Dzisiaj jest 28 mar 2024, 22:51


[2.0 TDI 140KM] Uszkodzone turbo? Auto słabo przyspiesza

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

panikarz90

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 18 gru 2014, 22:50
  • Online: 44m 33s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Uszkodzone turbo? Auto słabo przyspiesza

Post18 gru 2014, 22:55

Witam,
mam problem z golfikiem 2.0 TDI. Problem polega na tym, że zaczyna on przyspieszać gwałtownie dopiero po przekroczeniu ok 2300 obr. Wduszony pedał w podłogę i dopóki nie przekroczy tych obrotów tak jakby się turbina nie załączała. Czy ktoś miał podobny problem? Wiadomo co to może być?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2014, 01:42 przez marmi, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: zmieniłem temat.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post18 gru 2014, 23:05

Nie ma czegoś takie jak włączanie się turbiny ona pracuje cały czas :P

Może być kilka różnych problemów proponuję zacząć od czynności niezbędnej czyli podpięcia komputera...

Może padło sterowanie turbinką, gruszka, N75 itd itp...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

panikarz90

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 18 gru 2014, 22:50
  • Online: 44m 33s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post18 gru 2014, 23:07

Żadnego błędu nie pokazuje :(
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post18 gru 2014, 23:08

a ja jeszcze proponuje przeczytać regulamin działu :P
Offline
Awatar użytkownika

arturro

Gadatliwy

  • Posty: 220
  • Rejestracja: 15 maja 2013, 07:21
  • Online: 13d 40m 7s
  • Pochwały: 7
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: B-stok

Re: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post18 gru 2014, 23:58

panikarz90 pisze:Witam,
mam problem z golfikiem 2.0 TDI. Problem polega na tym, że zaczyna on przyspieszać gwałtownie dopiero po przekroczeniu ok 2300 obr. Wduszony pedał w podłogę i dopóki nie przekroczy tych obrotów tak jakby się turbina nie załączała. Czy ktoś miał podobny problem? Wiadomo co to może być?


Mialem podobny problem w I30 tj. turbo ladowalo pow 3tys., okazalo sie ze gryzon przegryzl wezyk od turbiny
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post19 gru 2014, 08:11

"a ja jeszcze proponuje przeczytać regulamin działu :P"

Ale ze niby co? Jak ja kocham te wasze komentarze. Napisz o co chodzi, na pewno da to lepszy efekt niż jakieś takie gdybanie i zostawianie niedomówień
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: Problem z turbina? Przyspieszeniem ?

Post19 gru 2014, 08:40

Masz jak wół napisane zabrania sie uzywania slow problem... czytanie ze zrozumieniem nie boli.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Uszkodzone turbo? Auto słabo przyspiesza ?

Post19 gru 2014, 10:15

sprawdź wąż podciśnienia, a potem podłacz kompa i sprawdź bloki pomiarowe, ładowanie, egr, przepływka i powinno być wiadomo co i jak....
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

wdawid1982

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 23 sty 2015, 21:18
  • Online: 1d 11h 2m 10s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: wielkopolska

Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post15 sty 2017, 19:01

U mnie 1.6 tdi clh, auto ma 65tyś i 6tyś na chipie 150KM/300Nm. Padło turbo najprawdopodobniej. I teraz pytanie czy może ktoś potwierdzić. Siedzi u mnie turbosprężarka o numerze 04L253016H i taka była montowana do 11.2016 ale od tej daty montowana jest już 04L253020A. Ktoś może doradzić na jaką wymienić,a może właśnie coś mocniejszego od 2.0 tdi aby pasowała bez żadnych przeróbek/modyfikacji.
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post15 sty 2017, 19:43

Jestem w szoku.Pierwszy raz słyszę żeby w 1,6 padła turbina. Mam już trzecie auto z 1,6 każde zrobione na 140-150 KM i 300 momentu i ponad 300 tys.km i w każdym działała i działa do dnia dzisiejszego bez szwanku. Aktualna ma 350 tys. w Passacie B7 . Ale wszystkie były i jest starsza wersja silnika 1,6 CAY ,a ty masz CLH to może być inna bajka i tu się nie wypowiem. Wiem tylko że do CAY kosztuje grosze używana z małym przebiegiem. Nawet nie opłaca się regenerować. Jesteś pewny że to ona padła ,a nie coś innego ? Często grucha siada.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post15 sty 2017, 22:11

dokładnie, obstawiałbym jak już to gruszkę :)
Offline

wdawid1982

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 23 sty 2015, 21:18
  • Online: 1d 11h 2m 10s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: wielkopolska

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post16 sty 2017, 08:52

A więc tak rozebrałem dolot i stronę od wydechu. Wirnik wszystko wydaje się ok zero luzów itp. Gruchę sprawdziłem ciśnieniowo tylko wężykiem membrana jest ok zaciąga sztangę chyba ,że poszła elektronika w gruszcze. Ale kiedy auto chodzi wyje jak "syrena" dźwięk faktycznie jakby z bardziej z tego zaworu się wydawał. Turbina do CLH też kosztuje grosze więc problemu nie ma, ale chyba zdemontuje całość i zawiozę do sprawdzenia. A jeszcze pytanko po odpaleniu gruszka maksymalnie sztangę podciąga do góry/chowa się, potwierdzi ktoś?

Może ktoś rzucić okiem na widok wirnika w/w turbiny wydaje mi się,że zdecydowanie są pogięte elementy:
https://zapodaj.net/340a91b53d640.jpg.html
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post16 sty 2017, 23:56

Widać jak by były lekko pokrzywione , no i te delikatne ubytki. Wygląda jak by coś tam wpadło. Chyba cię czeka wymiana rzeczywiście .
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post17 sty 2017, 23:02

wdawid1982 pisze:Może ktoś rzucić okiem na widok wirnika w/w turbiny wydaje mi się,że zdecydowanie są pogięte elementy:
https://zapodaj.net/340a91b53d640.jpg.html
Oczywiście że sa pogięte łopatki, stąd takie dźwięki, remont lub wymiana...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 sty 2017, 15:22

Panie moderatorze - chyba spory OT sie wkradł - przenieście te rozważania o uszkodzeniu we właściwe miejsce ;-)

Moderator: Mam nadzieje że właściwe miejsce


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

Wargo

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 19 cze 2017, 13:54
  • Online: 12m
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Uszkodzone turbo? Auto słabo przyspiesza

Post22 sie 2017, 07:17

Podepnę się pod temat. Mam podobny temat co kolega wyżej, auto zaczyna dopiero reagować na gaz przy około 3 tys obrotów. Wcześniej po prostu muli. Czy regeneracja turbiny mogłaby tutaj być rozwiązaniem problemu? Mam niedaleko siebie speców od turbin (AMSerwis) i mógłbym do nich podjechać w razie czego, ale chcę najpierw zapytać czy jest sens. Szczerze liczę na regenerację, bo wymiana będzie pewnie kilkukrotnie droższa.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Uszkodzone turbo? Auto słabo przyspiesza

Post22 sie 2017, 07:39

Najpierw należałoby sprawdzić co jest z autem nie jest powiedziane że to uszkodzone całe turbo, może być tylko gruszka walnięta, nieszczelność w dolocie itd...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości