Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:20


Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowej

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowej

Post26 wrz 2017, 09:39

Witam wszystkich

DPF wypala mi się co 100-120 km - czy u kogoś z Was też wypala się tak często ?

Golfa mam od roku, niedługo po zakupie wymieniłem rozrząd i przy okazji ASO zapytało czy chcę zmienić soft na ten super ekologiczny (cała sytuacja po aferze). Zgodziłem się i mam wrażenie że od tamtego czasu DPF wypala się tak często - wcześniej nie sprawdzałem jak często się wypala, chociaż niedługo po zakupie (przed wymianą rozrządu) sprawdziłem VCDSem i dystans od poprzedniego wypalania wynosił około 320 km, więc ewidentnie zmieniło się coś po ASO.
Zrobiłem logi i akurat trafiłem na wypalanie i przy około 25 gramach syfu DPF zaczyna się wypalać i w kilka minut wypala się niemal do zera więc poza tym wszystko jest ok.

No więc skoro DPF działa i się wypala, wcześniej potrafił się nie zapełnić przez 320 km a teraz zapełnia się po 100 to co może być przyczyną ? Czy to może być wina programu ?
Dwa wtryski mają trochę korekcji ale w granicach normy (na jałowym), turbina raczej też dmucha tyle co trzeba - ale ekspertem nie jestem, mam trochę logów jakby co i mogę zrobić kolejne.

Drugi problem to głośny silnik od około 1200 do 1600 obrotów, jakby wpadał w rezonans, wrażenie jest podobne do uszkodzonej poduszki pod silnikiem lub skrzynią. I myślałem że tak właśnie jest do kiedy nie zaczął się wypalać DPF - podczas wypalania silnik pracuje cicho w całym zakresie obrotów. Po tym właśnie objawie wiem kiedy się wypala nawet w trasie - może to taki ficzer ;)

W weekend planuję być w ASO z żądaniem wymiany softu na poprzedni (to pewnie nie jest możliwe...) lub nowszy jeśli jest.

Jeśli masz/miałeś podobne objawy to napisz - chętnie skonfrontuję z moimi spostrzeżeniami.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post26 wrz 2017, 12:15

Dopalanie co 100-120 km to już na pewno nie z powodu softu, owszem wypala sie częściej po wymianie ale nie po takich odległościach...

Tak częste wypalanie nie jest dobre dla filtra, pytanie czy przypadkiem nie padł ci czujnik róznicy ciśnien dpf, ten czujnik czesto szwankuje i potrafi nie powodować wyświetlania czek-a.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post26 wrz 2017, 13:45

Wymieniłem go, zrobiłem adaptację i jest dokładnie tak samo.
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post27 wrz 2017, 19:02

U mnie też zauważyłem że po sofcie wypala się co 350, 450km :roll:
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post27 wrz 2017, 22:28

mick pisze:Wymieniłem go, zrobiłem adaptację i jest dokładnie tak samo.
To trzeba sie przyjrzeć dpf bo takie dopalanie nie jest normalne i nie pozostaje obojętne dla silnika...

Ja mam auto bez softu dieselgate i dpf wypala się zaleznie od jazdy co 450-700 km
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 07:42

Marmi, co masz na myśli mówiąc przyjrzeć się dpf?

Arthur7374 zauważyłeś jakąś zmianę w pracy silnika po zmianie softu?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 12:47

mick pisze:Marmi, co masz na myśli mówiąc przyjrzeć się dpf?
Czy na pewno wszystko z nim jest ok czy przypadkiem powoli sie nie koczy jego zywot, bo nowe orogramowanie to jedno a tak czeste wypalanie to drugie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 13:20

Rzeczywiście nie wiem jak często wypalał się przed updatem po dieselgate, ale 320 km to wystarczająco dużo żebym się nie martwił. Poza tym raczej rzadko zauważałem żeby się wypalał.
Wspomniałem że sprawdzałem jeszcze przed updatem softu stan DPFa był zapełniony +/- w połowie, ale liczb nie pamiętam. Nie chce mi się jednak wierzyć że na przestrzeniu kilkunastu kkm które od tamtego czasu przejechałem całkowicie się zapełnił. Żadnych problemów z zapalaniem, dławieniem itp nie mam, wszystko działa jak należy.
Zajrzałem do zagranicznych internetów i dużo ludzi narzeka po zmianie softu, większość na głośniejszy silnik, niektórzy na mniejszą moc i gorzej działające DSG.
Mam teraz soft w wersji 9978 w kompie silnika - czy ktoś z Was wie czy jest jakiś nowszy ?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 16:17

Porównaj temperatury czy są realne. Wartości coraz niższe w kolejności temp za turbo, przed dpf i za dpf.
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 19:07

mick od razu po sofcie miałem wrażenie że ma więcej mocy,miesiąc później przy przejeździe 112 tyś.padł mi egr.być może zbieg okoliczności.Zrobiłem ten soft bo myślałem że nie przejdę kontroli tech. inspektor jak mu pokazałem papier machnoł tylko ręką.Podejrzewam że nic dobrego z tego nie wyniknie.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 wrz 2017, 20:25

arthur7374 pisze:mick od razu po sofcie miałem wrażenie że ma więcej mocy,miesiąc później przy przejeździe 112 tyś.padł mi egr.być może zbieg okoliczności.Zrobiłem ten soft bo myślałem że nie przejdę kontroli tech. inspektor jak mu pokazałem papier machnoł tylko ręką.Podejrzewam że nic dobrego z tego nie wyniknie.

Padnięty egr to pewnie przypadek ale wszystko co do tej pory znalazłem w necie (głównie w UK) wskazuje na to że egr, wtryski, DPF is sam silnik dostają po dupie z nowym softem.
Ja na pewno wrócę do poprzedniego softu jeśli to możliwe. Jeśli nie to jakiś sensowny program i wycięcie DPF.
Przy okazji, ktoś z Was robił chipa w 2.0 TDI 140 KM z DSG ?
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post29 wrz 2017, 08:02

Do orginalnego softu w ASO juz nie wrocisz. Swoja droga, nie wiem co Cie wzielo zeby to zmieniac. Jakby sie dalo zeby silnik spelnial normy I mial deklarowana moc, moment I zywotnosc....to by od razu tak wychodzil z fabryki. Zrob sobie szybko soft w DOBREJ firmie. U mnie wyszlo 175 koni I 410Nm, niby mala zmiana, ale to bylo zupelnie inne auto. Skrzynia sie nie przejmuj, jak sa kumaci to tez to ogarna.

PS. Nie wycinaj DPF bo bedziesz mial tylko problem. Jesli przed zmiana byl sprawny to dalej bedzie. U mnie przy przebiegu 380k dzialal idealnie, wypalanie co 700-800km.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post29 wrz 2017, 08:25

lkgh pisze:Do orginalnego softu w ASO juz nie wrocisz. Swoja droga, nie wiem co Cie wzielo zeby to zmieniac. Jakby sie dalo zeby silnik spelnial normy I mial deklarowana moc, moment I zywotnosc....to by od razu tak wychodzil z fabryki.

Masz rację, to ignorancja z mojej strony, za mało wiedziałem podejmując tą decyzję.

lkgh pisze:Zrob sobie szybko soft w DOBREJ firmie. U mnie wyszlo 175 koni I 410Nm, niby mala zmiana, ale to bylo zupelnie inne auto. Skrzynia sie nie przejmuj, jak sa kumaci to tez to ogarna.

Już szukam czegoś w Warszawie, zrobię program najszybciej jak się da. Masz dsg czy manuala ? Jak długo masz taki program ?
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post29 wrz 2017, 08:55

Mialem manuala, program zrobiony w ECU we wroclawiu. Zrobilem go przy przebiegu auta 225k, a po 4 latach jak sprzedawalem to bylo 380k na blacie. Sprzeglo, dwumasa, DPF, wszystko od nowosci I nie bylo problemow. Jedynie co wymienilem to EGR, ale to I tak nie przez program.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post26 paź 2017, 08:16

Update

Zrobiłem program u jednego z warszawskich tunerów. Teraz to zupełnie inne auto, było warto :)
Ale na razie nie wiem czy nowy program ma pozytywny wpływ na DPF. Przejechałem z 40km dopiero, sprawdziłem poziom zapełnienia DPF i wygląda na to że jakoś znacznie się nie zmieniło, znaczy DPF zapełnia się w podobnym tempie. Choć dużo w tym czasie jeździłem z gazem w podłodze :) a to może szybciej zapełniać filtr. Przejadę trochę kilometrów i wrzucę kolejny update.

Przy okazji wyszło że głośna praca silnika była spowodowana głównie przez słabo złożony dolot przed filtrem powietrza. Poprawiło się na nowym sofcie, ale dopiero poprawienie dolotu wyeliminowało problem. Dolot był zdejmowany w ASO - zmieniałem chłodnicę DSG bo ciekła - i tak go ch**owo złożyli...

Więc, szukam dalej. Na dniach planuję przejrzeć dolot (czy powietrze nie dostaje się gdzieś "na lewo") i sprawdzić wartości wszystkich czujników które mają wpływ na wypalanie filtra - jeśli nie program to któryś z czujników musi dawać niepoprawne wartości (chociaż błędów nie ma) przez co poziom zapełnienia jest niepoprawnie obliczany.
Offline

pawel04

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 28 mar 2019, 12:20
  • Online: 46m 53s

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 mar 2019, 12:28

@ mick: czy udało Ci się rozwiązać problem wypalania DPF co 100km? Mam to samo, w ASO nic nie stwierdzili, wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, oddałem DPF do chemicznego czyszczenia i nic. Wtryski są w normie, turbo też OK.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post28 mar 2019, 23:46

Nie. Mój dpf wypala się najmniej po nieco ponad 100, max po może 400 km (w trasie, jadąc spokojnie). Przestałem to śledzić, wymieniam olej w miarę często i na razie jest ok.

Gdzieś przeczytałem że ilość sadzy jest odwrotnie proporcjonalna do tlenków azotu i to nawet brzmi logicznie ze vw zmniejszając tlenki zwiększył ilość sadzy, przez co dpf zapełnia się szybciej. Z drugiej strony wypalanie zaczyna się niekoniecznie dlatego że sadzy jest dużo - jest jeszcze drugi algorytm (poza czujnikiem) który jest czysto matematyczny i to jest coś co WV zmienił w nowym sofcie do naszych diesli. U mnieczasem wypalanie zaczynało się przy sadzy bliskiej zero w dpf co znaczy że według drugiego algorytmu filtr jest już pełny.

Ja z tym jakoś żyje, ty też musisz ;)
Offline

pawel04

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 28 mar 2019, 12:20
  • Online: 46m 53s

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post29 mar 2019, 18:42

To prawda, VW żeby zredukować NOx musiał zwiększyć zużycie Adblue i obniżyć temperaturę spalania (im wyższa temperatura spalania tym mniej sadzy a więcej NOx), co spowodowało wzrost emisji cząstek stałych. Na skutek tego filtr wypala się częściej.

Jeśli chodzi o algorytmy to mamy soot mass measured (z czujników) i calculated. CIekawe jest to, że przed czyszczeniem DPF, soot mass measured miałem często ujemne i zawsze niższe niż calculated, więc oddałem samochód do ASO licząc na to, że popatrzą na te parametry i stwierdzą co jest nie tak. Oczywiście kazali wymienić czujnik różnicowy ciśnień (nie pomogło), a w drugiej kolejności wymienić filtr na nowy. Przy okazji dowiedziałem się, że jeśli pojawią się błędy DPF i auto ma mniej niż 250kkm, VW wspaniałomyślnie pokrywa do 70% kosztów wymiany filtra. U mnie żadnych błędów jednak nie było.

Po czyszczeniu z kolei wygląda to tak, że sm measured przyrasta mi szybciej niż calculated, a w rezultacie filtr wypala się nawet częściej niż przed, bo co 100 km.

Dzwoniłem do jednego z warszawskich tunerów z pytaniem czy jest w stanie coś z tym zrobić, poprzez zmianę softu, ale powiedział, że... najlepiej wyciąć. Przy okazji dowiedziałem się, że każde wypalanie wpływa negatywnie na turbosprężarkę, ze względu na bardzo wysoką temperaturę spalin. Teraz już wiem czemu pół roku temu padło mi turbo...

Niestety, już nie mam cierpliwości sprawdzać co dwa dni poziomu oleju, podpinać kompa itd., zwłaszcza że na co dzień autem jeździ żona. I wkurza mnie, że VW za aprobatą UE tak załatwiło klientów. Kto policzy ile zmarnowano oleju poprzez dużo częstsze wymiany (ja już zmieniałem 3 czy 4 razy w ciągu pół roku, nawet nie pamiętam), ile turbin i EGR padło, ile dodatkowo paliwa zużywa się w czasie wypalania? To nie ma wpływu na środowisko?

Reasumując, pozostało mi chyba albo wyciąć ustrojstwo albo sprzedać auto.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post29 mar 2019, 19:42

Paweł super to ująłeś ale jednak lepiej filtr zostaw a autko sprzedaj ;)
Offline

pawel04

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 28 mar 2019, 12:20
  • Online: 46m 53s

Re: Częste wypalanie dpf i głośny silnik po aferze spalinowe

Post01 kwie 2019, 09:51

Jest nadzieja! Okazało się, że mechanik po czyszczeniu DPF źle skręcił połączenie między turbo i DPF i uciekają tamtędy spaliny (ciekaw jestem czy w ogóle wymienił uszczelkę za 10 PLN). Z mojej wczorajszej internetowej kwerendy wynika, że komputer porównuje ile powietrza wchodzi przez przepływomierz i ile wychodzi przez DPF (na podstawie temperatury spalin i różnicy ciśnień mierzonej przez czujnik G450), zatem jeśli powietrza gdzieś ubywa, traktuje filtr jako zapchany. Stąd, najprawdopodobniej, soot mass calculated wzrasta mi teraz dużo szybciej niż soot mass measured, co nie miało miejsca przed czyszczeniem.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość