Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 00:53


Poglądowo GTI MK6 CBFA

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post14 maja 2014, 06:40

Deklarowana fabryczna 147 kW i 280 Nm

Obrazek
Offline

Adam

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 13 maja 2014, 11:24
  • Online: 6h 55m 37s
  • Auto: VW Golf 6 GTI

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post14 maja 2014, 23:49

Fajnie !!! Co było robione ?
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post15 maja 2014, 06:29

Na tą chwilę tylko program, wiadomo wersja USA czyli ograniczniki prędkości zdjęte. Zawór DV tłoczkowy, ori (membranowy) nie wytrzymywał.
Czekam jeszcze na kompletny wydech. Głębiej brnąć raczej nie będę
Offline

Adam

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 13 maja 2014, 11:24
  • Online: 6h 55m 37s
  • Auto: VW Golf 6 GTI

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post15 maja 2014, 16:36

W mojej V po programie miałem 215 KM i 330 Nm i od obecnego szedł dużo lepiej. Też mam w planie zmienić wydech i zajechać do v-tech po program. Właśnie zauważyłem że wersja US ma 147 kW i blokade na 195km/h dlaczego? I jeszcze takie pytanie skąd bierzesz wydech i ile to kosztuje?
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post16 maja 2014, 05:44

Adam pisze:W mojej V po programie miałem 215 KM i 330 Nm i od obecnego szedł dużo lepiej. Też mam w planie zmienić wydech i zajechać do v-tech po program. Właśnie zauważyłem że wersja US ma 147 kW i blokade na 195km/h dlaczego? I jeszcze takie pytanie skąd bierzesz wydech i ile to kosztuje?


Poprzednie Twoje auto to była V GTI i program na 215 kM? Taki wynik jest po delikatnym ruszeniu jednej mapy paliwowej... ale nie o tym.

Wersje US mają obligatoryjnie kaganiec - przepisy ruchu drogowego to uwarunkowują. Moc niższa, trudno mi jest to jednoznacznie wyjaśnić. Może to jest kluczem... znakomita większość jednośladów sportowych na rynku amerykańskim jest kastrowana na górze, zazwyczaj, choć nie zawsze jest to ograniczenie górnej partii obrotów przez zmianę interpretacji czujnika TPS. Prościej pisząc, ograniczenie owarcia gazu do powiedzmy 85%. By nie było łatwo, jest to na poziomie map w sterowniku. Powodem są restrykcje emitowanego hałasu.

Wydech jedyny słuszny (się mi wydaje) MG-Motorsport. W komplecie z downpipe, sportowym katalizatorem 100 cpsi - 3800 zł.
Offline

Adam

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 13 maja 2014, 11:24
  • Online: 6h 55m 37s
  • Auto: VW Golf 6 GTI

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post02 cze 2014, 12:53

sbstg pisze:
Adam pisze:W mojej V po programie miałem 215 KM i 330 Nm i od obecnego szedł dużo lepiej. Też mam w planie zmienić wydech i zajechać do v-tech po program. Właśnie zauważyłem że wersja US ma 147 kW i blokade na 195km/h dlaczego? I jeszcze takie pytanie skąd bierzesz wydech i ile to kosztuje?


Poprzednie Twoje auto to była V GTI i program na 215 kM? Taki wynik jest po delikatnym ruszeniu jednej mapy paliwowej... ale nie o tym.

Wersje US mają obligatoryjnie kaganiec - przepisy ruchu drogowego to uwarunkowują. Moc niższa, trudno mi jest to jednoznacznie wyjaśnić. Może to jest kluczem... znakomita większość jednośladów sportowych na rynku amerykańskim jest kastrowana na górze, zazwyczaj, choć nie zawsze jest to ograniczenie górnej partii obrotów przez zmianę interpretacji czujnika TPS. Prościej pisząc, ograniczenie owarcia gazu do powiedzmy 85%. By nie było łatwo, jest to na poziomie map w sterowniku. Powodem są restrykcje emitowanego hałasu.

Wydech jedyny słuszny (się mi wydaje) MG-Motorsport. W komplecie z downpipe, sportowym katalizatorem 100 cpsi - 3800 zł.

Daj znać jak już będzie wszystko spasowane, wstaw jakieś foto i ogólne napisz jak ten wydech się sprawuje. Trochę szukałem i na nic się nie mogę zdecydować może przekonasz mnie do MG-Motorsport zwłaszcza że cena przystępna.
Offline
Awatar użytkownika

martiso

VIP

  • Posty: 646
  • Rejestracja: 27 wrz 2014, 19:19
  • Online: 72d 10h 22m 44s
  • Pochwały: 7
  • Auto: I30N FastBack PERF.
  • Silnik: 2.0T-GDI 280KM
  • Lokalizacja: Wlkp.

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post10 paź 2014, 14:05

... ja kupiłem wydech MILLTEK 'a , wersja Cat-Back bez dodatkowej puszki rezonującej ... cena z montażem ok 3500zł. Nie jest za głośny i uciążliwy w czasie dłuższej jazdy, a przy wkręceniu na obroty daje niezły pomruk. No i ładnie wydobywa to charakterystyczne "pierdnięcie" przy zmianie biegów;)

miałem jeszcze zamontowany sportowy filtr powietrza firmy APR, ale po jego montażu zrobiło sie strasznie głośno w czasie dłuższej jazdy... na miasto i zloty OK ale jak ktoś troche wiecej jeździ to jest to uciążliwe ... wróciłem do serii.

do pomruczenia całkowicie wystarczy zmiana wydechu... najlepiej na sprawdzony dedykowany i markowy...

soft narazie seria ....

M.
Offline
Awatar użytkownika

TuneFORCE

Sympatyk

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 27 lip 2012, 20:49
  • Lokalizacja: Poznań
  • Online: 19h 31m 8s
  • Auto: Golf
  • Silnik: CDLF

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post12 sie 2015, 23:06

Dziwnie to hamowane było, pojedź gdzies na normalne rolki ;)
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post31 sie 2015, 17:15

na tą chwilę już nie muszę jezdzić, rolki Dynoprojectu stoją u mnie w warsztacie... niestety Golfa już nie ma

Wykres z Dynometa jest taki z uwagi, że po modzie dsg dużo szybciej zbijało biegi, musiałem zaczynać od wyższych obrotów.
Offline
Awatar użytkownika

TuneFORCE

Sympatyk

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 27 lip 2012, 20:49
  • Lokalizacja: Poznań
  • Online: 19h 31m 8s
  • Auto: Golf
  • Silnik: CDLF

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post03 wrz 2015, 20:24

Jak to jest możliwe? Hamuje DSG kilka miesięcznie i nigdy się z czymś takim nie spotkałem...
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post04 wrz 2015, 06:17

Nie jest to temat o sposobie i różnicach hamowania, o tym możemy sobie podyskutować prywatnie. W każdym razie hamowanie na ulicy dynometem jeżeli nie chcemy stosować progresji wciskania gazu przybiera czasami różne obrazy.
Offline

Wieh

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 12 wrz 2015, 03:11
  • Online: 1h 34m 32s
  • Auto: gti mk6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: podlaskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post05 sty 2016, 19:24

Pytanie do sbstg.
sbstg pisze:Na tą chwilę tylko program, wiadomo wersja USA czyli ograniczniki prędkości zdjęte. Zawór DV tłoczkowy, ori (membranowy) nie wytrzymywał.
Czekam jeszcze na kompletny wydech. Głębiej brnąć raczej nie będę
wesja US.

Gti mk6 dsg 2012r
Właśnie zrobiłem chip 240 km i 350 NM. Wyraźnie wzrosła dynamika, ale nadal nie chce jechać więcej niż 195 km/h. Tuner twierdzi, że zdjął blokadę z komputera i widocznie jest jeszcze gdzieś dodatkowa blokada np na skrzyni.
Czy w golfie gti mk6 wersja us jest kilka ograniczników prędkości? W poście piszesz, że ograniczniki prędkości zdjęte, czyli by się zgadzało.
Offline

Rapix

Gadatliwy

  • Posty: 221
  • Rejestracja: 06 cze 2015, 08:39
  • Online: 13d 6h 28m 17s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 2.0
  • Lokalizacja: Podlaskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post07 sty 2016, 17:40

A kto Ci to robił ? Mi np. robił soft Paweł z turbodiesel.pl i bez problemu poradził sobie z blokadą prędkości...
Offline
Awatar użytkownika

sbstg

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 25 mar 2013, 11:14
  • Lokalizacja: Starogard Gdański
  • Online: 3d 3h 6m 54s
  • Auto: S4 B8
  • Silnik: 3.0TV6
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Poglądowo GTI MK6 CBFA

Post11 sty 2016, 12:37

ogranicznik prędkości w wersji USA nie sprawia najmniejszego problemu, zdaje się jest w dwóch miejscach w programie ECU

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość