Dzisiaj jest 28 mar 2024, 23:17


[2.0 TDI 140KM] Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

DamianoEL

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 28 gru 2014, 16:43
  • Online: 53m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post28 gru 2014, 20:48

Witam wszystkich,
Jestem użytkownikiem MK6 2.0 TDI 140 KM, przebieg 70 000 km, rocznik 2010. Problemy zaczęły się zaworem EGR, mechanik usunął nagary i powiedział, że jeszcze pochodzi. Potem zaczęły migać sprężynki w trakcie jazdy tzn. turbinę odcinało i musiałem uruchamiać silnik ponownie żeby wszystko wróciło do normy. Do tego dochodziło falowanie obrotów. Ostatnio strzeliła jeszcze vacum pompa (zalała podzespoły i musiałem wymienić ją), zostało wymienione również serwo i pompa hamulcowa. Świece również są wymienione (wszystkie 4). Akumulator jest również nowy. Po naprawie wszystko było ok do ostatnich większych mrozów. Wczoraj silnik po uruchomieniu (po nocy) miał takie objawy: ponowne falowanie na obrotach, szarpał i auto zgasło. Cztery razy uruchamiałem silnik, za 4 razem silnik się uspokoił. Dzisiaj rano to samo - nie zgasł jednak ale zauważyłem za to niebieski dymek w okolicy turbiny, nie wiem dokładnie skąd się wydobywał.
Mam nadzieję, że ktoś podpowie co to może być... Z góry dziękuję za pomoc :)
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post29 gru 2014, 18:38

Może mieć to związek z separatorem oleju i odmą przymarzającą w czasie mrozów. Proponuję Ci poszukać na forach gdzie chłopaki bawią się w tunningowanie typu filtru stożkowe odm olejowych , catch oile, układy otwarte odm itd. Oni mają lepiej opanowane tematy spływu oleju z turbo , podciśnień przy turbo i dymienia w kontekście sprawności systemu odpowietrzenia skrzyni korbowodowej . To sugestia , bo wspomniałeś o problemie , który ujawnił się podczas mrozu.
Offline

DamianoEL

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 28 gru 2014, 16:43
  • Online: 53m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post29 gru 2014, 23:23

Dzięki za odpowiedź, mechanik stwierdził dzisiaj, że to kwestia cylindrów, które nie pracują jednocześnie po uruchomieniu silnika. Zasugerował dolać dodatek do oleju, zalałem zbiornik paliwa stp'em. Zobaczymy może pomoże :) a jak nie, to sprawdzę te odmy.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post29 gru 2014, 23:42

Moze sie nie znam ale jak cylindry moga nie pracowac rownoczesnie? Wal korbowy Ci sie polamal? Rozrzad przeskoczyl?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post30 gru 2014, 00:09

Zapłonu brak na niektórych cylindrach... Skrót myślowy.
Stp to shit... Do paliwa to LM DIESEL SPULUNG.
Offline

DamianoEL

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 28 gru 2014, 16:43
  • Online: 53m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post01 sty 2015, 21:25

Muti napisałeś, że stp to shit. Mógłbyś uzasadnić tę opinię, dlaczego akurat LM?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post02 sty 2015, 14:43

Nie ma dowodu ani nikogo kto mógłby potwierdzić jego działanie. LM jest skuteczne 8 wielu osobom z forum tourana pomogło na bolączki z odpalaniem w PD.
Offline

WMF

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 06 sty 2015, 19:39
  • Online: 23h 12m 13s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: caxa
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post06 sty 2015, 20:12

Muti, ale on ma CR-a chyba...
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post06 sty 2015, 20:15

Tak tak, ale nagary robią się tak samo w CR i PD. I mają ten sam skład, także niezależnie od sposobu zasilania będzie tak samo skuteczny.
Offline

WMF

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 06 sty 2015, 19:39
  • Online: 23h 12m 13s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: caxa
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post06 sty 2015, 20:21

U mnie przy 107.000 padł w tym samym silniku zawór EGR - wymiana w ASO. Jak na 70.000 przelotu to masz sporo tych ,,przygód'' niestety. A ja mam super zdanie na temat tego silnika.
Offline

DamianoEL

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 28 gru 2014, 16:43
  • Online: 53m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post26 sty 2015, 13:20

Ja już na temat silników TDI w VW się nie wypowiadam...Teraz nie robi się samochodów do 500 tys. km ale taki cyrk przy 70 tys. to chyba lekka przesada... Zawór EGR, turbina, DPF, sprzęgło. Przy takich naprawach, to za chwilę nie wystarczy w końcu żeby do pełna zatankować ;)
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Niebieski dym, falowanie obrotów na zimnym silniku

Post26 sty 2015, 13:51

A przebieg ma faktyczny? może tu jest problem? :roll:

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości