Dzisiaj jest 29 mar 2024, 11:42


Co zrobić z PDF

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Majkel50

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 03 lip 2016, 12:13
  • Online: 2h 22m 20s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: 1.6 90km
  • Lokalizacja: Warszawa

Co zrobić z PDF

Post31 gru 2017, 04:48

Witam.
Mam Problem ostatnio pojechałem do znajomego mechanika na wypalanie dpf przez komputer. Ponieważ wyświetla mi sie błąd według instrukcji "miga: sterowanie silnika nie sprawne" oraz wtedy check engine. po wypaleniu mechanik stwierdził ze jeszcze kilka gram i będzie pełen filtr i trzeba coś z tym zrobić zaradził abym zregenerował wymienił albo wyciął, tylko stwierdził ze decyzja należy do mnie bo on tym się nie zajmuje. Stąd moje pytanie drodzy forumowicze co robić w tym wypadku.
Dodam że golf ma 180k na kupiłem go 1.5 roku temu i nigdy nie miał żadnego problemu i nagle z dnia na dzień wyskoczył mu ten bład. check engine po wypaleniu znikł ale co jakiś czas miga ją mi "spirale" i odcina mi turbinę (która już sprawdziłem jest sprawna żadnych przecieków itp)
Dzięki za wszelkie rady
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: Co zrobić z PDF

Post31 gru 2017, 08:25

Witam

Kolego DPF tak jak i np dwu masowe koło zamachowe kiedyś ulegnie zużyciu. Wg mnie nie ma się nad czym zastanawiać tylko wymienić. Zalety tego rozwiązania:
1. Nie ingerujesz w sterownik silnika, nie zmieniasz oprogramowania.
2. Nie masz problemu z prawem, wycięcie powoduje zmianę specyfikacji auta, a co za tym idzie niezgodność homologacji.
3. Spokojną głowę na kolejne 180k km.
Oczywiście można regenerować ale po necie krążą opinie, że regeneracja na długo nie starczyła więc trzeba znowu regenerować/wymieniać.
Koszt wymiany jest spory ale niestety każdy, kto dzisiaj decyduje się na zakup nowoczesnego diesla musi się z tym liczyć.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Co zrobić z PDF

Post01 sty 2018, 17:03

Jesli filtr masz już zużyty, a z tego co piszesz wynika że tak to jak najszybciej trzeba coś z tym zrobić, bo jazda z niesprawnym dość mocno obciąża silnik, a szczegolnie turbo...

Co do wyjść to tak naprawdę są tylko dwa logiczne, najtańsze czyli pozbywasz się dpf i w jego miejsce montujesz katalizator, lub wymieniasz dpf na nowy...
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Co zrobić z PDF

Post02 sty 2018, 20:49

Czy aby na pewno masz problem z dpfem? Może podejdź do innego dobrego mechanika... Przy tym przebiegu, jeśli faktyczny, tym bardziej że, jak piszesz, wcześniej nie było żadnego problemu z dpfem, to trochę dziwne, może wina wchodzenia w tryb awaryjny jest inna, a mechanik źle diagnozuje błąd "świecącej spiralki".

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 09:40

Przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Jedni mają zapchany filtr przy przebiegu 150kkm a drudzy grubo powyżej 300kkm. Kwestia jazdy, miejska vs trasa. Zapytaj mechanika jaką masz ilość popiołu w filtrze, będzie coś wiadomo o stanie filtra.
PS
Mój jak się zapełni to mam w d...e ten wynalazek i wytnę chwasta, a przy okazji podniosę sobie troszkę mocy. :D
Marmi wiesz może czy jest jakiś dedykowany katalizator w miejsce potencjalnie wyciętego DPF-a.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 10:27

hoses Dedykowane chyba nie ale montuja dobrane katalizatory i jest ok wszystko.
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 10:46

Co to znaczy dobrany? Czy chodzi Ci o takie z innych modeli dostępnych na rynku? Jeśli tak to wiesz może od jakiego modelu pasuje?
Powoli przymierzam się do tego tematu bo pewno w ciągu najbliższego roku dopadnie mnie problem jak kolegi wyżej bo mam już 57g popiołu, a sporo jeżdżę po mieście :o
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 16:07

hoses pisze:Przebieg nie ma tu nic do rzeczy.

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić... owszem przy powiedzmy 200 tys km w górę tak, ale nie znam auta z dpfem które miało z nim problem z zapelnieniem poniżej 150 tys km. Piszę o faktycznych przebiegach nie wymarzonych... no i sprawnych technicznie.



Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Offline

Jednorazka

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 26 lut 2015, 16:25
  • Online: 6d 6h 33m 28s
  • Auto: golf6 plus
  • Silnik: cbdb
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 16:09

Dobrany to taki ,który wymiarowo pasuje do puszki po DPF twojego samochodu
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co zrobić z PDF

Post03 sty 2018, 18:17

spwod ja mam 1000% pewny stan licznika w liczbie 135kkm i 57g popiołu i co Ty na to? Brakuje mi jeszcze 13g do pełnego dopuszczalnego stanu. Bp niby 70g to granica jaką pokazuje mi VCDS. Myślę że w tym tempie spokojnie się zapcha do 180kkm.
PS
Pisze wyraźnie, że jeżdżę głównie po mieście i krótkie trasy i widzę co jakiś czas jak szybko przybywa popiołu po wypaleniu. Na trasie pewno bym przekroczył 1000 km pomiędzy wypaleniami, w mieście ledwo starcza na 300 km.
Jednorazka pisze:Dobrany to taki ,który wymiarowo pasuje do puszki po DPF twojego samochodu
Ale konkretnie jaki, przecież nie będę szukał i przymierzał czy wejdzie :D
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Co zrobić z PDF

Post04 sty 2018, 00:49

spwod pisze:Pozwolę się z Tobą nie zgodzić... owszem przy powiedzmy 200 tys km w górę tak, ale nie znam auta z dpfem które miało z nim problem z zapelnieniem poniżej 150 tys km. Piszę o faktycznych przebiegach nie wymarzonych... no i sprawnych technicznie.
Oj to chyba mało widziałeś, znam auta w których dpf padł nawet przy przebiegu 80 tyś km i to z salonu więc mogli je skręcić jedynie w fabryce...

Będziesz się pozbywał dpf to dobiorą Ci katalizator rozmiarami do puszki, nie da się tu napisac konkretnego modelu i producenta...
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co zrobić z PDF

Post04 sty 2018, 07:17

marmi pisze:Będziesz się pozbywał dpf to dobiorą Ci katalizator rozmiarami do puszki, nie da się tu napisac konkretnego modelu i producenta...

Ale jak im na ręce nie patrzysz lub sam czegoś nie zaproponujesz to niektórzy fachowcy mogą opróżnić DPF-a i zostawić pustą puszkę.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Co zrobić z PDF

Post08 sty 2018, 07:48

Pytanie za 100punktow do kolegow. Gdzie w DPF gromadzi sie ta wspomniana sadza/pyl o ktorym tak tutaj mowicie (mowie o tych kilku gramach o ktorych wspominacie)?

Interesuje mnei jeszcze, jak mozna dobrac nowy katalizator do starego PDF. Pytam bo to dwa rozne urzadzenia.

Zuzyty PDF nalewy wyja, wymyc I ponownie zamontowac.

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości