Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 12:38


Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Moderator: flo

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post02 lis 2015, 20:09

Temat przez prośbę ojca, przesiada sie z Jetty A5 do Sportsvana, .

Chce siedzieć wyżej i mieć większy komfort jazdy ze względu na problemy z kręgosłupem.

Pytanie czy kupując Golfa Sportsvana duże różnice będą w tych dwóch opcjach:

1. Zawieszenie seryjne, alufelgi 16 calowe Dover

2. Zawieszenie sportowe 820 zł, alufelgi 17 calowe Dijon za 770 zł

Wygląd tez jest ważny, pytanie czy na trochę dziurawej drodze naprawdę wyczuje sie różnice między tymi zawieszeniami?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post02 lis 2015, 20:11

zawieszenie sport to -15mm od kompletnej serii, mimo że niżej i większe felgi to nie traci to praktycznie nic na komforcie jazdy, za to autko lepiej i bezpiecznej się prowadzi na zawieszeniu sport.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post02 lis 2015, 20:16

Dzięki, może było to głupie pytanie, no bo samo obniżenie nie zmienia twardości.

Ale człowiek widzi nazwę "sportowe" i już w głowie myśli że to twarde, niskie i niewygodne
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post02 lis 2015, 21:35

Ja powiem tak. Mam ori sportowe zawieszenie w swoim variancie. Koła 18 225 40 .Jazda dobrze trzyma się drogi na zakrętach.Ale komfort już trochę mniej, każda dziura wbija ci d...ę w fotel ;) .A tory tramwajowe masakra ,jak byś jechał wozem na drewnianych kołach :lokej: .Ale coś za coś :D
Offline

mikypl

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 28 paź 2015, 19:01
  • Online: 14h 14m 40s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 140hp
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post02 lis 2015, 23:45

Dlatego ja polecam dopłacić do DCC :)
Było: Mitsu MSS, Volvo S40T5AWD, Nissan X-Trail, MK7 1.2
Jest: Czarny mat MK7 1.4
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post03 lis 2015, 12:45

arthur7374 pisze:Ja powiem tak. Mam ori sportowe zawieszenie w swoim variancie. Koła 18 225 40 .Jazda dobrze trzyma się drogi na zakrętach.Ale komfort już trochę mniej, każda dziura wbija ci d...ę w fotel ;) .A tory tramwajowe masakra ,jak byś jechał wozem na drewnianych kołach :lokej: .Ale coś za coś :D


Każdy vw jest twardy ale spodziewam sie w Sportsvanie większego komfortu, bo siedzi sie też wyżej.

A kolega uważa że ta twardość drewnianych kół spowodowana jest 18 calowymi felgami czy zawieszeniem?
Mnie wydaje się że 70% to zasługa felg a 30% zawieszenia
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post03 lis 2015, 20:05

Na pewno są to koła.Trochę mija się z celem kupno zawieszenia i zakładanie do niego małych kół.
Offline

Michal_Sportsvan

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 19 sty 2016, 11:09
  • Online: 14h 52m 8s
  • Auto: VW Golf 7 Sportsvan
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post13 lut 2016, 21:32

Powiem tak ad sportsvana z zawieszeniem sport i 17" kołami....
nie jest źle. owszem na fest dziurach coś tam czuć ale i słychać ale nazywanie tego zawiasu sportowym jest mocno na wyrost.
Offline

klo

Sympatyk

  • Posty: 73
  • Rejestracja: 05 lut 2015, 23:24
  • Online: 2d 19m 14s
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 TSI 140KM
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 lut 2016, 18:49

Kupiłem Golfa na zwykłym zawieszeniu i kołach 16 cali, na lato dokupiłem 17 calowe alufelgi Dijone VW i zastanawiam się jak będzie wyglądał na tych kołach na zwykłym zawieszeniu ? Wie może ktoś, czym dokładnie różni się zawieszenie sportowe od zwykłego w golfie 7 ?
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 lut 2016, 20:38

Jest 15 mm niżej i trochę twardziej.
Offline

klo

Sympatyk

  • Posty: 73
  • Rejestracja: 05 lut 2015, 23:24
  • Online: 2d 19m 14s
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.4 TSI 140KM
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 lut 2016, 21:05

Czyli po prostu są inne sprężyny. Amortyzatory są takie same ? Wizualnie mocno widać te 1,5 cm ;) ?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 lut 2016, 21:27

Amortyzatory, sprężyny i stabi są sztywniejsze.
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post05 lut 2018, 20:34

Posiadam warianta z zawieszeniem fabrycznie sportowym 2UC. Powiem tak,czuję każdą większą i mniejszą dziurę,auto jest sztywne,ogólnie nie jest źle,można się przyzwyczaić,szacun dla wszystkich którzy jeżdżą na większej glebie.Jedyny minus to przy 5 pasażerów albo większej ilości bagaży przycieram tyłem.Czy wymiana samych sprężyn na wersję "cywilną" przynajmniej z tyłu podwyższy troche auto czy amorki też musiałbym wymienić?jaka jest Wasza opinia?
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 53m 9s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post06 lut 2018, 18:58

Ja mam to samo zawieszenie i niestety tragedia. Zwłaszcza jeżdżąc po Wrocławiu. Moim zdaniem dużo daje też to że opony są na profilu 45. Nie wiem jak u ciebie. Do jazdy po miejskich dziurach jest słabo, ale każdy zakręt czy rondo to mega stabilność i pewność prowadzenia. Myślę że to jest tego warte, ale gdy sprężyny się zużyją to przy wymianie zastanowię się nad "normalnymi". Wydaje mi się też że sama sprężyna to za mało aby przywrócić golfowi jego wygodny charakter, amortyzatory też mają inną charakterystykę dobicia i odbicia.
Offline

Zalek

Nieśmiały

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 18 gru 2017, 21:57
  • Online: 3d 21h 7m 39s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Golf

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post24 lut 2018, 20:13

Orientuje się ktoś może o ile obniżona jest wersja GTI/GTD i R w stosunku do zwykłej wersji na 16 calach ? (Bez zawieszenie sportowego)
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post25 lut 2018, 00:35

Gti - 15mm,a R - 20mm. Coś takiego kojarzę z katalogów.
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 53m 9s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 kwie 2019, 10:53

Czy ktoś obeznany w temacie zawieszeń może mi podpowiedzieć czy wymiana samych amortyzatorów w golfie poprawi jakkolwiek komfort jazdy? Mam to standardowe "sportowe" zawieszenie i po przejechaniu ponad 50 tysięcy km mam go już serdecznie dosyć, twardość, twardość. Już mi zaczęły skrzypieć w środku wszystkie plastiki. Najchętniej wymieniłbym w cholere wszystkie 4, najlepiej na fabryczne - zwykłe. Tylko pytanie czy to pomoże, czy też sprężyny trzeba wymieniać. Tego wolałbym nie robić bo fajnie wygląda jak siedzi niżej, niby nie wiele ale jednak. Będę wdzięczny za poradę
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 8s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 kwie 2019, 11:06

Raczej ze sprezynami musialbys to wymienic ale w golfie wiele nie uzyskasz z komfortu, golfy z zalozenia maja twardawe zawieszenie, mozesz zwiekszyc profil opony, komfort bedzie pewnie wiekszy ale prowadzenie gorsze.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Róznica w zawieszeniu seryjnym a sportowym

Post26 kwie 2019, 11:19

A czy jest ktoś w stanie mi dać jakieś informacje odnosnie moich sprężyn. Kropki to czerwony-czerwony-czerwony-biały lub szary :d będę bardzo wdzięczny

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość