Dzisiaj jest 29 mar 2024, 14:23


Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakupem

Tematyka związane z zakupem zarówno nowego jak i używanego samochodu.

Moderator: rafaello

Regulamin forum Zakup samochodu nowego jak i używanego, co i gdzie kupić, na co zwrócić uwagę, czego unikać, gdzie dostać dobry rabat itp.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 17:52

Jak robiłem konfigurację tego "droższego" z ledami wyszło mi 86.280 tamten niby 84, prawdopodobnie jest tak jak mówisz z tymi ledami doświetlanie dynamicze jest w pełnym zakresie prędkości(nie wiem czy są jakieś ograniczenia), natomiast statyczne do pewnego zakresu prędkości.

Reasumując :
Wersja za 74K, Plusy:
-Ledy z przodu do j.d
-Fotele ergoactive(dla mnie ładniejsze)
-Lakier perłowy
-Podgrzewanie foteli + masaż
Minusy (dla mnie)
-Wolałbym zawias sportowy, no ale może w wypadku golfa różnicy dużej nie będzie
-Felgi 16"
Wersja tańsza 73, plusy:
-Felgi 17"
-Zawias sportowy
Minusy
-Brak ledów
-Jednak fotele alcantary, moim zdaniem, gorzej wyglądają od ergoactive
-gorszy lakier
Wszystkie znaki na niebie i ziemi chyba podpowiadają mi żeby brać tą droższą wersję, będę miał trochę czasu do odbioru to poszukam tylko większych felg 17-ek bo jak wspominałem na nich auto prezentuje się lepiej(dla mnie).
Potem ewentualnie skorzystam z możliwości podrasowania tych tylnych świateł, z tego co czytam jest to dosyć prosty zabieg i nie wymaga żadnego kodowania.
Co o tym wszystkim myślicie ??
Offline

Bonifacy

Sympatyk

  • Posty: 88
  • Rejestracja: 05 sty 2014, 12:44
  • Online: 9d 17h 7m 6s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Malopolska

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 17:53

Moim zdaniem różnica jest zasadnicza (choć jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi, bo nie jestem znawcą). W przypadku statycznego doświetlania jedynie przy manewrowaniu z małą prędkością zapala się po prostu prawe lub lewe światło przeciwmgłowe, doświetlając tę stronę, w którą się skręca (tak mam w moim Golfie). Natomiast dynamiczne doświetlenie oznacza moim zdaniem, że cały reflektor (wiązka ksenonowa) doświetla zakręt. Piszą, że poprawia to oświetlenie o 90%! Tutaj są opisy:

http://www.volkswagen.pl/pl/volkswagen/ ... hnika.html

Gdybym miał taki właśnie wybór, nie wahałbym się i wybrałbym samochód z lepszymi światłami.
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 17:58

Bonifacy dzięki Ci za to bo naprawdę jakoś mi pomagasz, ostatnie pytanie nie wiesz jaka jest róznica w twardości pomiędzy tym normalnym zawiasem a sportowym ??
Z tego co czytam ten standardowy jest już dosyć sztywny co żonce starczy na pewno a jako ze pewnie też czasami tym pojeżdżę przy wymianie kół na szersze być może też nie będę narzekał ??
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:02

^^mysle, ze dokladnie tak jest* i roznica to zdecydowanie wiecej niz predkosc przy ktorej system dziala. Jazda ze skretnymi ksenonami to moze byc inna jakosc(o ile tak to dziala w TOP-ie).

*z ta roznica, ze u mnie w przypadku braku przeciwmgielnych reflektor ma dodatkowa zarowke swiecaca w bok.
Offline

Bonifacy

Sympatyk

  • Posty: 88
  • Rejestracja: 05 sty 2014, 12:44
  • Online: 9d 17h 7m 6s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Malopolska

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:06

Nie potrafię pomóc, gdy chodzi o zawieszenie. Ja mam zwykłe i nie mam porównania.
Natomiast fotele z alcantary są całkiem w porządku (ale także nie mam porównania ze sportowymi). Co do podgrzewanych foteli, w megance miałem takie przed laty (choć bez masażu) i praktycznie nie korzystałem. Jednak to kwestia indywidualnych upodobań - może dla kogoś być to pomocne i się podobać.
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:20

Tak szczerze zapisałem to w plusach , bo jest to jakaś tam dodatkowa opcja, ja akurat mam podgrzewane bo szły one w mojej wersji wyposażeniowej ze skórą milano(s-line) i szczerze uważam to za jakiś plus, ale na pewno nie decydujący.
W zimie w wypadku pełnej skóry czasami się przydaje, ale nie jest to jakaś super opcja, dlatego traktuję ją z przymrużeniem oka ;) .
Co do alcantary to miałem kiedyś w A3 i tamta była fajna, tylko była z obszyciami skórzanymi, a tutaj te obszycia materiałowe mnie nie przekonują i pomimo tego iż szczerze jestem zwolennikiem alcantary w tym wypadku bardziej podoba mi się ergoactive, ale wiecie to jest oczywiście moje spostrzeżenie.
Tak szczerze w tej droższej wersji brak tylko lepszych felg, bo ten zawias bym jakoś przełknął- domniemając iż nie jest tak miękki i nie buja jak kiedyś we francuzach.
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:30

A jazde brales? bo kazdy ma inny punkt odniesienia - wczesniej mialem francuza... i dla mnie standardowe zawieszenie w golfie to taczka :)

Tak czy inaczej... ja bym sie nawet sekundy nie zastanawial majac takie opcje.
To doswietlanie zakretow w xenonach tez moze cos pomoze... bo jak juz pisalem w innym watku, te standardowe szalu nie robia, nie trudno przegapic pieszego na poboczu.
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:41

Tak tak wczoraj ostatni raz jeździliśmy i tam był sportowy zawias,ale jakoś nie szalałem, po prostu podobnie jak dwoma poprzednimi trochę się przejechaliśmy.
Dla mnie wczorajszy zawias był już dosyć komfortowy(wiecie u mnie jak wspomniałem s-line i podłoga leży dosyć nisko) choć przyznaję że jeśli nie będzie wielkiej różnicy pomiędzy nim a standardem to podstawa wystarczy.
Ważne żeby auto nie miało dużej skłonności do nurkowania na boki przy nie mówię bardzo szybkiej jeździe, ale ot takiej dynamiczniejszej.
Ale tak jak mówię moja pani szaleć raczej nie będzie, no ja czasami go przedmucham :oops: ....


P.S

Na moje nieszczęście wszystkie testy były modelami ze sportowym zawiasem, stąd te moje dociekania i domysły
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 18:54

...a taka rzecz.
Nie masz wrazenia, ze w Golfie siedzi sie wysoko? Fotel w najnizszej pozycji i tak wydaje mi sie za wysoki... W poprzednim aucie nogi bardziej na plasko mialem - a tu troche jak na taborecie. W dodatku deska rozdzielcza jest jakos mocno wypietrzona i troche przytlacza. Teraz juz przywyklem, ale na poczatku mialem wrazenie, ze jakims mini-suvem jade. Co prawda mam kombi, ale to chyba na jedno wychodzi.

Zeby bylo jasne, nie odnosze sie tu negatywnie do wysokosci zawieszenia, tylko raczej do umiejscowienia fotela.
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 19:05

No właśnie jeszcze wczoraj o tym rozmawialiśmy, ale znowu ja rozpatrywałem pozycję z pozycji A5 więc pomyślałem że być może pozycja w A5 wypatrzyła moje odczucia.
Kurcze czasu mamy mało bo do poniedziałku,tak szczerze golfów w tej wersji i z tym co nas interesuje co dzień ubywa, wcześniej miałem nadzieję ze w styczniu, lutym upoluje jakąś fajną wersje, ale jak przeglądam oferty dilerów i otomoto to widzę że tych mi odpowiadających jest coraz mniej.
Znaczy jest ich jeszcze trochę tylko nawet po zniżkach kosztują ponad 80 tyś a nam bliżej do 70-75tyś.
Dlatego chciałbym mieć to z głowy i ewentualnie wziąć tego za 74tyś ,jak mówię idealnie byłoby gdyby miał jeszcze te 17-ki i zawias sportowy, ale cóż robić :x
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 19:26

W poniedzialek rano lec na jazde probna nieobnizonym - i decyzja :)
Bo kwestia jest tylko czy zawieszenie bedzie ok, felgi mozesz zmienic - nawet bym tego w dziedzinie problemu nie rozpatrywal :)
Offline
Awatar użytkownika

marcin79

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 21:01
  • Lokalizacja: Zabrze
  • Online: 21d 23h 20m 28s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: CMBA 90 KW
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post20 gru 2014, 22:25

Wedlug mnie w zawieszeniu sportowym komfort jest ok a wyglad na 17 bezcenny sam zastanawiam sie nawetr czy by nie zmienic z 17 na 18
byl golf2 ,golf3 ,golf4 ,golf6 ,golf6 jest golf7 wszystkie 3d
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post21 gru 2014, 00:32

Widzę że u nas ciężko z porównaniem tych zawieszeń, tak dla kogoś na przyszłość posiedziałem trochę na zagranicznych forach i m.in trafił mi się podobnym przypadek do mojego gość zmieniał felgi z 16" na 17" w standardowym zawieszeniu .
Z tego co pisze on i inni to oprócz obniżenia auta o ok 10mm nie ma jakichś wielkich różnic w jego twardości, fakt auto jest minimalnie sztywniejsze ale ponoć różnica jest nieznaczna, więc wydaje mi się że po zmianie felg na 17"(dla mnie"must"), będzie ok.
Poza tym porównywałem ceny u nas do np UK gdzie mieszkałem ponad 12 lat i jest przepaść na naszą korzyść, oczywiście mają lepiej wyposażone słabsze wersje/pakiety ale konfi podobna do mojej droższej wyszła ok 110tyś po 8% rabacie.
Tyle tam zwykle można wywalczyć, maks 10%, a rabatu na rocznik tam nie mają, więc ceny u nas są moim zdaniem naprawdę przyzwoite , nawet na takim forum jak drive the deal cena podobnej konfi wychodzi koło 105tyś :shock: ...
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post21 gru 2014, 02:16

Dokladnie tak jest z tymi cenami... nawet niemce re-importuja golfy z PL ale i z Czech (w sensie - kupuja w naszych salonach) :D
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post21 gru 2014, 12:03

Niemcy to w ogóle mają jaja z tymi samochodami, swoją A5 kupowałem jako tkz LHD w jedynym takim miejscu w UK,akurat tam w wypadku aut powyżej wartości +200tyś (u nas), bardzo opłaca się kupować auta.
Ale do rzeczy odbierając naszą "maszynę" stały koło nas chyba z trzy pary z Niemiec, dwie chyba jeszcze z torbami/walizami z lotniska które odbierały nowe auta.
Wszyscy z blachami w rękach, taki paradoks-odbierali "niemieckie" auta, zaprojektowane tam, które ledwo co przyjechały z Niemiec żeby nimi wrócić do Niemiec.....odbierali w Anglii gdzie ruch jest lewostronny, to się nazywa "free market economy"
:bigok: ....
Ale wracam do Golfa na 99% jutro rezerwuje tego droższego już o felgach 17" na zmianę myślę, jakieś propozycje ??
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post23 gru 2014, 01:20

Witajcie

Golfik kupiony, oczywiście ta wersja z Top ledami i Ergoactive,dodatkowo udało się jeszcze trochę zbić z ceny także jestem jak najbardziej zadowolony, a żonka tym bardziej :lokej:
Ponadto z racji tego iż akurat wcześniej nim nie jeździliśmy, tylko znalazłem go na Otomoto w Salonie w Nowym Targu który pokazał nie pełen opis dodatków na stronce okazało się że są i szyby przyciemniane i być może za niewielką dopłatą zmienią felusie na Dijony.
Jeśli to nie wypali to znajdę coś fajnego, wkrótce postaram się podesłać jakieś fotki, ale cudów nie ma 1.4 Highline Perfectline z kilkoma dodatkami, nie jakiś ful wypas ale prezentuje się ładnie brak mu jeszcze tylko tych felg, może ledów z tyłu i jakichś fajnych chromowanych nakładek na wydech.
Offline

gogolf

Sympatyk

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 22 lip 2014, 17:50
  • Online: 7d 14h 51m 29s

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post23 gru 2014, 01:33

Gratulacje - niech sie dobrze jezdzi! :)

I musze powiedziec - podziwiam ludzi, ktorym sie chce bawic z felgami, ledami i innymi "swiecidelkami" :D
Offline

rabbit72

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 11:03
  • Online: 10h 35m 42s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Europa

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post23 gru 2014, 10:23

Dzięki bardzo, naprawdę fajny ten golfik jest, tą generacją poszedł bardzo do przodu, podobnie jak Pasek, aż tak że przy następnym zakupie poważnie się zastanawiam nad tym drugim z 240 konnym klekotem ;) .
Co do wyglądu u mnie takie zboczenie jest od małego, zawsze byłem estetą i szukałem spójności, dobierałem kolory kształty, dlatego jak patrzę na Golfa bardziej podoba mi się na 17".
Oczywiście bez przesady(większe felgi zaczynają podchodzić pod gigantomanię-jakieś 19-ki dla przykładu),ale moim zdaniem te 16 trochę giną w tej bryle pojazdu, 17-ki dają mu trochę więcej szyku i uroku, podobnie jak ledy z przodu, z tyłu może trochę mniej ale też są ładniejsze.
Choć doskonale rozumiem też ludzi dla których auto jest tylko środkiem lokomocji i niczym więcej ,najbliższy przykład teść ,człowiek który mógłby jeździć dosłownie czym by sobie wymarzył, a jeździ Punto i to takim prawie golasem.
U mnie jest inaczej kocham patrzeć na auto z innej perspektywy-projektowo-wizualnej, dlatego kupiłem A5 SB bo projekt Da Silvy uważam za naprawdę dobry i ponadczasowy.
Podobnie jak np Calibra- u nas sprowadzona do rangi wieś wozu- ale kiedy jej się przyjrzeć jej bryła bez udziwnień jest wciąż atrakcyjna(nigdy nie miałem).
Także stąd ten pomysł na małe zmiany, ale to nie ja tylko żonka ma się cieszyć,a ona mi zwykle ufa i podejrzewam że będzie ze zmian zadowolona :bigok: .
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post24 gru 2014, 08:49

Witam

Gratuluję zakupu.
Rok temu miałem te same dylematy co Ty kolego. Niestety za Golfa trzeba zapłacić i takie autko o jakim sie marzy zaczyna się od ponad 85k :)
Golfik którego my kupiliśmy był też z końca rocznika i to my musielismy się do niego dopasować :)
Suma sumarum Żona jest zadowolona a autko jak na razie sprawuje się super.
Z dodatkowych rzeczy dostał chromowaną końcówkę na wydech i nakładki na progi, a na zimę felgi od Audi A6 i wygląda na nich całkiem fajnie :)
Nie nadwyrężaj zaufania Żony co do upiększania autka ;-) i życzę bezawaryjnej eksploatacji.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

depeche30

Nieśmiały

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 16 kwie 2012, 14:42
  • Online: 15h 54m 25s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 2.0 TDI Higline
  • Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post26 maja 2015, 12:31

Lukiwawa pisze:Witam wszystkich posiadaczy VW Golfów,
mam nadzieję, że niebawem dołącze do Waszego grona jako posiadacz MK7. Jestem na etapie zakupu VW Golfa 1.4 122 km z 2013 r., który był autem demonstracyjnym dilera. Auto ma niewielki przebieg jest w bardzo bogatej wersji wyposażenia. Auto zgodnie z zapewnieniami dilera jest bez szkodowe jednak zastanawia mnie brak naklejki oznaczenia bluemotion pod oznaczeniem TSI na klapie bagaznika...wiec mam pytanie czy ktoś się orientuje się czy taka naklejka zawsze była na klapie czy też były jakieś wyjątki?

Pozdrawiam

konfigurując auto mozna sobie wziąć opcje z odnaczeniem lub bez (klient nasz pan :mrgreen: )
Offline

needlemt

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 kwie 2013, 21:41
  • Online: 1d 8h 59m 51s
  • Auto: VW Golf
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post06 sty 2016, 21:29

Witam, po kilku tygodniach poszukiwań kompaktu, zdecydowałem się na zakup nowego Golfa, wydawało mi się, że sprawa załatwiona, wystarczy jedna wizyta w salonie, niestety to dopiero początek kłopotów z wyborem auta z oferty wyprzedażowej (rocznik 2015).

Moje min. to, silnik 1.4 TSI (dojazdy do pracy ok. 70 km dziennie), HL, manual, fotele ergoactive, pakiet business, pakiet techniczny (bezkluczykowy dostęp i ledy z tyłu), biksenony TOP, nawigacja 6,5 cala, felgi Dijon 17 cali, kolor ma drugorzędne znaczenie. Okazało się, że tak skonfigurowanego auta na wyprzedaży rocznika ze świecą szukać. Znalazłem tylko jedną sztukę:

1/ w łodzi jest 1.4 125 KM, 85 tys. (rabat 12 tys. od ceny z katalogu), kolor czarny, ma wszystko co założyłem
2/ w piasecznie jest 1.4 150 KM, 90 tys. (rabat 11 tys.), kolor szary, brakuje pakietu technicznego, dodatkowo system dynaudio
3/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 93 tys. (rabat 13 tys.), kolor granatowy, brakuje foteli ergoactive (w zamian global alcantara), dodatkowo pakiet r-line exterier i felgi 18 cali durban
4/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 97 tys. (rabat 12 tys.), kolor szary, dodatkowo DSG.

Moje wątpliwości dotyczą kilku spraw (proszę o rady):
- które z czterech powyższych propozycji polecacie?
- czy utrzymanie w czystości czarnego koloru jest tak pracochłonne jak piszą niektórzy na forum? raczej nie zamierzam myć auta 2 razy w tygodniu...
- czy warto zrezygnować z ledów z tyłu na rzecz dynaudio? (w sumie na bezkluczykowym dostępie nie zależy mi tak bardzo)
- trochę obawiam się jazdy na 18 calowych felgach, zwłaszcza po naszych drogach (i jest jeszcze komfort + wytrzymałość zawieszenia)
- czy warto zrezygnować z foteli ergoactive na rzecz global alcantara
- jak z trwałością DSG w połączeniu z 1.4 tsi 150 KM? mam zamiar pojeździć autem max. 6 lat i ok. 150 tys., czy jest się o co martwić?
:bigok:
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post07 sty 2016, 08:56

needlemt pisze:Witam, po kilku tygodniach poszukiwań kompaktu, zdecydowałem się na zakup nowego Golfa, wydawało mi się, że sprawa załatwiona, wystarczy jedna wizyta w salonie, niestety to dopiero początek kłopotów z wyborem auta z oferty wyprzedażowej (rocznik 2015).

Moje min. to, silnik 1.4 TSI (dojazdy do pracy ok. 70 km dziennie), HL, manual, fotele ergoactive, pakiet business, pakiet techniczny (bezkluczykowy dostęp i ledy z tyłu), biksenony TOP, nawigacja 6,5 cala, felgi Dijon 17 cali, kolor ma drugorzędne znaczenie. Okazało się, że tak skonfigurowanego auta na wyprzedaży rocznika ze świecą szukać. Znalazłem tylko jedną sztukę:

1/ w łodzi jest 1.4 125 KM, 85 tys. (rabat 12 tys. od ceny z katalogu), kolor czarny, ma wszystko co założyłem
2/ w piasecznie jest 1.4 150 KM, 90 tys. (rabat 11 tys.), kolor szary, brakuje pakietu technicznego, dodatkowo system dynaudio
3/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 93 tys. (rabat 13 tys.), kolor granatowy, brakuje foteli ergoactive (w zamian global alcantara), dodatkowo pakiet r-line exterier i felgi 18 cali durban
4/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 97 tys. (rabat 12 tys.), kolor szary, dodatkowo DSG.

Moje wątpliwości dotyczą kilku spraw (proszę o rady):
- które z czterech powyższych propozycji polecacie?
- czy utrzymanie w czystości czarnego koloru jest tak pracochłonne jak piszą niektórzy na forum? raczej nie zamierzam myć auta 2 razy w tygodniu...
- czy warto zrezygnować z ledów z tyłu na rzecz dynaudio? (w sumie na bezkluczykowym dostępie nie zależy mi tak bardzo)
- trochę obawiam się jazdy na 18 calowych felgach, zwłaszcza po naszych drogach (i jest jeszcze komfort + wytrzymałość zawieszenia)
- czy warto zrezygnować z foteli ergoactive na rzecz global alcantara
- jak z trwałością DSG w połączeniu z 1.4 tsi 150 KM? mam zamiar pojeździć autem max. 6 lat i ok. 150 tys., czy jest się o co martwić?
:bigok:


Fotele global alcantara moje zdanie są super rewelacyjnie trzymają na boki jak by się było wtopionym w fotel trasa nad morze 600km bez zmęczenia,jeśli chodzi ergoactive jeśli jesteś pedantem to odradzam go się zaginają boki od kierowcy i wygląda to jak w starym samochodzie i wiadomo trzeba być bardziej czujnym by nie uszkodzić skóry jakimiś np.ćwiekami od spodni,ale nie ukrywam że ergoactive wyglądają bardziej luksusowo.

-- 07 sty 2016, 10:01 --

swietlik pisze:
needlemt pisze:Witam, po kilku tygodniach poszukiwań kompaktu, zdecydowałem się na zakup nowego Golfa, wydawało mi się, że sprawa załatwiona, wystarczy jedna wizyta w salonie, niestety to dopiero początek kłopotów z wyborem auta z oferty wyprzedażowej (rocznik 2015).

Moje min. to, silnik 1.4 TSI (dojazdy do pracy ok. 70 km dziennie), HL, manual, fotele ergoactive, pakiet business, pakiet techniczny (bezkluczykowy dostęp i ledy z tyłu), biksenony TOP, nawigacja 6,5 cala, felgi Dijon 17 cali, kolor ma drugorzędne znaczenie. Okazało się, że tak skonfigurowanego auta na wyprzedaży rocznika ze świecą szukać. Znalazłem tylko jedną sztukę:

1/ w łodzi jest 1.4 125 KM, 85 tys. (rabat 12 tys. od ceny z katalogu), kolor czarny, ma wszystko co założyłem
2/ w piasecznie jest 1.4 150 KM, 90 tys. (rabat 11 tys.), kolor szary, brakuje pakietu technicznego, dodatkowo system dynaudio
3/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 93 tys. (rabat 13 tys.), kolor granatowy, brakuje foteli ergoactive (w zamian global alcantara), dodatkowo pakiet r-line exterier i felgi 18 cali durban
4/ w katowicach jest 1.4 150 KM, 97 tys. (rabat 12 tys.), kolor szary, dodatkowo DSG.

Moje wątpliwości dotyczą kilku spraw (proszę o rady):
- które z czterech powyższych propozycji polecacie?
- czy utrzymanie w czystości czarnego koloru jest tak pracochłonne jak piszą niektórzy na forum? raczej nie zamierzam myć auta 2 razy w tygodniu...
- czy warto zrezygnować z ledów z tyłu na rzecz dynaudio? (w sumie na bezkluczykowym dostępie nie zależy mi tak bardzo)
- trochę obawiam się jazdy na 18 calowych felgach, zwłaszcza po naszych drogach (i jest jeszcze komfort + wytrzymałość zawieszenia)
- czy warto zrezygnować z foteli ergoactive na rzecz global alcantara
- jak z trwałością DSG w połączeniu z 1.4 tsi 150 KM? mam zamiar pojeździć autem max. 6 lat i ok. 150 tys., czy jest się o co martwić?
:bigok:


Fotele global alcantara moje zdanie są super rewelacyjnie trzymają na boki jak by się było wtopionym w fotel trasa nad morze 600km bez zmęczenia,jeśli chodzi ergoactive jeśli jesteś pedantem to odradzam go się zaginają boki od kierowcy i wygląda to jak w starym samochodzie i wiadomo trzeba być bardziej czujnym by nie uszkodzić skóry jakimiś np.ćwiekami od spodni,ale nie ukrywam że ergoactive wyglądają bardziej luksusowo.

Wybór naprawdę jest trudny ale silnik bym brał 150KM
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post07 sty 2016, 23:22

needlemt pisze:Moje wątpliwości dotyczą kilku spraw (proszę o rady):
- które z czterech powyższych propozycji polecacie?

4 bo DSG, potem 2 bo Dynaudio
needlemt pisze:- czy utrzymanie w czystości czarnego koloru jest tak pracochłonne jak piszą niektórzy na forum? raczej nie zamierzam myć auta 2 razy w tygodniu...

Jedyny słuszny kolor, bo najładniejszy -> vw-hydepark/jaki-kolor-jest-najladniejszy-t1560.html :D , niestety widać więcej niż na białym nie mówiąc o srebrnym, mimo wszystko mój następny również musi być czarny.
needlemt pisze:- czy warto zrezygnować z ledów z tyłu na rzecz dynaudio? (w sumie na bezkluczykowym dostępie nie zależy mi tak bardzo)

Chodź w moim nie mam ani tego ani tego, to zdecydowanie brałbym Dynaudio
needlemt pisze:- jak z trwałością DSG w połączeniu z 1.4 tsi 150 KM? mam zamiar pojeździć autem max. 6 lat i ok. 150 tys., czy jest się o co martwić?

Ja bym się nie przejmował.
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post08 sty 2016, 00:30

Proponowałbym zdecydowanie wziąść dynaudio bo gra nieporównywalnie lepiej niż seria w 7, a tylne ledy łatwo dołozyć, nowe ori kosztują w granicach 1200zł za komplet i już masz ledy z tyłu..
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

DamianD

Sympatyk

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 28 lip 2013, 08:39
  • Online: 13d 2h 35m

Re: Nowy Golf - MK7 - pytania i wątpliwości związane z zakup

Post08 sty 2016, 11:14

Ja bym brał opcje 3+4 :P
PoprzedniaNastępna

Wróć do Zakup samochodu

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość