iparts.pl

Dzisiaj jest 24 sie 2017, 05:09


Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 395
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 14:35
  • Online: 9d 17h 54m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post09 wrz 2014, 18:26

Witam mam pytanko jak prawidłowo użytkować nasze turbiny? niby opinia jest taka że po każdej jedzie trzeba ją schłodzić na wolnych obrotach,czy wy też tak robicie? jeśli tak to co wtedy z funkcją auto-stop,bo niby ciągle się sam włącza na światłach i silnik gaśnie to bez schłodzenia.
Offline
Awatar użytkownika

konrado75

Aktywny

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 12 sty 2014, 03:22
  • Online: 120d 9h 48m 31s
  • Auto: VW Golf 6 2011
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Berlin

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post09 wrz 2014, 18:32

Ja auto zawsze zostawiam na 2-3 min by troche ostyglo ale to jak auto przegonie autostrada gdy wracam do Berlina np :D
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 20:39 przez konrado75, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 15:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 15m 3s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post09 wrz 2014, 19:26

Nie jest powiedziane ze auto musi stac w miejcsu.
Mozesz rowniez schlodzic turbo spokojną delikatną jazdą pod koniec trasy.
Baster
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2127
  • Rejestracja: 06 lis 2012, 00:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 187d 14h 19m 56s
  • Pochwały: 59
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post09 wrz 2014, 22:24

jak pisza koledzy ostrożnie na zimnym, szaleć jak olej ma minimum 75C nie wczesniej, po jeździe odczekać 1-2 minuty żeby się schłodziła...

a w przypadku diesla dodatkowo gonić autko od czasu do czasu, bo delikatna jazda non stop może w końcu doprowadzić do blokady zmiennej geometri, w benzynie nie ma tego problemu bo tam jest stała.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Gadatliwy

  • Posty: 279
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 09:39
  • Online: 19d 20h 55m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post10 wrz 2014, 09:06

marmi pisze:a w przypadku diesla dodatkowo gonić autko od czasu do czasu, bo delikatna jazda non stop może w końcu doprowadzić do blokady zmiennej geometri, w benzynie nie ma tego problemu bo tam jest stała.

Możesz rozwinąć tę myśl? ;) o turbinę chodzi?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2127
  • Rejestracja: 06 lis 2012, 00:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 187d 14h 19m 56s
  • Pochwały: 59
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post10 wrz 2014, 09:54

spwod pisze:Możesz rozwinąć tę myśl? ;) o turbinę chodzi?
tak chodzi o zmienną geometrię w turbinie, przy delikatnej jeździe non stop odkłada się tam sadza itp i z czasem może zablokować kierownicę.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Gadatliwy

  • Posty: 279
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 09:39
  • Online: 19d 20h 55m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post10 wrz 2014, 12:55

A to ok już kumam :) z opisu to jednoznacznie nie wynikało, a można byłoby wywnioskować, że zmienna geometria jest w silniku :mrgreen:
Offline

Maylo

Nieśmiały

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 16 mar 2016, 22:04
  • Online: 21h 6m 45s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 150KM
  • Lokalizacja: W-wa

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post30 mar 2016, 20:51

Może zadam głupie pytanie odnośnie szanowania zimnej turbiny, ale podobno kto pyta nie błądzi... :D
Przy jakich obrotach załącza się turbina w 1.4 TSI 150KM? Niby moment jest dostępny w zakresie 1500-3500 obr/min ale to chyba nie znaczy, że turbina startuje już od 1500 obr?
W jakim przedziale obrotów zatem bezpiecznie jest wrzucać wyższy bieg, jeżeli silnik nie osiągnął jeszcze 60-65 stopni? Poruszanie się w przedziale 2-2,5 tys jest ok?
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 130
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 19:11
  • Online: 5d 15h 24m 52s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post31 mar 2016, 12:46

Maylo pisze:Może zadam głupie pytanie odnośnie szanowania zimnej turbiny, ale podobno kto pyta nie błądzi... :D
Przy jakich obrotach załącza się turbina w 1.4 TSI 150KM? Niby moment jest dostępny w zakresie 1500-3500 obr/min ale to chyba nie znaczy, że turbina startuje już od 1500 obr?
W jakim przedziale obrotów zatem bezpiecznie jest wrzucać wyższy bieg, jeżeli silnik nie osiągnął jeszcze 60-65 stopni? Poruszanie się w przedziale 2-2,5 tys jest ok?


Witam

Turbina się nie "załącza" tylko kręci się przez cały czas. Owe "załączanie" to wzrost ciśnienia doładowania przy odpowiednich obrotach turbiny, które zależą między innymi od temp spalin.(im gorętsze tym szybciej się kręci)
Przy 1500 obr/min (silnika nie turbiny) turbina się kręci ale sprężarka nie dostarcza optymalnej ilości powietrza do osiągnięcia optymalnego procesu spalania, a co za tym idzie momentu obrotowego.
Ze swojego doświadczenia zauważyłem, że już przy około 1700 obr/min autko zbiera się dobrze.
Benzyna nagrzewa się dość szybko więc wg mnie zmiana biegu w przedziale obrotów podanych przez Ciebie kolego jest ok.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

Maylo

Nieśmiały

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 16 mar 2016, 22:04
  • Online: 21h 6m 45s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 150KM
  • Lokalizacja: W-wa

Re: Turbina jak ją prawidłowo użytkować

Post31 mar 2016, 18:25

Dzieki kolego za wyjasnienie;)

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron