Dzisiaj jest 19 lip 2018, 19:36


[1.4 TSI 140PS] Stuk z okolic lewarka skrzyni DSG

Moderator: Muti

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

navwiedzony

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lip 2013, 07:32
  • Online: 1d 10h 27m 41s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: CHPA
  • Lokalizacja: Zabrze

Stuk z okolic lewarka skrzyni DSG

Post08 wrz 2014, 07:41

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś się z czymś takim spotkał lub u kogoś występuje podobna przypadłość. Mianowicie po zatrzymaniu samochodu na jakimś lekkim wzniesieniu, przesunięcie dźwigni zmiany biegów na P i całkowitym odpuszczeniu pedału hamulca pojawia się dość mocne stuknięcie wydobywające się jakby spod lewarka zmiany biegów. Na płaskim terenie żadnych odgłosów nie ma.
Mogę uderzać z tym do ASO czy tttm i mam się po prostu przyzwyczaić?

Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

conquer

Aktywny

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 22 cze 2014, 19:29
  • Online: 9d 8h 48m 21s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6 Variant HL
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM DSG7
  • Lokalizacja: KRK

Re: Stuk z okolic lewarka skrzyni DSG

Post08 wrz 2014, 12:05

Jest to normalny objaw na wzniesieniu, zapadka która powoduje że samochód nie porusza się w trybie P zdecydowanie mocniej "zamyka się". Miałem to we wszystkich skrzyniach automatycznych łącznie z DSG w golfie 6. Nie sądzę, żeby się coś zmieniło w skrzyni w golfie 7. Aby ograniczyć efekt, zanim puścisz hamulec nożny, zaciągnij hamulec ręczny, jeśli tego nie zrobisz zauważysz, że zdecydowanie ciężej jest zmienić przełożenie z P na inny bieg. Jest to "niezdrowe" dla skrzyni.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

navwiedzony

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lip 2013, 07:32
  • Online: 1d 10h 27m 41s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: CHPA
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Stuk z okolic lewarka skrzyni DSG

Post09 wrz 2014, 09:25

Dzięki wielkie za wyjaśnienia. Wcześniej jeździłem służbówkami z różnymi automatami (w tym z DSG), ale jakoś mi się to nie "rzuciło w uszy".. No, ale swój to swój i jeśli chodzi o niego to każdą drobnostkę i szczegół zaraz wyłapuje.
Offline
Awatar użytkownika

conquer

Aktywny

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 22 cze 2014, 19:29
  • Online: 9d 8h 48m 21s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6 Variant HL
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM DSG7
  • Lokalizacja: KRK

Re: Stuk z okolic lewarka skrzyni DSG

Post09 wrz 2014, 15:08

Wiem o co chodzi, też mam teraz prywatne auto. Zwracaj uwagę przy wzniesieniach, żeby zaciągnąć hamulec ręczny i będzie ok. Sam ten dźwięk jest niezdrowy. Ponadto dźwięk występuje zawsze, ale w normalnych warunkach jest ledwo słyszalny. Jak otworzysz drzwi i przełączysz z D na P to powinieneś usłyszeć delikatne kliknięcie. Wygląda to tak jak na rysunku poniżej.


Autor postu otrzymał pochwałę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość