Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:58


Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piicia

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 30 sie 2013, 18:03
  • Online: 1d 1h 41m 54s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6 D
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post21 paź 2014, 07:26

Ja już od roku jestem posiadaczem Varianta z tym silnikiem. Auto z Holandii w książce serwisowej wymiana rozrządu miedzy 180k a 210k km. W zeszłym tygodniu wymieniałem na 175k km i rolki były dość mocno zużyte. Olej lany jest castrol edge. Raz w roku przed zima wymieniam filtr paliwa i pozostałe filtry. Mi auto maks jechało 198km/h i to lekko z górki. Jeżeli chodzi dpf to wystarczy od czasu do czasu wyjechać dalej w trasę i zero problemow.
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 10:35

Szanowni właściciele 1.6 TDI CAYC - szybkie pytanie:

- ile oleju wchodzi przy wymianie w naszym silniku 1.6tdi 105KM?

Bo w instrukcji info brak. Szukam na forum, w googlach i na niemieckich stronach i padają rozbieżne wartości od 3,6 L do 4,3 L. Może ktoś z doświadczenia napisać czy trzeba 4L czy 5L bańkę kupić?

Z góry dzięki. Pozdrawiam
Offline

Porter

Nieśmiały

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:08
  • Online: 10d 19h 52m 14s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 105 PS
  • Lokalizacja: Polska

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 13:02

Wchodzi 4,3 kup 5 l :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 13:09

Porter pisze:Wchodzi 4,3 kup 5 l :)

potwierdzam
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post07 sty 2015, 22:20

Jak kupisz 4 to ci spokojnie wystarczy.Będzie tak powyżej połowy na miarce.Jak nie bierze oleju to wystarczy do następnej wymiany. Mi starcza na 20 tys.Przed wymianą spada tak do 1/4 na miarce.
Offline

przembarca

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 lut 2015, 21:01
  • Online: 1d 9h 5m 59s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Podlasie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 lut 2015, 20:57

Panowie jak jest ze sprzęgłem i dwumasem?? Przy ilu kilometrach zmienialiście, czy też był wymieniany?? Jaki to jest koszt mniej więcej??

i jeszcze pytanie HAŁAS,WYCIE Z OKOLICY SKRZYNI BIEGÓW PODCZAS JAZDY. Co to może być??

Dzięki za pomoc
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 lut 2015, 22:26

Wytrzymałość dwumasy jest różna i zależy od wielu czynników. Głównie od właściciela auta. Mój golf ma już sporo ponad 200 tys. na oryginalnej dwumasie. Jedyny objaw to lekkie szarpanie przy ruszaniu. Ale to tylko jak ruszam bez dodawania gazu podczas puszczania sprzęgła. Koszt z robotą za cały komplet ok.2000 zł. Dodam tylko że to jest moje pierwsze auto w którym nie zmieniałem dwumasy po zakupie. Wszystkie moje poprzednie auta maksymalnie po miesiącu miały wymieniane ten element.
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post06 lut 2015, 08:40

Znów wg zasady jak dbasz tak masz. Sąsiad który miał A4 od nowości dwumasę zmienił przy 353.000km!!! A jeżeli auto ma nieznaną historię, przebieg "skręcony" to potem ludzie są zniesmaczeni że po mniej niż 100.000km wymieniają. Także określić ciężko "po ilu"..
Offline

toom

Nieśmiały

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 01 paź 2015, 10:31
  • Online: 21h 56m 58s

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post23 lis 2016, 02:19

gdzieś wyczytałem że nie wszystkie 1.6 mają dwumasę , czyli które ? 90 konne? obecnie żeby kupić golfa 6 z silnikiem 1.6 tdi trzeba się liczyć z przebiegami 150-200tyś , czy takie przebiegi to już tylko skarbonka ?
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post23 lis 2016, 08:52

Jeżeli 150 tyś km faktycznego przebiegu, to absolutnie nie.
Offline
Awatar użytkownika

cielus

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 29 kwie 2016, 21:18
  • Online: 3d 23h 48m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: DW

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post24 lis 2016, 21:37

toom pisze:gdzieś wyczytałem że nie wszystkie 1.6 mają dwumasę , czyli które ? 90 konne? obecnie żeby kupić golfa 6 z silnikiem 1.6 tdi trzeba się liczyć z przebiegami 150-200tyś , czy takie przebiegi to już tylko skarbonka ?


Okazuje się, że nie wszystkie bo akurat mój CAYC 105km dodel 2012r nie ma. Przebieg 190kkm i org sprzęgło jeszcze sobie dobrze radzi. Auto o I właściciela na razie poza łożyskami w skrzyni bezobsługowe. Po zimie tylko jeszcze rozrząd zrobię i jazda dalej.
Offline
Awatar użytkownika

Schvenck

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 11 gru 2015, 09:14
  • Online: 23h 1s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post06 gru 2016, 11:46

Czy na tym zdjęciu widać czy samochód ma dwumas czy nie?
Dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post05 kwie 2017, 09:24

Wymienial ktos wlasnorecznie rozrzad w 1.6 TDI,albo chociaz byl tego swiadkiem?
Wlasnie zamówilem caly zestaw i nie wiem,czy szykowac sie na jakies niespodzianki przy jego wymianie.
1.9 PD juz przerabialem,nie wiem tylko jak jest w CR.
Offline

rafal0818

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 09 maja 2016, 17:27
  • Online: 3d 21h 35m 12s
  • Auto: Passat variant
  • Silnik: 1.6 tdi 105 km
  • Lokalizacja: lodz

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post18 maja 2017, 13:14

maverick wiesz może coś nowego na temat wymiany rozrządu 1.6 tdi ?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post18 maja 2017, 17:34

Nie wiem.
Dwa razy juz pytalem,ale widocznie nikt nic jeszcze nie wymienial :lol:
Offline

Piotr Dziektarz

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 09 sty 2018, 00:07
  • Online: 2m 34s
  • Auto: VW Golf 2016
  • Silnik: 1.6
  • Lokalizacja: kraków

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post09 sty 2018, 00:21

Ten silnik cieszy się dosyć dobrą opinią. Niemniej zawsze polecam stosować tylko jawyższej klasy oleje syntetyczne z normą 504.00/507.00. Jak robicie przebiegi niewielkie często po mieście fantastycznie o niebo lepiej spisuje się olej syntetyczy z Shell-a 0W30 z tą specyfikacją Z olejów które spisuą się fantstycznie w tym silników na pewno warto wymienić Motula 5W30 X-Clean +, Millersa XF Longlife 5W30, Amsoil 5W30 European Car Formula czy jezcze nie tak do konca znanego na Polskim rynlku syntetyka NESTE 5W30 City Pro LL III. Wymianę oleju zalecam co 10-15 000km lub jeden rok w zależności co nastąpi wcześniej. Pozdrawiam
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post09 sty 2018, 08:48

Ogólnie silnik dobry tylko na końcu 17 początku 18 roku dużo pada DPF
Offline

berys

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 27 maja 2021, 20:38
  • Online: 2d 7h 15m 26s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post23 sie 2021, 21:01

Piotr Dziektarz pisze:Ten silnik cieszy się dosyć dobrą opinią. Niemniej zawsze polecam stosować tylko jawyższej klasy oleje syntetyczne z normą 504.00/507.00. Jak robicie przebiegi niewielkie często po mieście fantastycznie o niebo lepiej spisuje się olej syntetyczy z Shell-a 0W30 z tą specyfikacją Z olejów które spisuą się fantstycznie w tym silników na pewno warto wymienić Motula 5W30 X-Clean +, Millersa XF Longlife 5W30, Amsoil 5W30 European Car Formula czy jezcze nie tak do konca znanego na Polskim rynlku syntetyka NESTE 5W30 City Pro LL III. Wymianę oleju zalecam co 10-15 000km lub jeden rok w zależności co nastąpi wcześniej. Pozdrawiam


Jakiej marki filtr paliwa i oleju stosowac? Podobno MANN jest spoko.
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 718
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 39m 4s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post24 sie 2021, 10:19

Filtry MANN przez dłuższy czas były dostarczane dla VW jako filtry podstawowe, nawet na filtrach było logo VW i MANN, teraz już się ciut to zmienia i wszyscy szukają tańszych alternatyw, VW też.
W Golf 7 np. VW zaczął zastępować filtry MANN na pierwszy montaż filtrami z firm: UFI Filters, Hengst, Mahle, a nawet Filtron (który jest teraz już częścią firmy MANN) itp.

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Ja u siebie w autach zakładam oryginały (przeważnie z logo VW MANN) albo właśnie filtry MANN, wymieniasz je raz na rok, a więc można coś lepszego założyć jak MANN.

Co do oleju to zgadzam się z kolegą wyżej że dobrze by było lać olej dobrej jakości, ja zalewałem oryginał VW 5W30 ale jak wycofał go i zastąpił tą wodą 0W30 to powiedziałem sobie nie będę tego lać do swojego auta.
I w tym roku zalałem (i raczej już tylko ten będę zalewał):
- MILLERS OILS XF Premium Engine Oil 3C VW 5W30 504.00/507.00
W tym roku trasa wakacyjna w dwie strony 2600 km i zauważyłem że temp. oleju były mniejsze przy dużych prędkościach niż przy oryginalnym oleju.

Obrazek


A dlaczego tak negatywnie podchodzę do olejów 0W30 to sobie zobaczcie ten film i przewińcie na 12:45 gdzie klient wymienia olej w MK8 GTI CLUBSPORT, normalnie woda :o

https://www.youtube.com/watch?v=dK_ADmvIbKE

Dodam tylko że przy zakupie olejów, nie polecam kupowania z Allegro itp. kupować albo bezpośrednio od ASO VW albo od przedstawicieli danej marki na PL (masz pewność że olej w butelce to olej który jest oryginalny, a nie jakiś zamiennik) :lol:

Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

berys

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 27 maja 2021, 20:38
  • Online: 2d 7h 15m 26s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post24 sie 2021, 12:30

Tomasz_W-wa pisze:Filtry MANN przez dłuższy czas były dostarczane dla VW jako filtry podstawowe, nawet na filtrach było logo VW i MANN, teraz już się ciut to zmienia i wszyscy szukają tańszych alternatyw, VW też.
W Golf 7 np. VW zaczął zastępować filtry MANN na pierwszy montaż filtrami z firm: UFI Filters, Hengst, Mahle, a nawet Filtron (który jest teraz już częścią firmy MANN) itp.

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Ja u siebie w autach zakładam oryginały (przeważnie z logo VW MANN) albo właśnie filtry MANN, wymieniasz je raz na rok, a więc można coś lepszego założyć jak MANN.

Co do oleju to zgadzam się z kolegą wyżej że dobrze by było lać olej dobrej jakości, ja zalewałem oryginał VW 5W30 ale jak wycofał go i zastąpił tą wodą 0W30 to powiedziałem sobie nie będę tego lać do swojego auta.
I w tym roku zalałem (i raczej już tylko ten będę zalewał):
- MILLERS OILS XF Premium Engine Oil 3C VW 5W30 504.00/507.00
W tym roku trasa wakacyjna w dwie strony 2600 km i zauważyłem że temp. oleju były mniejsze przy dużych prędkościach niż przy oryginalnym oleju.

Obrazek


A dlaczego tak negatywnie podchodzę do olejów 0W30 to sobie zobaczcie ten film i przewińcie na 12:45 gdzie klient wymienia olej w MK8 GTI CLUBSPORT, normalnie woda :o

https://www.youtube.com/watch?v=dK_ADmvIbKE

Dodam tylko że przy zakupie olejów, nie polecam kupowania z Allegro itp. kupować albo bezpośrednio od ASO VW albo od przedstawicieli danej marki na PL (masz pewność że olej w butelce to olej który jest oryginalny, a nie jakiś zamiennik) :lol:

Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Dzieki za info. Ostatnio lalem motul 5w30 x clean plus, widze ze jest motul specific z normami pod vw. Moze spr. Millersa , filtr oleju wklad tez mann? Ja kupuje oleje i filtry w sklepach motoryzacyjnych, mysle ze tam nue podrabiaja.
Offline

berys

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 27 maja 2021, 20:38
  • Online: 2d 7h 15m 26s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post01 wrz 2022, 07:11

Zamówiłem filtry knecht a otrzymalem mahle, sprzedawca twierdzi że to to samo. Czy to jest knecht? W innym sklepie kupulem filtr paliwa również napis mahle ale opakowanie biało pomarańczowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

bzykofm

Aktywny

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 21 mar 2019, 15:28
  • Online: 8d 12h 30m 7s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Seat Leon 1P lift
  • Silnik: 1.9 TDI BLS 195.374
  • Lokalizacja: Wieniec/Warszawa

Re: Silnik 1.6 TDI (105 KM) - opinie, porady, eksploatacja

Post01 wrz 2022, 23:06

Mahle wykupiła Knechta, teraz to ta sama marka (choć nazwy różne) i te same fabryki.
Poprzednia

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość