed aferą dieslowska to auta z silnikiem diesla były droższe, i zazwyczaj lepiej wyposażone. Benzynki były autami budżetowymi, zazwyczaj tu głównym kryterium była cena, stąd gorsze wyposażenie. Idzie znaleźć, ale trzeba poszukać. Popatrz też za 1,4. Małe przebiegi w mieście to nie za dobre dla dieselka. Można, kwestia jak często robisz te trasy?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 12:58

1.4 mają bardzo słabe opinie, poza modelem E211 produkowanym od 2012 roku. Wadliwe rozrządy, pękające tłoki i mnóstwo innych problemów. Wszyscy odradzają. FSI nie nadają się też do lpg. Miałem w golfie 4 silnik 1.4 75km i to był najgorszy silnik na świecie. Dwa motory mi padły. Jest wersja 1.4 MPI 90km ale widziałem do tej pory tylko jeden egzemplarz. Ale nie zaryzykuję kolejny raz tak słabo ocenianego silnika, za dużo miałem problemów :)

Trasy raz w miesiąc, rzadko kiedy częściej :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1845
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 6h 39m 40s
  • Pochwały: 28
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 13:26

Jak chcesz mieć spokój to kup 1.6 MPI 1.6 TDI to także jednostka budżetowa i to po dzień dzisiejszy. Niestety ma wiele bolączek które przez miejską eksploatację dadzą ci po kieszeni6 chyba że będziesz miał Webasto.

Golf 6 to jednostka w której za już nieduże pieniądze możesz mieć ( jak to mówisz luksus ). Praktycznie z komfortu da się doposażyć we wszystko. A ceny są już niskie bo tego jest dużo.

Sam szukałem parę lat temu i też był problem z MPI.
W 1.4 nawet bym nie wsiadał a tym bardziej kombi.


Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 13:45

No właśnie bardziej skłaniam się na MPI ale jak widzę takie rzeczy jak to:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... Di3D2.html

To ja nie wiem czy śmiać się czy płakać :lol:
Może któryś z forumowiczów chce „przypadkowo” sprzedać MPI? :D
Offline

Tomczyk

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 2d 20h 26m 1s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 14:43

Osobiście mam 2.0 TDI w kombi, i jeżdżę ok 14 km do pracy,raz w tygodniu jadę kawałek obwodnicą żeby wypalić DPF. Co jakiś czas trasa. Ponad rok żadnych problemów. Sąsiad z naprzeciwka ma 1.4 122KM w kombi, również żadnych problemów. Ma od nowosci, regularnie serwisuje nic się nie dzieje mimo że wersja na łańcuszku. A osiągi tego 1,4 w kombi też pez tragedii. Opinie opiniami, sam sprzedałem ostatni Touran z "niby" najgorszym silnikiem 2.0 TDI PD, przez siedem lat żadnych problemów, ale wymianą oleju zawsze co 10-12 tys, mimo long lifa, olej dobrej jakości. Zawsze pilnowałem żeby się rozgrzał ( Webasto pomagało :)) no i po trasie odpowiednie wychłodzenie. Jedyna poważna naprawa to przy 220 tys wymianą sprzęgła. Wszystko kwestia poprzedniego użytkownika. A jeśli chodzi o link to auto z małym potwierdzonym przebiegiem, nieśmiertelnym silnikiem ci dobrym wyposażeniem. Stąd ta cena.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 15:06

No właśnie z tym 1.4 to jednak się nie zdecyduję. Poprzednim razem nie czytałem rad i opinii i niestety stało się to, co te opinie mówiły. Mądry Polak po szkodzie :). Co do diesli no to też zależy jak kto szanował, więc jakbym się zdecydował na diesla to szukałbym dobrego dealera co oferuje GetHelp. Ale jednak lpg to lpg.

Jaki by ten golf nie był to za 32 tys. nie ma szans :). Ta cena jest po prostu za wysoka. Ten samochód ma jednak 10 lat :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Offline

Tomczyk

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 2d 20h 26m 1s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 15:46

Samochód jest wart tyle ile da klient... Obserwuj, może rynek na tyle określi się że za chwilę ta cena spadnie. Mam znajomego, taki dorywczy handlarz, zawsze mówi że na początku wystawia cena z kosmosu. I raz na jakiś czas przyjedzie ktoś i kupi...

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Stały Bywalec

  • Posty: 458
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 49d 23h 26m 44s
  • Pochwały: 21
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB
  • Lokalizacja: lodzkie

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 17:08

[quote="pedropp93"]1.4 mają bardzo słabe opinie, poza modelem E211 produkowanym od 2012 roku. Wadliwe rozrządy, pękające tłoki i mnóstwo innych problemów. Wszyscy odradzają. FSI nie nadają się też do lpg. Miałem w golfie 4 silnik 1.4 75km i to był najgorszy silnik na świecie. Dwa motory mi padły.
A ja miałem ten silnik 1.4 75 kM 16 V w golfie 4, potem w vw polo z lpg 2004 rok i na gazie zrobiłem 220 tyś km, łączny przebieg auta 2650 tyś km. Sprzedałem i dalej jeździ, zero problemu z silnikiem. Nawet przed sprzedażą sprawdzane było ciśnienie na cylindrach (15,5 -16) także nie wrzucaj wszystkiego do jednego golfa.
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 17:41

W 1.4 z golfa 4 urwał mi się tłok. Ten silnik klekotał jak diesel i żłopał olej. Zainstalowałem mu lpg i pomimo tego jakie ten silnik miał wady to byłem bardzo zadowolony z tego jak komponował się z instalacją. Mega oszczędny. Jednakże co się stało to się stało. Gdyby nie to że padł silnik to nie myślałbym o zmianie samochodu.

O ile 1.4 w golfie 6 bym mógł jeszcze przemyśleć (bo to jest już inna generacja), to jednak lpg do bezpośredniego wtrysku to koszt rzędu 4 tysięcy złotych, co jest dużym wydatkiem zwłaszcza, że nie jeżdżę dużo i nie zwróci się szybko. No i ta instalacja ma dotrysk benzyny. Plus to że 1.4 fsi jest odradzanym silnikiem. A szkoda bo 122km byłoby super. Nie zaryzykuję :).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Stały Bywalec

  • Posty: 458
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 49d 23h 26m 44s
  • Pochwały: 21
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB
  • Lokalizacja: lodzkie

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 17:55

Jak mało jeździsz to po co zakładać lpg?
Lepiej jeździć na benzynie.
Jak nic nie znajdziesz to może ja zapytam wujka czy nie chce sprzedać swojego golfa, tylko on ma HB z 2012 roku modelowo już 2013 w 1.4 benzyna 80 kM przebieg 64 tyś km salon PL. Zastanów się i daj znać czy byś chciał.
Offline

pedropp93

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 wrz 2020, 11:38
  • Online: 5h 32m 29s
  • Auto: Not yet
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 6 Variant - czekać na 1.6 MPI czy jednak diesel?

Post06 wrz 2020, 17:59

Dzięki Jarku ale musi być kombi :) jeżdżę mało ale na tyle, żeby opłacało się lpg. Po prostu dla diesla jest to dużo za mało. W codziennej jeździe, warszawskiej i międzymiastowej lpg póki co sprawowało się u mnie świetnie. „To nie gaz śmierdzi, tak pachnie oszczędność” :D

Wróć do Zakup samochodu

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość