Dzisiaj jest 29 mar 2024, 08:44


Czwarty przegląd przy 39 tyś

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

krystiangl

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 07 lut 2015, 00:39
  • Online: 1d 7h 24m 42s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Bialystok

Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post17 lut 2015, 22:29

Hej ! Witam wszystkich.

Właśnie niedawno zakupiłem Golfika.
MK6 1.4 TSI 122 Highline

Chciałbym zrobić w nim przegląd serwisowy w ASO.
Poprzedni właściciel zrobił tylko pierwszy przegląd w ASO, a następne w serwisie niezależnym, bo go wku.... w VW :lol:

Samochodzik ma ok 39000 km przebiegu i miał już zrobione 3 przeglądy. Do tej pory robił jakieś 8 tyś rocznie.

Zatem moje pytanie brzmi następująco:

Co powinienem, a czego nie muszę zrobić na tym przeglądzie ?
W ASO przekazali mi że powinienem:

- wymienić olej i filtr ( oczywiste )
- filtr kabinowy ( oczywiste )
- filtr powietrza ( ? wymieniany rok temu. Sprawdzałem, czysty )
- filtr paliwa ( ??? )
- płyn hamulcowy ( ? , nie wiem kiedy był wymieniany )

Czy coś jeszcze powinienem ?

Aha, po pierwszym przeglądzie mój poprzednik zmienił olej na 0w40

Proszę o radę bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek.
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post18 lut 2015, 09:07

Tu masz odpowiedź co do oleju ... vw-pytania/zmiana-oleju-z-5w40-na-0w40-t426.html

a teraz wg. mnie subiektywnie
- wymienić olej i filtr ( oczywiste ) - TAK
- filtr kabinowy ( oczywiste ) - TAK
- filtr powietrza ( ? wymieniany rok temu. Sprawdzałem, czysty ) - MIMO TO TAK to tylko ~40-50zł
- filtr paliwa ( ??? ) - TAK KONIECZNIE
- płyn hamulcowy ( ? , nie wiem kiedy był wymieniany ) - 2009 rok u Ciebie, wątpie ze dziadek zmieniał - ZMIEŃ.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post18 lut 2015, 09:15

Wszystko zależy od stanu Twojego portfela. Chcesz mieć spokój to wymień też filtr paliwa i płyn hamulcowy. - będziesz wiedział że jeździsz na "świeżych" częściach i płynach.. Na pewno nie zaszkodzisz - paliwo w PL wiadomo jakiej jakości -układ hamulcowy to bezpieczeństwo - a nie są to jakieś kosmiczne kwoty.. Co do oleju.. lej zgodny z normami VW (znajdziesz w instrukcji) i przede wszystkim z pewnego źródła bo podróbek na rynku pełno (Cena Czyni Cuda ;-) ).. co do firmy poczytaj "wątek olejowy":
KLIK -----> pytania-porady/jaki-olej-polecacie-t98.html
.. ale opinii jest multum i każdy chwali swoje.. ;)
Offline

krystiangl

Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 07 lut 2015, 00:39
  • Online: 1d 7h 24m 42s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post18 lut 2015, 19:03

No nie wiem jak z tym filtrem paliwa. W dieslu raczej wymienia się co rok bo zima itd. Z kolei coś słyszałem ze w tym silniku 1.4 TSI nie wymienia się go wcale, ewentualnie co 90 tyś.
Słyszałem też że nie da się zrobić wymiany na swoim płynie hamulcowym ponieważ używają jakiejś maszyny, która to robi pod ciśnieniem na ich płynie.

Może to ktoś potwierdzić ?
Ewentualnie, jeszcze jakieś opinie na temat tego przeglądu ?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post18 lut 2015, 19:26

O plynie hamulcowym potwierdzam.
A filtr paliwa nie zaszkodzi zmienic. Tak samo z pozostalymi filtrami, koszt stosunkowo nie wielki a chociaz wiesz na czym stoisz.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Czwarty przegląd przy 39 tyś

Post18 lut 2015, 20:07

krystiangl pisze:Co powinienem, a czego nie muszę zrobić na tym przeglądzie ?

W ASO przekazali mi że powinienem:

- wymienić olej i filtr ( oczywiste )
- filtr kabinowy ( oczywiste )
- filtr powietrza ( ? wymieniany rok temu. Sprawdzałem, czysty )
- filtr paliwa ( ??? )
- płyn hamulcowy ( ? , nie wiem kiedy był wymieniany )

Czy coś jeszcze powinienem ?


W zasadzie to możesz wykonać przegląd (okresowy lub podstawowy - nie pamiętam jak to się nazywa) w ramach którego żadna z wymieniowych czynności nie jest obowiązkowa. Są stosowne tematy w ramach których znajdziesz info co wchodzi w zakres danego przeglądu.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie - co chcesz osiągnąć przez to, że zrobisz przegląd i/lub wymianę wymienionych elementów w ASO, bo jeżeli straciłeś gwarancję mobilności to ja osobiście nie widzę sensu.
No chyba że robisz to dla papierka - ale to inna bajka na inny temat.

Co do oleju i filtrów - to tak jak koledzy, napisali jest dedykowany temat i na jego podstawie sam musisz zdecydować czy, co ile i na co wymieniać.
Filtr Kabinowy - słyszałem zalecenia aby wymieniać co 0,5 roku.
Filtr powietrza - moim i nie tylko moim zdaniem najlepiej razem z olejem.
Filtr paliwa - spotkałem się z zaleceniami że co 60-70k km. Według producenta nie musisz tego robić wcale (nawet nie ma zaleceń coby to robić), tak więc decyzja należy do Ciebie.
Płyn hamulcowy - według producenta pierwszy raz po 3 latach, potem co 2 (ta czynność chyba również ma wpływ na gwarancje mobilności).

krystiangl pisze:Słyszałem też że nie da się zrobić wymiany na swoim płynie hamulcowym ponieważ używają jakiejś maszyny, która to robi pod ciśnieniem na ich płynie.

Powiedziałem, że przyjadę ze swoim i czy mi wymienią - nie widzieli żadnego problemu.
Finalnie jednak skorzystałem z ASO'wego, bo zapomniałem przywieźć swojego :lol: .
My TSI

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości