Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 00:06


Jak to jest z DPF?

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 21h 9m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: jak to jest z DPF?

Post23 lut 2014, 18:32

ktry pisze:Ostatnio po raz pierwszy miałem okazję zaobserwować co się dzieje z silnikiem jak to ustrojstwo się wypala. Zawsze trafiało mi się to w trasie,a teraz po raz pierwszy na postoju. Nie zgasiłem silnika tylko poczekałem aż się wypali,schłodzi. Temperatura pod maską była wyższa jak po jeżdzie z maksymalnymi prędkościami.Olej 102 stopnie,woda,90,wentylatory się załączyły. Nazwał bym to śmierć dla silnika,aż mie serce bolało jak patrzyłem na to jak zjawisko. Myślę że nawet tuningi nie dobijają silników tak jak te dpfy. Dlatego wywalam dpfa, egra programowo wyłączam i delikatny tuning.

To jak już wywalisz DPF-a, to musimy się gdzieś zgadać, będę mógł sprawdzić na żywym organizmie, zanim pomyślę o wycięciu w swoim aucie. :pub:
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: jak to jest z DPF?

Post15 mar 2014, 10:39

Witam
jako nowy użytkownik golfa mk6 2,0 tdi 110 km z DPF mam pytanie odnośnie tego filtra? Jak zaobserwować kiedy rozpocznie się proces wypalania w trakcie jazdy w tym modelu? Czytałem, że wzrastają obroty ale podczas jazdy nie wiem jak to zaobserwować. Druga sprawa czy filtr zawsze wypala się jak mam spełnione warunki do wypalania tzn odpowiednie obroty, temperatura oleju ok 90 stopni itd. czy auto samo decyduje kiedy to zrobić ? Trochę się naczytałem i nie chciał bym tego procesu przerywać ;/
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: jak to jest z DPF?

Post15 mar 2014, 11:18

Jest wszystko w temacie napisane.
W trakcie jazdy zaobserwujesz tylko poprzez podniesione obroty na postoju do ok 1tys (dodatkowo u mnie temp oleju jest bardzo wysoka mimo spokojnej jazdy), ewentualnie jak coś sie spsuje to zacznie kontrolka DPF'a swiecic :)
Filtr wypala sie wtedy gdy bedzie odpowiednio zasmolony, a komputer uzna ze sa odp warunki do wypalenia (nagrzany olej i silnik)
Przerwanie procesu skutkuje tym ze przy nastepnej dogodnej sytuacji znowu zacznie sie wypalac... ale lepiej nie przerywac :)
Poczytaj temat, jest tu wszystko.
Pozdro!
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: jak to jest z DPF?

Post15 mar 2014, 11:58

ok dzięki. Szkoda tylko, że VW nie pomyślał o tym żeby auto informowało jakąś kontrolką że filtr się wypala, może było by mniej problemów z tym DPFem
Offline

pipen

Aktywny

  • Posty: 160
  • Rejestracja: 03 lut 2013, 21:22
  • Online: 22d 22h 33m 10s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: jak to jest z DPF?

Post15 mar 2014, 19:20

Czołem wczoraj pozbyłem się DPF :D jak na razie ok przejechałem 100km wreszcie spokój :D
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 20:12

panowie przeczytałem gdzieś, że jeśli jeździ się dieslem z DPF na krótkich odcinkach to nadmiar ON spływa do miski olejowej i rozrzedza olej przez co trzeba wymieniać go częściej, może się ktoś odnieść do tego ? Jest to prawda?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 20:27

Generalnie w vw aż takiego kłopotu z tym nie ma, chodzi o to że podczac dopalania na postoju komputrer podaje dośc duża dawkę paliwa do silnika i jeśli będzie się go notorycznie zmuszać do wypalania na postoju to w końcu zacznie przybywać oleju na bagnecie, a ropa powoduje że olej traci właściwości ochronne...

rada jak zauważy się na postoju że się dopala to jeździć a nie stać i czekać aż skończy...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 20:44

na chwilę obecną jeszcze ani razu nie zaobserwowałem wypalania tego filtra, patrzę na obroty bo podobno na postoju sięgają 1000 więc albo wypalił mi się podczas jazdy albo wypala się to bardzo szybko i tego nie zauważam :)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 20:46

średnio wypalanie co ok 600-1000km zależnie od jazdy, dokładnie obroty 1000 i spalanie ok 09-1,1L

mi na postoju też wypala się rzadko kiedy, najczęściej udaje się podczas trasy...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 20:54

jak się zorientować, że wypala się podczas jazdy? Jeszcze jedno, jak zacznie się wypalać podczas jazdy mam ok 2000 obrotów i zatrzymuje się na światłach to wypala w takiej sytuacji dalej na światłach czy czeka aż osiągnę znowu odpowiednie warunki do wypalania podczas jazdy ?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post06 kwie 2014, 21:07

w trasie jak zacznie i nie przerwiesz jazdy to sie nie zorientujesz...

jak staniesz na światłach i będzie trwał proces wypalania to własnie dawka paliwa i obroty Ci to pokażą...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: jak to jest z DPF?

Post17 maja 2014, 20:06

Po kilku wypalaniach, które pomagały tylko na jakieś 2-3 tyg(robię głównie krótkie trasy) zdecydowałem się wywalić te ustrojstwo. Wypalanie na postoju nie chciało się skończyć, 30-40 min, a on dalej, możliwe, że to wina czujnika, ale nie chciałem już w to inwestować. Dodatkowo te niebieskie chmury za mną przy wypalaniu i przybywanie oleju tylko przyspieszyło decyzję o usunięciu.
Wyciągnięcie nie było zbytnio trudne, 1,5 godz. roboty, po odkręceniu prawej półośki nawet fajnie wyszedł. Oczywiście olej też do wymiany, do silnika wchodzi ok 4-4,5l, a po spuszczeniu było go ok 6-6,5l. Od ostatniej wymiany zrobiłem 4000 km.

Koszt to cena oleju, bo wszystko robiłem sam, jedynie mapy mi pomogli przerobić na forum o tuningu, ale bez zmodyfikowanego softu też da się jeździć - nie wiem jak długo i jakie to może mieć efekty uboczne, ale błędami nie sypie. Zalecali to w sofcie też wyłączyłem wypalanie, teraz nic tylko jeździć ;)
Różnicy w odgłosie nie słychać.
Jedyny minus to chyba taki, że przy odpalaniu jest lekki niebieski dymek, z czasem pewnie pojawi się też sadza w wydechu.

W najbliższym czasie jeszcze zrobię logi dynamiczne, przed usunięciem zrobiłem pomiary złych bloków, ale może uda się coś z tego wywnioskować. Pewnie większej różnicy nie będzie.

Kilka fotek samego DPF:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety nie zrobiłem zdjęć przy wyciąganiu.
Offline

Swarog

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 02 mar 2014, 16:39
  • Online: 1d 8h 15m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB 140KM
  • Lokalizacja: Podkarpackie

Re: jak to jest z DPF?

Post18 maja 2014, 06:30

Czym sczytałeś wsad i z którego roku masz golfa?
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 maja 2014, 12:41

Kabel MPPS klon, golf rocznik 2009 model 2010. Zmiana 3 wartości na 0 i gotowe.
Teraz nawet po przekręceniu kluczyka kontrola DPF się nie zapala ;)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

brulion

Aktywny

  • Posty: 179
  • Rejestracja: 13 gru 2013, 21:31
  • Online: 29d 18h 34m 8s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Audi A3 8V0
  • Silnik: 1.4 TSI 165KM
  • Lokalizacja: SB

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 maja 2014, 19:32

Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć, po ilu (nieudanych) próbach wypalania wywala błąd? Pytam bo w dniu dzisiejszym sprawdzałem w VCDS'ie czas od ostatniego wypalania i odkryłem, że miałem już 4 próby wypalenia i jak domniemywam skończyły się niepowodzeniem :?
Obrazek
Obrazek

Kolejna kwestia, to czy gdziekolwiek jestem w stanie sprawdzić kiedy miały miejsce te próby?

W sumie to jeszcze jedna kwestia odnośnie filtra
Obrazek
Co z tego można wywnioskować? ;)

Pozdrawiam!
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 maja 2014, 19:45

brulion źle interpretujesz wskazania vcds-a, kontrolka wywala błąd po 3-ch nieudanych próbach wypalenia...

pierwszy skan i pole 2 to ilośc regeneracji z jakiegoś tam okresu czasu, nie są to nieudane...

Ze skanów można wywnioskować że wszystko jest ok i za jakiś czas znowu się wypali :P
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

brulion

Aktywny

  • Posty: 179
  • Rejestracja: 13 gru 2013, 21:31
  • Online: 29d 18h 34m 8s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Audi A3 8V0
  • Silnik: 1.4 TSI 165KM
  • Lokalizacja: SB

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 maja 2014, 19:52

marmi pisze:
Ze skanów można wywnioskować że wszystko jest ok i za jakiś czas znowu się wypali :P


No i to jest bardzo dobra wiadomość :pub:
Dziękuję za informację - kabel to jednak zajefajna sprawa :)
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Jak to jest z DPF?

Post10 lip 2014, 19:43

Mam zapytanie do forumowiczów.
Czy ktoś posiada informacje na temat emisji spalin w GTD ??
I jaka jest emisja spalin po pozbyciu sie DPF-a ??
Baster
Offline

remikk

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 sie 2014, 17:30
  • Online: 3h 42m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: wielkopolska

Re: Jak to jest z DPF?

Post05 sie 2014, 17:36

Tak sobie czytam temat i od ok. 10 tys chyba nie zauważyłem wypalania DPF. Auto, jak kupiłem miało 65 tys. (obecnie 70) i zaraz po zakupie zapalił mi się DPF. Poprzedni właściciel jeździł po mieście na krótkie dystanse ostatni rok. Ponieważ codziennie dojeżdżam do pracy ok 40-50 km w jedną stronę, w tym 30 drogą ekspresową, lampka szybko zgasła. Czy rzeczywiście wypalanie DPFa jest co ok 1 tys. km, jak ktoś tutaj wcześniej pisał?
Przy wymianie oleju mechanik zwrócił uwagę na jak to nazwał, jakieś delikatne spieki(grudki) na korku. Czy jest się czym martwić?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: Jak to jest z DPF?

Post05 sie 2014, 17:51

Jesli jezdzisz takie odcinki to powinno byc ok. Wypalac sie sprawny dpf powienien między 600 a 900 km.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Jak to jest z DPF?

Post31 sie 2014, 15:44

U mnie sie wypala co 300-600 kilometrow, nigdy wiecej, i tak od roku jak mam auto
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Jak to jest z DPF?

Post16 wrz 2014, 19:21

Dziś po raz pierwszy udało mi się zauważyć jak ten nieszczęsny dpf się wypala. To jest chyba straszna męczarnia dla auta bo chodził zupełnie inaczej, wydaje mi się, że przy przyspieszaniu turbina głośniej chodzi. Cały proces rozpoczął się jak jechałem w korku, zauważyłem podniesione obroty i ciągle myślałem co teraz? Znalazłem rozwiązanie, zawróciłem, wbiłem 4, tempomat na 110, 15 minut i na razie po kłopocie :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: Jak to jest z DPF?

Post16 wrz 2014, 20:04

15 minut bezsensownej jazdy...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: Jak to jest z DPF?

Post27 wrz 2014, 13:59

ja już zapomniałem jak to było z wypalaniem, ale wiem jedno, gdybym teraz miał dpf'a to chyba bym wypalał go dzień w dzień, auto często jezdzi na krókich odcinkach, do tego na zewnątrz coraz zimniej, auto się dłużej nagrzewa itd...
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 21h 9m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Jak to jest z DPF?

Post28 wrz 2014, 08:01

janek9423 pisze:ja już zapomniałem jak to było z wypalaniem, ale wiem jedno, gdybym teraz miał dpf'a to chyba bym wypalał go dzień w dzień, auto często jezdzi na krókich odcinkach, do tego na zewnątrz coraz zimniej, auto się dłużej nagrzewa itd...

A są jakieś znaczące następstwa wycięcia DPF-a, bo rozumiem że wyciąłeś?
Chodzi mi np. o głośniejszą pracę i kopcenie przy odpaleniu.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość