Dzisiaj jest 29 mar 2024, 12:28


Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Moderator: flo

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post20 gru 2014, 20:50

Jakie wrażenia po przesiadce z 6 na 7.Aktualnie przymierzam się do zmian,ale to dopiero za pół roku.Kilka rzeczy mnie drażni w golfie,ale najbardziej sztywne zawieszenie.Super na dobre drogi,ale ja niestety znaczną większość swoim golfem pokonuję po drogach lokalnych.Wiadomo w jakim są stanie.Jak to wygląda w modelu 7. Bo w 6 to trzeba jeżdzić z podwójnym mocowaniem wątroby i innych organów wewnętrznych. Rozważam jeszcze Audi A3 po 2012 roku. Płyta podłogowa ta sama co w 7.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2014, 09:58 przez kamill, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: Poprawiłem błąd ort. w tytule.
Offline
Awatar użytkownika

marcin79

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 21:01
  • Lokalizacja: Zabrze
  • Online: 21d 23h 20m 28s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: CMBA 90 KW
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post20 gru 2014, 22:07

Ogolnie dla mnie twarde zawieszenie jest atutem ale 7 wedlug mnie jest lepsza w kazdej kategori mialem dwie szostki wiec wiem co mowie .W sytuacji tak jak twoja czyli katastrofalny stan drog proponuje wersje trendline z alu felgami takie dostepne sa w konfiguracji 15 cali z oponami 195/65/15 jak widze z twojego profilu masz silnik diesla czyli mozesz wziasc 1.6 napewno bedziesz zadowolony.Zawieszenie to jest uzbrojone z tylu w belke czyli i w przyszlosci koszt regeneracji bedzie mniejszy, jesli chodzi o apetyt na paliwo ja mam silnik 1.4 tsi i po miedzy 6 a 7 jest 1 litr roznicy na kozysc golfa 7

-- 20 gru 2014, 22:07 --
byl golf2 ,golf3 ,golf4 ,golf6 ,golf6 jest golf7 wszystkie 3d
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post20 gru 2014, 22:57

Popieram że twarde jest dobre. Ale w moich warunkach to wolę miększe.Własnie martwi mnie ta belka.Rozwiązanie z epoki golfa 4.Miałem kiedyś Audi A3 na zawieszeniu golfa 4 z belką,ale była dużo sztywniejsza od golfów.Belkę ma dla przykładu Cady .Taczka totalna,tylko że Cady to raczej ciężarówka do wożenia ładunków.Po załadowaniu robi się miększy. Aktualnie mam golfa na 195-65-15,a kupiłem na go na 17. Były u mnie tyko tydzień.Interesuje mnie tylko silnik 1,6 TDI.Sprawdził się w G 6.Oszczędny,bezawaryjny,a po czipie prawie 130 KM.Mi wystarczy.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post20 gru 2014, 23:15

marcin79 możesz rozwinąć swoją tezę, że jest lepszy w każdej kategorii ?
Rozbawiający jest Twój tekst, że zastosowanie belki skrętnej zamiast wielowahacza jest lepsze ze względu na .... koszty serwisu :) Jaka regeneracja ? Uważasz, że wyjeździsz swoim GVII 300.000 km ?

Miałem okazję przyjrzeć się konstrukcji i potestować GVII dokładnie. Według mnie jest gorszy w "każdej kategorii" od GVI, który jest po prostu znakomitym samochodem w swojej klasie. Nawet pisać mi się nie chce o szczegółach bo mam nadciśnienie :D
Offline
Awatar użytkownika

zoniiic

Aktywny

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 12:19
  • Online: 10d 11h 25m 28s
  • Auto: Mk6 GTI Drivers ED
  • Silnik: 2.0TSI CBFA
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post20 gru 2014, 23:45

Co do dróg, to musisz być bardzo wybredny, że Ci organy wewnętrzne cierpią po jeździe po tych drogach. Sam jestem ze Słupska, aktualnie mieszkam w Gdańsku i jeżdzę po Pomorzu i Zachodnim od ponad 4 lat Golfem 4, A3 8L i teraz GTI 6 i nie odczułem potrzeby wizyty w szpitalu po przejeździe tymi naszymi lokalnymi drogrami. Co lepsze, o wiele przyjemniej jedzie mi się dość sztywnym GTI niż miękkim Passatem B6 czy pływającą wręcz Pacificą.

Co do różnic w twardości, to po krótkiej przejażdżce A3 8V, mogę stwierdzić że większych nie odczujesz między Golfem 6 a nową A3. Nie wiem jak to się ma do Golfa 7.
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 00:40

Może trochę przesadziłem z tymi organami.Na rozmiarze kół 15 nie jest aż tak żle aktualnie. Bardziej właśnie martwi mnie ta belka tylna. Czy nie będzie gorzej jak jest teraz ? Zawieszenie na belce zawsze kojarzyło mi się z mniejszym komfortem,niższą cena,lepszym trzymaniem się drogi,kosztem komfortu jazdy. Przykładem jest Cady w wersji 5 jak i w wersji 6.Jest tam belka.Przód to samo co Golf.No może zastosowali inne sprężyny tylko,bo tego nie sprawdzałem.
Offline
Awatar użytkownika

marcin79

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 21:01
  • Lokalizacja: Zabrze
  • Online: 21d 23h 20m 28s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: CMBA 90 KW
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Jakie rużnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 01:50

ktry pisze:Może trochę przesadziłem z tymi organami.Na rozmiarze kół 15 nie jest aż tak żle aktualnie. Bardziej właśnie martwi mnie ta belka tylna. Czy nie będzie gorzej jak jest teraz ? Zawieszenie na belce zawsze kojarzyło mi się z mniejszym komfortem,niższą cena,lepszym trzymaniem się drogi,kosztem komfortu jazdy. Przykładem jest Cady w wersji 5 jak i w wersji 6.Jest tam belka.Przód to samo co Golf.No może zastosowali inne sprężyny tylko,bo tego nie sprawdzałem.

W caddy nie ma sprezyn tylko resor

-- 21 gru 2014, 02:20 --

Arek_VI pisze:marcin79 możesz rozwinąć swoją tezę, że jest lepszy w każdej kategorii ?
Rozbawiający jest Twój tekst, że zastosowanie belki skrętnej zamiast wielowahacza jest lepsze ze względu na .... koszty serwisu :) Jaka regeneracja ? Uważasz, że wyjeździsz swoim GVII 300.000 km ?

Miałem okazję przyjrzeć się konstrukcji i potestować GVII dokładnie. Według mnie jest gorszy w "każdej kategorii" od GVI, który jest po prostu znakomitym samochodem w swojej klasie. Nawet pisać mi się nie chce o szczegółach bo mam nadciśnienie :D

Podkreslam ze zastosowanie belki jest lepsze dla kolegi borykajacego sie z gleboko fatalnymi drogami a nic nie pisalem ze wolalbym takie rozwiazanie w moim przypadku.Moje rozwazania na temat czy lepszy jest golf 6 czy 7 sa podparte tylko moimi doswiadczeniami a takie mialem mianowicie .. np. po przejechaniu 22 tys golfem 6 skrzynia biegow co prawda na gwarancji do kapitalnego remontu [podkreslam ze nie jezdzilem zbyt agresywnie tarcza sprzegla jak nowa]Spalanie przy dokladnie takiej samej mocy ok 1 litra mniej,kolejny problem naciagajacy sie lancoch rozrzadu czego doswiadczylem przy pierwszym golfie 6 przy 15 tys ,golf 7 pasek rozrzadu,kolejny problem golfa 6 skrzypiace przednie zawieszenie od jakis pierwszych 5 tys ,w golfie 7 przejechalem 20 tys skrzypienia brak ,ogolnie precyzja skrzyni biegow o symbolu MKB w golfie 6 pozostawia wiele do zyczenia wiem masz golfa z wczesniejszego okresu produkcji9 wiec nie wiesz o co chodzi ze skrzynia MKB KTORA BYLA WKLADANA W 2011 ROKU ZARECZAM FATALNA ,wczesniej mialem golfa z 2010 skrzynia biegow wprost ideal,kolejna bolaczka golfa 6 ze sportowym zawieszeniem stukajace tylne amory w golfie 6 problem nie rozwiazany w golfie 7 przy takich dolegliwosciach opracowali nowe amory jest teraz ok,ogulnie osobiscie podoba mi sie lepiej w srodku jak i na zewnatrz golf 7.
byl golf2 ,golf3 ,golf4 ,golf6 ,golf6 jest golf7 wszystkie 3d
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 10:46

Jak można porównywać ciężarówkę caddy na belce z golfem na belce, to kompletnie inne auta z innymi nastawami zawieszenia i inaczej jeżdżące...

Wielowachacz w golfie generalnie nie sprawia problemów, ale kiedyś się posypie, za to belka?? niezniszczalne rozwiązanie, ale nie zapewniające tak dobrych właściwości jezdnych i trzymania jak wielowach...

A co do twardości golf na zwykłym wysokim zawiasie a do tego opona 65 to nie ma szans żeby nie był miękki i się nie bujał...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 12:14

Na poczatku zaznacze, ze nie mam porownania z 6-ka, jezdzilem nia krotko i tylko po autostradzie.
I tak... faktem jest, ze auto (7-ka) jest bardzo stabilne na autostradzie, jednak nie ma co zaklinac rzeczywistosci - golf nie jest moze calkowita deska ale jest twardy - moim zdaniem za twardy. Jezdze juz 2-3 miesiace i ciagle nieprzywyklem no i chyba watpie zebym przywykl... Jezeli mialbym stopniowac to wlasnie zawieszenie jest ta cecha auta, ktora najmniej mi sie podoba z caloksztaltu.

Juz pomijam, ze w poprzednim francuzie komfort byl bez porownania lepszy ale ja mam wrazenie, ze zawieszenie pozbawione jest "skoku". W poprzednim aucie gdy najezdzalem na dziure, albo na cos wypuklego to pracowalo glownie to kolo ktore napotykalo przeszkode, albo szlo "w blotnik" albo opuszczalo sie. Tu oczywiscie rowniez tak sie dzieje ale w znacznie mniejszym zakresie - w zamian, cale auto podnosi sie albo opada. Dla mnie masakra bo na nierownosciach macha/rzuca pasazerami z lewa na prawo jak wahadlem. Kolejna sprawa... zawieszenie nie jest przesadnie ciche...

Aha - na zime juz w desperacji podmienilem fabryczne 16-ki na bardziej balonowe 15-ki, jest lepiej ale dalej daleko od tego co bym oczekiwal.

A co do pomyslow z belka... BRON BOZE - to jeszcze gorsze i twardsze dziadostwo - proponuje poczytac forum O3.
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 12:52

Właśnie o ten skok mi chodził.Kol.Gogolf trafił w sedno.Pomijając jakość druk,po których się poruszam akurat ja. To każdy spotkał sie z progami zwalniającymi. Tu zamiast pracować samo koło to pracuje całe auto wraz z tym co jest w środku. Przy wahaczach pracuje tylko jedno,a reszta częściowo.Przy belce teoretycznie cały tył,a przód tylko częściowo. Dlatego tak się obawiam tej belki. Główną wadą Golfa 6 jak dla mnie jest właśnie zawieszenie,a jak w 7 ma być jeszcze większą to się zastanowię nad zmian. Pomijam wygląd,bo to kwestia gustu,aczkolwiek jak dla mnie to 7 jest ładniejszy.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 13:00

Jak faktycznie wymagacie aby auto płynęło po drodze bez odczuć w środku to niestety ale albo zostaje wam auto na pneumacie, albo właśnie cytryna bo tam jest miękko i komfortowo...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 13:05

ktry - Belka sobie glowy nie zawracaj, bo to tylko w 1.2 tsi...

marmi- nie splycaj problemu - z tym malym skokiem to jest cecha golfa. Zeby bylo lepiej nie trzeba pneumatyki czy francuza - malo jezdzielm ale mam wrazenie, ze juz pastuch b7 jakos stabilniej "pracuje" na nierownosciach. W Avensisie tez bylo w miare normalnie bez rzucania na boki :)
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 21:15

Chyba nie jezdziliscie BMW skoro uważacie, że G6 ma twarde zawieszenie.. Poza tym co dla jednych jest wadą dla innych jest zaletą. Ja np wolę twardsze sztywniejsze zawieszenie i pewniejsze prowadzenie w zakretach..
A jak chcecie jeździc w pontonie to przyłączam się do głosu kolegi marmi - kupcie francuza najlepiej C5.. ;-)
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 23:14

Po dzisiejszej lekturze na różnych forach.Stwierdzam z całą stanowczością że rezygnuję z Golfa 7,Leona, Audi A3 i Oktawii 3.Wiem już że belka jest mniej komfortowa,sztywniejsza. Co ciekawe jeszcze znalazłem testy że gorzej trzyma na zakrętach. Ale na pewno tańsza w produkcji,eksploatacji i lżejsza.Dlatego prawdopodobnie ją wprowadzili. Pozostaje mi teraz Audi A4,lub Passat b7. Na pewno nie zdecyduję się już na mniej komfortowe auto jak Golf 6. Jak wspomniałem jest to dla mnie największa wada tego samochodu. Dziękuję za rady i pomoc.
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post21 gru 2014, 23:23

Mimo wszystko, wez sobie jazde - nic to nie kosztuje. A ciezko w 100% opierac sie na opinii innych, ktorzy maja zupenie rozne od Twoich doswiadczenia. Ja jezdzilem wczesniej francuzem i moze sie po prostu rozbestwilem... nie wiem.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post28 maja 2015, 17:49

Odkopie lekkiego kotleta.
Widzę łyżkę dziegciu w beczce miodu zwanej G7.
Ktoś pisał, że prowadzi się lepiej na autostradzie, etc.

Pojechałem dzisiaj do serwisu na zmianę opon swoim G6 - trasa jak zwykle wiochy + autostrada + przelot przez Wrocław.
Pech (lub nie) chciał, że do domu tą samą trasą wróciłem już G7, w takiej samej specyfikacji silnikowej (122 ps).

Panowie to auto na autostradzie na letnich oponach (Hankook 16") jest dużo bardziej nerwowe niż mój G6 na zimówkach (Nokian 16") i to przy mniejszej prędkości (przypomnę, że kilka godzin wcześniej jechałem w tym samym miejscu, przy takiej samej pogodzie)
Dodatkowo na ostrych wiejskich winklach przy dynamicznej jeździe czuć nerwowość tyłu. Dziwne wrażenie jakby wewnętrzne koło chowało się do środka / podwijało - nie umiem inaczej wyjaśnić.

Nie wiem, czy to ten konkretny egzemplarz, czy wina opon, nastaw zawieszenia. Ale dla mnie zupełnie inne - gorsze prowadzenie (po przejechaniu 100 tysięcy G6).
Aż się zastanawiałem, czy do tego bluemotion też belki nie wsadzili z tyłu. Pójdę jeszcze zerknę pod auto ;)

W środku jest jednakże ciszej niż w G6 -to po części pewnie zaleta przebiegu 4 tyś kilometrów vide ponad 100 tysięcy, no i dodatkowo mam dokładkę zderzaka pęknięta (więc pewnie hałas swój dodaje).

Dynamika w mieście podobna, lecz zestopniowanie wyższych biegów wydaje się inne (łapałem się że auto zachowuje się inaczej po wrzuceniu danego biegu w danym momencie niż zwykle), mam także wrażenie, że w G7 turbo bardziej ospale wstaje. Na autostradzie wydawało mi się, zę G7 gorzej się zbierał. To oczywiście empiryczne odczucia, ale nie szukałem na siłę negatywów, same się nawinęły.
Spojrzałem z ciekawości w dowody rejestracyjne, przy tej samej mocy G6 waży 1300 a G7 1400 kg. Tą masę musi być czuć ( i jest).

Z drugiej strony hamulce w G7 biorą ostro od samego początku (w moim G6 musiałem modzić), klima chłodzi mocniej (bynajmniej takie sprawia wrażenia).
Do G7 wsiadłem z przekonaniem, że to lepsze auto, a tu mózg podpowiada co innego.

Jeszcze słówko o twardości zawiasu w G6. Ludzie jaki tam jest twardy zawias. Na 16-tkach z normalnym zawiasem, to auto jest jak na swoją klasę bardzo komfortowe. Jak komuś mało to w salonach producenta jest Phaeton/A8/Bentley w pneumatyce, ale to w innych pieniądzach.

W G7 nie stwierdziłem specjalnej różnicy, ale z uwagi na fakt wypożyczenia auta unikałem dziur i muld (o czyjeś dbam bardziej niż o własne).

Układ kierowniczy (działanie) - podobny w obydwu.

To tyle spostrzeżeń na gorąco.

:edit - Panowie zrobiłem kolejny raz tego samego dnia tą samą traskę, odebrałem swoje auto z założonymi letnimi Bridgestone Turanza i kolejne porównanie.

Sprzęgło i skrzynka w G6 działa ciężej niż w G7, myślałem na początku, że mi w ASO popsuli ;).
Ale tu pewnie przebieg też robi swoje.
Układ kierowniczy w mieście stawia większy opór (to kwestia kodowania, w G6 można zmienić jego siłę vcdsem).
Po przejażdżce G7 bez pasażera osiągi na pierwszych trzech biegach wydają podobne jak w G6 (też z samym kierowcą), albo ciutkę lepsze.
Na 5-tym i 6-tym biegu po mieście G7 reaguje dużo bardziej ospale niż G6.
W winklach jednak G6 czy to na zimówkach, czy na letnich prowadzi się dużo fajniej (przy agresywnym ścinaniu).
Może kwestia opon.

Jedno co mnie bardzo zirytowało to uderzający w kolano tunel środkowy, tak samo jak to było w Audi B6/B7.
Generalnie jak ktoś chce kupić G7 to się nie ma czego bać, ale specjalnego skoku w stosunku do G6 brak.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 23:03 przez zioolko, łącznie zmieniany 1 raz

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post03 cze 2015, 18:36

:o :D =D>

zioolko pisze:Spojrzałem z ciekawości w dowody rejestracyjne, przy tej samej mocy G6 waży 1300 a G7 1400 kg. Tą masę musi być czuć ( i jest).

Jak to możliwe, przecież miała być seta ale w drugą stronę :shock:

zioolko pisze:Do G7 wsiadłem z przekonaniem, że to lepsze auto, a tu mózg podpowiada co innego.

To akurat, że tak powiem w pewien sposób jest "zdrowe" - lepiej chwalić i być zadowolonym z tego co się ma, niż ciągle psioczyć i narzekać <- to akurat jest niezdrowe :D.

zioolko pisze:Na 5-tym i 6-tym biegu po mieście G7 reaguje dużo bardziej ospale niż G7.

... dużo bardziej ospale niż G6 - mam nadzieje ;)

A ja ciągle i ciągle nie miałem okazji skosztować G7 :cry:. Ciekawy jestem porównania G7 150KM do G6 160KM.
My TSI
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post03 cze 2015, 22:19

Ja jednak odpuściłem se model 7.Ze względu na zawieszenie.Padło na Passata B7 sedana.Teraz to dopiero mam komfortowe zawieszenie. Może model 8 będzie spełniał moje oczekiwania odnośnie komfortu.Czas pokarze. Jako ciekawostkę podam tylko wagę mojego paska.Jest tylko 105 kg.cięższy od golfa z tym samym silnikiem 1,6 TDI.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post04 cze 2015, 23:06

kakaruto pisze:... dużo bardziej ospale niż G6 - mam nadzieje ;)

mea culpa - już poprawiłem.
Odnośnie różnicy w masie - nie mam pojęcia jak oni to zrobili.
Miało być wg pijarowców mniej, jest więcej.
Może mniej jest w wersji z belką, albo w innych wersjach wyposażenia/silnikowych.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jakie różnice odczuwalne po przesiadce z 6 na 7

Post19 cze 2015, 07:54

Różnic między tymi autami jest sporo:

Golf 6 to tak naprawdę liftingowa piątka. Czyli auto ma juz 12 lat w tym roku.

- Golf 7 jest lepiej wyciszony, w 5 i 6 słychać przy szybkiej jeździe szum dochodzący z okolic uszczelek drzwiowych. Szóstka od starszej generacji ma tylko minmalnie lepsze jakościowo wnętrze i spasowanie.

- Golf 7 prowadzi się lepiej, jeździłem i sprawia wrażenie że jest cięższy i stabilniejszy niz w rzeczywistości. Może ujmę to tak jest większa izolacja od drogi, odczucie jakby jechało sie autem klasy wyższej niz tylko kompakt

- dla mnie istotne sa nowosci i bajery, technicznie mamy aktywny tempomat, elektryczny hamulec ręczny (sa jego przeciwnicy) ale doskonale działa z systemem Hill Holder,

- poprawiły sie multimedia, nawigacja Discover Pro to rozwinięcie RNS 510, dodali obsługe głosowa, ikony stacji radiowych czy okładki płyt. Mamy kolorowy wyświetlaczmiędzy zegarami, świetne menu głównego komputera wyświetlane na ekranie radia czy umieszczone w schowku sloty na katy sim

- Golf 7 to już auto z epoki oświetlenia LED. Od wersji Highline mamy podświetlenie ambiente, są tez przednie lamy przeciwmgielne LED (GTI/ GTD)

- no i sprawy oczywiste że auto jest wieksze, urosło tu i ówdzie i jest lżejsze.

No chyba więcej zmian i pozytywów nie trzeba. Pamiętajmy że siła Golfa tkwi w Ewolucji a nie Rewolucji.

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości