Dzień dobry
Jestem posiadaczem golfa 6 z wyżej (w temacie) wymienionym silnikiem gdzieś od około miesiąca. Samochód jest wyposażony dodatkowo w skrzynię DSG7. Przy dodawaniu gazu podczas jazdy w zakresie 1100-2000 obr/min pojawia się znany wszystkim hałas jakby stukanie (klekotanie) pochodzące z komory silnika (najprawdopodobniej z wtryskiwaczy). Wymieniony klekot narasta gdy silnik jest nagrzany.
Podłączyłem samochód do interfejsu vcds (17.1 - azjata). Po sprawdzeniu parametru "injection amount deviation" otrzymałem:
1.jpg
Zdecydowałem się przeprowadzić tak zwaną "adaptację" czyli "adaptation injector minimum deviation quantity" (zalogowałem się do "security" i odpaliłem adaptację) niestety w moim przypadku podczas adaptacji obroty praktycznie stały w miejscu, a po 45 min wyłączyłem ją sam. Wyniki po:
2.jpg
Pełen nadziei ruszyłem w przejażdżkę kontrolną. Niestety stukot nie zmalał (a może nawet zwiększył choć nie wiem czy to nie przez dobre nagrzanie auta). Po powrocie znowu podłączyłem kabel.:
3.jpg
I teraz jest moje pytanie. Czy uzyskane wartości kwalifikują delikwenta nr 3 i 4 do wywalenia do "bena" czyli utylizacji czy warto jeszcze coś sprawdzać (czy na pewno to)? Słyszałem o pewnym środku "LIQUI MOLY Diesel Spulung" komuś ponoć pomógł.
Jeżeli w grę wchodzi wymiana to inwestować w nowe (koło 1000 zł) czy zaryzykować "regenerowane" za 500 zł?
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat lub może doradzić to proszę o odzew.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.