Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 05:08


Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post28 maja 2013, 20:31

Witam
Postanowiłem zrobić foto relację z wymiany tylnej piasty zespolonej razem z łożyskiem, cała operacja nie jest jakoś skomplikowana, więc każdy kto lubi sobie majsterkować przy aucie zrobi to bez problemu!. W moim przypadku łożyska wytrzymały 128000 tyś, a objawiało się to głośnym buczenie podczas jazdy, na początku myślałem że to opony, ale przy bliżej diagnostyce (polegającej na podniesieniu auta na lewarku i kręceniu kołem :D ) nie miałem żadnych wątpliwości że winowajcą za ten dokuczliwy hałas podczas jazdy jest łożysko, a w zasadzie łożyska zarówno z lewej jak i z prawej strony :despair:... no ale nie ma co płakać, od razu w ruch poszła ETKA i tutaj mała niespodzianka okazuję się bowiem że w golfach zarówno jak MK5 i MK6 występują 2 numery zespołu piasty/łożyska, a różnica jest w średnicy czopa na które osadza się piastę - 1K0 598 611 średnica czopa 30mm, 1T0 598 611 B średnica czopa 32mm... i teraz pytanie jaką mam średnicę czopa :?: , chyba najlepszym sposobem aby się dowiedzieć jest wizyta albo telefon do ASO i podając nr VIN poprosić o sprawdzenie po numerze jak jest średnica czopa dla konkretnego auta. Idziemy dalej... po ustaleniu średnicy czas na wybór i zakup odpowiedniej części ja wybrałem zamiennik SKF który podobno jest dostawcą piast na pierwszy montaż (chociaż nie jestem pewien). Poniżej lista popularnych dostawców oraz ceny:

Średnica czopa 30 mm
Oryginał 1K0 598 611 - ok 850 zł
SKF VKBA3656 - ok 350 zł
RUVILLE 5454 - ok 340 zł
FEBI FE26380 - ok 450 zł itp.

Średnica czopa 32 mm
Orginał 1T0 598 611 B - ok 850 zł
SKF VKBA3644 - ok 325 zł
RUVILLE 5455 - ok 320 zł
FEBI FE23320 - ok 420 zł

Ceny mogą się różnić zależnie od tego kto gdzie się zaopatruję w części allegro, sklep, ASO itp.

Ok jak już mamy zakupiona piastę to przystępujemy do skompletowania potrzebnych narzędzi (choć jest ich nie wiele):

1. Nasadka Spline M18 - polecam nie kupować najtańszej, gdyż śruba którą jest przykręcona piasta jest bardzo mocno dokręcona i istnieje ryzyko przy słabej jakości nasadki zniszczenia jej zębów i dalsze próby odkręcenia lub dokręcenia nowej śruby staną się wręcz nie możliwe. Ja użyłem takiej:
Obrazek

2. Klucz sztywny pasujący do nasadki -proponuję jak najmasywniejszy i jak najdłuższy ewentualnie kawałek rurki stalowej pasującej średnicą na klucz w celu jego przedłużenia.
3. dwa klucze płasko/oczkowe 13 i 15
4. Śrubokręt krzyżakowy
5. Przecinak i młotek
6.Opcjonalnie klucz dynamometryczny oraz piwo lub inny napój jak kto woli :D

Sama wymiana piasty z łożyskiem jak pisałem na wstępie jest prostą czynnością, zaczynamy od poluzowania śrub koła po czym podnośmy sobie autko, gdy już mamy ściągnięte koło przystępujemy do odkręcenia zacisku hamulca, kluczem płaskim 15 przytrzymujemy prowadnice, a 13 odkręcamy śrubę mocującą zacisk tak samo robimy z druga śruba.
Obrazek

Gdy już mamy zdemontowany zacisk zawieszamy go na kawałku sztywnego drutu lub kładziemy go w taki sposób aby nie wisiał na przewodzie!
Obrazek

Następnie za pomocą przecinaka lub innego narzędzia zdejmujemy kapselek chroniący piastę przed zabrudzeniem.
Obrazek

W tym momencie odkręcamy również małą śrubkę mocująca tarczę do piasty.
Obrazek

Przystępujemy do odkręcenia głównej śruby, jak szybko uporamy się z tą śruba uzależnione jest od tego jakim kluczem dysponujemy,gdyż jest ona cholernie mocno dokręcona dysponowałem dość mocnym i długim kluczem(tak mi się wydawało), a mimo to podczas odkręcania troszkę się wygiął,ja walczyłem z nią z pół godziny albo i więcej i nie dałem rady, a to dlatego że przy próbie odkręcenia nasadka zaczyna się wyślizgiwać z gniazda i zbyt mała powierzchnia kontaktu nasadki ze śrubą uniemożliwia jej odkręcenie, dlatego wskazana jest pomoc drugiej osoby, jedna osoba dociska nasadkę do gniazda śruby(zapobiegając tym samym wyślizgiwaniu się nasadki), druga chwyty za klucz i próbuje odkręcać. U mnie tak kombinacja się sprawdziła i śruba nie miała szans.

Gdy już uporamy się ze śrubą, oddzielamy tarczę od piasty, tu może być potrzebna delikatna perswazja młotkiem, tylko nie stukać w tarczę (chyba że ktoś przy okazji również ją wymienia to może po niej walić) tylko w wystającą część piasty! Tu już tarcza oddzielona od piasty
Obrazek

Po oddzieleniu ściągamy starą piastę wraz z łożyskiem z czopa, czyścimy szmatą powierzchnię czopa oraz nakładamy nowa piastę.
Obrazek

Obrazek

Wkręcamy nową śrubę i dokręcamy ją kluczem dynamometrycznym, moment dokręcania to 180 Nm + 180 stopni kluczem sztywnym. Jeśli ktoś nie posiada klucza dynamometrycznego dokręca po prostu do oporu, najlepiej w dwie osoby tak jak przy odkręcaniu ;)
Obrazek

Nie zapominamy o dekielku zabezpieczającym chroniącym piastę z łożyskiem przed zabrudzeniem, wbijamy go delikatnie młotkiem po obwodzie.
Obrazek

Resztę wykonujemy w kolejności odwrotnej do demontażu.


The EnD

I to by było na tyle


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 16:37 przez ikell, łącznie zmieniany 6 razy
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post20 lis 2013, 15:44

U mnie przy odkręcaniu prawej piasty (przy wymianie osłon hamulców) tanią nasadką obrobiła się śruba.
Tak więc nasadka z górnej półki jak najbardziej widziana. Do kompletu najlepiej mieć pneumat pod ręką.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

toom

Nieśmiały

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 01 paź 2015, 10:31
  • Online: 21h 56m 58s

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post09 cze 2016, 21:12

mam 162 tyś i lewy tył zaczyna hałasować , czy łożysko wymienia się razem z piastą? czy same łożysko można wymienić?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 29m 33s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post22 gru 2016, 09:20

toom pisze:mam 162 tyś i lewy tył zaczyna hałasować , czy łożysko wymienia się razem z piastą? czy same łożysko można wymienić?

Trzeba wymienić całą piastę z łożyskiem tylko trzeba się upewnić czy masz średnice czopa pod łożysko 30 czy 32 mm. Etka tego nie precyzuje.
Znalazłem taka stronę na której można w zasadzie to zidentyfikować http://www.piasty-lozyska.pl/offer/golf ... lf_vi.html
Z tej strony wynika że GOLF VI poza 4x4 ma tą średnicę 30 mm.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post22 gru 2016, 14:26

heh ale kotlet
BRUNO55, toom pewnie do dzisiaj czekał na twoją odpowiedź.
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 29m 33s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post22 gru 2016, 16:55

shark__ pisze:heh ale kotlet
BRUNO55, toom pewnie do dzisiaj czekał na twoją odpowiedź.

Było pytani - nie było odpowiedzi ale to dla potomnych bowiem jestem na etapie wymiany piasty i dopadło mnie to samo pytanie. :lol: :lol:
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post22 gru 2016, 22:21

No to dla potomnych, przy jakim przebiegu padły Tobie łożyska?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 29m 33s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post23 gru 2016, 08:17

shark__ pisze:No to dla potomnych, przy jakim przebiegu padły Tobie łożyska?

Przebieg 186000 km ale łożyska nie padły tylko jak się wczytasz w temat mk6-uklad-hamulcowy/usterka-abs-stabilizacja-toru-jazdy-esc-t3129.html to się dowiesz że jest problem z pierścieniem magnetycznym i kontrolkami ABS i ESP.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

berys

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 27 maja 2021, 20:38
  • Online: 2d 7h 15m 29s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post03 cze 2021, 21:05

Golf 1.6 tdi 2011r. Czyli kupić piastę na czop 30mm, wypadało by klucz dynamometryczny nabyć. Jarzma zacisku nie ma potrzeby ściągać? Pytam bo widziałem filmik w którym odkręcał jarzmo i zaznaczają dokręć piastę z siłą 75 Nm, masakra skoro ma być 180 Nm +180 stopni
Offline

hans5

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 22 sie 2012, 09:52
  • Online: 19d 23h 47m 31s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CGGA 1.4 80 KM
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Wymiana tylnej piasty z łożyskiem 1.4 TSi Caxa

Post04 maja 2022, 11:43

Czy może ktoś potwierdzić że średnica łożyska to 30 mm oprócz napędu 4x4??? Wymienił mi mechanik tyłne łożysko bo huczło - po wymianie dalej huczy co może być nie tak ?? Podmieniłem też oponę na zapasową ale też bez zmian czyli to nie opony...

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości