Dzisiaj jest 29 mar 2024, 06:57


[Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Tematyka związane z zakupem zarówno nowego jak i używanego samochodu.

Moderator: rafaello

Regulamin forum Zakup samochodu nowego jak i używanego, co i gdzie kupić, na co zwrócić uwagę, czego unikać, gdzie dostać dobry rabat itp.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Adriano

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 11 lut 2016, 14:00
  • Online: 9h 23m 5s
  • Auto: VW Golf VI 2011
  • Silnik: 1.6 TDI 105 km CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

[Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:03

Od dłuższego już czasu poszukuję dla siebie "szóstki".

I powiem szczerze, że o ile na początku byłem przekonany do wersji benzynowej (auto do użytku w Warszawie, jednak z wyłączeniem codziennych dojazdów do pracy + raz na 1-2 miesiące dłuższa trasa), tak teraz zaczynam mieć z tym ból głowy.

Benzyniaki w tym samochodzie nie mają - delikatnie mówiąc - najlepszej opinii. A już w szczególności najliczniej reprezentowany na rynku wtórnym silnik 1.4 TSI 122 KM (o 160 konnej wersji nie wspominając). 1.6 MPI jest na rynku wtórnym bardzo mało, stąd trudno o zadbany egzemplarz.

Stąd pierwsze moje pytanie: czy ten 1.4 TSI jest faktycznie tak problemowy i drogi w utrzymaniu (chodzi o koszty serwisowe i części). Z jakimi w praktyce wydatkami powinienem się liczyć kupując auto z - powiedzmy - 2010 r. i 100.000 km przebiegu?

Powyższe opinie o benzyniakach (i o niebo lepsze o dieslach), przy praktycznie braku dostępności na rynku wersji 1.6 MPI, skłoniły mnie do - być może szalonego - zainteresowania silnikami diesla, z których szczególnie dobre opinie zbiera wersja 1.6 TDI 105 KM.

Stąd moje drugie pytanie: czy użytkujecie diesla do jazdy praktycznie tylko po mieście? Jak w eksploatacji typowo miejskiej w praktyce sprawują się te silniki i filtr DPF? Rzeczywiście są powody, aby je na starcie skreślać? Czy może jednak w ostatecznym rozrachunku okazują się tańsze w utrzymaniu niż TSI? Z jakimi w praktyce wydatkami powinienem się liczyć kupując auto z - powiedzmy - 2010 r. i 200.000 km przebiegu?

Zależy mi na opiniach osób faktycznie użytkujących te auta - z góry dzięki, jeżeli komuś będzie się chciało odpowiadać na ten przydługi post :pub:
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:21

Mam golfa VI kombi akurat 1.6tdi - użytkuje go i w trasach i w mieście zwykle cała zima w mieście i całe lato trasy tak jakoś wychodzi. Spalanie ze morda się cieszy, co do problemów - wywal od razu dpf i egr i wszystko co Ci trzeba za Tobą. Polecam bardzo mocno zmiany oleju co 15 tyś km (lejąc normalnie olej LL) i będziesz serio zadowolony nie wspomnę gdy zrobisz program. Wywalenie dpf i egr ~1500zł z programem paczkę kupisz za 2000zł. Plus wielki bo bardzo żwawy się robi silnik wtedy jak na swoje rozmiary.

Idąc dalej jezeli kupisz auto z 2010 roku i z 200 tyś przebiegu to zmień rozrząd oleje filtry itd. - KONIECZNIE licz ze rozrząd w aso 1500zł + przegląd poza aso ~500zł (nie ma sensu placic dla aso...)

Podsumowując +4000zł dla świętego spokoju (można taniej, założyłem Ci ceny z dużą górką ale sam zapłaciłem wiele mniej)


Teraz według mojego uznania i tego co widziałem:

Kolega ma 1.4tsi 122km a raczej miał, to mu przybywało oleju, potem coś z rozrządem się ciągle działo, to mu szarpał się na jałowych... poczytaj forum - z tym silnikiem jest dużo problemów jakoś. Spalanie też bez jakiś rewelacji potrafi palić bez oszustwa 10 w mieście i 7 w trasie jadąc bez szału.

Nie krytykuje benzyny ale sam bym jej nie kupił za nic.

To jest moja prywatna opinia - jezeli ktoś ma inną - proszę nie hejtować i nie rzucać się.


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 14:34 przez Sialek, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:29

Z silników benzynowych, niestety albo stety, ale brałbym GTI :)
1.6 tdi, tak jak wyżej - potwierdzam i polecam :)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

azssms

Forumowicz

  • Posty: 503
  • Rejestracja: 16 sie 2014, 15:37
  • Online: 60d 7h 52m 6s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Bad Hersfeld

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:48

Ja zrobilem na obecna chwile okolo 75tys km w dwa lat i polecam silnk 2.0 TSI jedyna usterka to padnieta cewka :D


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:52

azssms - Kochany jakbym miał 2.0tsi w moim kombi w dsg i łopatki i kiere z R-ki to bym skakał uradowany jak dziecko :) Szczyt potrzeb moich byłby hehe
Offline

azssms

Forumowicz

  • Posty: 503
  • Rejestracja: 16 sie 2014, 15:37
  • Online: 60d 7h 52m 6s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Bad Hersfeld

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 14:59

Sialek no to czas na przesiadke G7 GTI w kombi
Offline

leonarest

Gadatliwy

  • Posty: 201
  • Rejestracja: 21 kwie 2014, 06:47
  • Online: 8d 21h 4m 57s
  • Pochwały: 1

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 15:16

Jak na TDI jeżdzi mi się dobrze ale czasami mam apetyt :D na GTI.


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 03 cze 2016, 11:21 przez leonarest, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Adriano

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 11 lut 2016, 14:00
  • Online: 9h 23m 5s
  • Auto: VW Golf VI 2011
  • Silnik: 1.6 TDI 105 km CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 17:43

A jak pozostałe diesle - poza tym 1.6 TDI?

Któryś z nich należy omijać szerokim łukiem? :mrgreen: Bo jak widzę spalaniem niewiele się różnią - za to w 2.0 TDI kusi sześciobiegowa przekładnia.

Jeszcze kwestia DSG jeżeli ktokolwiek to użytkuje - warto pakować się w sześcioletnie auto z tą przekładnią? Czy raczej to już będzie skarbonka?

Podsumowując +4000zł dla świętego spokoju (można taniej, założyłem Ci ceny z dużą górką ale sam zapłaciłem wiele mniej)


To już raczej przy założeniu, że zrobię nim jeszcze ze 150.000 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 17:47 przez Adriano, łącznie zmieniany 2 razy
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 17:44

Nie ma niestety gti w kombi, jest tylko gtd i R :( ale R to też fajna opcja :d
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 18:04

R w kombi jest szalone :) Z benzyniaków tez polecam 2.0TSI ( sentyment do dizlaka wciąż jest, ale powrotu nie bedzie)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 18:50

Adriano pisze:A jak pozostałe diesle - poza tym 1.6 TDI?

Któryś z nich należy omijać szerokim łukiem? :mrgreen: Bo jak widzę spalaniem niewiele się różnią - za to w 2.0 TDI kusi sześciobiegowa przekładnia.

Jeszcze kwestia DSG jeżeli ktokolwiek to użytkuje - warto pakować się w sześcioletnie auto z tą przekładnią? Czy raczej to już będzie skarbonka?:
Nieważne czy diesel 1.6 czy diesel 2.0 oba są dobre, jednak większy jest wytrzymalszy...

Do jazdy praktycznie tylko po mieście to odłoż kase na usunięcie dpf-a od razu inaczej kłopoty murowane, jak chcesz kupować diesla z przebiegiem 200 tyś to musisz zostawić sobie rezerwę finansową na naprawy ewentualne...

W tylu letnie dsg bym się nie pchał, skrzynia manualna znacznie pewniejsza...


Autor postu otrzymał pochwałę
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

green

Aktywny

  • Posty: 133
  • Rejestracja: 05 kwie 2014, 04:43
  • Online: 4d 19h 4m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GTI
  • Lokalizacja: krk

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 18:56

marmi pisze:
Adriano pisze:A jak pozostałe diesle - poza tym 1.6 TDI?

Któryś z nich należy omijać szerokim łukiem? :mrgreen: Bo jak widzę spalaniem niewiele się różnią - za to w 2.0 TDI kusi sześciobiegowa przekładnia.

Jeszcze kwestia DSG jeżeli ktokolwiek to użytkuje - warto pakować się w sześcioletnie auto z tą przekładnią? Czy raczej to już będzie skarbonka?:
Nieważne czy diesel 1.6 czy diesel 2.0 oba są dobre, jednak większy jest wytrzymalszy...

Do jazdy praktycznie tylko po mieście to odłoż kase na usunięcie dpf-a od razu inaczej kłopoty murowane, jak chcesz kupować diesla z przebiegiem 200 tyś to musisz zostawić sobie rezerwę finansową na naprawy ewentualne...

W tylu letnie dsg bym się nie pchał, skrzynia manualna znacznie pewniejsza...

Ja mam już 6 letnią skrzynie i odpukać smiga aż miło. Regularny serwis i jest bezawaryjna. Mówię o mokrej 6b. W moich rękach juz od 4.:-)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 19:36

Rocznik 2009, golf 1.4 TSI 122km 80 tys przebiegu. Pomijając olej i filtry to jedynie co musiałem wymienić to tarcze i klocki z przodu na 65 tys, opony na 70 tys oraz na 78 tys sinenbloki.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

azssms

Forumowicz

  • Posty: 503
  • Rejestracja: 16 sie 2014, 15:37
  • Online: 60d 7h 52m 6s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Bad Hersfeld

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 20:32

Jak chcesz mieć fajny silnik i niezawodny polecam jednostkę1.6 benzynka.Szukam wwłaśnie a3 z takim silnikiem opinię ma bardzo dobre no i jest możliwość założenia LPG.
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 21:09

Adriano jeśli chcesz 1.4tsi 122hp CAXA to szukaj najlepiej MY2011- MY2012. Generalnie polecam ten silnik.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 9m 31s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 21:27

Adriano, a ja mam 1,6 TDI dsg na liczniku 275 tyś ori przebieg. Jestem drugim właścicielem, poprzedni właściciel kolega z forum przy około 200 tyś wymieniał sprzęgiełka w DSG, na parzystych biegach się ślizgały, oraz wymienił EGR i jak narazie odpukać bez zastrzeżeń, tylko tak jak koledzy piszą olej co 15 tyś, w skrzyni wymieniam co 50 tyś i śmiga. Skrzynie mam suchą 7G niby ta gorsza. Powiem tak, wygoda zaje......ta przy dsg, spalanie 5,3 - 5,7 litra/100km, przy zmiennej jeździe trochę miasto trochę trasa 100 - 120 km/h w porywach do 14 km/h. 2.0TDI spali średnio jakieś 0,3 - 0,5 litra/100km więcej od 1,6 TDI.
Ogólnie jestem zadowolony. Jak kupujesz auto z drugiej ręki to grunt żeby trafić na zadbane i serwisowany egzemplarz.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post12 lut 2016, 21:40

jarekgk pisze:Ogólnie jestem zadowolony. Jak kupujesz auto z drugiej ręki to grunt żeby trafić na zadbane i serwisowany egzemplarz.


Zdecydowanie, lepiej zadbany i pewny z większym przebiegiem niż igła od pana Henia :)
Jak szukałem auta to też myślałem o 1,6 MPI ale liczba ofert wybiła mi to z głowy...


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

zewis

Aktywny

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 18:11
  • Online: 8h 37m 45s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post13 lut 2016, 11:37

Jeśli chodzi o 1.4TSI 122KM CAXA to polecam moj opis w odpowiednim temacie o rozrządzie. Przebieg 150kkm. Rocznik 2010.
I to wszystko w temacie. Gadanie o nienajlepszej opinii jest wedlug mnie sporym nadużyciem, bo silnik jest bardzo fajny. Przynajmniej ja nie znam nikogo komu CAXA sie popsula przez rozrząd. Nie kojarzę tez takich tematów na OCP.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post13 lut 2016, 15:47

Adriano jak chcesz możemy się złapać w Warszawie. Często mam możliwość pojeżdżenia G6 CAXA manual highline w pięciu furtkach.
Zobaczysz, przejedziemy się, etc. Ocenisz czy 'wystarczy' 122hp.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 20h 43m 31s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post14 lut 2016, 21:10

Ja użytkuję od dwóch lat varianta 2,0 TDI CFHB 136 km 2011 rok. Sześcio biegowy manual.Serwisowany w ASO. Na liczniku 92tyś z tego ja zrobiłem 45 tyś.Jak dotychczas tylko wymiana płynów i filtrów.O spalaniu,ile bym nie wlał to wszystko spali :lol: Silnik jak na TDI, dynamiczny dobrze się sprawuje na autostradzie jak i w mieście.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

leszel

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 mar 2016, 21:29
  • Online: 10h 24m 7s
  • Auto: VW Golf 6 kombi 2013
  • Silnik: 1.2 TSI 86KM CBZA

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post26 mar 2016, 21:37

Może się tu podłączę. Jako nowicjusz w sprawie golfów, miałbym pytanie, jakie są najważniejsze wady silników TSI? A jeżeli już, to który silnik 1.2 TSI 105KM (2010-2013) czy 1.4 TSI 122KM (2009-2013) byłby mniej kłopotliwy? (Różnica w mocy jest dla mnie bez znaczenia).
Pozdrawiam
Offline

TaxiDriver

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 13 paź 2012, 03:17
  • Online: 9d 26m
  • Pochwały: 2
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post28 mar 2016, 13:37

Adriano,

jezeli celujesz w 2010 rok i szukasz benzyny - dla mnie tylko 1.6 BSE.

Przejechalem na tym silniku 75 tys. i najwieksza naprawa byla wymiana wtryskow gazu (800zl.) za ktore dostalem pelny zwrot po miesiacu (instalacja gazowa miala 2 lata gwarancji, byla montowana dodatkowo).
W zwiazku z tym koszty przez ten czas ograniczyly sie do przegladow, wymiany filtrow i oleju. To wszystko.
Z dostepnoscia przyzwoitych 1.6 w PL jest ciezko. Aczkolwiek patrzac na aukcje z NIemiec - masz w czym wybierac. Wystarczy poswiecic kilka dni i masz auto na lata.
Dla porownania kosztow w silnikach CAXA z przed 2011 r. wymiana legendarnego kompletu (pasek, nastawnik, napinacz) to ok. 4000 zl (w ASO przy 20% rabacie).
Offline

mich

Stały Bywalec

  • Posty: 468
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 15:06
  • Online: 4d 18h 35m 38s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.4 122 TSI

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post28 mar 2016, 13:57

Tyle, że większość tsi ma już rozrzad po wymianie, a frajda z jazdy jest bez porównania z 1.6 mpi
Offline
Awatar użytkownika

ryba113

VIP

  • Posty: 792
  • Rejestracja: 11 lip 2014, 06:14
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 68d 16h 54m 22s
  • Pochwały: 13
  • Auto: VW Golf 6 Bifuel
  • Silnik: BGU 1.6 74 kW
  • Lokalizacja: CT NO EL

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post28 mar 2016, 19:19

Polecam 1.6 mpi BSE jeżeli nie zależy Ci na mocy, a dlugim bezproblemowym pokonywaniu kilometrow. A jak chcesz czynnie uczestniczyć w dziale problemy i usterki oraz kolegowac się z mechanikiem to 1.4 TSI
Offline

pijok190

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 mar 2016, 19:25
  • Online: 2h 6m 25s

Re: [Golf VI] silniki - obiegowe opinie a rzeczywistość

Post28 mar 2016, 20:33

a 1.4 80KM to szkoda w ogóle głowę sobie zawracać ??? taki muł ???? bo troszkę więcej tych 1.4 na rynku niż 1.6
Następna

Wróć do Zakup samochodu

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości