Dzisiaj jest 29 mar 2024, 12:47


Jak to jest z DPF?

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Jak to jest z DPF?

Post22 sie 2013, 22:59

Witajcie,
OD dzisiaj jestem mam nadzieje szczesliwym posiadczem mk6 1.6tdi 105KM bluemotion. Auto jest z 2010r caly czas serwisowane w aso i jest lafnie utrzymane, aktalnie ma 160tys km. Mam pyt odnosnie dpf - szukałem po forum ale nie znalazłem, ani razu nie zapalila mi sie kontrolka filtra, malo tego - jak włączam zaplon to tez sie nie pojawia kontrolka filtra co np ma miejsce w 1.9tdi z dpf. Powiedzcie mi czy dpf w tym aucie w zwiazku z tym w ogole jest? Czy ten filtr jezeli jest jest suchy? Mokry? Jak to sprawdzic?
Dzięki za info
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post23 sie 2013, 07:44

Filtr jest na bank suchy, nie musisz dolewać Adblue.

Nie pamiętam jak jest w moim Scirocco z 2.0 TDI odnośnie kontrolki przy odpalaniu, ale jak DPF się wypala to kontrolka nie zawsze się zapali, jedynie przy awaryjnym wypalaniu gdy sadzy jest baaardzo dużo.

Tak w jeździe codziennej to wypalanie zauważysz np przez podniesione obroty na postoju (u mnie do około 1000), podniesione trochę spalanie i trochę bardziej rzucający się silnik na luzie.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post23 sie 2013, 09:33

dpf jest całkowicie suchy....

co do kontrolki na obrotomierzu ok godz 11 jest kontrolka dpf-a, poświeć sobie latarką to zauważysz kontrolki nadrukowane na płytce licznika...

Kontrolka ma się przy zapłonie zapalić tak jak reszta kontrolek i zgasnąć, jeśli sie nie zapala a auto ma 160tyś to bardzo prawdopodobne jest też to że dpf jest już usunięty, można to sprawdzić np vcds-em w blokach pomiarowych silnika.

Jak jest usunięty to masz po problemie.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post24 sie 2013, 15:40

marmi, to właśnie nie wiem jak to jest , kilka dni temudzwoniłem do ASO, i doradca serwisowy mówił mi że nie ma kontrolki dpf przy włączeniu zapłonu, tylko zapala się ona gdy rozpoczyna się proces przepalania filtra.

w sumie spaliny "pachną" tak jakby były ze zwykłego diesla.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: jak to jest z DPF?

Post24 sie 2013, 17:35

U mnie nie ma tej kontrolki przy wlaczeniu auta :) A DPF jest i bywa upierdliwy ;p
Offline
Awatar użytkownika

tomlor

Aktywny

  • Posty: 181
  • Rejestracja: 18 maja 2013, 20:51
  • Online: 65d 9h 55m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
  • Lokalizacja: Krakow+Polanczyk

Re: jak to jest z DPF?

Post24 sie 2013, 19:48

U mnie kontrolka DPF`u zapala się przy każdym włączeniu zapłonu i gaśnie równo z kontrolką świec ;)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post25 sie 2013, 00:58

Nigdy kontrolka sie nie zapaliła u mnie przy wypalaniu filtra...

co do kontrolki przy zapłonie powinna być, chyba ze w jakiejś serii 1,6 nie dawali a dopiero potem zaczęli włączać...

Kontrolka zapala się na chwilkę dosłownie u mnie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post26 sie 2013, 14:24

czy oprócz sprawdzenia vagiem można jakoś sprawdzić czy jest dpf zamontowany w samochodzie?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post26 sie 2013, 15:52

janek9423 pisze:czy oprócz sprawdzenia vagiem można jakoś sprawdzić czy jest dpf zamontowany w samochodzie?
fabrycznie był, a sprawdzenie czy jest jak nie kompem to tylko demontaż puszki i jej rozmontowanie
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: jak to jest z DPF?

Post26 sie 2013, 21:59

Jest prostszy sposób na sprawdzenie czy jest dpf.Wystarczy wsadzic palucha do rury wydechowej i potrzec po wewnętrznej części.Jak polec czarny od sadzy to DPFa brak,jak czysty to jest.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post26 sie 2013, 23:01

haha faktycznie o tym zapomniałem na maxa :D

mozna też wziąść kartkę białą przyłożyć do wydechu za pomocą drugiej osoby i dać gazu, choć nie do końca skuteczny sposób bo jest limiter obrotów jałowych...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: jak to jest z DPF?

Post27 sie 2013, 00:51

Na zagrzanym uprzednio aucie z wyłączona kontrola trakcji i wcisnietym sprzęgle limiter nie dziala :)
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 06:17

Panowie a podczas trasy kiedy filtr się wypala?
czy na 5 biegu też się wypali przy obrotach 2000-25000 przez 30 minut powiedzmy czy tylko na 2 lub 3 biegu to dziadostwo się wypala?bo w ksiazce mam ze na 2 lub 3 biegu lub innym w zakresie S i nie wiem co to znaczy powiem szczerze...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 07:02

Tu są wymagania odnośnie jazdy przy wypalaniu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... le_Driving
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 08:26

czyli predkosc powyzej 60 km/h czyli 15km na autostradzie wystarczy, byle obroty były w podanym przedziale...
a vcds musi byc podpiety i aktywowane wypalanie podczas jazdy zeby wypalanie nastapilo czy to tylko dla naszej informacji warto go podpiąc?

a poza tym to dziwne że w ksiązce są inne informacje niż na stronie ross-tech-a...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 08:42

Masakra... vcds musi być podpiety? To czyli zwykly Kowalski który nie wie co to vcds nie może wypalic filtra? Panowie to trochę głupie nie sądzicie? W instr obsługi auta jest napisane jak wypalic go... i dziwne ze nie ma ani słowa o vcds.
Przez pol godz na autostradzie? No wydaje mi się ze przez ten czas zdążysz zagrzac auto i olej aby proces się zaczął :)
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 08:58

z tym vcds masz rację , pytanie trochę głupie
co do instrukcji to się nie zgodze- w instrukcji mam napisane że jechać na 2 lub 3 biegu w podanym zakresie obrotów, natomiast na stronie ross-tech-a że jechać na 4 lub 5 biegu stąd moje pytanie
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 13:18

No to nie wiem jaką masz instrukcję, ale w mojej pisze aby jechac na 4tym biegu, z prędkością ok 70/80 km/h przy tym przestrzegając ograniczeń prędkości, za które zlamanie VW nie bierze odpowiedzialnosci..

W rzeczywistosci chodzi o to aby auta nie gasić w trakcie wypalania, na postoju tez sie wypali ale zajmie to zdecydowanie dluzej.. Glowna kwestia jest taka aby temp oleju byla powyzej pewnej granicy (nie chce teraz strzelac, ale jak dobrze pmaietam to 80stopni).. I jesli nie masz nic zje*&%ane w komputerze (tak jak ja to mialem po zakupie auta) to po paru minutach jazdy sie przepali, albo po paru dluzszych minutach stania. Natomiast jesli zgasisz auto w trakcie przepalania, to w najgorszym z najgorszych wypadkow moze sie cos popsuc, a w rzeczywistosci to przy nastepnej okazji (gdy komputer wyczuje rozgrzany olej) znowu zacznie sie ten proces.. i jesli znowu przerwiesz to sytuacja sie powtorzy az do momentu gdy auto wpadnie w tryb serwisowy i WTEDY DOPIERO bedziesz musial udac sie do kogos z VCDS'em, albo serwisu na wypalanie filtra trybem serwisowym, podczas ktorego tez auto stoi na parkingu i chodzi dluzszy czas, az ten filtr sie przepali..
Podsumowujac.. jak sie przepala to nie gas auta..
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post30 sie 2013, 19:59

ostatnio po raz pierwszy miałem wypalanie filtra, nie zapaliła się żadna kontrolka, tylko zauważyłem że obroty na wolnym biegu były na poziomie 1000. pojechalem kawałek poza miasto tak aby móc jechać ze stałą prędkością. jechałem na 3cim biegu 60-70km/h przy prędkości obrotowej ok 2200-2300obr. po niecałych 5ciu minutach wypalanie się zakończyło i na postoju obroty spadły do normalnego poziomu.
co jeszcze zauważyłem ciekawego - podczas wypalania na komputerze obserwowałem temp oleju - komputer podniósł ją do temp 99st
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post31 sie 2013, 09:51

Te instrukcje Ross Techa są gdy samemu chcemy wypalać VCDSem w trybie awaryjnym. Nie musimy zawsze przy wypalaniu mieć podpiętego VCDSa.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post31 sie 2013, 22:20

janek9423 nie komputer podniósł ci temp oleju do 98st tylko przy wyapalaniu masz dodatkowy dotrysk paliwa i temperatura spalania jak i oleju trochę rośnie...

A co do dopalania na 5-tym biegu wypala się tak samo, jedyne prędkośc powyżej tych 70 i obroty ponad 2 tyś...

Przy sprawnym czujniku różnicy ciśnień wypalanie następuje średnio co ok 650-900km zależnie od poziomu spalania, przynajmniej u mnie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post09 wrz 2013, 11:08

Panowie a powiedzcie jak sprawdzic VCDS (kabelek z e-service) stan dpf? bo w bloki pomiarowe nie mogę wejsc i nie wiem jak dalej to ruszyc
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post09 wrz 2013, 13:59

1.6 TDI korzysta już z "Advanced Measuring Blocks" trzeba na liście ponad 200 danych znaleźć, tylko nie pamiętam teraz nazwy.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post09 wrz 2013, 15:29

Są tam opcje do zaznaczenia diesel particulate filter.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post09 wrz 2013, 19:00

dzieki Panowie, jutro sprawdze
:pub:
diesel podstawą, turbo zabawą...
Następna

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość