26 mar 2014, 20:26
Niestety u mnie też się pojawiło dymienie, zaczyna się przy temp ok 70 stopni, no i dymi na biało, biało-niebiesko albo na niebiesko, ale to nie jakiś lekki dymek, tylko wielka chmura za mną. Najbardziej to widać przy ok 2200 obrotów. Błędów w kompie żadnych, oleju raczej nie ubywa, ale będę to obserwował.
"Wolne" obroty oczywiście ok 1000, spalanie większe, więc wszystko wskazuje na te wypalanie DPF. Próbowałem zrobić dłuższą trasę na obrotach 2500-3000, do czasu zgaszenia auta było ok, obroty i spalanie spadły, ale po odpaleniu auta na drugi dzień i zagrzaniu, znowu zaczął wariować.
DPF niedługo i tak zamierzam usunąć, mapy już mam poprawione, gotowe do wgrania, tylko najpierw chciałbym doprowadzić auto do stanu normalnego żeby uniknąć niepotrzebnych błędów.
Dziennie robię 25 km w jedną stronę, autostradą jeden zjazd, więc podczas normalnej jazdy nie ma szans na cały cykl wypalania. Próbowałem ręcznie włączyć wypalanie na postoju, ale nie zostały spełnione warunki z delphi(temp przed i za DPFem). Raz udało mi się sprawnie dopalić filtr w czasie jazdy(ok 20 km autostradą) wtedy wolne obroty spadły do 800 i na jakiś czas był spokój, 0 dymka, ale znowu to powróciło.
Według vcds/delphi ilość sadzy 0 g, zapełnienie(oil ash volume) 69 ml, ostatnie wypalanie 900 km temu.
Są jakieś inne sposoby żeby wyłączyć ten tryb czy tylko zwykłe wypalanie ?
Co jeśli bym wybrał opcję w VCDS, że filtr został wymieniony, komputer zmierzy sobie zapełnienie i wyliczy czas do wypalania ?
Ile mniej więcej trwa wypalanie na postoju ? Bez wymuszania go z vcdsa, zwykły objaw wyższych obrotów.