iparts.pl

Dzisiaj jest 25 lut 2017, 17:23


Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Moderatorzy: Muti, ryba113, marmi

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piicia

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 30 sie 2013, 18:03
  • Online: 1d 52m 20s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6 D
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post21 paź 2014, 07:26

Ja już od roku jestem posiadaczem Varianta z tym silnikiem. Auto z Holandii w książce serwisowej wymiana rozrządu miedzy 180k a 210k km. W zeszłym tygodniu wymieniałem na 175k km i rolki były dość mocno zużyte. Olej lany jest castrol edge. Raz w roku przed zima wymieniam filtr paliwa i pozostałe filtry. Mi auto maks jechało 198km/h i to lekko z górki. Jeżeli chodzi dpf to wystarczy od czasu do czasu wyjechać dalej w trasę i zero problemow.
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Gadatliwy

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 10d 5h 36m 18s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 10:35

Szanowni właściciele 1.6 TDI CAYC - szybkie pytanie:

- ile oleju wchodzi przy wymianie w naszym silniku 1.6tdi 105KM?

Bo w instrukcji info brak. Szukam na forum, w googlach i na niemieckich stronach i padają rozbieżne wartości od 3,6 L do 4,3 L. Może ktoś z doświadczenia napisać czy trzeba 4L czy 5L bańkę kupić?

Z góry dzięki. Pozdrawiam
Offline

Porter

Nieśmiały

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:08
  • Online: 10d 19h 52m 14s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 105 PS
  • Lokalizacja: Polska

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 13:02

Wchodzi 4,3 kup 5 l :)
Offline
Awatar użytkownika

kamill

Senior Moderator

  • Posty: 2393
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 97d 11h 42m 44s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Warszawa Elblag

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 13:09

Porter pisze:Wchodzi 4,3 kup 5 l :)

potwierdzam
Obrazek
Offline

ktry

Sympatyk

  • Posty: 97
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 22h 34m 27s
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 22:20

Jak kupisz 4 to ci spokojnie wystarczy.Będzie tak powyżej połowy na miarce.Jak nie bierze oleju to wystarczy do następnej wymiany. Mi starcza na 20 tys.Przed wymianą spada tak do 1/4 na miarce.
Offline

przembarca

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 lut 2015, 21:01
  • Online: 1d 8h 53m 46s
  • Ostrzeżenia: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Podlasie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 lut 2015, 20:57

Panowie jak jest ze sprzęgłem i dwumasem?? Przy ilu kilometrach zmienialiście, czy też był wymieniany?? Jaki to jest koszt mniej więcej??

i jeszcze pytanie HAŁAS,WYCIE Z OKOLICY SKRZYNI BIEGÓW PODCZAS JAZDY. Co to może być??

Dzięki za pomoc
Offline

ktry

Sympatyk

  • Posty: 97
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 22h 34m 27s
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 lut 2015, 22:26

Wytrzymałość dwumasy jest różna i zależy od wielu czynników. Głównie od właściciela auta. Mój golf ma już sporo ponad 200 tys. na oryginalnej dwumasie. Jedyny objaw to lekkie szarpanie przy ruszaniu. Ale to tylko jak ruszam bez dodawania gazu podczas puszczania sprzęgła. Koszt z robotą za cały komplet ok.2000 zł. Dodam tylko że to jest moje pierwsze auto w którym nie zmieniałem dwumasy po zakupie. Wszystkie moje poprzednie auta maksymalnie po miesiącu miały wymieniane ten element.
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Gadatliwy

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 10d 5h 36m 18s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post06 lut 2015, 08:40

Znów wg zasady jak dbasz tak masz. Sąsiad który miał A4 od nowości dwumasę zmienił przy 353.000km!!! A jeżeli auto ma nieznaną historię, przebieg "skręcony" to potem ludzie są zniesmaczeni że po mniej niż 100.000km wymieniają. Także określić ciężko "po ilu"..
Offline

toom

Nieśmiały

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 01 paź 2015, 10:31
  • Online: 21h 55m 27s

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post23 lis 2016, 02:19

gdzieś wyczytałem że nie wszystkie 1.6 mają dwumasę , czyli które ? 90 konne? obecnie żeby kupić golfa 6 z silnikiem 1.6 tdi trzeba się liczyć z przebiegami 150-200tyś , czy takie przebiegi to już tylko skarbonka ?
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Gadatliwy

  • Posty: 256
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 17d 20h 56m 23s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post23 lis 2016, 08:52

Jeżeli 150 tyś km faktycznego przebiegu, to absolutnie nie.
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 6m 57s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 6
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post24 lis 2016, 21:37

toom pisze:gdzieś wyczytałem że nie wszystkie 1.6 mają dwumasę , czyli które ? 90 konne? obecnie żeby kupić golfa 6 z silnikiem 1.6 tdi trzeba się liczyć z przebiegami 150-200tyś , czy takie przebiegi to już tylko skarbonka ?


Okazuje się, że nie wszystkie bo akurat mój CAYC 105km dodel 2012r nie ma. Przebieg 190kkm i org sprzęgło jeszcze sobie dobrze radzi. Auto o I właściciela na razie poza łożyskami w skrzyni bezobsługowe. Po zimie tylko jeszcze rozrząd zrobię i jazda dalej.
Offline

Schvenck

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 11 gru 2015, 09:14
  • Online: 11h 44m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post06 gru 2016, 11:46

Czy na tym zdjęciu widać czy samochód ma dwumas czy nie?
Dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Poprzednia

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość