Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:20


Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Moderator: flo

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 14:20

Wspominam o tym bo można sie pogubić.
Niby jest tak
- DQ200 sprzęgło suche, 7 biegów, 250 Nm (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.8 TSI) od 2008 czyli w Golfie 7 tez ?
- DQ250 sprzęgło mokre, 6 biegów, 350 Nm - chyba nie stosowano jej w Golfie 7 ?
- DQ380 sprzęgło mokre, 7 biegów, 380 Nm (2.0 TSI )od 2014 - czyli GTI
-

Podobno DQ 200 wytrzymują tylko do 150 tys km później trzeba zerknąć jaki stan skrzyni.
Lepsze sa te z mokrym sprzęgłem ale należy wymieniać olej co 60 tys km aby pozbyć sie opiłków metalu to koszt ok 600 zł
Chociaż producent nie zaleca to w skrzyniach ze sprzęgłem mokrym także lepiej wymieniać olej, również co 60 tys km i koszt ok 400 zł

A jaka skrzynia była w Golfie 7 GTD ?
Wersje 2013-2017 miały 6 biegową.
Obecnie poliftingowy ma 7 biegowa ale nie wiem czy suchą czy mokrą.

Podobno sucha to niezbyt udany wybór tak jak 7 biegowa.
Co wiecie na ten temat bo jakoś mam wszystko pomieszane

Tu jest ciekawa strona ale raczej dla znawców

https://www.skrzynie.com.pl/poradnik-sk ... en-vw.html

Za 2 lata przymierzam sie do kupna Skody Karoq 2.0 TDI 190 koni z 7 biegwoą DSG i nie wiem co to za wynalazek jest
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:01

Nowe 7 biegów w mocniejszych autach to dq380 i dq381 z mokrymi sprzeglami. W mocniejszych autach z dsg 6 biegowe to Dq250.
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:11

Muti pisze:Nowe 7 biegów w mocniejszych autach to dq380 i dq381 z mokrymi sprzeglami. W mocniejszych autach z dsg 6 biegowe to Dq250.


No a te 6 biegowe DQ250 mokre czy suche? Jakich silników dotyczy?
Mnie ciekawi jakie skrzynie są z silnikiem 184 lub 190 koni TDI w Golfie, Passacie, Skodach itp.
Offline

piotr83

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 09 lis 2017, 20:48
  • Online: 2d 18h 16m 15s
  • Auto: Golf 6 + Golf 7
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: BELGIA

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:24

Z tego co wiem to chyba jedynie DQ 200 jest skrzynia sucha i jest stosowana tylko ze slabszymi silnikami
1,2 TSI 1,4TSI 1,6TDI oraz 1,8TSI .
Jest 7 biegowa ale jak juz powszechnie wiadomo nie wytrzymuje takich przebiegow jak mokre DSG.
Z tego tez powodu chyba w Golfach DSG zawsze byly mokre 6 biegowe przeznaczone do wyszszych mocy.
Jedynie w nowszych chyba sa 7 biegowe i mokre i przeznaczone sa do wyzszych momentow poniewaz jest
DQ 380 7biegow mokra (do 380Nm) laczona z 2,0TSI oraz
DQ 500 7biegow mokra (do550Nm) laczona z 2,0TFSI orasZ 2,0TDI

-- 03 gru 2017, 15:30 --

Marras pisze:
Muti pisze:No a te 6 biegowe DQ250 mokre czy suche? Jakich silników dotyczy?
Mnie ciekawi jakie skrzynie są z silnikiem 184 lub 190 koni TDI w Golfie, Passacie, Skodach itp.


DQ250 jest wiec mokra Chyba byla stosowana we wszystkimi 2,0 TDI ,mam chyba wlasnie taka w Golfie6 110KM mod2010 i z tego co mi sie wydaje byla chyba ciagle stosowana nawet w Golfie 7 GTD 184KM bo widze ze bolfy GTD 184KM maja wlasnie 6 biegow.
Dopiero po lifcie od 12.2016 sa 7 biegowe mokre.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:35

W nowych golfach nie ma dq500. Tylko audi w rs miało dq500 7 biegów.
W polifcie 7 bieg w 4 napędzie to dq381.
Offline

piotr83

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 09 lis 2017, 20:48
  • Online: 2d 18h 16m 15s
  • Auto: Golf 6 + Golf 7
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: BELGIA

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:40

No w sumie tak, jezeli GOLF 7 GTD ma wlasnie 184KM oraz 380Nm to jest laczony z DG381.
Pisalem ogolnie o rodzajach DSG.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 15:40

Gtd polift ma dq380.
Ta skrzynia wytrzymuje nawet 600Nm.
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 17:26

Muti pisze:Gtd polift ma dq380.
Ta skrzynia wytrzymuje nawet 600Nm.


Mecze temat bo szwagier chce GTD takie jak moje lub Octavie RS roczniki 2014-2016 i chce byc pewien ze bedzie mokra.
Lepsza ta mokra ? No i lepsza 6 czy 7 przełożeń

Ja tez mysle nad Skoda Karoq 190 TDI i jest tylko z DSG 7 biegów
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 17:50

W tym roczniku gtd to Dq250.
Karoq 190km i 7 biegów w 4motion to dq381
Offline

piotr83

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 09 lis 2017, 20:48
  • Online: 2d 18h 16m 15s
  • Auto: Golf 6 + Golf 7
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: BELGIA

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post03 gru 2017, 18:33

Marras pisze:
Muti pisze: Mecze temat bo szwagier chce GTD takie jak moje lub Octavie RS roczniki 2014-2016 i chce byc pewien ze bedzie mokra.
Lepsza ta mokra ? No i lepsza 6 czy 7 przełożeń

Ja tez mysle nad Skoda Karoq 190 TDI i jest tylko z DSG 7 biegów

Kolego tak jak pisalemi tak jak sie sam wpisales wyzej suche sa tylko z ze slabszymi silnikami, jezeli z TDI to jedynie z 1,6TDI .
Wszystkie DSG laczone z 2,0TDI sa wiec typu mokrego.
I tak jak powszechnie juz wiadomo mokre sa wytrzymalsze .
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w VAG

Post04 gru 2017, 10:14

Ponieważ temat dot. DSG w Golfie 7 rozszerzył się w trakcie dyskusji również na inne modele, to dorzucę od siebie:
piotr83 pisze:suche sa tylko ze slabszymi silnikami, jezeli z TDI to jedynie z 1,6TDI .
Wszystkie DSG laczone z 2,0TDI sa wiec typu mokrego.


Nie zupełnie, bo np. Jetta ma tak:
2,0 TDI-CR DPF 110 KM (81 kW) 250 Nm DSG 7-stopniowa - i to jest zapewne DQ200 "sucha"
2,0 TDI-CR DPF 150 KM (110 kW) 340 Nm DSG 6-stopniowa - a to zapewne DQ250 "mokra"

Czyli do 2.0 TDI też mogła być "sucha" 7-stopniowa, tyle że do wersji silnika o niższej mocy i momencie.
Ale mam info z firmy gdzie jeździło kilka takich Jett, że na pewno kilka z nich miało awarie DSG... możliwe, że i tak nie wytrzymywały momentu (podejrzewam, że realnie i tak wyższego niż katalogowy 250Nm) z bądź co bądź jednak dwulitrowego diesla.

Marras pisze:Chociaż producent nie zaleca to w skrzyniach ze sprzęgłem suchym także lepiej wymieniać olej, również co 60 tys km i koszt ok 400 zł


Paradoksalnie, to mimo używanego potocznie określenia "sucha", to 7-biegowa DQ200 ma nawet 2 płyny - oddzielne:
1. olej w samej przekładni skrzyni - czyli tam gdzie są zębatki biegów - ok. 1.7 litra
2. płyn hydrauliczny w mechatronice - ok. 1 litr
natomiast suchy to jest sam układ podwójnego sprzęgła.

Są instrukcje np. firmy LUK, w których piszą, że płynu w mechatronice nie uzupełnia się i nie można sprawdzić jego poziomu, a jego niewłaściwy poziom powoduje nieprawidłową pracę skrzyni i w związku z tym rozwiązaniem wtedy jest tylko wymiana całej mechatroniki... ale niezależne serwisy skrzyń automatycznych mimo to oferują wymianę obu płynów.
Offline

Janko$

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 05 sty 2018, 05:08
  • Online: 3h 35m 2s
  • Auto: VW Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post05 sty 2018, 06:04

Ja mam tą skrzynie DQ200 w swoim 1.6 TDI. Przy 137 tyś narazie pracuje płynnie i nie ma żadnych wycieków. Są tam dwa płyny tak jak kolega wyżej pisał. Dokładnie płyn w mechatronice i olej w przekładni. Do niedawna myślałem ze wymienia się płyn w mechatronice. Trochę się w tym wszystkim pogubiłem ale dwa serwisy sprowadziły mnie na ziemię. Płynu w mechatronice wogole się nie rusza podobno dopiero przy wymianie jej. Wymienia się tyljo ten olej w przekładni 1.7L. Miejmy nadzieję że jak go wymienię i w ogóle rusze ta skrzynie nic się pogorszy. ASO twierdzi ze nic się tam nie rusza i nawet nie mają w ofercie żadnej wymiany. Ale wiadomo oni żądzą się swoimi prawami.
Offline

aj-47

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 13 paź 2018, 07:43
  • Online: 7h 9m 13s
  • Auto: szukam

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post13 paź 2018, 07:56

a jaka skrzynia bedzie w 2015 1.4TSI 140KM?
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post13 paź 2018, 13:15

aj-47 pisze:a jaka skrzynia bedzie w 2015 1.4TSI 140KM?

W Golfie7 1.4TSI bez wzgledu na moc: DQ200 7-biegowa, "sucha" (takze z 1.0TSI, 1.2TSI, 1.5TSI, 1.6TDI)
Offline

aj-47

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 13 paź 2018, 07:43
  • Online: 7h 9m 13s
  • Auto: szukam

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post13 paź 2018, 19:37

amargro pisze:
aj-47 pisze:a jaka skrzynia bedzie w 2015 1.4TSI 140KM?

W Golfie7 1.4TSI bez wzgledu na moc: DQ200 7-biegowa, "sucha" (takze z 1.0TSI, 1.2TSI, 1.5TSI, 1.6TDI)
Czyli dupa blada , może lepiej tdi kupić.......hmmm

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post13 paź 2018, 20:19

aj-47 pisze:może lepiej tdi kupić

To pozostaje tylko 2.0TDI... a rzeczywisty (nie licznikowy) przebieg bedzie taki, ze nawet "mokra" DSG bedzie wymagala inwestycji... bo 2.0 jest w salonie duzo drozsze i musialo to odpracowac.
Nie demonizuj "suchej" DSG i poszukaj serwisowanego auta z autentycznym niewielkim przebiegiem, zamiast fixowac sie na "mokrej" skrzyni a kupic trupa.
Offline

aj-47

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 13 paź 2018, 07:43
  • Online: 7h 9m 13s
  • Auto: szukam

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w Golfie 7

Post13 paź 2018, 20:28

amargro pisze:
aj-47 pisze:może lepiej tdi kupić

To pozostaje tylko 2.0TDI... a rzeczywisty (nie licznikowy) przebieg bedzie taki, ze nawet "mokra" DSG bedzie wymagala inwestycji... bo 2.0 jest w salonie duzo drozsze i musialo to odpracowac.
Nie demonizuj "suchej" DSG i poszukaj serwisowanego auta z autentycznym niewielkim przebiegiem, zamiast fixowac sie na "mokrej" skrzyni a kupic trupa.
Mam właśnie do kupienia 2015 40kkm - ale to co czytałem o dsg7 to i przy niższych przebiegach była kicha

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Rodzaje skrzyń biegów DSG w VAG

Post01 lut 2019, 13:09

amargro pisze:7-biegowa DQ200 ma nawet 2 płyny - oddzielne:
1. olej w samej przekładni skrzyni - czyli tam gdzie są zębatki biegów - ok. 1.7 litra
2. płyn hydrauliczny w mechatronice - ok. 1 litr


Miał ktoś kontakt z niezależnymi serwisami skrzyń automatycznych i spotkał się z poniższą opinią dot. DSG7 DQ200?

W artykule AŚ 4/2019 Skrzynia DSG - czy podwójne sprzęgło to podwójny kłopot? trafiłem na takie info:
"VW zaleca, żeby dany model skrzyni zalewać olejem w ilości zaledwie 1,7 l. My wlewamy o 0,3 l więcej i stosujemy specjalne dodatki. To wystarcza, żeby znacząco wydłużyć żywotność kluczowych podzespołów, nie tylko mechatroniki, ale i innych części, np. delikatnych widełek (!) – wyjaśnia fachowiec."

Tu też: Karoq Klub ktoś o tym pisze:
"niezależne serwisy proponują prosto z salonu przyjechać na dolewkę oleju bo ponoć fabrycznie jest go za mało"
Offline

robert11115

Aktywny

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 27 sie 2017, 10:50
  • Online: 3d 1h 36m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post12 mar 2019, 14:50

Marras pisze:Kolego Golf 7 TSI z silnikiem EA 211 bez względu czy 122, 125, czy 140, 150 koni to najlepsze auto w klasie.
Każdy samochód ma wady ale takiego wnętrza i takiej klasy jak golf nie ma żaden inny samochód niemecki.

Oczywiście nie polecam innego silnika jak 1.4 TSI

Bardziej martwiłbym się o to czy ktoś wymieniał olej w skrzyni DSG co 60 tys. km i o to czy w silniku który ma np 160 tys km przebiegu nie był wymieniany olej dopiero 5 razy (co 30 tys km).
Bo to sa przyczyny doprowadzające do rozpadu silników po 200-250 tys km, pomijając katowanie przez użytkowników i np zapominanie o studzeniu turbiny

A reszta jak się trafi


W 1.4 masz suchą skrzynię DQ200 i tam oleju nie wymieniasz co 60 tyś jak w mokrych
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 4m 8s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post12 mar 2019, 21:30

robert11115 pisze:
Marras pisze:Kolego Golf 7 TSI z silnikiem EA 211 bez względu czy 122, 125, czy 140, 150 koni to najlepsze auto w klasie.
Każdy samochód ma wady ale takiego wnętrza i takiej klasy jak golf nie ma żaden inny samochód niemecki.

Oczywiście nie polecam innego silnika jak 1.4 TSI

Bardziej martwiłbym się o to czy ktoś wymieniał olej w skrzyni DSG co 60 tys. km i o to czy w silniku który ma np 160 tys km przebiegu nie był wymieniany olej dopiero 5 razy (co 30 tys km).
Bo to sa przyczyny doprowadzające do rozpadu silników po 200-250 tys km, pomijając katowanie przez użytkowników i np zapominanie o studzeniu turbiny

A reszta jak się trafi


W 1.4 masz suchą skrzynię DQ200 i tam oleju nie wymieniasz co 60 tyś jak w mokrych

Jak nie wymieniasz???!!!
Nie wymieniaj to skrzynie naprawisz. Producent nie zaleca wymiany a później słyszymy że 150-200 kkm i awarie kosztowne po 5000 - 10000 zł :)
Ja u siebie miałem suchą skrzynię i wymieniałem olej co 45 tyś km.
Do skrzyni u mnie wchodziło około 1,9 l oleju a dodatkowo w mechatronice też zmieniałem olej i tam wchodziło około 0,9 litra.


Pochwały przyznane za posta: 2
Offline

robert11115

Aktywny

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 27 sie 2017, 10:50
  • Online: 3d 1h 36m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post12 mar 2019, 22:15

jarekgk pisze:
robert11115 pisze:
Marras pisze:Kolego Golf 7 TSI z silnikiem EA 211 bez względu czy 122, 125, czy 140, 150 koni to najlepsze auto w klasie.
Każdy samochód ma wady ale takiego wnętrza i takiej klasy jak golf nie ma żaden inny samochód niemecki.

Oczywiście nie polecam innego silnika jak 1.4 TSI

Bardziej martwiłbym się o to czy ktoś wymieniał olej w skrzyni DSG co 60 tys. km i o to czy w silniku który ma np 160 tys km przebiegu nie był wymieniany olej dopiero 5 razy (co 30 tys km).
Bo to sa przyczyny doprowadzające do rozpadu silników po 200-250 tys km, pomijając katowanie przez użytkowników i np zapominanie o studzeniu turbiny

A reszta jak się trafi


W 1.4 masz suchą skrzynię DQ200 i tam oleju nie wymieniasz co 60 tyś jak w mokrych

Jak nie wymieniasz???!!!
Nie wymieniaj to skrzynie naprawisz. Producent nie zaleca wymiany a później słyszymy że 150-200 kkm i awarie kosztowne po 5000 - 10000 zł :)
Ja u siebie miałem suchą skrzynię i wymieniałem olej co 45 tyś km.
Do skrzyni u mnie wchodziło około 1,9 l oleju a dodatkowo w mechatronice też zmieniałem olej i tam wchodziło około 0,9 litra.


Spoko to wymieniaj , ja obdzwoniłęm wszystkie warsztaty nieautoryzowane ( nie ASO) i każdy odradza wymianę tych dwóch olei w tej skrzyni , tylko jeden zakład powiedział że dopiero można wymineić jesli się jest nadgoliwym przy przebiegu 100kkm ale tylko w samej przekładni wiec chyba widzą co mówią .
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 4m 8s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post12 mar 2019, 22:52

robert11115 pisze:
jarekgk pisze:
robert11115 pisze:
Marras pisze:Kolego Golf 7 TSI z silnikiem EA 211 bez względu czy 122, 125, czy 140, 150 koni to najlepsze auto w klasie.
Każdy samochód ma wady ale takiego wnętrza i takiej klasy jak golf nie ma żaden inny samochód niemecki.

Oczywiście nie polecam innego silnika jak 1.4 TSI

Bardziej martwiłbym się o to czy ktoś wymieniał olej w skrzyni DSG co 60 tys. km i o to czy w silniku który ma np 160 tys km przebiegu nie był wymieniany olej dopiero 5 razy (co 30 tys km).
Bo to sa przyczyny doprowadzające do rozpadu silników po 200-250 tys km, pomijając katowanie przez użytkowników i np zapominanie o studzeniu turbiny

A reszta jak się trafi


W 1.4 masz suchą skrzynię DQ200 i tam oleju nie wymieniasz co 60 tyś jak w mokrych

Jak nie wymieniasz???!!!
Nie wymieniaj to skrzynie naprawisz. Producent nie zaleca wymiany a później słyszymy że 150-200 kkm i awarie kosztowne po 5000 - 10000 zł :)
Ja u siebie miałem suchą skrzynię i wymieniałem olej co 45 tyś km.
Do skrzyni u mnie wchodziło około 1,9 l oleju a dodatkowo w mechatronice też zmieniałem olej i tam wchodziło około 0,9 litra.


Spoko to wymieniaj , ja obdzwoniłęm wszystkie warsztaty nieautoryzowane ( nie ASO) i każdy odradza wymianę tych dwóch olei w tej skrzyni , tylko jeden zakład powiedział że dopiero można wymineić jesli się jest nadgoliwym przy przebiegu 100kkm ale tylko w samej przekładni wiec chyba widzą co mówią .

Każdy robi jak uważa.
Przejechałem w swoim życiu około 500 kkm różnymi autami i zawsze ale to zawsze jak kupowałem auto czy automat czy manual, wymieniałem na starcie wszystkie oleje i filtry łącznie w skrzyni biegów, i jak do tej pory "ZERO" awarii, tylko materiały eksploatacyjne. Zadzwoń do warsztatu co specjalizuje się w skrzyniach automatycznych tudzież dsg, nie sądzę że dostaniesz odpowiedź negatywną.
Jeszcze jak żyję nie słyszałem żeby od nadmiaru wymiany oleju popsuła się skrzynia biegów.
Offline

robert11115

Aktywny

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 27 sie 2017, 10:50
  • Online: 3d 1h 36m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post13 mar 2019, 05:07

No to Ci pisze że dzwoniłem do warsztatów typowo zajmujących się dsg i powiedzieli że w suchej się nie robi wymiany co 60 kkm
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post13 mar 2019, 22:07

Oczywiście że można wymieniać nawet i co 20 tys.kto bogatemu zabroni. Ale jest to totalny absurd. Wystarczy odrobina wiedzy na temat skrzyń mokrych i suchych. O ile w skrzyni mokrej jest tylko jeden olej,który smaruje przekładnię zębatą, tarcze sprzęgła i mechatronikę. Sprzęgłu i zębatkom brudny olej nie szkodliwy, tak jak w zwykłej skrzyni manualnej i spokojnie 100-200 tys. wytrzyma i nawet bez filterka ,który znajduje się w mokrej. Problemem są zanieczyszczenia niszczące zaworki mechatroniki, powstające ze zużywających się okładzin sprzęgła, których w suchej po prosu niem. Nawet drobne opiłki powstające z pracy zębatek pracują tam tylko w swoim oleju, bo mechatronika ma oddzielny olej tylko swój. Olej w mechatronice praktycznie jest niezniszczalny ,bo tam nie ma prawie części pracujących, a części mechanicznej to tak jak w zwykłej skrzyni czy 500,czy 900 tyś. i tak nie spowoduje żadnej awarii nawet jak będzie brudny.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post15 mar 2019, 11:47

jarekgk pisze:Ja u siebie miałem suchą skrzynię i wymieniałem olej co 45 tyś km.
Do skrzyni u mnie wchodziło około 1,9 l oleju a dodatkowo w mechatronice też zmieniałem olej i tam wchodziło około 0,9 litra.

A gdzie i jak było to u Ciebie robione?
O ile nie przewidziana jest oficjalnie okresowa wymiana, to jako taka - procedura wymiany oleju w przekładni zębatej, powinna być znana nawet w ASO bo była przecież swego czasu akcja serwisowa (olej syntetyczny na mineralny) i nawet widziałem na to biuletyn techniczny TPI, to o sposobie wymiany płynu hydraulicznego w mechatronice nawet z niezależnych serwisów raczej ciężko coś znaleźć, tak żeby było to robione na aucie a nie na stole - ja trafiłem na to (na tym filmie wymieniają oba płyny):
https://youtu.be/7-f4yFtvdY8

Ja też skłaniam się do tego, że profilaktyczna wymiana raczej może pomóc niż zaszkodzić... producent nie przewiduje okresowej wymiany bo pewnie zakłada, że do końca gwarancji lub zakładanej żywotności skrzyni te płyny jakoś wytrzymają... ale przez analogię choćby do oleju silnikowego, że traci on swoje właściwości nawet w czasie przechowywania jeśli tylko otwarto jego opakowanie, a tym bardziej w silniku polecana jest wymiana co rok a zwłaszcza po zimie... to płyny w DSG, które nie tylko, że też analogicznie przecież się starzeją w czasie, to przecież też pracują.


Autor postu otrzymał pochwałę
Następna

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość