Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 19:17


Jak to jest z DPF?

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post10 wrz 2013, 21:34

sprawdzielem juz dzis i faktycznie dziala :-)
dpf wypalony 88km temu, 9,2g kalkulowana, 0,42g zmierzona...jak to rozumiec? wie ktos?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post16 lis 2013, 17:39

koledzy jak to jest powiedzcie mi? dziś podjechałem na komputer swoim autem, tak z ciekawości, bo nigdy po zakupie nie jeździłem nic sprawdzać, i jako pozytywna część tego sprawdzenia to to że nie mam żadnych błędów, a druga, ta bardziej negatywna to taka, że niby mój dpf jest zabity sadzą w ilości 48gr czy coś takiego. zostałem poinformowany, że sterownik automatycznie "pobudza" do wypalania gdy filtr jest zapchany jedynie do poziomu 41gramów sadzy, i że u mnie teraz nie ma szans aby automatycznie ten proces sie rozpoczął..
mechanik powiedział że można odpalić wypalanie przez podłączenie do komputera, ale musi się to odbywać na postoju, przez 15 min, z obrotami na poziomie 3500.? pytałem czy wymuszenie wypalania przez komputer nie może być realizowane w czasie jazdy to mechanik powiedział mi że nie, że może to być tylko na postoju, a jest to ryzykowne ponieważ przez kwadrans silnik jest bardzo przesilany i może dojść do uszkodzenia.

ze swojej strony dodam, że nie przerwałem żadnego procesu wypalania, ani też na zegarach nie świeci się kontrolka filtra, ani nie było do tej pory z tym związanych żadnych błędów. czy sterownik sam wymusi wypalanie gdy uzna to za konieczne?? czy ewentualnie jeżeli muszę wymusić wypalanie po podłączeniu pod kompa to czy można to przeprowadzić normalnie podczas jazdy??
pomóżcie... bo wydaje mi się że mój mechanik chyba delikatnie mówiąc chce się uczyć na moim aucie, albo chce zedrzeć kasę za wywalenie tego ustrojstwa...bo tak ową opcję też mi proponował...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: jak to jest z DPF?

Post16 lis 2013, 17:50

miałem dpf'a wypalanego w serwisie przez komputer z dwa razy chyba, nic się autu nie stanie.

nie jestem pewny więc nie wypowiadam się co do ilości sadzy.

I mimo wszystko wydaję mi się, że póki auto jeździ i kontrolki się nie świecą, to powinno się samo normalnie podczas jazdy przepalić. Jeśli się tak nie stanie to zapali się kontrolka dpf'a prosząc Cię o dłuższą jazdę :D Według mnie nie ma się czym przejmować...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post16 lis 2013, 22:57

Mechanik niech lepiej przekształci się na ogrodnika...

Jeśli kontrolka się nie świeci to nic z dpf-em się nie dzieje i normalnie pracuje, są dwa tryby wypalania, jeden w mieście/na postoju ale ten tryb właczy się tylko jesli zapełnienie dpf-a nie jest wyższe niż chyba 30% nie pamiętam, powyżej tej granicy dopali się filtr tylko w trasie...

Co do jednego ma rację dopalanie na postoju ( tak że auto stoi i czekamy) jak również dopalanie serwisowe nie jest zbyt dobre, po dopalaniu serwisowym kompem każdorazowo musi być wymieniony olej...

A co do wartości 48gram może to być wartość zapopielenia filtra, nie mylić z sadzą, granica przy której filtr nadaje się niby do wywalenia to chyba 60+ gram
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post17 lis 2013, 13:55

nie wiem właśnie co to za wartość była, on stwierdził że to jest sadza, i że auto już samo "automatycznie"tego nie wypali. zdziwiło mnie to strasznie, bo nigdy nie miałem żadnego błędu przy wypalaniu, i nigdy tego procesu nie przerwałem. w dodatku zauważyłem że nie używał vcds'a tylko jakieś tam inne oprogramowanie diagnostyczne...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post17 lis 2013, 22:35

Dobra rada jeździj sobie spokojnie, mechanika omijaj i zamów sobie od chińczyków vcds-a :lokej:
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post17 lis 2013, 22:39

Jak już to była prędzej zawartość oleju w DPFie w ml, chyba na jej podstwie ASO określa czy DPF do wymiany, ale wartości nie kojarzę jakie są graniczne.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post25 lis 2013, 10:22

u mnie kolejne wypalenie dpf, tym razem ledwie po 290km, troszkę mało, aczkolwiek non stop miasto i auto często niedogrzane.
A u Was koledzy co ile się wypala średnio? kolega marmi pisał mi, że u niego co 700-900km, przed wymianą czujnika G450 co 200km i się zastanawiam czy czasem u mnie też czujnik nie ma dość. na forum skody pisza że co 300-600km się wypala, a jak u Was to wygląda?
pozdr
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post25 lis 2013, 11:40

Potwierdzam u mnie walnięty był czujnik a najgorsze że nie generował żadnych błędów...

co 300km to za często nawet jak na miasto, choć jeśli spalił ci w tym czasie 9/100 to i tak za często się dopala wedle mnie, ale głowy nie daję.

Ostatnie u mnie było w piatek po 760km, 50/50 miasto/trasa

Obserwuj jak to wygląda bo jeśli czujnik jest walnięty i tak się dopala to w końcu nadtopi się rdzeń.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post25 lis 2013, 12:27

no wlasnie u mnie błedów tez nie ma...teraz zobacze po jakim przebiegu bedzie kolejne-jesli znowu tak szybko to wymienie chyba, mimo ze mam czujnik zaczynajacy sie na 076 wiec ten nowszy,niby bardziej trwały...
u innych osob podobnie jak u kolegi marmi wypala sie co 700-900km?

-- 25 lis 2013, 13:51 --

jeszcze jedno, czy w golfach jest tak jak w skodzie że wazna rzecza jest masa popiołu?tam graniczna ilosc to 60g i wtedy czesciej dpf sie wypala.mozna to w jakos sprawdzic vcds?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post25 lis 2013, 14:43

Właśnie nie pamiętałem ile ta masa graniczna ma wynosić, tez jest 60g powyżej w teorii dpf nadaje sie do regeneracji lub wymiany, bo zaczyna się wypalać co chwilę.

Nowy czujnik to ten z końcówką A zdajście.

jak sprawdzić mase popiołu nie wiem w 5-tce był taki blok w 6-tce nie wiem.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: jak to jest z DPF?

Post25 lis 2013, 21:59

W 1,6 TDI trzeba przejrzeć zaawansowane bloki pomiarowe, tam chyba z 200 parametrów jest.

W 2.0 w bloku 108 są podane gramy sadzy, zakres od 0,0 do 76,5, u mnie powyżej 30 gramach wyskakiwała kontrolka wypalania jak miałem G450 uszkodzone, przy walniętej przepustnicy, też nie chciał się wypalać. Jak mam wszystko ok to przy 25 gramach jest "ciche" wypalanie co jakiś czas.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post26 lis 2013, 07:41

1 6 D ale czy jest tam gdzies masa popiołu?masz moze opis vcds?bo ja niestety nie mam i nie wiem jak to sprawdzić
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: jak to jest z DPF?

Post26 lis 2013, 11:47

oil ash volume to masa popiołu w 1,6 tdi, niestety nadal nie wiem jaka wartość jest maksymalną. raz piszą że 760 ml, innym razem 175ml, Panowie zobaczcie proszę jakie macie wartości u siebie. ja też sprawdze i popołudniu dam znać

sprawdziłem u siebie, oil ash volume 0,0000000g a przebieg prawie 160tys km wiec niech czy to faktycznie jest w naszych silnikach masa popiolu...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post21 gru 2013, 20:00

Dziś odebralem auto po usunięciu DPFu. Mam silnik 1.6 tdi CR 105km bluemotion (silnik CAYC). Zabieg usunięcia zleciłem firmie tune soft z Tomaszowa Lubelskiego. Auto stalo u nich dwa dni tzn wczoraj zawiozlem dzis odebrałem. Jeżeli chodzi o jazdę to widze różnicę, auto chętniej wchodzi na obroty i lepiej sie zbiera. Ale zawsze pozostaje jakaś nutka niepewnosci tym bardziej po tym jak poczytAłem jak inni usuwali filtry. Gość jest pewny tego co zrobił, po usunieciu auto ponownie zalogował i na dana chwile, wydaje mi się, że niema żadnych nieprawidlowosci. Tylko zapytam Was o jedno przy zapłonie pojawia sie kontrolka filtra na ułamek sekundy, gość mowi ze wszystko jest to co z dpf wyłączone z obsługi i żeby wyłączyć kontrolke musiałby grzebać przy zegarach.. czy tak moze być? Czy coś jest nie tak zrobione i kontrolki nie powinno być. Jak sam moge sprawdzic czy wzzystko jest ok? Ps auto ma wszystkie części z logo continental...
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: jak to jest z DPF?

Post22 gru 2013, 18:53

Janek,a dlaczego zdecydowałeś się na usunięcie 'zęba'? Były jakieś problemy.Ile auto ma najechane? Mi właśnie dzisiaj się wypalił po ok.600 km.Jazda 50/50 miasto trasa.Dodam że mój ma ponad 200 tys.km. i jak na razie zero problemów z tym badziewiem.Oleju praktycznie nie bierze,do wymiany nie dolewam,a wymieniam co 20 tys. Z kontrolką to chyba miał rację że musi zostać. Widziałem po usunięciu 2l i się zapalała tak jak u ciebie.
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post23 gru 2013, 17:17

przebiegu mam niecałe 170tys. usunąłem go bo już się nie wypalał. aczkolwiek jeszcze błędu nie wywalił na desce. teraz mam juz spokój, jeszcze tylko teraz obserwacja co się będzie działo i zobaczymy.
zbocze trochę z tematu ale mam do Was pytanie, otóż teraz po tym usunięciu bardziej obserwuję komputer auta czy wszystko jest tak jak było itd. zauważyłem że po nocy (dnia następnego) kasuje mi się średnie spalanie które miałem wczesniej jakoś tam obliczone w poprzedniej trasie. czy u was też tak jest? mam wrażenie że u mnie "pamiętało" ostatnią średnią wartość jaka była wyliczona z jazdy.

-- 23 gru 2013, 18:19 --

a co do kontrolki... to fakt. auta ze sterownikiem siemens, siemens-continental będą tak miały i np vw który idzie na Ukrainę, nie ma DPF, a ma te kontrolki aktywne pomimo braku filtra
Offline

pipen

Aktywny

  • Posty: 160
  • Rejestracja: 03 lut 2013, 21:22
  • Online: 22d 22h 33m 10s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 15:03

Hej,
tak się zastanawiam czy może już u mnie czas na akcję z DPF. Samochód szarpie(1.6tdi przebieg 170tyś km) mi do momentu włączenia turbiny. Gdy turbina jest włączona auto jedzie ok, natomiast czasami po taki szarpaniu na niskich obrotach jak dodam gazu przy jedździe to z rury leci siwy dym. Czy to już czas na zajęcie się tematem DPF. Sprawdzałem VAgiem i nie mam żadnych błędów. Kontrolka zapchania filtra zapala się co jakieś 5 tygodni. 90% jazdy to miasto.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 15:26

proponuję zapoznac się z zasadą działania turbo, turbo pracuje cały czas a nie włącza się...

Dpf może być trochę zapchany ale raczej wątpię, przegoń auto porządnie auto po trasie i zobacz co będzie...

szarpanie może występowac z róznych przyczyn włącznie z niewłaściwą dawką paliwa, przydałaby się dokładna diagnostyka z logami dynamicznymi żeby powiedzieć co i jak...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

pipen

Aktywny

  • Posty: 160
  • Rejestracja: 03 lut 2013, 21:22
  • Online: 22d 22h 33m 10s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 15:53

marmi pisze:proponuję zapoznac się z zasadą działania turbo, turbo pracuje cały czas a nie włącza się...

Dpf może być trochę zapchany ale raczej wątpię, przegoń auto porządnie auto po trasie i zobacz co będzie...

szarpanie może występowac z róznych przyczyn włącznie z niewłaściwą dawką paliwa, przydałaby się dokładna diagnostyka z logami dynamicznymi żeby powiedzieć co i jak...


Marmi dzięki za info, rzeczywiście nie wyraziłem się precyzyjnie jeżeli chodzi o zasadę działania turbo.

Muszę podjechać do mechniora aby zobaczył co się dzieje.
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 21h 9m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 20:26

U mnie chwilę przed zapaleniem się kontrolki DPF-a auto zachowuje się podobnie jak opisał pipen (choć opis nie jest zbyt precyzyjny) :P
Wtedy zgodnie z zapisem w instrukcji, wrzucam 4 ty bieg i jadę powyżej 70km/h przez jakieś +15 min, kontrolka DPF-a się wyłącza i jest spokój na dłuższy czas, przebieg obecny to 177 tyś km.
Ważna kwestia - wypalałem już DPF-a z 4 razy, czasami po przejechaniu 500km czasami po 1500 km, w zależności od specyfiki przebywanej trasy.
Po ostatniej wymianie oleju zrobiłem już około 2 tys km i kontrolka DPF-a jeszcze się nie zapaliła ;)
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 22:37

Ja właśnie jestem umówiony na poniedziałek na usunięcie tego cuda techniki.Ostatnio to nawet 500 km nie mogę zrobić do następnego wypalenia. Jeszcze mam wątpliwości ,czy usuwać,czy nie.Może zmienić ten czujnik,albo paliwo zalałem gorsze i to jest powodem częstszego wypalania.Troszkę będzie mi brakowało tej czystości przy wciskaniu gazu.Znowu pojawią się czarne bąki przy przyspieszaniu i odpalaniu w garażu. Jak w starych dieslach w poprzednich moich autach.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: jak to jest z DPF?

Post21 lut 2014, 23:11

Ale jednak pozbywasz sie tez kłopotu z auta tym samym, tak jak piszesz często nie dpf jest winien częstemu wypalaniu tylko czujnik, sam tak miałem u siebie, błędów brak a dopalanie co 200Km dobrze że dpf to przetrzymał...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: jak to jest z DPF?

Post22 lut 2014, 17:45

Ostatnio po raz pierwszy miałem okazję zaobserwować co się dzieje z silnikiem jak to ustrojstwo się wypala. Zawsze trafiało mi się to w trasie,a teraz po raz pierwszy na postoju. Nie zgasiłem silnika tylko poczekałem aż się wypali,schłodzi. Temperatura pod maską była wyższa jak po jeżdzie z maksymalnymi prędkościami.Olej 102 stopnie,woda,90,wentylatory się załączyły. Nazwał bym to śmierć dla silnika,aż mie serce bolało jak patrzyłem na to jak zjawisko. Myślę że nawet tuningi nie dobijają silników tak jak te dpfy. Dlatego wywalam dpfa, egra programowo wyłączam i delikatny tuning.
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 155
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 20h 15m 35s
  • Auto: vw passat b8
  • Silnik: 1.8TSI DSG7
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: jak to jest z DPF?

Post22 lut 2014, 22:22

ktry,
u mnie po usunięciu bączek jest tylko przy odpaleniu silnika, potem nie widzialem zeby coś zakopcił nawet po wieeeeeelkim bucie :) także luzik:) nie będzie jak w starym dieslu
PoprzedniaNastępna

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości