Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 00:44


[2.0 TDI 140KM] Dymienie

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Dymienie

Post05 mar 2014, 22:37

Witam,

po czym poznac problem z turbina? Jechalem ostatnio i podczas przyspieszania zauwazylem za soba intensywna niebieska chmure. Na luzie wszystko ok. Czy to turbo czy cos innego?

Pozdrawiam Michał
Offline

walus5555

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 31 sie 2013, 21:55
  • Online: 8d 20h 59m 45s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 110KM
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Dymienie

Post06 mar 2014, 09:24

Pewnie dpf się wypalał, przy problemach z turbiną byś zauważył spadek mocy i powinny kontrolki się zapalić.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Dymienie

Post06 mar 2014, 10:35

Niebieskie dymienie zazwyczaj świadczy o spalaniu oleju silnikowego, jeśli w turbinie puszcza któreś uszczelnienie to nie będzie żadnych oznak poza zużywaniem oleju i dymieniem...

Jesli stało się to ten raz i olej się nie zmienia to jak kolega pisze zapewne dpf pokopcił i nie ma się czym przejmować...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Dymienie

Post06 mar 2014, 21:45

mozliwe, ale wydaje mi sie ze przy wypalaniu filtra powinna sie jakas kontorolka zapalic. Dzis troche go przegonilem i nic, zero dymienia. Zbiera sie tak jak kiedys.Z racji moich daaalekich wypadow w sobote bedzie gruntowne sprawdzenie calego auta. Dzieki za info
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Dymienie

Post06 mar 2014, 21:59

jeśli wszystko jest teraz ok to był dfp, w golfie nie ma żadnych kontrolek informujących że dpf się wypala...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Dymienie

Post07 mar 2014, 07:37

Teraz mi sie cos przypomnialo.....musze wam przyznac racje, bo jedyna dziwna rzecza jaka wtedy zauwazylem to to ze na postoju, na wolnych obrotach zuzycie paliwa wynosilo 0.9l/h, oraz obroty byly podwyzszone

PS. jaka predkoscia najlepiej jechac na autostradzie zeby dodatkowo wypalic ten filtr?

Dzieki za info
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Dymienie

Post07 mar 2014, 08:40

I to jest właśnie objaw dopalania dpf na tkzw postoju....

Prawda jest taka że nawet przy 80km/h sie dopali ale u Ciebie się już wypalił, wiec na razie Ci się znowu nie będzie dopalał.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Dymienie

Post26 mar 2014, 20:26

Niestety u mnie też się pojawiło dymienie, zaczyna się przy temp ok 70 stopni, no i dymi na biało, biało-niebiesko albo na niebiesko, ale to nie jakiś lekki dymek, tylko wielka chmura za mną. Najbardziej to widać przy ok 2200 obrotów. Błędów w kompie żadnych, oleju raczej nie ubywa, ale będę to obserwował.
"Wolne" obroty oczywiście ok 1000, spalanie większe, więc wszystko wskazuje na te wypalanie DPF. Próbowałem zrobić dłuższą trasę na obrotach 2500-3000, do czasu zgaszenia auta było ok, obroty i spalanie spadły, ale po odpaleniu auta na drugi dzień i zagrzaniu, znowu zaczął wariować.
DPF niedługo i tak zamierzam usunąć, mapy już mam poprawione, gotowe do wgrania, tylko najpierw chciałbym doprowadzić auto do stanu normalnego żeby uniknąć niepotrzebnych błędów.

Dziennie robię 25 km w jedną stronę, autostradą jeden zjazd, więc podczas normalnej jazdy nie ma szans na cały cykl wypalania. Próbowałem ręcznie włączyć wypalanie na postoju, ale nie zostały spełnione warunki z delphi(temp przed i za DPFem). Raz udało mi się sprawnie dopalić filtr w czasie jazdy(ok 20 km autostradą) wtedy wolne obroty spadły do 800 i na jakiś czas był spokój, 0 dymka, ale znowu to powróciło.
Według vcds/delphi ilość sadzy 0 g, zapełnienie(oil ash volume) 69 ml, ostatnie wypalanie 900 km temu.
Są jakieś inne sposoby żeby wyłączyć ten tryb czy tylko zwykłe wypalanie ?
Co jeśli bym wybrał opcję w VCDS, że filtr został wymieniony, komputer zmierzy sobie zapełnienie i wyliczy czas do wypalania ?
Ile mniej więcej trwa wypalanie na postoju ? Bez wymuszania go z vcdsa, zwykły objaw wyższych obrotów.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Dymienie

Post26 mar 2014, 21:35

na postoju ok 10-14 min max powinno trwac wypalanie, jeśli obroty 1000 i spalanie 1litr to wypala się, ale z kolei vcds pokazuje że nie wypalony...

Albo możesz mieć już padnięty filtr i dlatego wariuje albo padł czujnik różnicy ciśnien, bardzo często zepsuty czujnik nie wiadomo dlaczego nie generuje błędów...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Dymienie

Post26 mar 2014, 22:08

Stawiam na czujnik...
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Dymienie

Post26 mar 2014, 23:45

Da się go jakoś sprawdzić nie wymieniając na inny ?
Może ktoś podać numer tego czujnika ?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Dymienie

Post27 mar 2014, 00:43

bez podmianki nie ma jak...

czujnik masz na stelażu między silnikiem a zbiornikiem chłodzenia, idzie do niego wtyczka i dwie rurki..

stare miały numer: 03G906051A nowe poprawione mają nr: 076906051A
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron