Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:02


Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Moderator: flo

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post01 lis 2015, 20:21

Kolega przejechał swoją 122 konną wersją 9 tys. km i już zapaliła się kontrolka domagająca się dolania oleju.

Czyżby siodemki miały nawrót koszmaru z poorzedniego modelu ?

A co mi się nasunęło to kolejna stara wada - uszkodzony nastawnik turbiny, spotkał się ktoś z tym problemem w 1.4 czy tylko wystepuje w silniku 1.2 TSI ?

Mam nadzieje że te problemy ustąpiły, co o nich wiecie ?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 00:37

W 1.4 TSI oleju nie ubywało - wręcz przeciwnie :D Skąd taka opinia ?
Myśle, że kolega jeździ na słabym oleju np. Castrolu, który "lubi" znikać tak jakby był na bazie wodnej :D
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 08:35

To dziwne bo tak slyszalem i czytalem.
To jaki olej kolega poleca?
Janie preferuje formuly Long life i zarowno w TDI jak i TSI olej powinno sie zmieniac co roku lub 15 tys. km. Chyba ze np. przy DPF-ie komputer wskaze inaczej
Offline

Bonifacy

Sympatyk

  • Posty: 88
  • Rejestracja: 05 sty 2014, 12:44
  • Online: 9d 17h 7m 6s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Malopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 09:35

Jeżdżę siódemką 1.4 TSI od stycznia 2014. Przejechane 22 tys. km. Wczoraj po raz pierwszy sprawdziłem bagnetem poziom oleju. W normie.
Offline

DamianD

Sympatyk

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 28 lip 2013, 08:39
  • Online: 13d 2h 35m

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 10:09

Ja wymieniałem olej przy 2000km. Niedawno przy 18000 zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju, dolałem prawie litr. (1.4 TSI 140KM ACT)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 10:20

TSI 122 a TSI 140 ACT to inne silniki. Jeżeli bierze tak dużą ilość oleju to pewnie ma problemy z pierścieniami uszczelniającymi. Czyżby kolejne efekty polityki "obniżonej trwałości elementów" VW ?
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 14:32

To wynika ze problem jest w 1.5 TSI z ACT
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post02 lis 2015, 18:22

Chyba nie ma obydwu tj. ani 1.5 TSI ani problemu z nim związanego
My TSI
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post03 lut 2017, 19:26

1.4 tsi 122 km 2014r 13 tyś przejechane olej fabryczny castrol większość to jazda po mieście dolewka 450ml

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post03 lut 2017, 19:31

Za 35 dni zmiana na inny olej tryb coroczny.
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post03 lut 2017, 21:21

Miałem golfa mk7 z silnikiem 1,4 TSI 140 KM. Pomiędzy wymianami oleju nie było potrzeby dolewek (wymieniałem co 15 tys. km). Obecnie mam A3 z silnikiem 1,4 TFSI 150 KM z ACT. W ciągu pierwszych 15 tys. km dolałem prawie 800 ml oleju (po pierwszych 2 tys. wymieniłem na Millers EE Longlife 5W30). W tej chwili od wymiany oleju przejechałem ponad 3,5 tys. km i na bagnecie jest ubytek ok. 20-25% wobec stanu początkowego.
Odnoszę wrażenie, że wersja z ACT lubi olej.
Jeszcze wcześniej miałem focusa mk3 z silnikiem 1,6 EcoBoost 150 KM i tam też pomiędzy wymianami oleju nie było potrzeby dolewek.
W każdym z tych samochodów miałem podobny styl jazdy.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 10:36

Na szybko i tylko b.pobieżnie spojrzałem na numery katalogowe kilku części silników 1.4TSI 140/150KM bez ACT i z ACT - mają wiele różniących się części - to że pokrywy zaworów są inne to widać od razu po otwarciu maski, ale resztę to trzeba po nr kat. - i np. głowice i tłoki mają o różnych numerach, a zawory i pierścienie tłokowe te same.

W tym wątku podano 2 przypadki dolewek oleju w ACT - trudno to jeszcze uznać za jakąś powtarzalność, ale temat ciekawy.

Ja świadomie nie chciałem tego ustrojstwa ACT, i w Golfie na szczęście była możliwość wyboru, bo w Leonie w PL oferują tylko z ACT. Grupa VW w nowych modelach wkłada 1.4TSI 125KM albo jeśli 150KM to raczej właśnie z ACT, a nowy silnik 1.5TSI będzie tylko z ACT.
A tak przy okazji - ponoć tryb żeglowania daje większe oszczędności paliwa niż odłączanie cylindrów.
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 21:02

W audi niestety wersja 1,4 TFSI 150KM ma obligatoryjnie ACT. Tryb żeglowania posiadam i jest on dostępny podczas jazdy w trybie ekonomicznym. W pozostałych już nie.
Co do zmniejszonego zużycia paliwa dzięki ACT, to mam mieszane uczucia. W golfie miałem ten sam silnik (bez ACT) tylko, że moc była 140 KM i skrzynia manualna, a spalanie miałem minimalnie mniejsze niż obecnie. Chociaż z drugiej strony, to ciężko porównywać manualną skrzynię z automatem.
Faktem jest jednak, to że do tej pory w żadnym poprzednim aucie (a miałem ich już siedem jako nowe), nie musiałem dolewać oleju pomiędzy wymianami. Teraz w a3 spotkałem się z tym pierwszy raz.
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 21:36

piteks pisze:Obecnie mam A3 z silnikiem 1,4 TFSI 150 KM z ACT. W ciągu pierwszych 15 tys. km dolałem prawie 800 ml oleju (po pierwszych 2 tys. wymieniłem na Millers EE Longlife 5W30). W tej chwili od wymiany oleju przejechałem ponad 3,5 tys. km i na bagnecie jest ubytek ok. 20-25% wobec stanu początkowego.


Hmm trochę mnie kolego zmartwiłeś właśnie chcę zakupić ten olej i miałem nadzieję że nie będę musiał dolewać delikatnie jeżdżę a i tak castrol fabryczny ubywa :?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 21:41

Myślałem że jak zmienię olej o lepszych parametrach niż castrol to w kwesti ubwania oleju będzie poprawa.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2017, 23:05 przez darobat70, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 21:44

Ale według vag pewnie to jest normalne że ich silniki biorą ojej bo jak sobie przypominam przy odbiorze samochodu sprzedawca informował mnie żeby kontrolować olej i napisał na kartce jakim jest zalany cyt:" w razie co dolać".
Ostatnio zmieniony 06 lut 2017, 23:31 przez darobat70, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

darobat70

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 13 lut 2016, 10:12
  • Online: 2d 20h 7m 14s
  • Auto: VW golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 Tsi 122KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post06 lut 2017, 21:53

Hmm a może któremuś koledze udało się wyeliminować zużywanie oliwki zastępując fabryczny jakimś innym olejem dopuszczonym do silników tsi. Póki co tak czy siak widać że brak poprawy w temacie tsi zużywa olej .Generalnie piszcie ile dolewacie po jakim przebiegu i na jakim specyfiku jeździcie.
Mój CXSA 122 KM 90 KW 13000 km 450 ml dolane Castrol edge 5w30 LL głównie po mieście krótkie odcinki.
Osobiście chcę zmienić olej na Millers EE 5w30 504-507
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post07 lut 2017, 06:33

darobat70 pisze:Hmm trochę mnie kolego zmartwiłeś właśnie chcę zakupić ten olej i miałem nadzieję że nie będę musiał dolewać delikatnie jeżdżę a i tak castrol fabryczny ubywa :?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Ten sam olej lałem do golfa i tam nie było ubytków. Tyle, że tam nie miałem ACT o ile ma to znaczenie.
Myślę, że samym olejem niewiele się zmieni w kwestii jego ubywania.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post07 lut 2017, 11:22

piteks pisze:W audi niestety wersja 1,4 TFSI 150KM ma obligatoryjnie ACT.


Nowy cennik i materiały Golfa FL ja interpretuję, że 1.4TSI 150KM też już tylko z ACT :(
Jak ktoś nie chce ACT, to niech bierze jeszcze z wyprzedaży 2016.
[Edit] Cennik w DE nie zawiera już 1.4TSI 150KM a tylko 1.5TSI 150KM ACT, natomiast w PL są nadal obydwa, ale może 1.4TSI 150KM jest jednak bez ACT - ale to do sprawdzenia.
[Edit 2] W DE jest już dostępna również odmiana 1.5TSI 130KM ACT BlueMotion

Na PL rynku wraz z FL wprowadzono 3-cylindrowy 1.0TSI, który był już np. w DE wcześniej dostępny. Wycofano jednocześnie 1.2TSI.
A wg zapowiedzi planowany za kilka miesięcy 1.5TSI dostanie filtr cząstek stałych GPF :shock:
[Edit] Silnik od jakiegoś czasu dostępny, a Volkswagen w ogóle publicznie nie informuje o tym, że 1.5TSI ma GPF i jednocześnie jest pierwszym benzynowym silnikiem VW z filtrem cząstek stałych.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 08:24 przez amargro, łącznie zmieniany 3 razy
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post09 lut 2017, 10:05

amargro pisze:Golf FL 1.4TSI 150KM też już tylko z ACT :(


I nowa osłona - to chyba już 1.5TSI:
Obrazek

http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/vw-golf-po-face-liftingu-ceny-od-66-990-zl/qqsmgp
Offline

alcalu

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 11 paź 2015, 16:06
  • Online: 5h 44m 1s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 1.4 122
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post09 lut 2017, 23:18

Silnik 1.4 125km z 2015,
Przebieg 0-13kkm - ori Castrol,
13-27.5 Motul Specific 5w30,

ASO'owego zeszło mi około 90%, obecnie z ostatnich sprawdzeń motula chyba około 60-65% patrząc po dopuszczalnym zakresie.
Offline

Maylo

Nieśmiały

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 16 mar 2016, 21:04
  • Online: 22h 20m 49s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 150KM
  • Lokalizacja: W-wa

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post17 lut 2017, 20:57

1,4 TSI 150KM, oryg. Castrol
Po 15kkm - włos powyżej minimum na bagnecie. Zalany Shell - jak będzie czas pokaże :)
Offline

mahoo

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 03 kwie 2017, 10:43
  • Online: 1h 30m 19s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: Wro

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post21 sie 2017, 14:11

1.4 TSI 150KM, Castrol, po niecałych 8kkm połowa skali na bagnecie.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post21 sie 2017, 17:49

1,4 tsi 122km co roku ok 8 tys km. Olej Castrol na 3/4 wskźnika w bagnecie i nie drgnie nawet o milimetr.
Offline

Pugilares

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 07 wrz 2017, 12:12
  • Online: 49m 33s
  • Auto: Golf 7 Variat
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM
  • Lokalizacja: Mazowsze

Re: Zużywanie oleju w 1.4 TSI

Post07 wrz 2017, 12:16

Dzień dobry, właśnie zamówiłem Varianta 1.4 TSI 150 KM i ma nie mieć ACT. Przynajmniej tak to wygląda w specyfikacji. Według informacji ustnej od sprzedawcy ACT jest w Passacie 1.4 TSI 150 KM, a w Golfie tego nie ma. Przynajmniej w ofercie na Polskę. Mam nadzieję, że nie będzie pił oleju, bo przechodzę z Toyoty, gdzie miałem niezłe przejścia związane ze zużywaniem oleju, co skutkowało dalszymi poważnymi awariami. Ciągle trzeba było dolewać oleju (w szczytowym momencie 3 l/1000 km), więc dolewanie odbywało się w rozmaitych warunkach. Nieraz po ciemku itp., więc dolewany olej nieraz oblał silnik także po wierzchu. Z czasem (jak się potem okazało) napełniły się olejem doły na świece/cewki zapłonowe, co z kolei przyczyniło się do awarii cewki, a to sprawiło, że niespalone paliwo przelatujące przez niepracujący cylinder poleciało do katalizatora w kolektorze wydechowym i sam się spaliło, powodując stopienie ceramiki katalizatora i zatkanie wydechu. Naprawa była kosztowna. Mam nadzieję, że z Golfem nie będzie takich przygód.
Następna

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości