Dzisiaj jest 28 mar 2024, 22:52


Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post19 maja 2015, 13:05

Cześć!

W najbliższym czasie planuje wymiane zawieszenia w moim golfiku 1.6TDI KM. Niestety mam dylemat w jakim kierunku pójść.

Pierwszą opcją jest wymiana samych sprężyn na "sportowe", które obniżają samochód o 30mm, przy zostawieniu fabrycznych amortyzatorów. Myślałem o sprężynach Eibacha (link: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5349416558 )
Jednak czy wymiana samych sprężyn bedzie w jakims stopniu współgrała z seryjnymi amortyzatorami...

Kolejna myśl to wymiana całego zawieszenia na zawieszenie sportowe dedykowane to tego modelu, przykładowo: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5307481128

Ostatnią pomysłem jest swap zawieszenia na zawieszenie gwintowane, przykładowo coś takiego: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5324160855 . Jednak mam obawy czy gwint, nawet na najwyższym ustawieniu nie będzie zbyt twardy i nie zabierze resztek komfortu z jazdy.

Reasumując, w głównej mierze zależy mi na poprawieniu wyglądu auta oraz przede wszystkim lepszym prowadzeniu przy zachowaniu odrobiny komfortu. Ciężko mi jest powiedzieć ktora opcja będzie dla mnie najlepsza, a może idę w złym kierunku, dlatego licze na Waszą pomoc i doświadczenie!!!

Z góry wielkie DZIĘKUJĘ :)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 16:34 przez Almighty, łącznie zmieniany 2 razy
Powód: Temat nie wiele ma wspólnego z tuningiem mechanicznym (zobacz nagłówek działu - Tuning Mechaniczny). Proszę miej na uwadze dział w którym tworzysz temat, bo nie jest to pierwsza Twoja pomyłka
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post19 maja 2015, 13:25

Nie ma sensu tworzyć 2 takich samych tematów, nie wspominając że jest to niezgodne z regulaminem. Dlatego jeden poleciał do śmieci.

Co do pytania... Sprężyny eibacha pro-kit dają (-30mm) dobry kompromis między wyglądem a komfortem. Można spokojnie jeździć na ori amorkach.

Całe zawieszenie sportowe - będzie twardszy od samych sprężyn, przez co mniej komfortowy. Polecam zestaw eibach sportline (-40mm) + dedykowane amorki.

Gwint - jeśli kupisz podstawową wersje za około 2 tys i będziesz jeździć na maksa podniesionym to tylko wydasz kase, bo efekt taki sami wizualnie co sprężyny same, a komfort gorszy. Gwint jest TWARDY w porównaniu do seryjnych amorków i sprężyn. Jeśli kupisz wersję z regulacją twardości (min 3k) to już lepiej, ale jest to bez sensu według mnie.

Co do poprawy właściwości jezdnych - czyli zachowania się w zakrętach - to poza obniżeniem warto pomyśleć o usztywnieniu budy, czyli rozpórka góra/dól/przód/tył, twarde poliuretanowe gumy itd... Jeśli chcesz zachować komfort to ogranicz się do sprężyn :)
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

Re: Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post19 maja 2015, 14:10

Dzięki za odpowiedź, wiele mi ona wyjaśniła :)

Orientujesz się może gdzie i w jakiej cenie można dorwać sprężyny i amorki eibach sportline?
Offline
Awatar użytkownika

Almighty

Administrator

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 15 lut 2012, 21:18
  • Online: 127d 20h 10m 6s
  • Pochwały: 2

Re: Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post19 maja 2015, 14:21

P.jablonski pisze:Orientujesz się może gdzie i w jakiej cenie można dorwać sprężyny i amorki eibach sportline?


Proszę bardzo -> vw-komercja/
Popytaj chłopaków, powinni pomóc w tej kwestii.
Jeżeli zauważyłeś temat w niewłaściwym dziale lub treść postu nie ma nic wspólnego z tematem, w którym się znajduje lub inny bałagan na forum - proszę daj znać bezpośrednio w temacie lub poprzez PW. Obiecuję, że ktoś na pewno się tym zajmie.
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

Re: Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post19 maja 2015, 17:58

Dzięki kolego :)

Jak uda mi się coś zmajstrowac to na pewno sie podziele opinia :)
Offline
Awatar użytkownika

KUBA46

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 28 sty 2015, 16:07
  • Online: 8d 21h 24m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Plock

Re: Wymiana zawieszenia na niższe - 1.6TDI

Post20 maja 2015, 20:40

Będziesz zakładał sportline na ori amory czy bierzesz do nich dedykowane amortyzatory?

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości