marmi pisze:co wy tak się boicie tego diesla w niemczech, tam tez gro ludzi usuwa dpf i egr i jeżdżą, przypominam że praktycznie żadna stacja nie ma sprzetu do badania nox-a, po drugie silnik ma limiter obrotów wiec niewiele da się sprawdzić, jesli w de musi byc w bazie certyfikat że auto było na akcji to jechać a potem do tunera na soft lub powrót do starego oprogramowania i nie bedzie kłopotu...
A co do wymiany egr to w pl koszt poza aso ok 1500zł całość...
Dziekuje. To chciałem usłyszeć. Diesla sie nie boje nie jestem eko terrorysta, tylko boje sie ze za 3 lata za norme Euro 5 przywala opłaty. Mam w Niemczech 2.0 GTD i 1.9 TDI którego sprzedaje.
Plus bedzie nastepca
No i zmiana softu moze sie pomysli i od razu bezpieczne 125 koni skoro mnie nie ścigną
No to 1500 zł to niecale 400 Euro, tragedii nie ma za EGR
-- 19 wrz 2017, 12:16 --
shark__ pisze:Marras
W pierwszym wątku nie postawiłeś zasadniczej tezy, w jakich warunkach auto będzie używane i ile planujesz kilometrów na miesiąc.
Jesli masz zamiar się turlać po niemieckich autobhanach po 5 tys km na miesiąc to bierz diesla. A jak masz 15 km do pracy w tym 7 kilometrowy korek przy zjeździe to raczej benzyniaka. Odwrotna konfiguracja raczej była by logistyczną porażką.
To auto dla 2 połówki. Ja mam do pracy 4 km i powrót, 17 km i powrót i na koniec 12 km i powrót. Czyli ok 65-70 dziennie.
Drogi lokalne. Autostrada to w weekend czasami.
I narazie problemow z DPF em brak, zrobilem 26 tys km.
Golf Plus bedzie jezdzil nieco mniej ale trudno. Podatek drogowy to 90 za Pb a 170 za ON wiec żadna różnica
Za to oferty 1.4 TSI sa ok 1000-1300 Euro drozsze w stosunku do tsk samo wyposazonego diesla. Ten sam rocznik i podobny przebieg. Tylko 80 tys prxy dieslu to inny przebieg jak taki sam przy benzynie