Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 11:25


[Diesel] Gruszka ciśnienia turbiny

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

ramzes

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 27 sty 2014, 21:54
  • Online: 1d 15h 58m 8s
  • Auto: Vw Golf 6 GTD+
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Bytom-Kaminsko

Gruszka ciśnienia turbiny

Post16 cze 2014, 18:41

witam wszystkich
czy ktos wymienial gruszke cisnienia turbiny w 2.0 tdi 170 km gtd :x
ramzes
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post16 cze 2014, 23:29

Wymieniałem (nie sam) w 2.0 TDI 140. Dosyć częsta awaria w tych silnikach.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post17 cze 2014, 07:48

Wymieniałem samodzielnie, mam za duże ręce do tego, potem pompka podciśnienia jest potrzebna i VCDS by wyregulować ją. Tylko nie mam pewności czy według TPI muszę aktualizację softu robić czy nie.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post17 cze 2014, 08:47

Jakie są objawy padniętej gruszki i mniej więcej przy jakim przebiegu?
Offline

MarcinK

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 15 lut 2014, 22:51
  • Online: 18d 2h 10s
  • Auto: Golf VI Comfortline
  • Silnik: CBDC+
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post17 cze 2014, 18:40

Podbijam do pytania bo rowniez jestem ciekaw,jesli przycina to pewnie tryb awaryjny i notlauf?
Golf VI 2.0 TDI 110KM --->180Km/350Nm :) Comfortline
Offline
Awatar użytkownika

ramzes

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 27 sty 2014, 21:54
  • Online: 1d 15h 58m 8s
  • Auto: Vw Golf 6 GTD+
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Bytom-Kaminsko

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post17 cze 2014, 19:47

Mi padla grucha wczoraj mam przebieg 106 tys,a na dodatek po wyjezdzie z serwisu vw po wymianie oleju:)zbieg okolicznosci.Objawy uszkodzonej gruszki cisnienia to brak mocy,na wyzszych biegach w ogole nie ciagnie ale da sie jezdzic.Wydaje mi sie tez zeby delikatnie obchodzic sie z pedalem gazu bo mozna zasyfic dpf-a za duzo paliwa malo powietrza.Jezeli chodzi o koszty to serwis wola okolo 650 zl za czesc i 400 zl za wymiane,Ja kupilem za 430zl oryginal.
ramzes
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: gruszka cisnienia turbiny

Post18 cze 2014, 16:01

U mnie jadąc po mieście było czuć że coś słabiej jedzie, na trasie powyżej 100 włączał się tryb awaryjny z błędem nieprawidłowej wartości ciśnienia kontrolnego czy pozycji gruszki. Ja za zestaw naprawczy płaciłem chyba koło 500 w ASO, wymiana i ustawienie samodzielne. Przebiegu nie pamiętam, ale chyba też koło 100tys km.
Offline
Awatar użytkownika

Mlody

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 09 mar 2014, 11:06
  • Online: 3d 19h 13m 6s
  • Auto: VW Golf VI VARIANT
  • Silnik: 2.0 TDI 140 KM CBD

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post11 kwie 2015, 17:09

witam u mnie wlasnie pojawil sie ten problem z gruszka przy przebiegu 150 tys.km mam na oku gruszke za 430 zl tylko nie wiem montaz jest skomplikowany i ustawienia sa skomplikowane jakies rady z gory dzieki
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post12 kwie 2015, 13:12

Do ustawiania trzeba mieć małego chińczyka bo jest mało miejsca, VCDS i pompkę podciśnienia. Na zassaniu trzeba ustawić by napięcie w bloku pomiarowym 120 wynosiło chyba 0,76V, tak z pamięci.

opis z ELSA;
https://www.sendspace.com/file/td7qc5
Offline

Sebba

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 27 maja 2015, 16:38
  • Online: 1d 10h 16m 27s
  • Auto: VW Golf 7.5 Variant
  • Silnik: TSI 1.4 125KM
  • Lokalizacja: Chorzów

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post24 wrz 2017, 11:04

Witam.

Odświeżam temat żeby nie zakładać nowego.

Ostatnio wymieniałem w serwisie gruszkę ale po paru dniach od wymiany zaczęła się zapalać migająca sprężynka.
Serwis twierdzi ze trzeba zmienić soft silnika w aso i może to zrobić za 400!. Zgroza. Juz tam nie wracam.

Po podłączeniu vcds mam jeden błąd który sugeruje prawdopodobnie źle ustawienia sztangę.
Błąd wyskakuję losowo po odpaleniu czasem co kilka dni a czasem po każdym odpaleniu.
Nie ma to wpływu na moc podczas jazy.

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.CLB
Control Module Part Number: 03L 906 022 DB HW: 03L 906 022 G
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 6181
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 21074 146 13135
VCID: 68DE3BA35B1FC70141-803C
1 Fault Found:

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 218951 km
Time Indication: 0
Date: 2024.14.20
Time: 06:23:31

Freeze Frame:
RPM: 874 /min
Speed: 9.0 km/h
Voltage: 13.53 V
Lambda: 99.4 %
Lambda: 13.4 %
Bin. Bits: 01110110
Voltage: 0.228 V


Readiness: 0 0 0 0 0

Poza tym w bloku 120 mam za niskie napięcia

Silnik wyłączony

Address 01: Engine (03L 906 022 DB)

19:50:40 Group 120
13.4 % Lambda
-14.2 % Lambda
00000000 Bin. Bits
2.964 V Voltage


Silnik włączony

Address 01: Engine (03L 906 022 DB)

19:50:52 Group 120
13.4 % Lambda
-14.2 % Lambda
00000010 Bin. Bits
0.304 V Voltage


Pytanie. Czy dam rade sam ustawić sztangę? Ale do tego potrzeba odpowiednich narzędzi. Czy lepiej pojechać do serwisu?
Może znacie jakiś pewny serwis na Śląsku?
Offline
Awatar użytkownika

laren0

Aktywny

  • Posty: 148
  • Rejestracja: 05 lis 2013, 19:06
  • Online: 21d 14h 57m 12s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFFB

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post24 wrz 2017, 13:32

Da sie samemu ustawić wystarczy mieć zręczne palce i nasadkowa 10 taką dłuższą i podpięty VCDS. Po odpaleniu bez dodawaniu gazu napięcie ma mieć wartość 0.76V. Ja u siebie sam wymieniałem i auto chodzi juz 1.5 roku bez problemów.
Jeśli masz paragon lub fakturę za wymianę w serwisie to nie odpuszczaj bo wychodzi że zapłaciłeś za coś co serwis nie wykonał zgodnie z instrukcjami producenta.
W którym rejonie śląska ten serwis?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Offline

Sebba

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 27 maja 2015, 16:38
  • Online: 1d 10h 16m 27s
  • Auto: VW Golf 7.5 Variant
  • Silnik: TSI 1.4 125KM
  • Lokalizacja: Chorzów

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post24 wrz 2017, 13:55

Serwis jest w Katowicach. Ale gość się upiera ze jest wszystko ok tylko trzeba soft zmienić bo gruszka jest nowsza. Nie chce juz nic u niego robić bo jeszcze spieszy bardziej.
Mam kumpla mechanika i nie takie rzeczy z nim robiłem, ale był na wczasach a mi się spieszyło bo sam tez miałem wyjazd.
Skoro to kwestia tylko regulacji to se chyba jakoś poradzimy. Tym bardziej ze w castoramie za 15 zł można kupić taki klucz gięty, może się przydać.

Napięcie mam 0,304 a przy błędzie spada do 0.228 i wtedy pewnie wywala błąd.

Dzięki za info.
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post24 wrz 2017, 20:28

W zeszłym roku miałem ten sam problem-błąd P2563-i migająca kontrolka świec żarowych sporadycznie,przeważnie spiralka wyskakiwała już w czasie jak auto dohamowywało do zera,praktycznie stało już w miejscu.Nie wchodziło w tryb awaryjny.Też obstawiałem gruszke turbiny ale okazała się dobra,problem tkwił w pompie vaccum,generowała zbyt słabe ciśnienie.Po wymianie pompy na nową wszystko gra już rok czasu.Silnik 2.0 CBDB i przebieg podobny do Twojego.Pozdr
Offline

matys12345

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:45
  • Online: 10m 52s
  • Auto: LEON II FR
  • Silnik: CEGA
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post24 wrz 2017, 21:57

Witam, Sebba mam dokładnie identyczny problem jak u Ciebie. Posiadam Leona II FR i jakiś czas temu wywalało mi spiralke od świec żarowych, po czym czasem check i samochód przechodził w tryb awaryjny. Byłem u mechanika i padło na gruszke turbo. Na własna reke załatwiłem sobie orginalna gruszke firmy KKK. Mechanik wymienił mi ją, stara rzeczywiście była zepsuta (membrana peknieta). Po 2 tyg jeżdżenia spirala znowu sie pokazała, fakt samochód nie przechodzi w tryb awaryjny jak to było wcześniej, czyli ewidentnie coś elektrycznie sie dzieje. Byłem na reklamacji u niego, tłumaczy sie że zła gruszka, trzeba ja oddac na gwarancje itp. Takie gadanie bzdur by zbyć klienta. Troche sie zirytowałem ta sytuacja i podjechalem do znajomego speca od elektryki, wyczytał z błedów że to złe ustawienie gruszki jest przyczyną, tzw sztangi. Sa złe parametry w tym bloku nr 120 w VCDS.
Teraz mam wyjazd służbowy wiec nie powalcze jak narazie z tematem reklamacji.. ani nawet sam sie za to nie wezme.
Wiec czekam na efekty u Ciebie jak to poszło..
Pozdrawiam
Offline

Sebba

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 27 maja 2015, 16:38
  • Online: 1d 10h 16m 27s
  • Auto: VW Golf 7.5 Variant
  • Silnik: TSI 1.4 125KM
  • Lokalizacja: Chorzów

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post03 paź 2017, 11:00

Hi.
Gruszka jest wyregulowana. Spiralka się juz nie wyświetla.
Napięcia mieszczą się teraz w zakresie podanym w instrukcji.
Jednak mam wrażenie ze auto słabiej się zbiera od dołu.
Mam tez wrażenie ze auto więcej pali.
Nie wiem czy łopatki turbiny działają teraz w pełnym zakresie. Może pseudo mechanik założył mi niewłaściwą gruchę!
Czy może należy jeszcze wykonać jakaś kalibracje?
Jak tak to proszę o pomoc.
Robiłem test w VCDS BS po wybraniu turbo wszystko wygląda ok.

-- 03 paź 2017, 12:06 --

LaCl219 pisze:problem tkwił w pompie vaccum,generowała zbyt słabe ciśnienie.Po wymianie pompy na nową wszystko gra już rok czasu.Silnik 2.0 CBDB i przebieg podobny do Twojego.Pozdr


Właśnie zakupiłem vacumetr wiec sprawdzę jakie podciśnienie daje pompa.
Mam nadzieję ze będzie ok.

Sprawdzę tez przy okazji zaworek n75.

Dzięki za sugestie.
Offline

Sebba

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 27 maja 2015, 16:38
  • Online: 1d 10h 16m 27s
  • Auto: VW Golf 7.5 Variant
  • Silnik: TSI 1.4 125KM
  • Lokalizacja: Chorzów

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post02 lis 2017, 17:56

Niestety nadal walczę z gruszką turbiny.

Auto wyraźnie więcej pali i ma słabsze odejście tak do 2000 obrotów potem jest już lepiej.
Spalanie nawet chwilowe wzrosło np przy ruszaniu zamyka się skala 49 i każde dynamiczne przyspieszenie to zaraz 10-20 zależy na jakim biegu. Ogólnie muł przy wyprzedzaniu trzeba zredukować.

Sprawdziłem przepławkę i chyba jest OK - logi:

RPM Mass Air / Rev. Mass Air / Rev. Load
/min mg/str mg/str %
1472 270.0 275.0 4.7
1495 275.0 260.0 4.7
1518 285.0 255.0 4.7
1518 295.0 260.0 4.7
1472 310.0 280.0 5.9
1495 305.0 300.0 5.9
1495 325.0 330.0 9.0
1495 385.0 350.0 17.6
1518 385.0 390.0 17.6
1518 390.0 405.0 18.4
1518 415.0 410.0 22.4
1541 425.0 415.0 23.5
1564 445.0 415.0 27.1
1587 465.0 425.0 31.0
1610 570.0 450.0 86.7
1633 600.0 515.0 89.8
1679 635.0 550.0 92.9
1702 650.0 575.0 93.7
1725 690.0 600.0 100.0
1771 745.0 620.0 100.0
1817 750.0 650.0 100.0
1863 840.0 690.0 100.0
1932 845.0 725.0 100.0
1955 815.0 765.0 100.0
2024 850.0 815.0 100.0
2070 885.0 850.0 100.0
2162 905.0 910.0 100.0
2231 920.0 985.0 100.0
2323 945.0 1065.0 100.0
2415 960.0 1170.0 100.0
2507 970.0 1140.0 100.0
2806 955.0 945.0 100.0
2668 965.0 945.0 100.0
2714 960.0 915.0 100.0
2806 945.0 915.0 100.0
2875 955.0 925.0 100.0
2967 960.0 935.0 100.0
3036 970.0 965.0 100.0
3128 1040.0 965.0 100.0
3197 1100.0 975.0 100.0
3289 1100.0 945.0 100.0
3358 1100.0 955.0 100.0
3427 1100.0 960.0 100.0
3496 1100.0 945.0 100.0
3542 1100.0 935.0 100.0

Z kolei logi z turbiny wyraźnie pokazują nie doładowanie w niższych obrotach:

Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure Charge Pressure
(G28) (specified) (actual) Control Duty Cycle
/min mbar mbar %
1541 1428.0 989.4 100.0
1518 1856.4 989.4 100.0
1518 1876.8 1009.8 100.0
1518 1887.0 1050.6 99.2
1541 1907.4 1091.4 99.2
1541 1917.6 1132.2 98.8
1564 1938.0 1183.2 98.8
1564 1958.4 1234.2 99.2
1587 1999.2 1285.2 99.2
1587 2019.6 1336.2 98.4
1633 2060.4 1397.4 98.4
1633 2080.8 1448.4 97.6
1656 2091.0 1509.6 97.3
1679 2121.6 1570.8 97.6
1702 2162.4 1621.8 98.0
1725 2193.0 1693.2 98.0
1748 2223.6 1754.4 97.6
1771 2244.0 1825.8 97.3
1817 2264.4 1907.4 91.4
1840 2274.6 1989.0 84.7
1863 2284.8 2070.6 80.4
1909 2295.0 2152.2 75.3
1932 2315.4 2233.8 71.0
1978 2325.6 2315.4 65.9
2024 2346.0 2376.6 61.6
2024 2346.0 2407.2 59.6
2093 2346.0 2397.0 58.8
2116 2346.0 2376.6 58.8
2162 2346.0 2366.4 57.6
2185 2346.0 2356.2 55.7
2231 2346.0 2356.2 53.7
2277 2346.0 2356.2 51.8
2300 2346.0 2356.2 50.6
2369 2346.0 2356.2 49.0
2392 2346.0 2356.2 47.5
2438 2346.0 2366.4 45.9
2461 2346.0 2366.4 44.3
2507 2346.0 2366.4 42.7
2553 2346.0 2366.4 41.6
2599 2346.0 2366.4 40.8
2622 2346.0 2366.4 40.0
2668 2346.0 2356.2 39.6
2691 2346.0 2356.2 38.8
2737 2346.0 2346.0 38.4
2783 2346.0 2335.8 38.0
2829 2346.0 2335.8 38.0
2852 2346.0 2325.6 38.4
2875 2346.0 2315.4 38.8
2944 2346.0 2305.2 39.2
2967 2346.0 2295.0 40.0
3013 2346.0 2284.8 40.4
3036 2346.0 2274.6 41.2
3059 2346.0 2264.4 42.4
3105 2335.8 2244.0 43.5
3151 2335.8 2233.8 43.9
3174 2335.8 2244.0 44.3
3220 2325.6 2244.0 44.3
3243 2325.6 2254.2 44.3
3289 2325.6 2264.4 44.7
3312 2315.4 2264.4 44.7
3335 2315.4 2264.4 44.7
3381 2315.4 2264.4 44.7
3404 2315.4 2264.4 44.3
3450 2305.2 2264.4 44.3
3473 2305.2 2264.4 44.3
3496 2305.2 2264.4 44.7
3519 2295.0 2264.4 44.7
3542 2264.4 2254.2 45.9

Wiem nie zrobiłem logów do 4300 obrotów ale i tak to nie ma znaczenia - a nie miałem się gdzie rozpędzić i robiłem to sam :/

Proszę o pomoc ew. jakieś namiary na uczciwy i rzetelny serwis.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post02 lis 2017, 19:00

Jeśli dobrze pamiętam to napięcie z czujnika gruszki masz w bloku 120, przy pełnym podciśnieniu ma wskazywać tam 0,76V
Offline

Sebba

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 27 maja 2015, 16:38
  • Online: 1d 10h 16m 27s
  • Auto: VW Golf 7.5 Variant
  • Silnik: TSI 1.4 125KM
  • Lokalizacja: Chorzów

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post03 lis 2017, 14:06

1 6 D pisze:Jeśli dobrze pamiętam to napięcie z czujnika gruszki masz w bloku 120, przy pełnym podciśnieniu ma wskazywać tam 0,76V


Sztangę gruszki mam juz przestawioną i rzecz w tym ze jest gorzej niz było przy nieprawidłowym ustawieniu.
Nie mam dokładnie 0,76 tylko 0,68 ale to juz nie robi różnicy.

Będę zmieniał znowu na tak ok. 0,35 i zobaczę czy się poprawi. Błąd wyskakiwał mi przy ok 0,28 tak ze nie powinno być problemu
Offline

raf1

Sympatyk

  • Posty: 53
  • Rejestracja: 08 wrz 2015, 08:25
  • Online: 16h 2m 47s
  • Auto: VW Golf VI Trendline
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Gruszka ciśnienia turbiny

Post05 lut 2019, 09:00

Witam,
Czy mozna bez pompki ustawić tą gruszkę? Jak wejśc do tego bloku?

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości