Dzisiaj jest 28 mar 2024, 10:34


[2.0 TSI 210KM] Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post04 maja 2015, 10:07

Witam panowie

Zakładam temat dla potomnych, mam nadzieję, że pomoże innym w diagnozowaniu usterek.

Pacjent:
GOLF VI GTI 2.0 TSI DSG 211 km
rok produkcji : 2010
rok modelowy : 2011
pochodzenie : USA California, wyprodukowany w Niemczech

Więc na wstępie kody błędów:
Obrazek

drugi:
Obrazek

Objawy uszkodzonego wtryskiwacza:
- "smród" paliwa przy odpalaniu
- trzęsie autem "silnikiem"
- zapalające się kontrolki check engine na przemian z kontrolką EPC
- odczuwalny spadek mocy
- praca silnika na przysłowiowych 3 garach
- dymi na biało
- zapach paliwa po wyciągnięciu bagnetu "miarki oleju" lub dymienie z korka wlewu oleju
- podniesiony poziom oleju ( w przypadku tzw "lejącego wtryskiwacza" benzyna może dostać się do oleju, co może spowodować zatarcie silnika - to właśnie jest u mnie ale bez zatarcia :D)

Objawy są ze sobą powiązane i nie należy ich rozpatrywać osobno, akurat u mnie tak było.

Diagnozowanie, usunięcie usterki:
- zamienić cewki zapłonowe (pomaga to wykluczyć walniętą cewkę)
- sprawdzić świecę (u mnie pękła kopułka z uwagi na wzrost temperatury w 4 cylindrze)
- zalane świece nadmierną ilością mieszanki ( sugerują lejący wtryskiwacz lub nie dopalanie mieszanki)
- dokładna definicja błędu to wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, lub brak zapłonu 4 cylindra
- sprawdzić przewody dochodzące do cewek czy nie dostałą się woda
- ogólne sprawdzenie instalacji zapłonu

Z uwagi, że za chwilę jadę do mechaniora i będziemy dłubać, wkleję zdjęcia z całego procesu naprawy i dopiszę co nieco do diagnozowania.

Pozdrawiam
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post04 maja 2015, 18:57

Witam

I jednak efekt "lejącego wtryskiwacza"

zdjęcia z demontażu :
Obrazek

kolejne
Obrazek

i ostatnie :)
Obrazek

Na ostatnim zdjęciu 1 wtryskiwacz z prawej jest uszkodzony. Nie sugerujcie się wyglądem zewnętrznym, w każdym silniku TSI zbiera się nagar przy około 150 tys km zaleca się czyszczenie komory. Wiąże się to niestety ze zdejmowaniem głowicy, dużo filmików jest na youtube z tym związanych.

Jak sprawdzić czy wtryskiwacz leje ? Więc w stanie normalnym wtryskiwacz jest zamknięty. Przykładamy np pistolet sprężonego powietrza do wtryskiwacza, jeżeli przepuści powietrze to jest walnięty, jeżeli nie jest OK.
Sprawdziłem wszystkie pozostałe wtryskiwacze i są ok ten jeden przepuszcza.

Przybliżone koszta naprawy:
- koszt wtryskiwacza nowego po numerach 250 zł Intercars
- koszt robocizny mechanika około 300 zł
- z uwagi na to, że w moim przypadku dostało się paliwo do oleju koszt wymiany oleju 165 zł olej + 55 zł filtr oleju dla świętego spokoju lepiej wymienić.

W ramach owej naprawy mechanik wykonał jeszcze za ładne oczy:
- czyszczenie przepustnicy oraz nastawy
- czyszczenie kolektora
- sprawdził wszystkie możliwe po drodze uszczelki (były ok)
- sprawdzenie ciśnienia na każdym cylindrze
w normie jest między 10,5 a 12 dla tego silnika u mnie kolejno:
cylinder 1 - 11,9
cylinder 2 - 11,9
cylinder 3 - 11,8
cylinder 4 - 12,0
(mój silnik to 155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 5,300-6,200 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,700-5,200 rpm — CCZB )

Jeżeli macie pytania piszcie na PW mogę nawet opisać co, gdzie i jak najpierw trzeba poodpinać bo jest tego trochę :))

Przybliżony czas naprawy jeżeli macie wtryskiwacz na miejscu i z tym co napisałem powyżej na spokojnie 4-5 godzin.
Pozdrawiam i szerokości.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

Fabian

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 06 sie 2015, 20:03
  • Online: 23h 25m 55s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post25 lip 2016, 23:13

Czy możesz opisać jak wyjąc i oczyścić EGR i przepustnice ?
Offline

gofertogofer

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 sie 2016, 08:31
  • Online: 4h 33m 19s
  • Auto: vw golf 6 gti
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Polska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post04 lut 2017, 01:14

petros888,, mam te same objawy w moim gti co Ty . Podczas spokojnej jazdy wyskoczył nagle check EPC, auto straciło moc, chodziło na 3 gary.. dojechałem ok 2-3km do domu od tego czasu nie jeździłem autem. Wcześniej przez długi czas na wolnych obroty dość mocno skakały w dół ( nie jestem mechanikiem ale dało mi to do myślenia , lecz za późno). 5 tyś temu był wymieniony olej wraz filtrem ( w ciągu tych 5 tyś nie brał oleju tak jak to często bywa w tych silnikach).

Kroki podjęte :
1. Sprawdzenie vcdsem - wyskoczył błąd czwartej cewki.
2. Wymieniłem cewkę - dalej bez poprawy.
3. Wymieniłem świece - dalej bez poprawy.
4. Sprawdziłem ciśnienie na czwartym cylindrze - i tutaj w końcu jakiś postęp bo w granicach 6-7 barów ( zmierzony rownież cylinder obok było 11 z hakiem, natomiast sprawdzane na patencie także trzeba wziąć poprawkę)
5. Wyciągnięty bagnet od oleju - zapach paliwa - podwyższony stan oleju.

To co można sprawdzić samemu zrobiłem.. poddaje się i zawożę do mechanika. Pytałem wiele osób i każdy twierdzi co innego natomiast nikt nie wspomniał o wtryskach. Głównie mowa że pewnie do wymiany wypalony zawór lub pierścienie albo tłok.

jak odbiorę auto to dam znać co i jak bo wydaje mi się że (odpukać) posiadaczom gti z przebiegiem koło 100 tys km może coś takiego się przytrafić.
Offline
Awatar użytkownika

Fojt

Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 14 sty 2013, 22:00
  • Online: 2d 1h 29m 28s
  • Auto: VI GTI
  • Silnik: TSI++++
  • Lokalizacja: Rybnik

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post03 maja 2017, 00:32

gofertogofer Co tam wkońcu wyszło ? Mam czasami takie same objawy. Przy spokojnej jeździe po 10km na wolnych obr wyłącza się jeden cylinder (efekt jak padnieta cewka) ale jak przegazuję to wszystko wraca do normy.
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post21 maja 2017, 16:12

Sprawdź kostki od wtryskiwaczy może jakaś wtyczka źle przewodzi :)
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post14 cze 2017, 22:03

Co do brania oleju przez silniki 2.0 TSI ku przestrodze dla wszystkich użytkowników nie lejcie Castrola w ASO...
Silnik TSI z własnej natury musi brać olej od wymiany do wymiany z uwagi na luźne pasowanie tłoków. Co to tak naprawdę daje? Sam nie wiem. Powiem tylko jedno:
- Olej Pacjent Castrol 5w30 ( taki zalali panowie w ASO) przejechane 4000 km 1 litr oleju w pyte wyparował
- Olej Millers CFS Motorsport 5W40 NT 0,5 litra po 6000 km !!!! (sam go wybrałem po przeczytaniu DTR)
Nie lobbuje nie pracuje w milersie. Panowie w ASO nie chcieli wlać tego oleju Millersa bo stwierdzili że nie spełnia norm. Gówno prawda ponieważ je przewyższa. Autem jeżdżę nacodzień (raz w roku na tor na kabaret) więc moim zdaniem 1 litr na 4 k kilometrów to przesada !!!
Wole dopłacić 20 zł na litrze za olej niech silnik ma lepiej !!! tyle
Offline

gofertogofer

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 sie 2016, 08:31
  • Online: 4h 33m 19s
  • Auto: vw golf 6 gti
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Polska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post03 sie 2017, 23:50

petros888 miałeś duuuużo szczęścia, u mnie wadliwy wtrysk trochę namieszał bardziej, trzeba było wymienić przetopiony pierścień (wymieniłem wszystkie dla świętego spokoju). Niestety ale z tego co się dowiedziałem to 2.0 tsi 211ps dopiero od roku 05.2011 mają poprawione te fatalne cieniutkie pierścienie (poprawcie mnie jeśli mylę miesiąc). Można problem picia oleju zniwelować do odpowiednich norm w starszych modelach poprzez przetaczanie rowków pierścieni w tłokach i danie grubszych,mocniejszych pierścieni!!! zrobi to wam każdy ogarnięty mechanik z odpowiednim sprzętem. Ku przestrodze sprawdzać te wtryski moi drodzy golfiarze ;)
Offline

petros888

Sympatyk

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 20 paź 2014, 18:18
  • Online: 3d 13h 54m 47s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TSI DSG
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Padł wtryskiwacz GOLF VI 2.0 TSI GTI

Post28 lut 2018, 20:58

U mnie generlanie po 3 płukance problem picia oleju zniknął, przy ostatniej wymianie stwierdziłem ubytek 0,5 L po 10tys km. Więc nie jest to ubytek, nie można po prostu do tak wysilonych silników lac gównianego oleju :).

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości