Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 05:45


DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

noe123

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 10:26
  • Online: 12h 11m 16s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM CAVD

DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post18 lut 2016, 11:34

Witam wszystkich forumowiczów!

Może zacznę na wstępie od swojej historii.

Auto zakupiłem we wrześniu zeszłego roku z przebiegiem 40 tys km cały czas serwisowanym w jednym ASO w Polsce, do zeszłej soboty udało mi się w nim przejechać 10 tys km bez większych niespodzianek i problemów. W zeszły weekend jadąc sobie obwodnicą moim oczom na desce ukazała się choinka znaków EPC , katalizator, check engin, a auto zaczęło się zachowywać jak traktor.

W jakiś cudowny sposób udało mi się podjechać do serwisu. Po podpięciu pod komputer info o braku ciśnienia na 3 cylindrze.
Silnik został rozebrany w celu sprawdzenia problemu. :( Chwila przerwy, i przekazanie mi najgorszej informacji. Spadł pierścionek, pękł 1 tłok i powstała rysa na gładzi T_T. 2 pozostałe tłoki ponoć też są takie że lada moment mogłyby pójść i zrobić taki sam problem.

Byłem już vw, umywają ręce z racji iż auto już jest po gwarancji, nawet nie chcą słyszeć o partycypacji kosztów a nowy silnik mi proponują za 24 tys zł :O

i tutaj moje pytania o to co robić, czy da się coś zrobić? Auto prawie jak nowe, ze znikomym przebiegiem, naprawdę fajnie się prowadziło... Miał ktoś już taki problem z silnikiem po gwarancji?

PS. Rozmawiałem z moimi mechanikami i mówią że mogą wymienić tłoki ale ta mikrorysa może powodować stuki, druga opcja to przekładka silnika ale nigdzie nie mogę znaleźć silnika z tym oznaczeniem CAVD ;/

Wybaczcie za składnię ale piszę trochę poddenerwowany.


Z góry dzięki za porady!
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 18:07 przez noe123, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: DSG ( CAVD ) problem z silnikiem

Post18 lut 2016, 11:44

Na pewno bym nie zakladal tloka do cylindra z rysa bo wtedy samemu sie prosisz o problemy. Ja bym wymienil pekniety tlok, wymienil wszystkie pierscienie, na felernym cylindrze dal tuleje, planowanie glowicy, uszczelka, plyny itd.

Robilem tak w innym aucie I wszystko smiga do dzis.
Offline

piotrcyrek

Nieśmiały

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 17 mar 2013, 09:20
  • Online: 5d 5h 10m 58s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6 CBAB
  • Silnik: 2.0 TDI 103 kW
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post18 lut 2016, 21:12

Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post18 lut 2016, 22:54

Do ASO! Jest gwarancja dobrej woli. To nie aso decyduje, tylko importer, także to ich zas***y obowiązek zdiagnozować, stworzyć zapytanie techniczne, a następnie zapytanie o dobrą wolę. Przy takim przebiegu myślę, że możesz bardzo dużo dostać. Jak aso nie chce słyszeć, to do innego i od razu pismo do importera że skargą na aso.
Offline

noe123

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 10:26
  • Online: 12h 11m 16s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM CAVD

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post19 lut 2016, 15:34

Dzięki wielkie za rady!

Panowie moja sytuacja w ciągu ostatniego dnia rozwinęła się troszkę. Dzwonił do mnie pracownik ASO i powiedział że gra jest jednak warta świeczki i może być lepiej niż to zaproponowane 24 k za silnik.

No cóż póki co auto zholowane do ASO, i poczeka tam na decyzję centrali.

Jak będzie wynik to dam znać, mam nadzieję że to co piszą w tym artykule okaże w połowie prawdą:

http://www.derwesten.de/auto/vw-bietet- ... 79885.html

pozdrawiam

P.S Jednak kupno auta używanego w dzisiejszych czasach to ogromne wyzwanie ;/ :?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post19 lut 2016, 16:54

noe123 pisze:Panowie moja sytuacja w ciągu ostatniego dnia rozwinęła się troszkę. Dzwonił do mnie pracownik ASO i powiedział że gra jest jednak warta świeczki i może być lepiej niż to zaproponowane 24 k za silnik.
Poczekaj zobacz co te dziady Ci zaoferują, ale jak co to za remont silnika w normalnym serwisie zapłacisz ułamek ceny aso...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post20 lut 2016, 00:24

Walcz do końca. Jak oferta nie będę dobra, to pisz pismo do importera. Podeślij vin na PW.
Offline

Tomi01

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:33
  • Online: 15d 13h 32m 57s

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post20 lut 2016, 19:54

A możesz napisać z którego roku i miesiąca samochód.
Offline

mich

Stały Bywalec

  • Posty: 468
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 15:06
  • Online: 4d 18h 35m 38s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.4 122 TSI

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post21 lut 2016, 08:55

Noe123, od kogo kupiłeś to auto?
Offline

noe123

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 10:26
  • Online: 12h 11m 16s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM CAVD

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post21 lut 2016, 09:44

Tomi01 pisze:A możesz napisać z którego roku i miesiąca samochód.


bodajże marzec/kwiecień 2010 r.

mich pisze:Noe123, od kogo kupiłeś to auto?


Od osoby prywatnej.
Offline

noe123

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 10:26
  • Online: 12h 11m 16s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM CAVD

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post11 mar 2016, 19:03

Panowie!

Jeszcze raz dzięki wielkie za rady ;)

W dniu dzisiejszym dostałem miłą wiadomość z ASO VW! Cała jednostka silnika zostanie wymieniona na koszt volkswagena, zaś ja sam poniosę jedynie koszta robocizny ;)

Jestem naprawdę mile zaskoczony, nie sądziłem że w Polsce takie cuda się zdarzają.


:pub: :party:
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post16 mar 2016, 19:32

Niewątpliwie serwisowanie w ASO to sprawiło i mały przebieg. W innym przypadku vw by się skompromitowal ze robi lipe. Jakby odmówili to byś walił do magazynu auto lub auto świat. Jak gdzieś wpadnie mi to do czytania to pismaki potrafią czasem zrobić coś dla człowieka. A Twój przypadek jest mega na pierwszą stronę żeby zrobić syf vw
Offline

catalan

Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 26 sty 2016, 23:03
  • Online: 4d 13h 9m 53s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM DSG
  • Lokalizacja: Krakow

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post13 lip 2016, 17:45

Witam,

mam podobny problem w pękniętym tłokiem, jednak przebieg mojego samochodu to 130 tysięcy kilometrów. Auto mam niespełna pół roku i zrobiłem nim zaledwie 5 tys km. Auto było serwisowane w niemieckim ASO gdzieś do 110 tys km. Czy jest szansa coś wywalczyć u VW? Czy przy ewentualnej partycypacji kosztów naprawy trzeba wykonywać naprawę w ASO?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post13 lip 2016, 17:46

Do aso :) raczej pomagają w takich przypadkach.

NzTT
Offline

catalan

Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 26 sty 2016, 23:03
  • Online: 4d 13h 9m 53s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM DSG
  • Lokalizacja: Krakow

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post14 lip 2016, 11:04

Odpisali mi, że nie mam zrobionego przeglądu w ASO przy 120 tys km. Kupiłem go jak miał już ponad 120 tys. Napisali, że nie mogą mi pomóc chyba, że mam możliwość udokumentowania czynności przeglądowych w nieautoryzowanym serwisie. Z tego co pamiętam to ostatni wpis w serwisie był przy 110 tysiącach ale wątpię by później ktoś robił jeszcze przegląd. Co w takim wypadku im odpisać?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post14 lip 2016, 13:30

Jak nie masz przeglądu zrobionego to raczej nic już nie poradzisz...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

azarod

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 08 lut 2017, 22:50
  • Online: 36m 55s
  • Auto: VW Touran
  • Silnik: 1.4 TSI CAV
  • Lokalizacja: Slask

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post09 lut 2017, 09:52

Witam,
mam podobny problem, który dotyczy VW Tourana 1.4 TSI rok 2009, przeglądy w ASO. Uszkodzony jest silnik - tłoki i rysa na bloku. Samochód dojechał do najbliższego warsztatu. Pracownik z ASO poradził wymianę silnika na nowy za 30.000 :( lub kupno na własną rękę używanego silnika. Co w tej sytuacji radzicie zrobić? Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post09 lut 2017, 10:31

Zapewne najlepiej szukać używanego sprawnego silnika, bo remont obecnego to piekielny koszt, a wątpie by producent po tylu latach zgodził sie na partycypację w kosztach...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: DSG ( CAVD ) uszkodzony silnik - pęknięty tłok, rysa

Post12 lut 2017, 06:47

Zapytać można. Jak regularnie serwisowany w ASO i nie jakiś duży przebieg, to myślę, że coś można ugrać.

NzTT

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości