Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 15:11


[1.2 TSI 105KM] [TPI] - Zatarcie turbiny

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

[TPI] - Zatarcie turbiny

Post13 mar 2012, 22:37

Na forum vwgolf.pl przeczytałem o akcji serwisowej dotyczącej silników 1.2 TSI.

Z informacji jakie zostały tam zamieszone oraz na forum http://vwpolo-klub.pl akcja dotyczy założenia podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarką.

Akcja ma numer VW: 24V9 i obowiązuje od 2012.03.01
Koledzy z forum http://vwpolo-klub.p zalecają jak najszybsze zwrócenie się do serwisu, ponieważ stan obecny grozi zatarciem turbiny. Z drugiej jednak story taka odpowiedź ze serwisu Skody po przesłaniu zapytania związanego z opisanym problemem
"Wskazany samochód jest objęty akcją warsztatową związaną z zamontowaniem podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarkę.
Akcja nie ma charakteru przywoławczego, stąd jest ona wykonywana podczas rutynowych wizyt samochodu w serwisie"

Przy okazji założenia wspomnianej podkładki aktualizowany jest soft, który to u jednego z użytkowników zniwelował nierówną pracę ciepłego silnika na wolnych obrotach, objawiającego się lekkim szarpaniem które pojawiało się co 20-30s.

Czy ktoś z posiadaczy silnika TSI 1.2, szczególnie ci z was którzy są już po akcji serwisowej, mogli by coś dodać, sprostować lub potwierdzić informacje podane powyżej?
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post15 maja 2012, 17:31

Dzis dzwonilem sie umowic na przeglad i po podaniu vin sie okazalo ze wlasnie w/w akcja mnie dotyczy (mam 1.2 tsi).
Serwis byl mocno zdziwiony ze 'nie dostalem zadnego pisma w tej sprawie', wiec jesli ktos ma 1,2 tsi to proponuje zadzwonic i zapytac czy dane auto jest objete akcja....
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post21 maja 2012, 14:47

maly update, mialem dzis odebrac auto i sie dowiedzialem, ze przeglad jest juz wykonany, ale "jest kilka rzeczy do zrobienia w moim aucie", no wiec:

pas bezpieczenstwa pasazera z tylu do wymiany- wydawal jakies piski,
sruby mocujace drzwi do wymiany (nowe + lakierowanie na czarny) - podczas jazdy drzwi jakby "pracowaly" i trzeszczaly,
przewody paliwowe + filtr paliwa do wymiany = terkotanie na jalowym,
pokladka przed turbina + aktualizacja oprogramowania - akcja naprawcza 24V9,
i...
uwaga....

wymiana rozrzad/lancuszek/napinacz - jeszcze nie wiadza, ktore dokladnie ale beda wymieniac...

za miesiac konczy sie gwarancja, i jeszcze udalo mi sie zalapac na darmowe naprawy...

auto ma 23tysiace przebiegu i 2 lata...jestem po prostu zachwycony...
Ostatnio zmieniony 21 maja 2012, 16:55 przez wawmann, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post21 maja 2012, 14:57

Tak dla pewności bo aż nie chce mi się wierzyć - Czy Ty sam zgłaszałeś te usterki, czy wszystkie sami odkryli?
My TSI
Offline

mich

Stały Bywalec

  • Posty: 468
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 15:06
  • Online: 4d 18h 35m 38s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.4 122 TSI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post21 maja 2012, 15:04

A może coś się im z autem przytrafiło i potrzebują czasu! :D

Co to za serwis? Aż mi się nie chce wierzyć w takie cuda...
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post21 maja 2012, 16:53

sam zglaszalem.
generalnie wiekszosc objawow/usterek byla juz opisywana na forum.
i o dziwo, to wielki plus dla serwisu, wszystko potwierdzili i robia...
ponizej skan mojego zgloszenia:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

serwis: Magro Sosnowiec

5 - nie stwierdzili usterki, 6 - podobno normalna cecha turbosilnikow...
Offline

zewis

Aktywny

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 18:11
  • Online: 8h 37m 45s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post21 maja 2012, 17:43

I bardzo dobrze, lepiej zapobiegac niz leczyc :-)
Obys tylko dlugo nie musial czekac.
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post22 maja 2012, 20:21

dostalem auto z powrotem, gdyz czekaja na czesci, ktore beda w przyszlym tygodniu, wtedy mi zabiora auto na jakis tydzien i beda montowac rozrzad z napinaczem + sruby + akcja naprawcza...

swoja droga dosyc tanio zaplacilem za przeglad okresowy longlife bo 680 zl (z olejem i filtrami)...

ale zeby nie bylo za rozowo, okazalo sie ze mam wylany lewy tylny amor i czeka mnie wymiana obu...
w salonie ok 460 sztuka + ok. 300 robocizna...
chyba juz im za to podziekuje...
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post22 maja 2012, 21:53

Ja jestem po takiej wymianie napinacza rozrządu z łańcuchem, przy przebiegu niecałe 7 tysięcy. Z tym że ja musiałem się najeździć do serwisu i „po przepychać” z nimi aby mi wymienili ten rozrząd. W tej chwili mam przejechane 25 tysięcy i mam wrażenie że problem z rozrządem wraca. :(
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post23 maja 2012, 09:40

wawmann pisze:dostalem auto z powrotem, gdyz czekaja na czesci, ktore beda w przyszlym tygodniu, wtedy mi zabiora auto na jakis tydzien i beda montowac rozrzad z napinaczem + sruby + akcja naprawcza...

swoja droga dosyc tanio zaplacilem za przeglad okresowy longlife bo 680 zl (z olejem i filtrami)...

ale zeby nie bylo za rozowo, okazalo sie ze mam wylany lewy tylny amor i czeka mnie wymiana obu...
w salonie ok 460 sztuka + ok. 300 robocizna...
chyba juz im za to podziekuje...


Tydzień na wymianę rozrządu itp. to jakaś maskara przecież takie coś się robi w max jeden dzień
Co do ceny wymiany oleju i filtra to ta którą podałeś to akurat jedna z najwyższych jak nie najwyższe w naszych śląskich ASO

A co do amora - to jak to się stało że się wylało ;) -> a konkretniej to chodzi mi o to czy pamiętasz żebyś gdzieś przywalił, czy on tak sam z siebie "wziął i się rozlał" ?
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post23 maja 2012, 11:41

Nie tylko rozrzadu, bo jeszcze 'zamowienie srub, lakierowanie ich' montaz... padlo okreslenie ze zajmie im to 'jakis tydzien' wiec ile wyjdzie to sie okaze :)

Szczerze mowiac, wydawalo mi sie to 680 calkiem niewygorowana kwota raz na 2 lata, bo wczesniej majac fiata stilo co roku placilem jakies 400-500 zl w ASO ;) [w ramach ciekawostki dodam, ze przez telefon mowiono mi ze koszt tego przegladu bedzie = 950 zl...]

O amorze nie mialem zielonego pojecia, rowniez dziur sobie nie przypominam, sprawdze to gdzies indziej i jak trzeba bedzie to sie niestety wymieni...Swoja droga, te same amortyzatory (to bodajze jest Sachs) w sklepie normalnym kosztuja polowe tego co w ASO...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post28 maja 2012, 00:48

hmm ja za przeglad zaplacilem jakies 1230 zl :( Ze tak brzydko sie wyraze jak zoabczylem cene to mnie roz***alo..
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post28 maja 2012, 17:06

Ja w marcu za pierwszy przegląd zapłaciłem 940 brutto w serwisie Lellek w Sławicach k/Opola.
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post18 cze 2012, 12:13

moje auto wreszcie trafilo do serwisu po prawie 3 tygodniach oczekiwania na sruby do drzwi. za jakies 2 dni bedzie gotowe i mam nadzieje ze to juz koniec problemow. a przy najmniej koniec z rozrzadem i napinaczem...
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post25 cze 2012, 12:17

auto odebrane. jezdzi, nie slychac nic przy odpalaniu...

jeszcze "tylko" czekam na sruby, bo sie okazalo ze nie wszystkie pomalowali (sic!), montaz i to by bylo na tyle moich przygod z ASO...OBY!!
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post26 cze 2012, 21:59

wawmann pisze:auto odebrane. jezdzi, nie slychac nic przy odpalaniu...

jeszcze "tylko" czekam na sruby, bo sie okazalo ze nie wszystkie pomalowali (sic!), montaz i to by bylo na tyle moich przygod z ASO...OBY!!


wawmann o jakich śrubach mówisz, co się stało z nimi stało bo nie mogę się doczytać w Twoich postach?
Offline
Awatar użytkownika

wawmann

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 26 mar 2012, 15:29
  • Online: 1d 1h 58m 23s
  • Auto: MK VI

Odp: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post26 cze 2012, 22:13

Bylo na poprzedniej stronie. Zglaszalem skrzypienie drzwi i ASO stwierdzilo ze trzeba wymienic sruby w drzwiach/przy zawiasach...nic wspolnego z turbina ;)

Wysyłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post26 cze 2012, 22:23

Mi też skrzypiało po stronie kierowcy, ale przesmarowali jakimś białym mazidłem zamek i przestało.
Offline
Awatar użytkownika

g6bb

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 lut 2013, 20:25
  • Online: 1h 29m 40s
  • Auto: VW Golf6 Variant
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Szarpnie przy przyspieszaniu

Post25 lut 2013, 23:33

kakaruto pisze:Tu możesz poczytać [1.2 TSI 105KM] [TPI] - Zatarcie turbiny

Skoro Twoje auto ma 3 tygodnie, to zakładam że wyszło już z poprawką

Witam wszystkich,
Jak w końcu jest z tą poprawką turbiny. Mam golfa 1.2 TSI kupiony teraz, produkcja z zeszłego roku.
Na turbinie (plastiku z przodu) data 30.03.2012. Turbina nie mam żadnej podkładki, jakie ludzie pokazują
na zdjęciach. Według serwisu akcja serwisowa nie dotyczy mojego golfa.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, 08:06 przez Almighty, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: przeniosłem posta do właściwego tematu ;)
Offline

fredzio1975

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 12 lis 2012, 10:57
  • Online: 15m 21s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: centrum

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post26 lut 2013, 15:25

Witaj kolego,
akcja serwisowa 24v9 dotycząca założenia podkładki pod nastawnik turbiny i wgrania nowego oprogramowania online
skierowana była do właścicieli samochodów wyprodukowanych przed 2012r.Zakładając że Twój golf jest z w/w roku nie ma konieczności wykonywania takich poprawek gdyż wszystko poprawiono w fabryce,pozdrawiam;)
Offline
Awatar użytkownika

g6bb

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 lut 2013, 20:25
  • Online: 1h 29m 40s
  • Auto: VW Golf6 Variant
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post24 wrz 2013, 12:12

fredzio1975 pisze:Witaj kolego,
akcja serwisowa 24v9 dotycząca założenia podkładki pod nastawnik turbiny i wgrania nowego oprogramowania online
skierowana była do właścicieli samochodów wyprodukowanych przed 2012r.Zakładając że Twój golf jest z w/w roku nie ma konieczności wykonywania takich poprawek gdyż wszystko poprawiono w fabryce,pozdrawiam;)

W moim nie mam podkładki o której wszyscy piszą. Akcja serwisowa według serwisu mnie nie obejmuje. Czyli problem rozwiązano jakoś inaczej.
Offline

tomvideo

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 lis 2012, 20:49
  • Online: 2d 3h 8m 42s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: Plock

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post24 wrz 2013, 21:32

zbych_u pisze:Ja jestem po takiej wymianie napinacza rozrządu z łańcuchem, przy przebiegu niecałe 7 tysięcy. Z tym że ja musiałem się najeździć do serwisu i „po przepychać” z nimi aby mi wymienili ten rozrząd. W tej chwili mam przejechane 25 tysięcy i mam wrażenie że problem z rozrządem wraca. :(


Witam
Ja miałem wymieniony cały rozrzęd ( napinacza rozrządu z łańcuchem - podobno? )
przy 24 tyś . Do tej pory było ok mam teraz 30tyś i coś znowu słyszę.

Obawiam się ,że albo te rozrzędy są takie lipne albo poprostu serwis z Płocka poleciał sobie w kulki !
Offline
Awatar użytkownika

Almighty

Administrator

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 15 lut 2012, 21:18
  • Online: 127d 20h 30m 14s
  • Pochwały: 2

Re: [TPI] - Zatarcie turbiny

Post24 wrz 2013, 21:37

Wątek, jak temat wskazuje dotyczy zatarcia turbiny i proszę się tego trzymać.
Jeżeli zauważyłeś temat w niewłaściwym dziale lub treść postu nie ma nic wspólnego z tematem, w którym się znajduje lub inny bałagan na forum - proszę daj znać bezpośrednio w temacie lub poprzez PW. Obiecuję, że ktoś na pewno się tym zajmie.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość