Dzisiaj jest 29 mar 2024, 11:42


Procedura startu i obroty

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 15:11

Właśnie zauważyłem w moim GTI, że na postoju mogę auto wkręcić tylko na 4tyś - czy to jest tzw. procedura startu?
Druga sprawa to wolno spadające obroty, nie mogę zrobić np. między gazu przy zbijaniu bieu na niższy bo silnik się szybko wkręci na obroty a wolno schodzi... jeżeli w ogóle wiecie o co mi chodzi :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 16:04

Ja bym stawiał bardziej na limiter obrotów na biegu jałowym
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 16:34

kamill pisze:Ja bym stawiał bardziej na limiter obrotów na biegu jałowym

No też tak może być, a co z obrotami... Czy możliwe jest że to przez potencjometr gazu.? Bo reaguje bardzo szybko, na przyciśnięcie pedału gazu.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 16:56

Dokładnie na luzie masz limiter obrotów, na dodanie gazu reaguje błyskawicznie obroty spadają wolniej to normalne zjawisko...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 17:14

OK, dzięki za odp... Ale jeszcze nagram filmik jak te obroty spadają i wrzucę, żebyście to ocenili ..
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 17:26

Z ciekawości, po co Ci między gaz ?
Offline
Awatar użytkownika

zoniiic

Aktywny

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 12:19
  • Online: 10d 11h 25m 28s
  • Auto: Mk6 GTI Drivers ED
  • Silnik: 2.0TSI CBFA
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 17:29

Tak jak koledzy wyżej pisali, i to i to normalne zjawiska, to samo u mnie w GTI. Limiter na 4k rpm, ale po wyłączeniu kontroli trakcji się odblokowuje (przynajmniej u mnie, może być że poprzedni właściciel coś grzebał z tym).
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 18:29

Między gaz, to tylko dla przyjemności... :) D
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 18:29

Przy rozgrzanym silniku, wyłączonej trakcji i w manualu wciśnięte sprzęgło - tak jest u mnie - wtedy limiter nie działa

Przyjemność z dźwięku, tak? :pub:
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Re: Procedura startu i obroty

Post14 gru 2014, 18:52

kamill pisze:Przy rozgrzanym silniku, wyłączonej trakcji i w manualu wciśnięte sprzęgło - tak jest u mnie - wtedy limiter nie działa

Przyjemność z dźwięku, tak? :pub:

Dokładnie tak, jeżeli chodzi o wyłączenie trakcji to nie próbowałem... spróbuję i pewnie też tak będzie jak u was. Bo nie sądzę żeby poprzedni właściciel coś grzebał w elektonice ...
Offline
Awatar użytkownika

Bartus

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 29 paź 2014, 16:31
  • Online: 7d 6h 14m 28s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI 211KM
  • Lokalizacja: Tuchow

Re: Procedura startu i obroty

Post17 gru 2014, 09:20

Po wyłączeniu TCS nadal jest limiter, pytałem w ASO i podobno tak ma być :-k
Offline
Awatar użytkownika

zoniiic

Aktywny

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 12:19
  • Online: 10d 11h 25m 28s
  • Auto: Mk6 GTI Drivers ED
  • Silnik: 2.0TSI CBFA
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Procedura startu i obroty

Post17 gru 2014, 09:25

Tak jak kolega kamill napisał (bo szczerze powiedziawszy nie przywiązywałem uwagi wcześniej), limiter się wyłącza po wyłączeniu TCS na rozgrzanym silniku. Zrób parę rundek samochodem i wtedy sprawdź.

E: Byłem przed chwilą sprawdzać ustawienia XDSa i po powrocie sprawdziłem limiter jeszcze raz i jest tak jak mówiłem. Nagrzany silnik, wciskasz sprzęgło, wyłączasz trakcję i kręci się do odcinki. W razie czego mam filmik, mogę podesłać jako dowód ;)

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości