Dzisiaj jest 19 cze 2018, 06:43


[Diesel] Podwyższone obroty silnika

Moderatorzy: ryba113, BRUNO55

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 150
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 23:39
  • Online: 7d 11h 4m 58s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Podwyższone obroty silnika

Post25 lis 2013, 16:07

koledzy, odejdę trochę od tematu, aczkolwiek po części może to mieć z dpf coś wspólnego. powiedzcie mi, jak to jest bo powoli głupieje..
normalnym faktem jest że auto np po nocy, tym bardziej w prawie zimowych warunkach, odpala się ze ssaniem, są podwyższone obroty silnika do ok 1100-1200 obr, i po chwili one spadają do ok 1000. to jest jak najbardziej ok.. przejadę kawałek, dajmy na to do świateł, i widze że obroty są normalne -900. ssanie się wyłączyło i silnik normalnie pracuje. podjeżdzam np następny 1 km, i obr ma równo 1000 tak jak przy wypalaniu, i o to mam pytanie,
czy nasze golfy mogą tak robić że włączają drugi raz ssanie? czy to np może mieć powiązanie z klimatronikiem i szybszym dogrzewaniem kabiny poprzez podniesienie obrotów? bo nie wydaje mi się zeby chodziło tutaj o wypalanie, jeżeli silnik jest całkowicie zimny.. jak sądzicie????
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2229
  • Rejestracja: 06 lis 2012, 00:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 189d 1h 39m 21s
  • Pochwały: 63
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Podwyższone obroty silnika

Post25 lis 2013, 18:22

U mnie nigdy takie coś sie nie zdazyło ale jednak mam 2.0 a to troszke inny silnik.

obroty po odpaleniu idą na ok 1200 potem spadają do tych 900 i jak spadną to nie rosną już.

co do dogrzewania to elektryczny element grzewczy włącza się po ok 10 sek pracy silnika i nie powoduje wzrostu obrotów, tylko wzrost zużycia paliwa o ok 0,2-0,3 na wolnych.

u was może być tak że sterownik za szybko obniża obroty i potem automatycznie je dźwiga, nie jest to raczej usterką żadną.

dpf na lodowatym silniku nie ma prawa zacząc się wypalać, bo nie ma odpowiedniej temperatury.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 391
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 16:49
  • Online: 14d 7h 49m 7s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Podwyższone obroty silnika

Post25 lis 2013, 22:49

u mnie w 1,6 tdi podobnie. tylko jak temp zewnetrzna ponizej 5C dzieje sie tak jak opisal kolega janek9243. zauwazylem tez ze obroty te sa wyzsze do momentu gdy temp plynu chlodzacego nie przekroczy 70C, jakoś tak.czytalem ze skody maja takie dodatkowe ssanie, jesli temp jest ponizej 4C i dopoki temp płynu nie osiagnie 70C zeby szybciej dogrzac silnik ,poza tym jest wieksze zapotrzebowanie na prad-moze u nas jest podobnie.
w pierwszej chwili myslalem ze to jakis blad u mnie ale skoro u was jest tak samo to git:-) tak jest i tyle

wracajac do tematu prosze o info co z ta masa popiołu,moze ktos gdzies znajdzie jakies info
a narazie :pub:
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 150
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 23:39
  • Online: 7d 11h 4m 58s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 lis 2013, 13:49

niedzwiedz1981 pisze:u mnie w 1,6 tdi podobnie. tylko jak temp zewnetrzna ponizej 5C dzieje sie tak jak opisal kolega janek9243. zauwazylem tez ze obroty te sa wyzsze do momentu gdy temp plynu chlodzacego nie przekroczy 70C, jakoś tak.czytalem ze skody maja takie dodatkowe ssanie, jesli temp jest ponizej 4C i dopoki temp płynu nie osiagnie 70C zeby szybciej dogrzac silnik ,poza tym jest wieksze zapotrzebowanie na prad-moze u nas jest podobnie.
w pierwszej chwili myslalem ze to jakis blad u mnie ale skoro u was jest tak samo to git:-) tak jest i tyle

wracajac do tematu prosze o info co z ta masa popiołu,moze ktos gdzies znajdzie jakies info
a narazie :pub:


aż do 70st?? to dlatego dzisiaj parę razy tak się działo..., dojechałem do celu - silnik sie dogrzał, obroty były niskie, auto troche postało i ciach... odpalam silnik po jakimś tam postoju i dalej obroty wyższe.. teraz zaobserwuje czy też tak się u mnie dzieje, że poniżej 70 st podwyższa obroty do tysiąca i potem dam znać.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 391
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 16:49
  • Online: 14d 7h 49m 7s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 lis 2013, 14:02

tak jest w skodzie, ok 70C, u mnie w golfie podobnie, jak zimny obroty podwyższone, jak sie rozgrzeje powyzej 70C obroty normalne...widocznie ten typ tak ma
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 150
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 23:39
  • Online: 7d 11h 4m 58s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: Podwyższone obroty silnika

Post04 gru 2013, 16:08

a czy da się jakąś tą "funkcję" wyłączyć? wkurza troche to że ma tak długo obroty na poziomie tysiąca...? nawet nie wiadomo kiedy dpf jest wypalany a kiedy jeszcze "działa ssanie"
Offline
Awatar użytkownika

kamill

VIP

  • Posty: 2479
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 19h 19s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Podwyższone obroty silnika

Post04 gru 2013, 16:14

wyłącz klimatyzację :)
Obrazek
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 150
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 23:39
  • Online: 7d 11h 4m 58s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: Podwyższone obroty silnika

Post05 gru 2013, 22:48

jest wyłączona #-o i nic z tego - to samo :-k
Offline

mateusz0177

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 25 sty 2014, 18:47
  • Online: 1h 31m 33s
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wierzbowa

Re: Podwyższone obroty silnika

Post25 sty 2014, 21:20

kilka osób ma ten sam problem ale brak konkretnej odpowiedzi. Nie wydaje mi się żeby to było normalne. U mnie pojawiało się to dość często, a teraz za każdym razem jak odpale silnik...........no i zapach palonego plastiku...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 150
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 23:39
  • Online: 7d 11h 4m 58s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 sty 2014, 15:59

tak jest z obrotami jeżeli temp otoczenia jest poniżej 5st, wówczas obroty są na poziomie tysiąca po to żeby szybciej nagrzać samochód. wystarczy wyłączyć grzanie w aucie (w pozycję off), przygazować tak do ok 2tys obr, i potem obroty już bedą na normalnym poziomie dopóki nie włączymy ogrzewania lub gdy temp płynu chłodniczego będzie miała powyżej 60st
Offline

szydlej

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 19:30
  • Online: 8h 36m 35s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 90KM
  • Lokalizacja: Swiebodzice

Re: Podwyższone obroty silnika

Post07 lut 2014, 23:26

U mnie jest to samo, co do zapachu plastiku i zalaczonego wiatraku po zgaszeniu i nawet zamknieciu samochodu- procedura dopalania DPF byla w trakcie i sterownik wychladza uklad. Jezeli temperatura plynu dojedzie do 90 stopni, a samochod nadal trzyma 1000obr./min. to oznacza, ze filtr DPF jest w trakcie dopalania, dodatkowo czuc zapach palonego plastiku.
Dobrze jest miec na uwadze, ze powinno sie w najblizszym czasie wybrac na mala przejazdzke, aby uklad osiagnal min. 300 stopni i dopalil sadze, w najlepszym przypadku bylby nawet 600 stopni.
Ja czesto pokonuje trase 800km autostrada i nie ma z tym problemu, ale po 4tyg. dojazdow do pracy potrafi sie wlaczyc dopalanie, wtedy 10-20km jazdy na wyzszych obrotach (2500-3000) do tego przyspieszanie dosc agresywne i DPF ma szanse osiagnac temerature i cisnienie powalajace na oczyszczenie tego filtra. Po powrocie chwilke sie wychlodzi i na jakis czas jest spokoj.
Pierwszy kontakt z tym zjawiskiem mialem po 3000km, jak po wstawieniu auta do garazu i zgaszeniu samochod odpalil wiatraki na maksymalna predkosc i zaczal unosic sie zapach spalonego plastiku- pierwsza moja mysla bylo zeby wyciagac gasnice, ale po 3min. wiatraki sie zatrzymaly. Nastepnego dnia pojechalem do serwisu i wszystko zostalo jasno wyjasnione.
Urok ekologicznego diesla XI wieku.
Offline

Jasiek87

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 lut 2015, 18:56
  • Online: 1h 3m 29s
  • Auto: VW 6
  • Silnik: TDI 140
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 lut 2015, 19:13

Też mam podobny problem a dokładnie, zimą powiedzmy 5C. temp. pow. silnik 90C. i normalnie kiedy zwalniam do biegu jałowego to obroty spadają do 900obr/min a czasem spada tylko do 980-990obr/min. ktoś wie co to ?
Offline
Awatar użytkownika

kamill

VIP

  • Posty: 2479
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 19h 19s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 lut 2015, 19:57

Wylacz wtedy klimatyzacje i bedzie ok :p tak ma byc bo sie auto nagrzewa
Obrazek
Offline

Jasiek87

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 lut 2015, 18:56
  • Online: 1h 3m 29s
  • Auto: VW 6
  • Silnik: TDI 140
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 lut 2015, 22:57

AC mam cały czas wyłączone nie używam praktycznie w ogóle w zimie.
Offline
Awatar użytkownika

Gooray

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 17:53
  • Online: 1d 10h 26m 51s
  • Lokalizacja: KRK

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 lut 2015, 23:03

Nie tyle samo AC co ogólnie klimatyzacje/ogrzewanie, ale też inne odbiorniki prądu (tylna szyba, lusterka, podgrzewacze płynu). U mnie jest tak, że jak się już przełączy na wyższe obroty, to nawet jak powyłączam wszystko to i tak nie spadną - trzeba ruszyć kawałek/gazu dodać i potem już chodzi na niższych ;)
Offline

Jasiek87

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 lut 2015, 18:56
  • Online: 1h 3m 29s
  • Auto: VW 6
  • Silnik: TDI 140
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 lut 2015, 23:45

No u mnie się właśnie co jakiś czas przełącza na wyższe, chodzi równo tylko, że na wyższych obrotach.
Dzieki za pomoc jutro popróbuje.
Offline

Jasiek87

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 lut 2015, 18:56
  • Online: 1h 3m 29s
  • Auto: VW 6
  • Silnik: TDI 140
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 lut 2015, 18:17

Problem rozwiązany to był filtr DPF wystarczyło go oczyścić czyli zrobic dłuższą trase unikając korków w ten sposób
filter został przepalony i obroty odrazu spadły. Nie polecam robić tego na biegu jałowym czyli tzw. luzie szkoda silnika.
Offline

Range

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 21:16
  • Online: 1h 2m 17s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wlkp

Re: Podwyższone obroty silnika

Post24 paź 2015, 21:14

Nie będę zakładał nowego tematu, ponieważ też mam problem z podwyższonymi obrotami silnika... Może to nie jest wielki problem, bo da się normalnie jeździć autem, ale jest to dziwne i według mnie nie powinno tak być, więc chciałbym wadę wyeliminować. Otóż u mnie w 2.0 TDI w czasie jazdy są podwyższone obroty, w sensie jak np dojeżdzam na biegu jałowym do świateł to silnik trzyma obroty na poziomi bliskim 1000obr/min a kiedy się tylko zatrzymam spadają do 900obr/min. Filtr to raczej nie jest bo nie raz się wypalał i wiem jak się wypala, chociaż auto mam świeże i go nie znam zbyt dobrze... :/ Wiecie może co to może być?
Offline

roziok

Sympatyk

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 24 lis 2014, 23:11
  • Online: 1d 10h 43m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 6
  • Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Podwyższone obroty silnika

Post25 paź 2015, 11:55

Witam u mnie w 1.6 tdi jest podobnie i jakoś mi to nie przeszkadza, u mnie wystarczy lekko przygazować i obroty spadają
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Gadatliwy

  • Posty: 284
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 09:39
  • Online: 21d 12h 7m 42s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 paź 2015, 09:33

To raczej normalne zachowanie, w 1,6 TDI też tak mam
Offline
Awatar użytkownika

kamill

VIP

  • Posty: 2479
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 13:26
  • Online: 100d 19h 19s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 paź 2015, 11:15

Ekonomia :-)
Obrazek
Offline

greg

Gadatliwy

  • Posty: 297
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 16:54
  • Online: 12d 14h 19m 4s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Podwyższone obroty silnika

Post26 paź 2015, 12:15

Tak to normalne silnik a raczej sterownik robi to specjalne by auto przez przypadek nie zgasło :)
Offline

kristofer76

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 27 wrz 2017, 13:04
  • Online: 8h 42m 36s
  • Auto: VW GOLF VARIANT
  • Silnik: CAYC 105 km
  • Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Re: Podwyższone obroty silnika

Post13 mar 2018, 15:46

janek9423 pisze:a czy da się jakąś tą "funkcję" wyłączyć? wkurza troche to że ma tak długo obroty na poziomie tysiąca...? nawet nie wiadomo kiedy dpf jest wypalany a kiedy jeszcze "działa ssanie"


Kiedyś w serwisie dawali taką kartkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość