Dzisiaj jest 23 wrz 2019, 16:15


[2.0 TDI 140KM] Zamulanie na niskich obrotach

Moderatorzy: ryba113, rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Arek2678

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 21 lut 2019, 21:32
  • Online: 3h 40m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wrocław

Zamulanie na niskich obrotach

Post09 cze 2019, 16:04

Witam,
a więc tak, ostatnio zauważyłem w swoim golfie spadek mocy na niskich obrotach, a mianowicie do okolo 2800/3000 obrotow auto przyspiesza bardzo slamazarnie dopiero pozniej dostaje dawke mocy (mniej wiecej tak jak jeszcze tydzien czy dwa temu na obrotach o 1000 mniejszych) na codzien poruszam się autem w cyklu mocno miejskim (sporo korków), gdy udałem się do mechanika w trakcie jazdy próbnej zapaliła się kontrolka świec żarowych i auto całkowicie przestało przyśpieszać (maks 110km/h) po postoju i ponownym uruchomieniu kontrolka się już nie paliła ale auto dalej porządnie przyśpieszało dopiero na wyższych obrotach.
Dzień wcześniej doszło do sytuacji w której auto chwilę po odpaleniu i dojechanie do pierwszych świateł na luzie osiągneło spalanie w granicach 1.2l (normalnie 0.6/0.7 z klimą) i zaczęło się jakby wypaladnie DPFa (dzwięk wentylatora? który chodzi dalej po wyłączeniu samochodu) auto dziwnie reagowało na gaz itd.
Wstępna diagnoza mechanika - zalepiony filtr dpf od zbyt pasywnej jazdy, zalecenia trzymanie auta na wyzszych obrotach i proba wypalenia tego dpfa, po przejechaniu 50km trochę agresywniej auto niby zaczyna reagować lepiej.

Pytanie do was co wy o tym myslicie ? Autko ma przejechane podobno 110 000km.
Jeśli było to przepraszam, nie znam się za bardzo na tym i ciężko przebić się przez wszystkie tematy,
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

milczek_89

Nieśmiały

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
  • Online: 1d 10h 48m 6s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Lokalizacja: CG

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post09 cze 2019, 16:28

Tak, najprawdopodobniej to zapchany DPF. Najlepiej spróbować przejechać się autostradą. DPF powinien wejść w tryb wypalania. Powinno pomóc.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 807
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 19h 24m 37s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post09 cze 2019, 21:13

Spróbuj serwisowego wypalania dpf, jak nie pomoże pomysł nad płukaniem woda filtra ;) najlepiej przed strzelanie co może być winne wykonaj diagnostykę komputerowa i wklej skana
Offline

Arek2678

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 21 lut 2019, 21:32
  • Online: 3h 40m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post16 cze 2019, 10:40

a więc tak, to raczej nie dpf
po podłączeniu do kompa wyskakuje blad P0299 (podcisnienie turbosprężarki) i raz po trasie wyskoczył P261A (ale to raczej odosobniony przypadek).
Diagnoza mechanika to gruszka turbiny do wymiany, pytanie czy jak np wymontuje tą gruszkę z VW Sirocco(podobno taka sama) to jest mozliwosc potwierdzenia czy to to ? Czy może trzeba to zrobić serwisowo?

jakies pomysly ?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 807
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 19h 24m 37s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post16 cze 2019, 17:03

Wystarczy odczytać numery z gruszek i zobaczyć czy się zgadzają ;)
Offline

Arek2678

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 21 lut 2019, 21:32
  • Online: 3h 40m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post19 cze 2019, 19:49

jednak sie nie zgadzaly, pytanie czy podczas montazu gruszki i jej kalibracji da sie to zrobic na oko ? jesli nie to czy program autocom obsluguje ten pomiar ? jesli nie to czy zna ktos jakis tani sposob na skalibrowanie tego :D
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 807
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 19h 24m 37s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post19 cze 2019, 21:42

Na oko nie radzę ;) VCDS napewno pomoże jak inne programy nie wiem.
Offline

Arek2678

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 21 lut 2019, 21:32
  • Online: 3h 40m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamulanie na niskich obrotach

Post10 lip 2019, 20:34

a więc sprawa wygląda tak, gruszka wymieniona i wszystko wróciło do normy autko pieknie przyspiesza ALE mam pytanie bo wydaje mi sie ze mechanik robil to jednak na oko, jakie bylyby objawy ewentualnego zlego skalibrowania ?
z tego co wyczytalem to ewentualna turbodziura albo palaca sie kontrolka czy cos jeszcze ? czy posiadajac zwykla wtyczke "Interfejs OBD2 ICar3 Vgate WIFI ELM327" jestem wstanie to sprawdzic sam ? jesli tak to jakiego programu uzyc?

z gory dzieki :)

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości