Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:11


wymiana pompy ABS/ASR na ABS/ASR/EDS/XDS/ESP

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

wymiana pompy ABS/ASR na ABS/ASR/EDS/XDS/ESP

Post30 sty 2018, 00:23

W związku z tym że przerabiałem u siebie tego moda a kolega z forum potrzebował pomocy postanowiłem zrobić mały poradnik przekładki pompy ABS.
Poradnik przybliży część mechaniczną którą można wykorzystać przy modach np. gdy pompa jest za słaba lub też ktoś miał wersje bieda pompy czyli tylko ASR.

Kiedy przyda się nowsza pompa?
-kiedy chcemy mieć zegary 3D ( kolor działa na ABS/ASR)
- kiedy chcemy mieć ESP ;)
- kiedy chcemy mieć HH i XDS
- kiedy chcemy doposażyć więcej asystentów w aucie

Ja posiadam 2.0 TDI CR i niestety miejsca w nim jest naprawdę mało. Ponoć w TSI jest miejsca dużo więcej ( ponoć jak w audi 100 pod maską ;P )

W dieslu mamy dwa wyjścia.
albo pompa górą , albo pompa górą ;D
ja robiłem wg pierwszego sposobu który jest dużo bardziej czasochłonny i męczący a przy tym kosztowny.

potrzeba przy wymianie samej pompy:
1) pompa
2) płyn hamulcowy - ja kupiłem 2l ATE SL6 ale wystarczy litr na przepłukanie
20161015_174000.jpg

3) uszczelka pomiędzy DPF a turbiną - ale niekoniecznie o czym później
20161015_173811.jpg


potrzeba przy wymianie pompy z MK70 na MK60EC1 :
1) pompa
2) płyn hamulcowy - ja kupiłem 2l ATE SL6 ale wystarczy litr na przepłukanie
3) uszczelka pomiędzy DPF a turbiną - ale niekoniecznie o czym później
4) nowa wtyczka
5) lutownica , cyna i termokurcze, izilacja
6) przewód miedziany 4mm2 ja bym kupił z 4 m, do tego PIN

czas w mojej wersji ( dłuższej i pracochłonnej) z wszystkim czyli wymiana odpowietrzanie i kodowanie to 3,5h

Pompa mieści się po prawej stronie auta w nogach pasażera. Zdejmując osłonę deski tam gdzie znajduje się filtr kabinowy jesteśmy w stanie zobaczyć na ścianie grodziowej wiązkę kabli - wiązka idąca do wtyczki od pompy ABS.
W tym miejscu należy nadmienić że pompa w wersji bieda czyli tylko z ASR ma wtyczkę 26 PIN a pompa z ESP ma tych pinów 47.
ASR to ESP.jpg

Nie wiem czemu ale wtyczka od starej pompy pomieści kable od nowszej tym bardziej że w pompie z ESP jest wbudowany czujnik G ( zapomniałem nazwy).

Przed pracą odczytać kodowanie ze starej pompy poprzez dowolne urządzenie diagnostyczne ( VCDS, VCP, VAS, ODIS)

Ja swoją pracę rozpocząłem od demontażu czujnika różnicy ciśnień - ja oparłem go sobie na zimnym DPF
20161015_162625.jpg

Następnie zabrałem się za odkręcanie osłony plastikowej która osłania pompę jak i wiązkę z wtyczką - niestety dostęp do niej jest od spodu auta i przykręcona jest do kanału w którym biegną przewody paliwowe.
20161015_162649.jpg

niestety też bez odkręcenia tego nie wyjmie się pompy a można jedynie połamać ten plastik.

w tym miejscu proponuje oznaczyć rurki hamulcowe i zrobić foto - będziemy je trochę odginać i wbrew pozorom łatwo się pomylić. Dodam że należy robić to z głową i odkręcanie i zakręcanie gdyż ze względu na różne twardości materiałów i naprężenia może sie zdarzyć że przewód nie jest w osi i schrzanimy strasznie robotę.

ja następnie odpinałem DPF od turbiny. jeżeli tak robimy to należy zaopatrzyć się w nową metalową uszczelkę - w Carsie kilkanaście złotych.
20161015_173954.jpg

Niestety odpięcie DPF-a pomoże ale tylko trochę. należy odkręcić wspornik na sankach na 2 śruby ( chyba 14) i wtedy przestawić na lewą stronę wszystko.
wychodzimy spod auta i kładziemy się na silniku ( przez gałgany coby nie obrysować klaru ;D ). Bierzemy sobie płaski kluczyk ( chyba 12) i odkręcamy przewody hamulcowe i delikatnie je odginamy. Po tym fakcie na pewno coś nam z nich wyleci więc zmywaczem warto oczyścić korpus i ja wziąłem MAGIC TAPE i cały blok zakleiłem tak aby żaden syf przy manewrowaniu się nie dostał do środka. Teraz zręcznie manewrujemy pompą tak aby wyszła nam razem z blachą montażową z mocowań gumowych w dzwonie po prawej stronie.

20161015_162649.jpg

miejsca jest tak mało że musimy obrócić pompę i odkręcić jeden wkręt na którym zamocowana jest pompa do wspornika.
20161015_163626.jpg

następnie wyciągnąć gałgana na górę.

HURA.
Na zdjęciu niżej widać 2 rodzaje korpusów a dokładnie części hydraulicznej aparatu ABS.
20161015_162804.jpg

I właśnie przez ten a w sumie te dwa "cycki" przy manewrowaniu i wyciąganiu nabluźniłem sie za całe życie.

Montaż w kolejności odwrotnej jeżeli wymieniamy pompe MK60EC1 na taką samą. Jeżeli przerabiamy z pompy MK70 ( sam ASR) to bawimy się w przepinanie pinów i UWAGA.
Bezwzględnie musimy dołożyć jeszcze jeden przewód do zasilania o średnicy 4 mm2. W pompie z ASR agregat ABS miał tylko jedno zasilanie . W EDS są 2 o średnicy 4 mm.

Przy montażu proponuje.
umieścić pompę na stelażu za pomocą jednej śrubki i wsadzić na miejsce z tym że jeszcze nie wciskać jej w tuleje gumowe w nadkolu. oderwać szarą taśmę wcześniej mającą uchronić agregat przed dostaniem się syfu do środka. następnie podłączyć przewody hamulcowe. Daje nam to komfort pracy że nie mamy tylu naprężeń i przewody możemy śmiało umieścić idealnie prostopadle w osi otworu w pompie. dopiero po przykręceniu przewodu mogą nam lekko prężyć ale już gwint mamy prosto wkręcony a przewody pracują po długości . wtedy możemy cały agregat umieścić na miejscu.

po wymianie pompy zalewamy układ płynem - ja użyłem jak na zdjęciach. Kupiłem 2 bańki ale jedna wystarczy do uzupełnienia i przepompowania mechanicznie i za pomocą vcds-a układu.
Na początku pompowałem pedałem a gdy już się uzupełnił stan, w tradycyjny sposób odpowietrzałem. niby było ok ale dopiero po procedurze odpowietrzania w vcds-ie czuć było że jest lepiej.
Jak ktoś ma możliwość to od razu podciśnieniowi też będzie miał łatwiej.
Następnie wklejamy stare kodowanie w nowej pompie.
W przypadku założenia pompy o większej ilości BYTE kopiujemy 1:1 i na końcu dodajemy OO.
Kolejno wykonujemy BASIC SETINGS wszystkich czujników w pompie od G85 G200 G201 i jakiś tam jeszcze - vcds podpowie. Postępuje się zgodnie z podpowiedziami na ekranie.

i to jest opis mojej wymiany - jakoś nikt nie chwalił się wymianą przy 2.0 TDI .
Teraz wiem że można łatwiej i się nie męczyć z wyjmowaniem i obracaniem pompy. Informacje mam od sprytnego mechanika z serwisu samochodowego z łodzi ( nie ASO).
Wystarczy odkręcić czujnik różnicy ciśnień pompę paliwa znajdującą się pod nim i ma się dostęp do łapy silnika. Auto będące na podnośniku pozwoli tak opuścić się silnikowi że śmiało bez odkręcania DPF-a można górą wyjąć pompę a nawet odkręcić plastikową osłonę pompy. Później trzeba użyć tylko podnośnika żeby podnieść silnik i przykręcić łapę silnika. Dużo łatwiej i szybciej - zastrzegam że to jest sposób na CR 2.0. W Pb jest ponoć łatwiej.

Jeżeli chodzi o przeróbkę ASR na ESP to sprawa elektryczna zamyka się w komorze silnika. Przycisk od ASR zamieniamy na taki od ESP i ma banglać.
Inną kwestią jest kodowanie . W MK70 mamy krótkie kodowanie a w mk60EC1 mamy długie gdzie zaszyty jest numer VIN, rodzaj napędu, silnika , ustawienia asystentów czy ciśnienia w kołach. Dzięki koledze Arkowi z forum wiemy także że są tam zakodowani asystenci do PLA czy Blind Spot-a.
Jak ktoś będzie przerabiał takie coś niech pisze na PW to pomogę zakodować bo to już inny temat.

Ciekawostka jest taka ( otrzymana od Moderatora Rafaello) - pompa mk70 stosowana w mk6 ma inny korpus i nie trzeba jak w przypadku pomp stosowanych w mk5 stosować przelotki lub też profesjonalniej - wymienić przewody hamulcowe na odpowiednie średnice nakrętek które są zaprasowywane na przewodach hamulcowych.

Dla leniwców którym nie chce się zakładać przycisku TPMSw MK60EC1 i ciągnąc do kabiny informuje że na jakimś forum ( chyna UK) znalazłem info że można zmostkować piny 35 i 39 w pompie dzięki temu przy standardowym kodowaniu mamy przy krótkim wciśnięciu ASR OFF a przy długim RESET TPMS - tylko to takie dziadowskie więc nie polecam.

zrobiłem rozpiskę dla kolegi przy przepinaniu pinów w excellu .

link do rozpiski w EXCELLLL
https://drive.google.com/file/d/1dsSMP2iTB18BYa0EkiVY9ZtHSeCdof8C/view?usp=sharing


Pochwały przyznane za posta: 5
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

mz1601

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 27 mar 2020, 10:46
  • Online: 1h 45m 28s
  • Silnik: 1.6 BSE
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana pompy ABS/ASR na ABS/ASR/EDS/XDS/ESP

Post27 mar 2020, 10:54

Witam,
Czy jest możliwość udostępnienia excela z rozpiską pinów w kostakach esp/asr
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: wymiana pompy ABS/ASR na ABS/ASR/EDS/XDS/ESP

Post28 mar 2020, 12:29

mz1601 pisze:Witam,
Czy jest możliwość udostępnienia excela z rozpiską pinów w kostakach esp/asr
Jasne ale to tylko do oglądania.
To jest ten sam plik co jpg ABS to ESP czy jakoś tak wyżej w temacie

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

thomas1919

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 21 wrz 2020, 20:02
  • Online: 27m 49s
  • Auto: A3 8P
  • Silnik: CBAB 2.0 CR
  • Lokalizacja: Zawiercie

Re: wymiana pompy ABS/ASR na ABS/ASR/EDS/XDS/ESP

Post25 paź 2020, 21:32

2.0 TDi CABA - żeby wymienić pompę trzeba odkręcić prawą poduszkę silnika i opuścić silnik na lewarku. Następnie odkręcamy pompę i rozkręcamy ją (4 śrubki) dzieląc na dwie części tj sterownik i pompa. Nową pompę też rozkręcamy i skręcamy w całość po włożeniu na miejsce. Wymiana to ok 1,5-2h roboty plus odpowietrzanie pompy VCDS i układu tj każde koło z osobna.

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości